Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doen dromen voor/met jou?

<<

Anoniem50

Bericht 14 Mei 2014 19:45

Wat doen dromen voor/met jou?

Is een droom voor jou iets dat daadwerkelijk uit het onbewuste komt? Of waarschuwt het jou? Of droom je om het dromen en doet het verder niets voor/met jou?

Ik weet niet goed wat ik van mijn dromen moet denken. Maar ze zetten me wel aan aan tot nadenken. Zo wist ik dat het niet goed met me ging, maar wist ik niet hoe ik het moest rechttrekken en prompt kreeg ik epileptische aanvallen in mijn dromen (dus niet in het echt, maar echt in mijn dromen). Toen wist ik dat er echt iets moest veranderen. Nu ik weer wat rustiger word, worden die dromen ook weer rustiger. Al kan ik alles wat ik meemaak nog perfect tot een soap kneden in mijn dromen. Mensen zeggen me dat ik dan in ieder geval mijn dagen aan het verwerken ben.

Nu heb ik weer romantischer dromen. En ik word daar zo goed van wakker. Maar ik kan er geen betekenis aan verbinden. Het zijn gewoon hele fijne en rustige dromen. Meer niet.

Hoe zien jullie de dromen die jullie hebben?
<<

Anoniem51

Bericht 14 Mei 2014 19:48

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Ik droom de laatste tijd maar heel weinig wat ik ook echt nog onthou. Ik zou niet weten wat de laatste droom is die ik me nog kan herinneren...
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Mei 2014 19:51

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Ik droom echt bizar veel en ook de gekste dingen. Vaak wel vijf dromen per nacht. Geen wonder dat ik chronisch vermoeid ben :laughcry: Vaak droom ik ergens over (of over iemand) waar ik vlak voor het slapen nog aan heb gedacht. Ook verwerk ik in mn dromen dingen die ik overdag heb meegemaakt. Verder hecht ik er niet veel waarde aan, in de loop van de dag ben ik het meestal weer vergeten.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem222

Bericht 14 Mei 2014 20:04

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Ik droom altijd hele gekke dingen haha! Doen niet zoveel met me behalve dan dat ik we om moet lachen.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Mei 2014 20:18

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Ik vind dromen gewoon dromen.

Soms in boeken bijvoorbeeld beschrijft iemand wel eens een droom. Dat vind ik dan zo saai, want het is niet echt gebeurd. Dat stuk sla ik dan ook over als het te lang duurt. Soms vertelt een collega ook wel eens uitgebreid over wat ze die nacht gedroomd heeft, maar dat vind ik ook echt niet boeiend. Dus :smile:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Mei 2014 20:20

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Hahaha Carrie :P
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem130

Bericht 14 Mei 2014 20:40

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Ik merk dat ik in mijn dromen wel echt dingen verwerk van de dag. Vaak hele gekke, onsamenhangende dromen, maar als ik het dan de volgende ochtend herinner kan ik vaak hoofdpunten wel herkennen als iets van tv, wat ik van een kennis gehoord heb, waar ik me zorgen over maakte, etc. Maar dan allemaal verwerkt in één heel bizar verhaal. Oh, en soms heb ik hele wilde seksdromen, geen idee waar die vandaan komen haha!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 14 Mei 2014 20:45

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Mijn dromen zijn meestal idioot. Ze slaan op niks. Maar van mijn nachtmerries ben ik dagen niet goed.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem130

Bericht 14 Mei 2014 20:51

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Ik had laatst trouwens heel vet een droom in een droom, zo'n Inception moment. Ik droomde dat ik op vakantie was en krokodillen ging kijken en gekke dingen enzo. Toen werd ik wakker, deed ik mijn ochtendjas aan, gordijnen open en toen sjeesde mijn huis opeens door de binnenstad (alsof ik op een trein zat ofzo). En toen was ik heeeeeel bizar verbaasd, toen dacht ik "hmm, ok ik slaap blijkbaar nog" en toen werd ik echt wakker (en ben ik gelijk uit mijn raam gaan kijken haha)!
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Mei 2014 20:56

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Ik merk wel dat mijn dromen anders zijn wanneer ik niet lekker in m'n vel zit, als ik veel stress heb en dergelijk. Ik geloof ook wel in het verklaren van dromen, vaak klopt het wel met hoe ik me voel. Misschien wil ik dat ook wel geloven omdat het soort van 'rust' geeft. Ik droom namelijk wel regelmatig nare dingen, dat ik liever geloof dat ze iets anders betekenen dan dat ik ze letterlijk op moet vatten zeg maar. Oh en wanneer ik ongesteld ben, droom ik echt heel bizar en levendig. Ik slaap dan ook anders.
<<

Anoniem99

Bericht 14 Mei 2014 21:43

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Als ik wakker ben geweest 's morgens rond een uur 7:00 en ik val daarna weer in slaap, droom ik de meest gekke en soms gruwelijke dingen. Echt heel raar.

Wat ik ook vaak heb, is dat ik niet meer weet of ik iets nou gedroomd heb of dat het daadwerkelijk is gebeurd. Zo zat ik op iets te wachten dat met de post moest komen en ik had dacht ik dus twee enveloppen ontvangen met hetgeen erin wat ik nodig had, maar dat had ik dus gewoon gedroomd want de stukken lagen vandaag bij de post en in één envelop :P
<<

Anoniem50

Bericht 14 Mei 2014 23:32

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Sienna, dat heb ik dus ook weleens gehad. Ik dacht, de bel moet toch gaan, want ik verwacht toch iets? Bleek ik het te hebben gedroomd. Zo dom.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Mei 2014 23:36

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Sommige verhalen over dromen vind ik echt humoristisch. Mijn ouders kunnen het altijd heel grappig vertellen. Sommige dromen kunnen wel heel naar zijn. Ik heb ook wel eens dromen waar ik zelf helemaal niet in voorkom, alsof ik gewoon naar een film zit te kijken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem280

Bericht 15 Mei 2014 00:03

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Ik droom de gekste dingen.
Zo vandaag ook. Ik moet op de hond van mijn pa passen en droomde vandaag over de hond.
De hond zou achter de kat aan vliegen, en ik stond in de kelder om iets voor de kat te pakken. Maar toen ik opkeek stond de hond naast me en stikte. Ik kon niets meer voor de hond doen, want binnen een minuut was hij dood!
Ik schrok wakker, eerste wat ik deed was de hond roepen, gelukkig kwam hij meteen heel vrolijk naar me toe gelopen.
Ik ben nog wel een halfuur na die droom, naar in mijn lichaam geweest.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 15 Mei 2014 14:36

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Ik heb soms hele heftige dromen. Over mijn ex of over mijn man. Daar moet ik vaak gelijk om huilen of ik word al huilend wakker. Ik moet daar wel een dag van 'bijkomen'. Ik reflecteer dan veel en spar met mensen over de droom en waarom dat zo'n diep gevoel bij me losmaakt.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 15 Mei 2014 14:45

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Ik ben een flinke dromer met praten en veel bewegen erbij. Het helpt om op een paar momenten op de dag (nv in de auto/trein tijdens tv kijken) alvast de dag na te lopen. Zo droom ik minder intensief en wordt ik uitgeruster wakker.

Als ik droom kan ik het vaak wel relateren aan iets wat ik heb gezien/gehoord/meegemaakt.
30-04-2017
<<

Anoniem147

Bericht 15 Mei 2014 18:18

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Ik ben ook echt een dromer, al heb ik er de laatste tijd iets minder last van.

Ik droom vaak heel dynamisch, dat ik overal heen vlieg van het ene naar het andere moment. Ook droom ik vaak dezelfde dingen, alsof ik een deja vu in mijn slaap heb.

Verder herken ik ook wilde seksdromen hahaha. Dan denk ik echt WHUUTT! Gelukkig word ik dan wakker. Zo heb ik ook wel eens gedroomd dat ik vreemd ging of ik mijn vriend betrapte dat hij vreemd ging.

De meest vervelende dromen/nachtmerries vind ik als ik achterover val van een hele hoge ladder of achterna gezeten word. Ik droom ook vaak over pistolen en dat ik mezelf moet verstoppen. Er zijn zelfs momenten dat ik word neergeschoten en dat ik wakker schrik van het schot. Dan ben ik ook echt van de wap, bezweet en durf ik niet goed meer te slapen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Mei 2014 18:35

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Als het minder met mij gaat of ik het heel druk heb heb ik veel nachtmerries. Ik zie deze dromen dan niet als iets wat 'echt' gebeurd of waar ik bang voor ben dat gaat gebeuren (voorspellende droom of zo). Maar meer als mijn (onderliggende) emoties die zich tonen in mijn dromen. Ik merk dan wel dat ik minder goed slaap. Verder droom ik vaak over dingen die ik meemaak, maar dat dan allemaal gepropt in één droom, dan ontstaan vaak de gekste dingen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Mei 2014 20:54

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

Ik droom ook altijd vrij intens. Vannacht droomde ik dat mijn zus de hele familie ging uitmoorden, ik sloeg op de vlucht en moest me verstoppen maar het was net een soort van film. Want ik hoorde een voice-over die iets zei dan 'en toen maakte ze de tweede cruciale fout'. Of zoiets.

Eigenlijk droom ik altijd naar. Of het moet dus idd een wilde seks droom zijn haha
<<

Anoniem321

Bericht 16 Mei 2014 10:50

Re: Wat doen dromen voor/met jou?

In tijden van stress of als ik ergens mee rondloop, heb ik vaak nachtmerries. Of ja, het zijn eerder nachtelijke paniekaanvallen denk ik.
Want ik ben dan vaak wakker, maar onredelijk bang. Dan denk ik dat er iets of iemand in de slaapkamer is en voel ik een hele grote drang om te vluchten, en dat doe ik dan ook. Ik spring vaak uit bed en ren naar de overloop. Ik word dan altijd wel wakker/kom tot bezinning en dan valt de angst van me af, kruip ik weer terug in bed en val meteen weer in slaap.
Ik heb mijn vriend al diverse keren de stuipen op het lijf gejaagd, maar inmiddels is hij het een soort van gewend.

Als het weer zover is, weet ik dat er iets niet goed zit in mijn leven. Het is meestal een wake up call om dingen te veranderen, op te lossen, mezelf in acht te nemen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers