Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf wanneer dicht bij huis blijven?

<<

Anoniem111

Bericht 19 Mei 2014 07:01

Vanaf wanneer dicht bij huis blijven?

Vanaf wanneer in de zwangerschap gingen jullie niet meer ver van huis? En wat beschouw je dan als 'niet ver van huis'? Wat is de actieradius ongeveer?

Mijn zus krijgt een geplande keizersnede als ik ongeveer 38 weken zwanger ben. Ik wil dan natuurlijk graag nog op kraamvisite voordat ik beval, maar ze woont op 2,5 uur rijden afstand en ik vraag me af of het met die termijn nog kan/mag/verstandig is om zo'n afstand te reizen.
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 19 Mei 2014 07:10

Re: Vanaf wanneer dicht bij huis blijven?

Ik denk dat je dan moet kijken hoe je je zelf voelt en waar jij je goed bij voelt. Hoever zwangere gaan verschild heel erg, de een gaatwel ver weg de ander niet. Kan me wel voorstsllen dat je wilt kijken. Woont je zus dichtbij n zkh? En wel altijd je bevaltas en maxi cosi meenemen als je verder gaat!
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Anoniem123

Bericht 19 Mei 2014 07:58

Re: Vanaf wanneer dicht bij huis blijven?

Ik zou ook tegen die tijd kijken hoe je je voelt. Tuurlijk mag je nog een stuk rijden, is maar net of je het volhoud ja of nee.

Ik verloor op een zondagmorgen mijn slijmprop maar we zijn die dag gewoon naar mijn moeder gegaan. (1,5 uur rijden enkele reis) Achteraf best dom eigenlijk haha, als het wel had doorgezet. Wij hadden wel al standaard de vluchttas en maxicosi in de auto staan. Mocht het toen wel door gezet zijn dan waren we met een uur in ons ziekenhuis. Reizen op zich ging nog prima. Ik paste alleen zelf niet meer achter te stuur :nerd:
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 19 Mei 2014 07:59

Re: Vanaf wanneer dicht bij huis blijven?

Ik zou als je je goed voelt gewoon gaan en de vluchttas meenemen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Mei 2014 08:01

Re: Vanaf wanneer dicht bij huis blijven?

Ik bleef gewoon m'n dingen doen. Heb de avond voor m'n bevalling nog de hele avond in het theater gezeten.
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 19 Mei 2014 08:03

Re: Vanaf wanneer dicht bij huis blijven?

Ik heb ook gewoon nog m'n dingen gedaan. Op de dag van de bevalling nog boodschappen in een andere stad gedaan.
<<

Anoniem112

Bericht 19 Mei 2014 08:06

Re: Vanaf wanneer dicht bij huis blijven?

Ik heb ook nog alles ondernomen bij de eerste, met 38 weken ging ik ook nog ruim twee uur verderop op visite, ik beviel pas met 41+3 dus gelukkig ben ik niet aldoor in de buurt van ons huis gebleven.
Bij de tweede voelde ik me echt ziek de laatste weken dus geen zin om weg te gaan, ik beviel van haar ook veel eerder dan van de eerste (38+4)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Mei 2014 08:14

Re: Vanaf wanneer dicht bij huis blijven?

Ik dacht zo, overal zijn wel ziekenhuizen. Heb met de afstand geen rekening gehouden.
R. 2013
D. 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 19 Mei 2014 08:53

Re: Vanaf wanneer dicht bij huis blijven?

Vanaf 37 weken ga ik niet meer heel ver weg, maar dat is ook meer omdat ik niet lekker meer in de auto zit. We gaan nu bijvoorbeeld niet meer naar mijn ouders die 5 kwartier rijden verderop wonen. Sinds een week of wat blijf ik een beetje in de buurt, maar goed ik ben nu ruim 40 weken zwanger, beval met een medische indicatie en wil dus graag naar mijn eigen ziekenhuis en ik kan niet ver meer lopen dus zou ook niet weten wat ik nog kan gaan doen.

Ik denk dat je te zijner tijd gewoon moet kijken hoe je je voelt, en afhankelijk daarvan beslissen wat je gaat doen en voor de zekerheid alle spullen meenemen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem 82

Bericht 19 Mei 2014 09:12

Re: Vanaf wanneer dicht bij huis blijven?

Ik ben met 39 weken (bij de eerste) nog ergens wat verder weg even kort op verjaardagsvisite gegaan. Ik voelde me goed genoeg, dus ben gewoon gegaan. Als het begint dan heb je in de meeste gevallen ruim voldoende tijd om thuis of in het ziekenhuis te komen. En voor de zekerheid je spullen mee, dan kan je ook altijd daar in de buurt wel ergens terecht neem ik aan. Ik zou zelf denk ik wel gaan, als ik me goed zou voelen uiteraard.

Bij de laatste had ik het dus in de laatste paar weken niet gedaan, maar dat kwam omdat ik me echt beroerd voelde en veel pijn had. De afstand op zich had me denk ik niet tegengehouden om nog iets te ondernemen.
<<

Anoniem193

Bericht 19 Mei 2014 09:36

Re: Vanaf wanneer dicht bij huis blijven?

Ik ging ook weg. Ook in andere plaatsen zijn wel ziekenhuizen als het echt snel zou gaan ineens.
Wel hadden we vanaf week 38 de tas mee in de auto.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers