Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom eten de meeste mensen tegenwoordig zoveel troep?

<<

Anoniem119

Bericht 28 Mei 2014 22:15

Re: Waarom eten de meeste mensen tegenwoordig zoveel troep?

Elliot schreef:Of je er nou een scheut water bij doet en een zakje kruiden/zout/verdikkingsmiddel/suiker of een scheut water en wat verse of gedroogde kruiden, dat is toch net zo snel? :)

Precies.
<<

ChiQ

Bericht 29 Mei 2014 07:14

Re: Waarom eten de meeste mensen tegenwoordig zoveel troep?

Ik koop nooit meer pakjes. Ik vind t allemaal hetzelfde smaken. Ik denk dat het gemakkelijk is, doe wat er op t zakje staat en klaar maar ik ben er helemaal klaar mee! Het is nog duur ook. Ga naar de turk, koop alle kruiden die je lekker lijken. Ik mix btw wel zelf mijn gehaktkruiden, dat is dan al in een potje, zo heb ik macaronikruiden ookal gemixt en nog wat andere dingen, net zo makkelijk. Laatst had ik in dr kast nog een macaronikruiden gevonden, maak ik dat op, eet zowel man en kind het niet, haha ze proefden t gewoon!
<<

Anoniem44

Bericht 29 Mei 2014 07:39

Re: Waarom eten de meeste mensen tegenwoordig zoveel troep?

Ik snap ook niet waarom pakjes makkelijker zou zijn. Als ik geen tijd heb of heel moe ben, dan ga ik echt geen lasagnasaus of soep maken, dat vind ik dan te lang duren, want dat wordt pas echt lekker als alle smaken een paar uur de tijd hebben om in te trekken.

In plaats daarvan gooi ik een visje in de pan, met alleen zout en peper en rooster er wat groenten bij, ofzo. Strooi er wat rozemarijn en knoflook overheen, hooguit wat citroen over de vis en klaar ben je alweer. Op die manier ben ik in 15 minuten klaar en heb ik ook nog eens een gezonde maaltijd bereid, zonder iets van pakjes.
<<

Anoniem51

Bericht 29 Mei 2014 07:48

Re: Waarom eten de meeste mensen tegenwoordig zoveel troep?

Ik ben hier zo langzaam aan ook bezig alle pakjes en zakjes eruit te gooien. De pech is alleen dat ik een moeilijke eter thuis heb zitten die ontzettend moet wennen aan andere smaken en al gauw roept dat ie het niet lekker vindt :laughcry:
Maargoed, we zijn al een eind. Het enige waar we hier nog pakjes/zakjes voor gebruiken zijn de nasi en de bami. Hij is gelukkig sowieso al nooit van de wereldgerechten geweest enzo. En nu ik zo naar afgelopen week kijk... Eigenlijk valt het dan zelfs wel mee :)
Volgend jaar wil ik over op alles zo biologisch mogelijk, sowieso al het dagelijkse eten, brood, groenten, fruit en vlees enzo.
<<

Anoniem58

Bericht 29 Mei 2014 08:00

Re: Waarom eten de meeste mensen tegenwoordig zoveel troep?

Ik maakte vroeger pasta saus van passata, blokjes tomaat en dan nog een zakje mix. Nu laat ik het zakje dus eruit, soms gooi ik er nog wel een pot doorheen, maar bijna nooit.
Hoe doen jullie dat dan eigenlijk mt jus maken, bij de aardappelen? Dat komt bij mij nog altijd uit een zakje.
<<

Anoniem186

Bericht 29 Mei 2014 08:05

Re: Waarom eten de meeste mensen tegenwoordig zoveel troep?

Haha jus maak ik ook nog wel eens uit een potje. Voor als het even snel moet, m'n man vindt jus lekker.
Maar ik maak ook vaak iets van stoofvlees en daar bewaar ik dan de jus van. Dat vries ik in kleine porties in. Echt handig.
<<

Anoniem186

Bericht 29 Mei 2014 08:08

Re: Waarom eten de meeste mensen tegenwoordig zoveel troep?

Ik heb de laatste tijd een nieuwe tik. Hier ligt het biologische vlees in de supermarkt vaak met 50% korting stickers als het bijna over de datum is. Dus ik koop het altijd. Ik hoop op die manier te voorkomen dat ze stoppen met het verkopen van biologisch vlees, als ze teveel weg moeten gooien. En het scheelt aanzienlijk in de prijs, wat me nu ook wel even goed uitkomt.
M'n vriezer ligt inmiddels vol, haha.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron