Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onzeker over zwangerschap

<<

Merel

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:26

Bericht 19 Mei 2014 07:40

Onzeker over zwangerschap

Zoals jullie misschien in mijn topic over het lage hcg na icsi wel hebben gelezen, ben ik na 5 jaar aanploeteren eindelijk zwanger na een ICSI behandeling. Vandaag zou ik zes weken zijn. Na mijn eerste bloedname bleek mijn hcg-waarde aan de lage kant te zijn, na mijn tweede bloedname bleek deze heel mooi te zijn gestegen. Tot aan de de tweede bloedname voelde ik niet zoveel. Ik had alleen licht gevoelige borsten. Vooral als ik er op duwde leek het alsof er blauwe plekken in zaten.

Na de tweede bloedname, afgelopen woensdag leek het alsof mijn lichaam los ging. Mijn buik begon te rommelen, mijn borsten stonden opeens zichtbaar op knappen en ik durfde eindelijk een beetje blij te zijn want ik voelde me echt zwanger. Tot vrijdagmiddag, welgeteld anderhalve dag later. Ik was moe, dus ik ben even op bed gaan liggen en toen ik na een uurtje wakker werd waren de zere en opgezwollen borsten volledig verdwenen. Dikke paniek want ik heb al eerder een miskraam (missed abortion) gehad en ik weet nog wel dat ik toen ook geen zere borsten meer voelde, ook al voelden ze toen anders dan deze zwangerschap.

Ik heb gisterenavond nog wel menstruatieachtige krampen gehad die doortrokken naar mijn benen en ik heb nu ook nog een zwaar gevoel in mijn buik. Het rommelt een beetje, maar die borsten blijven zacht en pijnloos.

Ik maak me zorgen. Google geeft zoveel verschillende antwoorden en ik zit hier heel erg te balen omdat ik blijkbaar gewoon echt niet zorgeloos zwanger kan zijn. Heeft iemand ervaring met het wegvallen van dit soort klachten? Ik denk dat ik vanmiddag sowieso even bel naar het ziekenhuis, maar wat ervaringen, goed of slecht, zou ik heel graag horen van jullie.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Mei 2014 07:48

Re: Onzeker over zwangerschap

Wat naar joh. Het lijkt me dat die prille zwangerschapsweken zo spannend zijn, in jullie situatie al helemaal. Heb je naast bloedtesten ook gewone testen gedaan? Misschien is het een idee om nog eens een gewone test te doen en dan te kijken of het streepje licht wordt? Ziekenhuis kun je sowieso bellen al ben ik bang dat ze zeggen dat je zult moeten afwachten hoe het gaat verlopen.

Ik duim heel hard voor je!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem 146

Bericht 19 Mei 2014 07:52

Re: Onzeker over zwangerschap

Wat naar dat je je zo onzeker voelt. Maar ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. We hebben in vergelijkbare situatie gezeten. Helaas kun je niet veel meer dan afwachten. Het is slopend.
Kun je vragen bij je gyn/vk of je een vroege echo mag? Zodat je even kunt zien dat het allemaal goed gaat?

Een zwangerschap heeft geen 'regels'. Je kunt je op en top zwanger voelen en tóch is het mis. Je kunt helemaal niets voelen en een goede zwangerschap hebben. Ik hoop dat je een beetje vertrouwen kunt vinden in je lichaam, hoe moeilijk dat ook is. Kwaaltjes gaan ook met ups en downs, daar is niets van te zeggen.

Probeer niet teveel te googlen want je schiet er niets mee op en het maakt je alleen maar onzeker.

Probeer, hoe moeilijk ook, het een beetje los te laten. :hug:
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 19 Mei 2014 07:53

Re: Onzeker over zwangerschap

Wat vervelend voor je! Ik heb dit in het begin van deze zwangerschap ook gehad, min pijnlijke borsten wisselen heel erg in pijnlijk en dan weer niet pijnlijk. Tot op een dag alle kwaaltjes weg waren terwijl ik de dag ervoor zo misselijk was dat ik niet uit bed kon. Heb toen de vk gebeld en mocht komen voor een echo. Daar bleken er zelfs 2 vruchtjes te zijn met kloppende haartjes. Ik was toen ongeveer 8 weken. Later is het met 1 vruchtje alsnog mis gegaan maar ben inmiddels bijna 31 weken zwanger! Ik duim voor je en hoop dat ze een echo willen maken, al is 6 weken erg vroeg en klopt het hartje misschien nog niet en maak je je nog meer zorgen. Sterkte!
<<

Merel

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:26

Bericht 19 Mei 2014 08:00

Re: Onzeker over zwangerschap

Ik vergeet erbij te zeggen dat ik volgende week maandag al een afspraak heb staan voor een echo. Dan ben ik 7 weken en zou er hartactie te zien moeten zijn. Ik zou misschien wel eerder mogen komen, maar stel je voor dat er dan nog geen hartje klopt, dan zit je nog meer in de stress. Het enige dat ik anders zou bedenken is een extra bloedtest. Als mijn hcg-waarden dan goed zijn gestegen dan zou dat toch ook wat moeten zeggen?

Ik vind deze eerste weken tot nu toe echt niet leuk. Ik voel me zo'n onzekere doos.
<<

Anoniem 82

Bericht 19 Mei 2014 08:08

Re: Onzeker over zwangerschap

Klachten kunnen natuurlijk ook gewoon heel erg wisselen, er hoeft echt niet altijd meteen iets mis te zijn. Maar ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen, zeker als je al zo lang op een goede zwangerschap hebt moeten wachten! Ik denk dat je niet veel meer kunt doen dan afwachten, of misschien nog een extra bloedtest vragen? Echo zou ik denk ik zelf nog niet durven nu, als er geen hartje klopt dan zegt dat nu ook nog niet alles. In elk geval veel sterkte met deze onzekerheid en hopelijk zit alles gewoon goed!
<<

Patsy

Bericht 19 Mei 2014 08:12

Re: Onzeker over zwangerschap

De eerste weken vond ik sowieso erg spannend, hoe je je voelt zegt erg weinig. In mijn zwangerschap was ik in de eerste weken alleen moe en ik had pijnlijke borsten. De pijn in mijn borsten nam, volgens mij ook rond de 6e week, af. Ik heb toen een paar weken nergens last van gehad. Daarna kwam de misselijkheid in volle hevigheid. Bij mij zat het helemaal goed. De mate waarin je klachten hebt zegt echt niks over je zwangerschap.

Voor mijzelf zou een echo met deze termijn de onzekerheid alleen maar vergroten omdat de kans dat het hartje nog niet klopt groot is, maar dat is heel persoonlijk.
<<

ChiQ

Bericht 19 Mei 2014 08:17

Re: Onzeker over zwangerschap

Je bent gestopt met de utro?
<<

Merel

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:26

Bericht 19 Mei 2014 08:22

Re: Onzeker over zwangerschap

ChiQ schreef:Je bent gestopt met de utro?


Ja, dat werd me opgedragen na de tweede bloedname.
<<

ChiQ

Bericht 19 Mei 2014 08:33

Re: Onzeker over zwangerschap

Merel schreef:
ChiQ schreef:Je bent gestopt met de utro?


Ja, dat werd me opgedragen na de tweede bloedname.


Dat kan de afgenomen zwelling in je borsten verklaren! Ik ben ook gestopt na de tweede afname.

Ik had tot een week of 8 geen enkel teken van zwangerschap, na die 8ste week had ik extreme krampen, doodmoe en krampen. Verder nop! Ik kneep in mijn tepels om er zeker van de te zijn dat ik geen pijn had.

Je zit in een hele onzekere fase, je moet hier echt doorheen. Het is vreselijk ik weet het maar het hoort erbij. Als je buik gaat groeien en je de baby voelt maar zelfs dan zal je onzeker blijven tot je je baby hebt em daarna heb je weer andere zorgen!
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 19 Mei 2014 08:39

Re: Onzeker over zwangerschap

Wat rot dat je zo onzeker bent, hopelijk is het snel volgende week voor de echo.
En ik hoop dat je door het verhaal van chic ook wat gerust gesteld voelt.
Afbeelding
<<

Merel

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:26

Bericht 19 Mei 2014 08:43

Re: Onzeker over zwangerschap

ChiQ schreef:
Merel schreef:
ChiQ schreef:Je bent gestopt met de utro?


Ja, dat werd me opgedragen na de tweede bloedname.


Dat kan de afgenomen zwelling in je borsten verklaren! Ik ben ook gestopt na de tweede afname.

Ik had tot een week of 8 geen enkel teken van zwangerschap, na die 8ste week had ik extreme krampen, doodmoe en krampen. Verder nop! Ik kneep in mijn tepels om er zeker van de te zijn dat ik geen pijn had.

Je zit in een hele onzekere fase, je moet hier echt doorheen. Het is vreselijk ik weet het maar het hoort erbij. Als je buik gaat groeien en je de baby voelt maar zelfs dan zal je onzeker blijven tot je je baby hebt em daarna heb je weer andere zorgen!


Zo, kom jij even met een fijne verklaring! :hulde: Ik heb inderdaad gedurende de hele periode dat ik utrogestan gebruik al zere borsten gehad en ik heb er nooit bij nagedacht dat dat nu ik gestopt ben natuurlijk ook kan weggaan. Het klinkt in ieder geval heel logisch. Misschien dat ik dan toch de echo van volgende week maar afwacht.

Je hebt me nu al twee keer enorm gerustgesteld ChiQ. Superlief! Dank je wel!
<<

ChiQ

Bericht 19 Mei 2014 08:49

Re: Onzeker over zwangerschap

Graag gedaan! Het is voor mij 2 jaar geleden maar ik weet nog precies hoe het voelt. Ik dacht ook telkens: zoveel geluk heb ik niet, dit kán niet goed gaan. Toch wel hoor! Hij is inmiddels 16 maanden en zeurt al een uur om koek.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 19 Mei 2014 15:11

Re: Onzeker over zwangerschap

Ik heb een gezonde tweeling mogen krijgen na verschillende icsi pogingen. Ik voelde de onzekerheid afnemen na elke echo. .. Het begin is gewoon rot... ik had een echo met 6 wk, 7.5 en 10 en na die echo was ik eigenlijk alle onzekerheid kwijt. Ik kreeg pad meer zwangerschapsklachten na een week of 8 geloof ik.
Sterkte en ik hoop dat het je net zo mag vergaan :-)!
Afbeelding
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 19 Mei 2014 15:56

Re: Onzeker over zwangerschap

Ik heb het even voor je nagezocht en pijnlijke borsten is een veel voorkomende bijwerking van utrogestangebruik. Ik hoop voor je dat je binnenkort een prachtig kloppend hartje op de echo ziet en dat jullie lange wachten over een maand of 8 beloond wordt! :hug:
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers