Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help! ;)

<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 15 Mei 2014 20:36

Help! ;)

Help! Mijn lijf en gevoel schreeuwen ( okee misschien een beetje overdreven ;) ) om een zwangerschap en 3e kindje.
Maar mijn verstand absoluut niet!
Ik heb het gevoel dat ik nog niet 'klaar' ben. Maar toch is het ook wel goed en compleet zo.
Herkenbaar voor iemand?
Afbeelding
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 15 Mei 2014 20:53

Re: Help! ;)

Ja, heel herkenbaar.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem234

Bericht 15 Mei 2014 20:57

Re: Help! ;)

Soms, nou ja het gevoel nog een baby'tje te hebben. Ik vond dat zo'n fijne periode en voor mijn gevoel is het veel te snel voorbij gegaan en heb ik te weinig genoten. En dan denk ik ja een tweede leuk!
Maar eigenlijk wil ik niet nog een kindje, ja een baby dus maar die is ook weer zo groot. Het is moeilijk en dubbel :nopompom:
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 15 Mei 2014 21:01

Re: Help! ;)

Ja, helaas herkenbaar. Maar ik ga nu alle babyspul verkopen en hopen dat het gevoel dan weg gaat.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 15 Mei 2014 21:59

Re: Help! ;)

Herkenbaar!
Ik zie ook ineens overal kleine babytjes.
Maar we willen ook graag een huis kopen en het is gewoon verstandiger (vooral w.b. ruimte) om dan eerst te verhuizen.
Ik zie sowieso niet voor me hoe hier nu weer een box in de woonkamer moet staan, dan heeft L geen speelhoekje meer.
Maar als ik dan een baby zie of mijn zwangere collega zie dan wil ik dat ook wel graag weer meemaken :)
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 15 Mei 2014 22:12

Re: Help! ;)

Annemie schreef:Ja, helaas herkenbaar. Maar ik ga nu alle babyspul verkopen en hopen dat het gevoel dan weg gaat.


Ik heb al het babyspul al verkocht, maarja dat is zo weer gekocht ;). Dat neemt mijn gevoel dus niet weg.
Wel dat ik mijn hele huis weer vol heb staan met baby spullen, box, badje, nieuwe kamer enz.
Aan de ene kant heb ik daar dus ook geen zin in. Maar toch.... zucht!
Ik kan het gewoon nog niet helemaal afsluiten.

Jezzie: Ik snap je praktische bezwaren wel. Maar willen jullie in de toekomst nog wel een kindje?
Wij op zich niet, dus het is hier in principe ( zeg nooit nooit, misschien als ze naar school zijn ) wel afgesloten.
Dat vind ik gewoon heel jammer.

Ik zou ook zo graag nog een keer zwanger willen zijn.
Als ik een zwangere buik zie, vind ik dat ook weer zo bijzonder, alsof ik het nooit heb meegemaakt.

Puggle: Moeilijk hè, je wil het bij 1 kindje houden en dat is goed zo, maar toch dat vervelende gekriebel ;).
Afbeelding
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 15 Mei 2014 22:34

Re: Help! ;)

Hier kriebelt het ook enorm voor een 3e, wil ook zo graag weer zwanger zijn! Maar het is nu gewoon niet verstandig. Zie zoveel praktische bezwaren... Ik hoop wel dat de derde hier ooit nog komt ;-)
2010 2012 2015 2017
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 15 Mei 2014 22:34

Re: Help! ;)

Heel herkenbaar, zou zo graag nog een keer een baby in mijn buik willen hebben (de lichamelijke klachten niet), bevallen en de kraamperiode willen meemaken, maar ik wil geen 3e kindje om meerdere redenen.
December 2009
juli 2012
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 15 Mei 2014 22:36

Re: Help! ;)

Nosa schreef:Hier kriebelt het ook enorm voor een 3e, wil ook zo graag weer zwanger zijn! Maar het is nu gewoon niet verstandig. Zie zoveel praktische bezwaren... Ik hoop wel dat de derde hier ooit nog komt ;-)

Precies dit...Inderdaad, help!!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem234

Bericht 15 Mei 2014 23:05

Re: Help! ;)

Ja idd lana. Al heb ik het niet zo vaak hoor. Ik denk ook vaak dat het prima is zo. Voel ons ook wel compleet enz. Maar ik denk staaf en toe die kriebels ook wel erbij horen.
Wij hebben het babyspul ook allemaal al verkocht.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 15 Mei 2014 23:13

Re: Help! ;)

PiP schreef:Heel herkenbaar, zou zo graag nog een keer een baby in mijn buik willen hebben (de lichamelijke klachten niet), bevallen en de kraamperiode willen meemaken, maar ik wil geen 3e kindje om meerdere redenen.


+1 al hebben we hier ook heel lang over getwijfeld... ik twijfel soms nog.....

Ik denk dat je als vrouw zijnde altijd nog een soort van wens houdt zolang het nog kan!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 15 Mei 2014 23:36

Re: Help! ;)

Puggle schreef:Ja idd lana. Al heb ik het niet zo vaak hoor. Ik denk ook vaak dat het prima is zo. Voel ons ook wel compleet enz. Maar ik denk staaf en toe die kriebels ook wel erbij horen.
Wij hebben het babyspul ook allemaal al verkocht.


Ik heb het ook niet heel vaak hoor. Meer met vlagen.
Het zijn inderdaad ook meer de kriebels dan de échte wens voor een 3e.
Ons gezin is ook wel compleet zo.
Al sluiten wij het trouwens ook absoluut niet helemaal uit.

Ik denk dat je daar inderdaad gelijk in hebt Amaryllis.
Lastig hè die twijfels. Hoe denkt jouw vriend/man erover?
Afbeelding
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 16 Mei 2014 19:54

Re: Help! ;)

Eerst hadden we besloten dat ik mijn spiraal zou laten verwijderen en dat we officieel voor een derde zouden gaan
Mijn spiraal was eruit begin december en toen werd mij verteld dat mijn contract niet werd verlengd. Ik had gelukkig redelijk snel weer nieuw werk maar toen werd ook contract van mijn man niet verlengd. Al die onzekerheden! Hij heeft nog tot eind juli werk.
Uiteindelijk besloten om dan maar weer aan de pil te gaan. Toen gaf mijn man aan dat hij erover twijfelde en hij vindt het een risico wat je neemt.. Al ben ik meer van je leeft naar wat je hebt. Het is niet zo dat we het nu krap hebben ofzo.

Ik heb het er af en toe nog moeilijk mee hoor. Ik snap zijn redenen en hij heeft met een aantal zaken echt wel een punt maar ja he.. Zo'n wens zet je zomaar niet even aan de kant!

Hoe staat jouw man erin Lana?
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 16 Mei 2014 21:33

Re: Help! ;)

PiP schreef:Heel herkenbaar, zou zo graag nog een keer een baby in mijn buik willen hebben (de lichamelijke klachten niet), bevallen en de kraamperiode willen meemaken, maar ik wil geen 3e kindje om meerdere redenen.


Dit inderdaad...
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 17 Mei 2014 13:32

Re: Help! ;)

Heel herkenbaar, het zwanger zijn, de bevalling, de kraamtijd en gewoon de hele babytijd nog eens meemaken en dan veel bewuster. Maar er zijn hier ook 100 redenen om er nog niet voor te gaan.
<<

Anoniem286

Bericht 17 Mei 2014 13:36

Re: Help! ;)

Bij mij komt het echt met vlagen, ene week zit ik nog te verkondigen dat ik echt nog geen tweede wil. De week erop sta ik in de winkel met pakjes maat 50 en droom ik over een baby. Nu komt er hier sowieso wel een tweede (als het aan ons ligt dan) maar de komende 2 jaar nog niet.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 17 Mei 2014 17:08

Re: Help! ;)

Ja bij mij kriebelt het vreselijk, en zou ook dolgraag een tweede kindje willen. Tja die angst hé... Vooral mijn man vind het vreselijk eng als ik dan weer ga bevallen. Wat als het weer misgaat? Overleef ik het dan/blijvend letsel. Zijn voor ons wel redenen om het niet te doen, al is de kans dat het weer gebeurt en zo misgaat erg klein, het blijft wel een kans natuurlijk.

Ik heb namelijk 15% kans dat de placenta ook deze keer vastzit, en dan moet ik dus meteen voor OK. Hierna ging het de vorige keer dus mis bij mij. Omdat ze nu weten dat ze heel voorzichtig met mij moeten zijn, kan er ook adequater gehandeld worden waardoor alles wel goed verloopt.

Zijn hier meiden die na een vastzittende placenta zijn bevallen zonder dat hij vastzat? En wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 17 Mei 2014 18:06

Re: Help! ;)

Pinkel, misschien zeg ik iets heel stoms want ik heb er verder geen verstand van maar zouden de risico's bij jou niet verkleind worden bij een geplande keizersnede?
Mijn schoonzus had niet een volledig vastzittende placenta maar wel vastzittende resten. Hier is ze pas na 1,5 of 2,5 dag in de nacht met spoed aan geopereerd, kwamen ze pas achter nadat ze al kraamvrouwen koorts had en dus echt flink ziek was. Daarna is ze ook nog wel 2 weken in het ziekenhuis gebleven en 1 nacht op de ic. Lang zo heftig dus niet als bij jou. Afgelopen januari is ze bevallen van de tweede en waren er geen complicaties.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem234

Bericht 17 Mei 2014 19:22

Re: Help! ;)

Ik zou zeker dan vragen voor een geplande keizersnede, naar dat lijkt me in jouw situatie niet meer als normaal ook dat ze dat goed vinden.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 17 Mei 2014 19:31

Re: Help! ;)

Dat is opzich een heel positief verhaal van het 2de kindje Chaos.

Helaas zou een keizersnede juist voor meer complicaties kunnen zorgen, waardoor de risico's te hoog worden. Het liefst willen ze helemaal niet ingrijpen en de natuur zijn gang laten gaan. Mits het natuurlijk medisch gezien verantwoordt is.

Het blijft een moeilijke kwestie, maar ik blijf nog wel even hoop houden voor de toekomst.
Afbeelding

Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 17 Mei 2014 20:53

Re: Help! ;)

Pinkel schreef:Ja bij mij kriebelt het vreselijk, en zou ook dolgraag een tweede kindje willen. Tja die angst hé... Vooral mijn man vind het vreselijk eng als ik dan weer ga bevallen. Wat als het weer misgaat? Overleef ik het dan/blijvend letsel. Zijn voor ons wel redenen om het niet te doen, al is de kans dat het weer gebeurt en zo misgaat erg klein, het blijft wel een kans natuurlijk.

Ik heb namelijk 15% kans dat de placenta ook deze keer vastzit, en dan moet ik dus meteen voor OK. Hierna ging het de vorige keer dus mis bij mij. Omdat ze nu weten dat ze heel voorzichtig met mij moeten zijn, kan er ook adequater gehandeld worden waardoor alles wel goed verloopt.

Zijn hier meiden die na een vastzittende placenta zijn bevallen zonder dat hij vastzat? En wat zouden jullie doen in zo'n situatie?


Dit kan ik me heel goed voorstellen. Zo'n begin is zo heftig!
( Understatement ;) ).

Ik heb dat ook wel, in een andere vorm.

Ik denk dat ik in mijn handen mag knijpen dat ik 2 gezonde kinderen heb.
Laatst gewijzigd door _Lana_ op 18 Mei 2014 14:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 17 Mei 2014 20:55

Re: Help! ;)

Je had toch ook een infarct in je placenta Pinkel?
Afbeelding
<<

Anoniem234

Bericht 17 Mei 2014 21:23

Re: Help! ;)

Oh dan is dat idd geen optie pinkel. Ik weet natuurlijk ook niet de details maar het leek me logisch maar niet dus .
Wel erg moeilijk idd voor jullie.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 18 Mei 2014 05:20

Re: Help! ;)

Pinkel schreef:Dat is opzich een heel positief verhaal van het 2de kindje Chaos.

Helaas zou een keizersnede juist voor meer complicaties kunnen zorgen, waardoor de risico's te hoog worden. Het liefst willen ze helemaal niet ingrijpen en de natuur zijn gang laten gaan. Mits het natuurlijk medisch gezien verantwoordt is.

Het blijft een moeilijke kwestie, maar ik blijf nog wel even hoop houden voor de toekomst.



Je zou juist denken dat met een keizersnee ze er direct op/bij/in zitten waardoor het allemaal wel goed zou gaan.
M:21072011
J :08012014
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 18 Mei 2014 08:52

Re: Help! ;)

@ _Lana_: Zo dat is ook behoorlijk heftig van je zoontje zeg!! Mijn placenta had juist geen infarcten, dat had mijn ziek zijn wel meer verklaard.

@ Happydobby: Dat dacht ik dus ook in het begin, maar juist omdat je een kunstverlossing heb, loop je meer risico's. Ook omdat er dan juist vruchtwater het lichaam in kan en foetale cellen.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers