Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe lang koorts?

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 14 Mei 2014 10:37

Hoe lang koorts?

Mijn zoontje is sinds vrijdag ziek. Hij had toen 's avonds ook veel koorts. De volgende dagen werd zijn koorts alleen maar hoger en zijn ziek zijn alleen maar erger. Hij wilde niets, niet spelen, niet eten, alleen maar bij ons zitten/liggen en slapen. Omdat het maandag nog niet beter was, ben ik er mee naar onze huisarts gegaan. Hij stelde een dubbele oorontsteking en een luchtweginfectie vast. Daarboven heeft hij ook een keelontsteking en is hij flink verkouden (zowel flink hoesten als zijn neusje wat dicht zit). Maandagavond had hij nog steeds koorts van 40°+.

De huisarts heeft hem antibiotica en neusdruppels voorgeschreven en daar zijn we dus sinds maandag mee bezig.
Gisterenochtend leek het iets beter te gaan, hij wilde (heel eventjes) spelen en zijn koorts was gezakt. Maar in de namiddag en 's avonds was het weer zoals voorheen. Erg hangerig en veel wenen, koorts was weer gestegen naar 39,2. Vanmorgen haalde ik hem weer met koorts uit bed en nu maak ik me wat ongerust.

Is het normaal dat hij nu al bijna een week koorts heeft? Hij heeft inmiddels al een paar dagen antibiotica gehad en toch blijft hij koorts behouden. Ik weet niet goed wat ik ermee moet :(
2012 & 2016
<<

ChiQ

Bericht 14 Mei 2014 10:52

Re: Hoe lang koorts?

Maak je niet teveel zorgen, hoge koorts bij kleintjes zegt niet heel veel. Als julian ook zo ziek is schiet het zo door naar 40+. Opzich is slapen goed, zo knappen ze het snelst op, drinkt hij goed? Mijn ervaring is dat antibiotica na 48u bij julian laat zien dat het werkt. Geef je hem pcm?
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 15 Mei 2014 09:06

Re: Hoe lang koorts?

Geef je hem wel een zetpilletje om de koorts te drukken? Als je dat niet doet zou ik dat wel doen en dan een spiegel opbouwen, zodat hij niet opeens een koortspiek gaat krijgen als de pcm is uitgewerkt.
En als je je zorgen maakt om je zoontje, gewoon de huisarts bellen hoor! Hopelijk slaat de antibiotica snel aan en knapt je ventje weer gauw op!
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers