Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


strenge zwemjuf

<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 19 Mei 2014 21:17

strenge zwemjuf

N zit met veel plezier op zwemles, doet zijn best en is niet bang dus helemaal watervrij gelukkig. Om hem gaat het ook niet. Maar de ouders mochten vandaag kijken, na de zwemslagen geoefend te hebben gingen we zijn allen naar het diepe bad. Ze moesten daar van de rand het diepe inspringen en gingen dan via het trappetje weer de kant op. Nu was er 1 meisje echt serieus bang, ze huilde en klampte zich aan haar vader zijn been vast. Juf zei een paar keer dat het toch echt moest maar ze raakte echt in paniek en gilde dat ze niet durfde. En wat ik toen gebeurde vond ik zo sneu! Ze trok dat meisje van haar vader zijn ben los, nam haar al tegen stribbelend mee, tilde haar op het randje. Meisje nog steeds schreeuwen en huilen. En gooide haar zo het diepe bad in! En daarna nog 4x! Het meisje rende nog een x snel weg maar een badmeester ging er achteraan en tilde haar zo weer terug.

Ik was echt verbouwereerd! Ik zou dat bij N nooit laten gebeuren. (Gelukkig niet aan de orde, maar toch! J gaat er over 1,5 jaar ook heen). Dat arme meisje zal zo nog een afkeer opbouwen tegen zwemmen!

Maar wat ik me ook nog bedacht, we kijken 1x in de 2 maanden. Wat er verder gebeurt zien we niet natuurlijk.
Mother of 3 adorable children
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 19 Mei 2014 21:25

Re: strenge zwemjuf

Absurd, ze zullen aan mij dan echt een hele verkeerde hebben en mijn man moet dat al helemaal niet zien. Ik zou er een klacht over indienen en overwegen een ander zwembad te kiezen, desnoods een dorp verderop.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 19 Mei 2014 21:26

Re: strenge zwemjuf

Toen ik zwemles had heeft de badjuf mij ook van de rand in het diepe geduwd omdat ik zelf niet sprong. Daarna sprong ik er wel zelf in, en dit moest ook voor het halen van mijn zwemdiploma. Geen trauma van. Naar om te zien ja.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem106

Bericht 19 Mei 2014 21:26

Re: strenge zwemjuf

Ik denk inderdaad meteen: als dit al gebeurt met ouders erbij, wat gebeurt er dan zonder ouders erbij..?

Voor de rest verbouwereerd over je verhaal.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Mei 2014 21:27

Re: strenge zwemjuf

Belachelijk inderdaad, ik zou ook een ander zwembad kiezen als ik zoiets zou zien gebeuren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Mei 2014 21:28

Re: strenge zwemjuf

Wat zei de ouder van dat kindje er zelf over dan?

Ik pak zelf ook wel eens door bij een kind dat heel erg bang is. Al doe ik dat niet bij een kind dat echt in paniek is of aan het krijsen. Vaak werkt dat wel als ze dan merken dat het eigenlijk toch niet zo eng is.
Maar als een kind na die ene keer het toch heel erg eng vind dan zou ik het niet nog een tweede, derde, vierde keer doen. Pas een volgende les mss nog een keer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Mei 2014 21:30

Re: strenge zwemjuf

Chaos schreef:Absurd, ze zullen aan mij dan echt een hele verkeerde hebben en mijn man moet dat al helemaal niet zien. Ik zou er een klacht over indienen en overwegen een ander zwembad te kiezen, desnoods een dorp verderop.


+1
Never nooit niet dat zij zo met mijn kinderen om zou mogen gaan. Dat je soms als docent wat pusht ok, maar dit gaat veel en veel te ver!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 19 Mei 2014 21:36

Re: strenge zwemjuf

Ik zei ook tegen mijn man, een zetje geven als ze nèt niet in durven oke, maar dit ging zó over de grenzen van dat arme meisje heen. Haar vader zei niks.

Ik rij al 20km voor dit zwembad omdat ik die hier in ons stadje niet zag zitten. Daarnaast gaat N daar echt als een trein en durft alles en doet ook alles. Ik denk niet dat N het leuk vind als hij moet switchen.
Mother of 3 adorable children
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 19 Mei 2014 21:39

Re: strenge zwemjuf

Nou ja zeg. Ik zou dat ook echt niet pikken als ze zo met mijn dochter om zouden gaan!
Op deze manier gaan een kind het toch alleen maar enger vinden.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Mei 2014 21:40

Re: strenge zwemjuf

Ik snap ook wel dat jij nu niet gaat switchen. Ik zou switchen als dit mijn kind zou overkomen. Als ik het bij een ander kind zou zien zou ik niet direct mijn kind daar weghalen, maar wel de zwemlessen vanaf dat moment met argusogen volgen en erg mijn bedenkingen hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 19 Mei 2014 21:49

Re: strenge zwemjuf

Inderdaad susan zo denk ik er ook over. En misschien kies ik tzt wel een ander zwembad voor Jennah met dit in mijn achterhoofd.

misschien kan ik haar zeggen dat ik niet wil dat N met harde hand ergens toe gedwongen wordt. Als hij iets niet durft mag ze me dat zeggen dan ga ik wel met hem oefenen in het weekend.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem234

Bericht 19 Mei 2014 21:52

Re: strenge zwemjuf

Steep schreef:
Chaos schreef:Absurd, ze zullen aan mij dan echt een hele verkeerde hebben en mijn man moet dat al helemaal niet zien. Ik zou er een klacht over indienen en overwegen een ander zwembad te kiezen, desnoods een dorp verderop.


+1
Never nooit niet dat zij zo met mijn kinderen om zou mogen gaan. Dat je soms als docent wat pusht ok, maar dit gaat veel en veel te ver!


Mee eens!
<<

Anoniem99

Bericht 19 Mei 2014 22:01

Re: strenge zwemjuf

Maar wie zegt dat er niet een afspraak is tussen de badjuf en de ouders wat betreft de aanpak? Bij mijn nichtje is dit namelijk ook gedaan, juist met toestemming van de ouders.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 19 Mei 2014 22:05

Re: strenge zwemjuf

Persoonlijk vind ik dit echt te ver gaan. Als ze dit bij mijn kind doen was ik weggeweest.
waar zit N. Op zwemles dat je zover moet rijden? In H?
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Mei 2014 22:22

Re: strenge zwemjuf

Dat zou idd ook best kunnen, dat de ouders hier met juf een afspraak over hebben gemaakt.

Ik heb nu in mijn groep ook 1 jongen die als zijn hoofd de verkeerde kant op staat helemaal niks doet de hele les. Die moet ik dus vrij hard aanpakken omdat hij er anders gewoon vandoor gaat. Daar heb ik het ook met moeder over gehad. (Mag ik hem bijv. optillen en even op de kant zetten als time out. Of hem bij zijn arm pakken als hij ervandoor gaat)

Maar als dat niet zo is vind ik het vreemd dat de vader niks deed en zoals jij het vertelt vind ik dat de juf wel erg ver is gegaan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 20 Mei 2014 07:32

Re: strenge zwemjuf

Allereerst, de naam van j. Staat hierboven in een reactie van jou, denk niet dat je dat wilde.

Jouw zoon is 5? Hij heeft het natuurlijk gezien. Heb je er met hem over gesproken? Bv of dat vaker is, of het bij hem gebeurd...
Heb je het er met andere ouders over gehad? gezamenlijk een klacht indienen of bij de overkoepelende organisatie (als dat er is) als je het niet bij het zwembad zelf durft.

Succes
<<

Patsy

Bericht 20 Mei 2014 08:05

Re: strenge zwemjuf

Toen ik zwemles had vroeger is dit bij mij ook gedaan. Het resultaat was een enorme angst voor water waardoor ik pas op mijn elfde mijn zwemdiploma gehaald heb. En nog altijd ben ik niet dol op water en erg bang om in het water te vallen of springen.
Mocht iemand dit dus bij M doen dan hebben ze aan mij een hele verkeerde, ik zou woest zijn. Als jouw zoon het enorm naar zijn zin heeft daar zou ik hem wel gewoon die zwemlessen laten volgen, maar ik zou er zelf iedere keer bij willen zijn.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 20 Mei 2014 10:16

Re: strenge zwemjuf

Klopt meisjesmama in H is het zwembad.

Dit was de tweede les dat ze in het diepe gingen springen dus ik denk niet dat ze vader hierover gesproken heeft. Het is namelijk niet dat dat meisje al weken niet durft.
ik heb het er met N idd over gehad, hij zei dat dat meisje wel erg bang was maar hij was niet bang en ze had hem nooit in het water geduwd. N verteld heel weinig thuis, ik moet het er echt uittrekken. Maar hij gaat met plezier te zwemmen en ik ken hem, als zij 1x zo over zijn grens heen zou gaan dan krijg ik hem er nooit meer heen. Des te meer reden het voor te zijn. We mogen trouwens niet bij de lessen aanwezig zijn dus echt in de gaten houden zal niet gaan.
Mother of 3 adorable children
<<

ChiQ

Bericht 20 Mei 2014 10:47

Re: strenge zwemjuf

Kan je de vader van het meisje achterhalen? Ik denk namelijk dat er wel e.e.a. is besproken. Anders grijp je als ouder wel in. Ik denk dat geen enkele ouder zich zo laat overrulen als het om hun kind gaat die voor hun neus zo behandeld worden. Als er wel wat is besproken, zou ik me wel afvragen wat voor ouders het meisje heeft, maar dat ter zijde.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 20 Mei 2014 10:56

Re: strenge zwemjuf

Bij het zwembad waar mijn dochter momenteel les heeft is dit niet aan de orde, maar er is een ander zwembad waar dit ook gebeurd! Ik zou dat nooit accepteren en zou dan ook niet meer terug gaan naar dat zwembad.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 20 Mei 2014 10:59

Re: strenge zwemjuf

Het meisje was Marokkaans en [url]de[/url] haar (mijn NL ook niet) vader zijn NL was volgens mij niet zo heel goed. Ook herken ik het wel bij mijn schoonfamilie, ze gaanniet snel in fegetegen "autoriteit"
Laatst gewijzigd door maia op 20 Mei 2014 11:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem134

Bericht 20 Mei 2014 11:00

Re: strenge zwemjuf

Puggle schreef:
Steep schreef:
Chaos schreef:Absurd, ze zullen aan mij dan echt een hele verkeerde hebben en mijn man moet dat al helemaal niet zien. Ik zou er een klacht over indienen en overwegen een ander zwembad te kiezen, desnoods een dorp verderop.


+1
Never nooit niet dat zij zo met mijn kinderen om zou mogen gaan. Dat je soms als docent wat pusht ok, maar dit gaat veel en veel te ver!


Mee eens!


Eens... afspraak of niet. Ik vind het nogal ver gaan om een meisje wat hartstikke bang is van het been van haar vader te halen en dan zo maar het water in te gooien ondanks dat ze schreeuwt en huilt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Mei 2014 11:10

Re: strenge zwemjuf

Bij mijn dochter in de zwemgroep zit ook een meisje dat nog niet goed in het water durft te springen, dit is echt nog het eerste badje en dus ook het ondiepe en kinderen die het eng vinden springen nog aan de hand van de zwemjuf, maar ze moeten dit kunnen voor ze naar het volgende bad gaan. Ik heb echter nog nooit gezien dat ze dit meisje ergens toe dwongen. Wel motiveren en geruststellen, maar ik zou echt zeer verbaasd zijn als ze haar zonder meer het zwembad in zouden gooien.

Het lijkt me ook iets wat je als ouders wel kunt oefenen tijdens het vrij zwemmen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 20 Mei 2014 11:13

Re: strenge zwemjuf

maia schreef:Het meisje was Marokkaans en de vader zijn NL was volgens mij niet zo heel goed. Ook herken ik het wel bij mijn schoonfamilie, ze gaanniet snel in fegetegen "autoriteit"


Hm, ja dat herken ik wel van mijn eigen achtergrond. Heel vervelend dit. Ik zou er serieus een melding van maken.
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 20 Mei 2014 17:41

Re: strenge zwemjuf

Chaos schreef:Absurd, ze zullen aan mij dan echt een hele verkeerde hebben en mijn man moet dat al helemaal niet zien. Ik zou er een klacht over indienen en overwegen een ander zwembad te kiezen, desnoods een dorp verderop.


Mee eens. Ik denk dat als mijn vriend dit zou zien hij laaiend zou worden. Dat doe je toch niet. Absurd.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron