Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ontbijt

<<

Anoniem148

Bericht 19 Mei 2014 07:52

ontbijt

Wie heeft er een tip voor mij?
ik eet iedere ochtend 3 boterhammen en tussen de middag 2.
ik doe zwaar lichamelijk werk dus heb ook echt honger met de lunch.
Ik heb een hekel aan boterhammen dus wil een gezonde variant maar moet goed vullen.
yogurt met fruit voldoet niet voor mij, al geprobeerd. Muesli erbij vind ik niet lekker.
wat kan nog meer?
Ik eet verder gezond dus zonder zakjes en pakjes, vers en veel groente en fruit. Alleen als ik in de ochtend thuis ben en slecht ontbijt, blijf ik de hele dag snaaien.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Mei 2014 08:03

Re: ontbijt

Kijk eens: 50 bladzijdes aan ideetjes voor jou!
wat-was-jouw-ontbijt-t135.html
#teammaple🍁
<<

Anoniem222

Bericht 19 Mei 2014 08:33

Re: ontbijt

Haha!
<<

Anoniem186

Bericht 19 Mei 2014 08:34

Re: ontbijt

Ik ontbijt zelden met brood.

Liever eet ik havermoutpap (vooral in de winter). Of overnight oats (vooral in de zomer).
Pannenkoeken vind ik ook lekker (dag van te voren maken).
Bananenbrood (of een variant daar op).
Eitjes (roerei, omelet, spiegelei, boerenomelet, gekookt).
<<

Anoniem148

Bericht 19 Mei 2014 17:11

Re: ontbijt

Un had ik gezien maar hoopte dat iemand nog wat gerichte tips had.
Ik denk al snel dat iets niet genoeg vult omdat ik zwaar lichamelijk werk doe. Als ik thuis ben heb ik wel genoeg aan yoghurt met fruit maar niet als ik moet werken. Muesli of zo erbij vind ik ook niet lekker vandaar mijn vraag.
<<

Anoniem122

Bericht 19 Mei 2014 17:45

Re: ontbijt

Sinds ik in Thailand ben ontbijt ik met (sticky)rijst (geen sausje oid verder!) en gewoon wat varkensvlees (gegrild), en dat bevalt echt enorm goed. Kan je ook met kipfilet doen bijvoorbeeld.
<<

Jip

Bericht 19 Mei 2014 18:09

Re: ontbijt

Rijstepapje (ja die voor baby's) met kaneel, honing en rozijnen vult bij mij heel goed.
<<

Anoniem148

Bericht 19 Mei 2014 18:14

Re: ontbijt

Is ook een idee ja, tip voor morgen om het te proberen. Ben echt een slechte boterham eter.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 19 Mei 2014 18:16

Re: ontbijt

Brinta of havermout vind ik echt wel flink vullen.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Mei 2014 18:48

Re: ontbijt

Ja, en ei. Dus een omeletje bakken bijvoorbeeld, eventueel met wat tomaat en champignons erbij.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 19 Mei 2014 20:49

Re: ontbijt

En geroosterd brood? Dat smaakt zo anders dan gewoon brood. Of knäckebröd, kwark met fruit en noten of stevige Griekse yoghurt.
Smile, it's free!
<<

Anoniem148

Bericht 21 Mei 2014 19:08

Re: ontbijt

Dank je voor alle tips! Hier kan ik wat mee!
Geroosterd brood kan inderdaad ook, dat ik daar niet eerder aan gedacht had!
Heb nu bij de action beschuit gekocht en aardbeien bij de boer. Dat wordt mijn ontbijt morgenvroeg. Met een kop thee en een schaaltje magere yoghurt moet dat toch wel vullen.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mei 2014 19:10

Re: ontbijt

Dandelion schreef:Dank je voor alle tips! Hier kan ik wat mee!
Geroosterd brood kan inderdaad ook, dat ik daar niet eerder aan gedacht had!
Heb nu bij de action beschuit gekocht en aardbeien bij de boer. Dat wordt mijn ontbijt morgenvroeg. Met een kop thee en een schaaltje magere yoghurt moet dat toch wel vullen.


Maar als het goed moet vullen, waarom kies je dan voor magere yoghurt? Je kan beter voor vol vette Griekse yoghurt kiezen. Een betere keus en echt veel lekkerder!
<<

Anoniem148

Bericht 22 Mei 2014 05:48

Re: ontbijt

Omdat ik die nog in huis heb en hij moet echt op.
Griekse yoghurt neem ik mee als ik weer in de winkel kom.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Mei 2014 07:16

Re: ontbijt

Ik ben benieuwd! Ik zou zelfs op een vrije dag niet genoeg hebben aan zo'n ontbijt :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 22 Mei 2014 08:32

Re: ontbijt

Dandelion schreef:Omdat ik die nog in huis heb en hij moet echt op.
Griekse yoghurt neem ik mee als ik weer in de winkel kom.


Oké, top! Je zal merken dat het echt beter vult en veel lekkerder is. Ik zou, net als UN, hier ook niet genoeg aan hebben.
Maar ik hou van stevige ontbijtjes.
<<

Jip

Bericht 22 Mei 2014 09:55

Re: ontbijt

Ik zou er ook niet genoeg aan hebben..
<<

Anoniem148

Bericht 22 Mei 2014 21:07

Re: ontbijt

Met een appel erbij lukt het aardig. Om half 11 nog een halve paprika gegeten, om half 1de lunch van 2 boterhammen en toen om 5uur weer
<<

Anoniem147

Bericht 24 Mei 2014 09:36

Re: ontbijt

Walnoten in je yoghurt gooien (met fruit). Sowieso vullen noten in de yoghurt bij mij altijd als een malle.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers