Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik wil het onderwijs uit..

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 18 Mei 2014 14:42

Re: Ik wil het onderwijs uit..

Char schreef:Ik denk dat je je niet moet vergissen dat er maar weinig banen zijn waar je écht klaar mee bent als je de deur achter je dicht trekt. Ik weet dat er bij het onderwijs veel extra komt kijken (zelf in gewerkt en veel vrienden in het onderwijs), maar ook bijv een manager in een hele andere sector is nooit echt klaar. Ik neem aan dat je redelijk op hetzelfde niveau wilt blijven werken en dan lijkt het mij erg lastig om iets te vinden wat je evt na kantooruren kunt afsluiten.


Hier helemaal mee eens, ik werk in een heel andere sector maar de werkdruk is hier ook erg hoog. Ik werk ook regelmatig 50 uur in de week om alles op de rit te houden en heb dan nog geen tijd om alles te doen. Is ook echt alle ballen hoog houden. Door de crisis / ontslagen heb ik er werk van anderen bijgekregen (einde van hun contract/ontslag) en ook al ziet iedereen dat anderen en ik het te druk hebben voor een normale werkweek het wordt er momenteel wel bijgegooid./ er wordt echt niemand extra bij aan genomen. En je moet haast wel extra werken om het zodanig op de rit te houden dat je ook nog lol in je werk blijft houden anders lukt het helemaal niet meer.

Dus loopbaancoach lijkt me best wel eens verstandig. Maar verkijk je in deze tijd niet op andere banen die zo op het ook relaxed ogen. Gras is altijd groener bij de buren.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem148

Bericht 21 Mei 2014 06:49

Re: Ik wil het onderwijs uit..

Ik ben het onderwijs uitgegaan en heb geen moment spijt gehad.
natuurlijk mis ik de leuke dingen van het onderwijs en de kinderen maar ik ervaar nu minder stress, meer plezier in het werk en geen problemen met de ouders.

Ik ben gestopt vanwege gebrek aan werk, wist niet wat ik anders wilde doen.
Toen ik na ging denken, vond sommige ouders echt belachelijk (de directeur heeft een keer een leerling geschorst door de ouders), kinderen worden brutaler en invallen vond ik niet leuk, wilde een band opbouwen met die kinderen wat niet lukt als je er maar kort bent.

Ik heb een goede keuze gemaakt. Succes met jouw beslissing!
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 21 Mei 2014 07:12

Re: Ik wil het onderwijs uit..

Ik werk in het speciaal onderwijs en ervaar de werkdruk toch heel anders. Er zijn periodes dat het heel druk is maar de keren dat ik echt werk mee naar huis neem zijn denk ik op twee handen te tellen.
Ik ben verder geen mentor van een klas dus dat zal ook schelen, maar ik heb het idee dat in het 'gewone' onderwijs de werkdruk echt hoger is.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25112

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Mei 2014 08:30

Re: Ik wil het onderwijs uit..

@ Dandelion: wat ben jij gaan doen en hoe heb je dit aangepakt?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem148

Bericht 21 Mei 2014 08:37

Re: Ik wil het onderwijs uit..

Ik werk nu in een verzorgingshuis als verzorgende ig.
ik ben begonnen met vrijwilligerswerk om te kijken wat ik leuk vond.
Ik ervaar nu minder stress, geniet van mijn werk en mijn gezondheid is beter geworden door de stress vermindering.
<<

Anoniem 63

Bericht 21 Mei 2014 22:24

Re: Ik wil het onderwijs uit..

Zoals wellicht bekend heb ik ook het onderwijs de rug toegekeerd. Ik ben nu secretaresse en kan inderdaad om 17.00 de deur achter me dichttrekken en ben dan klaar. Heerijk! Eerlijk is eerlijk, het contact met de kinderen, of met mensen in het algemeen begin ik wel te missen. Ik zit nu de hele dag achter de computer en dat is ook niet alles. Maar voor nu is dit prima en wil ik in deze richting doorgroeien dmv cursussen e.d. om uiteindelijk wel secretaresse o.i.d. te blijven maar dan wellicht in een andere branche. Uiteindelijk ben ik een prima leerkracht, maar past mijn levensstijl gewoon niet bij het beroep. Het is to much for me, op verschillende vlakken.

Een loopbaanadviseur kan inderdaad helpen. Bij het UWV kun je ook gratis een soort loopbaantest en gesprek krijgen. Verder heeft het mij heel erg geholpen om lijstjes te maken als 'wat zijn voor mij basisvoorwaarden voor een baan' (geld, werktijden, alleen/samenwerken, etc.). Ook zou je voor het onderwijs kunnen bekijken wat je van je huidige werk wél leuk vind en wat niet, waarom je bepaalde dingen niet leuk vind, waar je tegen aan loopt en hoe je dit zou kunnen oplossen (bepaalde klussen op bepaalde tijden doen, met jezelf afspreken geen werk meer mee naar huis te nemen, echt, dat kan!, overleggen met je werkgever over hoe het komt dat je een hoge werkdruk ervaart en wat mogelijke aanpassingen zijn etc.);
<<

Fiene

Bericht 24 Mei 2014 21:02

Re: Ik wil het onderwijs uit..

Ik denk hier ook steeds meer en meer over na. Wat er tegenwoordig gevraagd wordt van een kind staat me soms enorm tegen. Ook de administratie wordt maar groter en groter en soms weet ik het ook allemaal even niet meer.

Maar aan de andere kant kan ik de kinderen, het sociale stuk ook echt niet missen.
<<

Anoniem57

Bericht 26 Mei 2014 13:37

Re: Ik wil het onderwijs uit..

Vlak je vakanties ook niet uit he, dat is met een kind wel echt ideaal.
<<

Anoniem186

Bericht 26 Mei 2014 14:35

Re: Ik wil het onderwijs uit..

Parel schreef:Vlak je vakanties ook niet uit he, dat is met een kind wel echt ideaal.


Ja, dat dacht ik inderdaad. Zou voor mij bijna een reden zijn om juist wel het onderwijs in te willen.
<<

Anoniem 63

Bericht 26 Mei 2014 18:03

Re: Ik wil het onderwijs uit..

Hahaha, nou alleen voor de vakanties zou ik het niet doen! Natuurlijk is dat handig als je kinderen hebt maar er staat wel verrekte veel tegenover.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 26 Mei 2014 18:31

Re: Ik wil het onderwijs uit..

Inderdaad Kenya! Ik heb ook in het onderwijs gewerkt, maar ook andere banen gehad, maar het onderwijs is verreweg het hardste werken. Je bent 's ochtends om 8 uur op school (of eerder) en verlaat de school zelden voor half 6. Vaak moet je dan thuis nog wat nakijken, voorbereiden, etc. Sowieso rapporten schrijven, dat kost een weekend of een heleboel avonden. Ook alle ouder- en informatieavonden komen erbij, kampen, nascholing, etc. Het is leuk werk, maar wel zwaar.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25112

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Mei 2014 20:59

Re: Ik wil het onderwijs uit..

Heeeeeeee Kenya gefeliciteerd met je zwangerschap! :D
❤ 7 juni 2018
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 26 Mei 2014 21:16

Re: Ik wil het onderwijs uit..

.
Laatst gewijzigd door Suusie op 10 Aug 2016 20:52, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 63

Bericht 26 Mei 2014 22:52

Re: Ik wil het onderwijs uit..

Ja precies Zonnetje. Ze zeggen wel wens dat het een roeping moet zijn. Dat vond ook vroeger overdreven maar kan me er nu wel in vinden.

Dankje Bliss!
<<

Fiene

Bericht 27 Mei 2014 12:48

Re: Ik wil het onderwijs uit..

Kenya schreef:Ja precies Zonnetje. Ze zeggen wel wens dat het een roeping moet zijn. Dat vond ook vroeger overdreven maar kan me er nu wel in vinden.

Dankje Bliss!


Ik voel het ook echt wel als een 'roeping'. Ik denk dat overigens wel bij veel beroepen moet ik zeggen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 01 Jun 2014 16:31

Re: Ik wil het onderwijs uit..

Ik twijfel ook steeds meer, maar ik zit dan in de horeca.
Maar wat ik dan zou willen doen? Geen idee..
10.04.17
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 07 Jun 2014 15:07

Re: Ik wil het onderwijs uit..

[quote="

Lang leve het speciaal onderwijs! Ik heb zelfs dagen dat ik om 16:00 niets meer te doen heb en dan maar naar huis ga.[/quote]

ik werk ook in het speciaal onderwijs maar ik heb dat echt nooit hoor! Ik heb ook overwogen om te stoppen en twijfel nog regelmatig maar de vakanties in combinatie met mn dochter is voor mij wel een pluspunt hoor! Maar als het het enige positieve zou zijn dan zou het voor mij ook snel ophouden inderdaad. Wel geniet ik echt van het contact met de kids. AL het gedoe er omheen vind ik ook erg jammer
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers