Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Scheiden, hoe dan?

<<

Anoniem51

Bericht 27 Jun 2014 17:37

Re: Scheiden, hoe dan?

.... Wat ik niet begrijp, met dat hele birdnesting, waarom scheid je dan? Van een scheiding is dan toch helemaal geen sprake, ZM? Ja, op papier en van tafel en bed, maar verder heb je nooit, maar ook nooit meer de kans om een nieuw leven op te bouwen. Ben je voor eeuwig aan je ex-man verbonden.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jun 2014 17:38

Re: Scheiden, hoe dan?

Dat bén je ook als je samen kinderen krijgt.
<<

Anoniem51

Bericht 27 Jun 2014 17:40

Re: Scheiden, hoe dan?

Natuurlijk, je reageert alleen op één zinnetje in m'n post. Had ik kunnen weten.
Laatst gewijzigd door Anoniem51 op 27 Jun 2014 17:41, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem117

Bericht 27 Jun 2014 17:40

Re: Scheiden, hoe dan?

Zure Mat schreef:Dat bén je ook als je samen kinderen krijgt.


Ja maar op een andere manier. Dat snap je zelf ook wel. Op jouw manier kan je geen leven/toekomst opbouwen met een nieuwe partner. Of heel moeilijk in ieder geval.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jun 2014 17:41

Re: Scheiden, hoe dan?

Ik zeg ook niet dat bird nesting nou zo ideaal is, dat is een scheiding waar kinderen bij betrokken zijn sowieso niet. Maar wel dat de manier waarop het nu vaak wordt opgelost vooral de beste oplossing is voor de ouders, niet voor de kinderen.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jun 2014 17:42

Re: Scheiden, hoe dan?

Je kan prima een liefdevolle latrelatie opbouwen met een leuke man, alleen een tweede leg wordt lastig, maar dat is denk ik sowieso beter voor alle partijen.
<<

Anoniem117

Bericht 27 Jun 2014 17:44

Re: Scheiden, hoe dan?

Zure Mat schreef:Ik zeg ook niet dat bird nesting nou zo ideaal is, dat is een scheiding waar kinderen bij betrokken zijn sowieso niet. Maar wel dat de manier waarop het nu vaak wordt opgelost vooral de beste oplossing is voor de ouders, niet voor de kinderen.


Beste voor de kinderen is als de ouders weer een gelukkig en stabiel leven op hebben gebouwd waarin de kinderen een stabiele en veilige plek innemen. Scheiden is nooit fijn voor kinderen, maar het hoeft echt niet altijd te eindigen in groots trauma.
<<

Anoniem110

Bericht 27 Jun 2014 17:45

Re: Scheiden, hoe dan?

Je bent bevooroordeeld Zure mat. Je hebt totaal geen idee waar je over praat.
<<

Anoniem147

Bericht 27 Jun 2014 17:45

Re: Scheiden, hoe dan?

Ik ben het ergens wel met Zure Mat eens.

Ik zie het nu bij iemand in mijn omgeving. Hij (het kind) heeft eigenlijk niemand. Zijn moeder heeft een nieuwe relatie + kind (waarvan de man weer weg is), dus moeder is helemaal met die dochter in de weer. Vader heeft nieuwe relatie + kind.

En de 'hij' waar ik over sprak hangt een beetje tussen wal en schip. Ik vind het gewoon zo steken voor dat mannetje.
<<

Anoniem51

Bericht 27 Jun 2014 17:48

Re: Scheiden, hoe dan?

Zure Mat schreef:Je kan prima een liefdevolle latrelatie opbouwen met een leuke man, alleen een tweede leg wordt lastig, maar dat is denk ik sowieso beter voor alle partijen.

Als zowel vader als moeder nog goed door één deur kunnen inderdaad. Helaas is dat ook regelmatig niet het geval. Dan is een nieuwe relatie opbouwen verdraaid lastig. Beetje rooskleurig ingekleurd van je, hoor.

Ik was allang blij dat m'n ex eenmaal hier uit huis weg was, de irritaties waren op den duur niet meer te harden, ik kon hem zelfs niet meer in mijn omgeving verdragen. ik moet er niet aan denken dat we hier alsnog gezamenlijk een huishouden zouden moeten voeren. Wat zeg ik, twee zelfs. Én dan nog ze gezamenlijke zorg over de kinderen. Niet dat we kinderen hebben, maar als we die hadden dan weet ik nu al pertinent zeker dat de kinderen daar een flinke klap van de molen van zouden oplopen. Zoveel irritaties tussen ex en mij die er gegarandeerd zouden zijn, daar wordt geen kind gelukkig van.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jun 2014 17:49

Re: Scheiden, hoe dan?

Gelukkig niet nee, de grote drama's kennen we ook allemaal wel. Nu ook weer een vervolg op een eerder gezinsdrama, moeder pleegt zelfmoord een jaar nadat vader de kinderen en zichzelf vermoord. Ze lagen in vechtscheiding.

Natuurlijk is het niet altijd zo'n enorm drama, maar er spelen zich op kleiner (en vaak onzichtbaar) niveau, wel ontzettend veel verdrietige situaties af. Alleen al dat ik hier lees, dat er niet over wordt gesproken met de kinderen, dat ze gewoon uit elkaar zijn gegaan en dat het eigenlijk prima gaat. Kinderen zijn gevoelig, die hebben echt wel door dat er spanningen zijn en dat papa ineens niet meer thuis woont. Heb je dan zo'n enorm bord voor je kop?
<<

Anoniem51

Bericht 27 Jun 2014 17:56

Re: Scheiden, hoe dan?

Oh, en even voor de goede orde, een makkelijke scheiding hadden we niet, maar zeker geen vechtscheiding. Ook nu kunnen we normaal over dingen praten, als ik hem af en toe zie. Maar een huishouden samen voeren? Twee? Nee.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jun 2014 17:57

Re: Scheiden, hoe dan?

Maar een scheiding zonder kinderen is wel totaal iets anders. Dan kun je in principe gewoon zeggen 'nou doei hè' en naar de andere kant van de wereld verhuizen. Hoogstens verdeel je wat materiële spullen, een huis, een huisdier, daar houdt het wel zo'n beetje op.
<<

Anoniem117

Bericht 27 Jun 2014 18:01

Re: Scheiden, hoe dan?

Zure Mat schreef:Gelukkig niet nee, de grote drama's kennen we ook allemaal wel. Nu ook weer een vervolg op een eerder gezinsdrama, moeder pleegt zelfmoord een jaar nadat vader de kinderen en zichzelf vermoord. Ze lagen in vechtscheiding.

Natuurlijk is het niet altijd zo'n enorm drama, maar er spelen zich op kleiner (en vaak onzichtbaar) niveau, wel ontzettend veel verdrietige situaties af. Alleen al dat ik hier lees, dat er niet over wordt gesproken met de kinderen, dat ze gewoon uit elkaar zijn gegaan en dat het eigenlijk prima gaat. Kinderen zijn gevoelig, die hebben echt wel door dat er spanningen zijn en dat papa ineens niet meer thuis woont. Heb je dan zo'n enorm bord voor je kop?


In een perfecte wereld, zijn er alleen maar goede huwelijken, waarin kinderen gelukkig en gezond opgroeien. En dat wenst iedereen voor zijn/haar kind. Maar helaas gaat het niet altijd zo en soms is het beter om uit elkaar te gaan. Voor de ouders en voor de kinderen. En dan moet je er het beste van maken, samen. En dat lukt in veel gevallen echt wel. En natuurlijk zou het beter zijn als er alleen maar fijne, harmonieuze huwelijk zouden zijn. Maar helaas, soms lopen dingen anders. En kinderen zijn naast dat ze gevoelig zijn ook veerkrachtig en flexibel. Met veel liefde, vertrouwen en een veilige basis groeien ze ook met gescheiden ouders op tot fijne mensen. En ook een tweede leg kan een gezin verrijken. Kinderen passen zich aan en zullen in veel gevallen blij zijn met nieuwe broertjes en zusjes. Je hoeft niet altijd van een slecht scenario uit te gaan.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Jun 2014 18:06

Re: Scheiden, hoe dan?

Helemaal met je eens AnnaK. Bovendien vind ik dat een persoonlijk topic, zoals deze of die van Lookie, niet de plaats is om in discussie te gaan.
L2014 & H2017
<<

Anoniem51

Bericht 27 Jun 2014 18:08

Re: Scheiden, hoe dan?

Zure Mat schreef:Maar een scheiding zonder kinderen is wel totaal iets anders. Dan kun je in principe gewoon zeggen 'nou doei hè' en naar de andere kant van de wereld verhuizen. Hoogstens verdeel je wat materiële spullen, een huis, een huisdier, daar houdt het wel zo'n beetje op.

Natuurlijk is dat totaal iets anders, maar ik moet er niet aan denken om het op de manier op te lossen zoals jij nu idealiseert, als we wel kinderen hadden. Dát probeer ik je duidelijk te maken, en dan maakt het niets uit of er nou wel of geen kinderen zijn. Die verbintenis van een kind of meerdere kinderen blijf je houden ja. Maar ik hoef daarnaast niet ook nog eens twee huishoudens met hem te voeren, dat trek ik niet. Dát bedoel ik.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jun 2014 18:15

Re: Scheiden, hoe dan?

Haha, ik zie mijn exen niet meer hoor. Heb niks meer met hen, maar als je samen kiest voor een kind, dan wéét je gewoon dat je met elkaar te maken zal hebben, voor de rest van je leven. Ik vind dat als je die verantwoordelijkheid aangaat, dat je dan ook volwassen genoeg moet zijn om de best mogelijke situatie te creëren voor je kind. Ondanks dat het natuurlijk altijd rot blijft, in mijn omgeving zie ik helaas vooral ouders die er totaal anders mee omgaan en vooral aan zichzelf denken en voor zichzelf (en vaak een nieuwe relatie) kiezen.
<<

Anoniem51

Bericht 27 Jun 2014 18:16

Re: Scheiden, hoe dan?

Je weet dondersgoed wat ik en anderen hier bedoelen, maar je bent te zwak je ongelijk toe te geven.
<<

Anoniem59

Bericht 27 Jun 2014 18:32

Re: Scheiden, hoe dan?

Zure Mat schreef:Een kind heeft ook weinig privacy als het in twee huizen woont, zeker als in beide huizen andere gezinnen wonen waar het niet echt bijhoort. Een kind sleept ook met spullen. Een kind logeert ook steeds in een ander huis en kan zich niet thuis voelen, omdat het er immers niet fulltime woont, maar slechts een paar dagen op en af. Een kind ervaart ook irritatie als zijn schoenen in het ene huis liggen en de bijpassende jas in het anders huis. Of als zijn huiswerk nog bij vader ligt, omdat hij dit maandag heeft gemaakt, terwijl hij het dinsdag als hij bij moeder is moet inleveren.

Twee volwassen mensen hebben besloten samen een relatie te starten. Ze konden uit veel mensen in de wereld kiezen, maar ze hebben elkaar gekozen. Uiteindelijk hebben ze ervoor gekozen om een of meerdere kinderen op de wereld te zetten. Ze waren zich bij deze keuze bewust van de grote verantwoordelijkheden die ze aangingen. Is het dan niet een logisch vervolg dat wanneer zij elkaar niet meer aardig vinden, dat de consequenties ook voor het grootste deel bij hen komen te liggen en niet bij de kinderen, die noodgedwongen in de situatie terecht zijn gekomen?



Hmmm, nu ben ik al 5 jaar gescheiden, maar dit herken ik dus écht niet.
<<

Anoniem59

Bericht 27 Jun 2014 18:33

Re: Scheiden, hoe dan?

AnnaK schreef:
Zure Mat schreef:Gelukkig niet nee, de grote drama's kennen we ook allemaal wel. Nu ook weer een vervolg op een eerder gezinsdrama, moeder pleegt zelfmoord een jaar nadat vader de kinderen en zichzelf vermoord. Ze lagen in vechtscheiding.

Natuurlijk is het niet altijd zo'n enorm drama, maar er spelen zich op kleiner (en vaak onzichtbaar) niveau, wel ontzettend veel verdrietige situaties af. Alleen al dat ik hier lees, dat er niet over wordt gesproken met de kinderen, dat ze gewoon uit elkaar zijn gegaan en dat het eigenlijk prima gaat. Kinderen zijn gevoelig, die hebben echt wel door dat er spanningen zijn en dat papa ineens niet meer thuis woont. Heb je dan zo'n enorm bord voor je kop?


In een perfecte wereld, zijn er alleen maar goede huwelijken, waarin kinderen gelukkig en gezond opgroeien. En dat wenst iedereen voor zijn/haar kind. Maar helaas gaat het niet altijd zo en soms is het beter om uit elkaar te gaan. Voor de ouders en voor de kinderen. En dan moet je er het beste van maken, samen. En dat lukt in veel gevallen echt wel. En natuurlijk zou het beter zijn als er alleen maar fijne, harmonieuze huwelijk zouden zijn. Maar helaas, soms lopen dingen anders. En kinderen zijn naast dat ze gevoelig zijn ook veerkrachtig en flexibel. Met veel liefde, vertrouwen en een veilige basis groeien ze ook met gescheiden ouders op tot fijne mensen. En ook een tweede leg kan een gezin verrijken. Kinderen passen zich aan en zullen in veel gevallen blij zijn met nieuwe broertjes en zusjes. Je hoeft niet altijd van een slecht scenario uit te gaan.


En dit herken ik dus écht wel :)
<<

Anoniem59

Bericht 27 Jun 2014 18:34

Re: Scheiden, hoe dan?

Zure Mat schreef:Haha, ik zie mijn exen niet meer hoor. Heb niks meer met hen, maar als je samen kiest voor een kind, dan wéét je gewoon dat je met elkaar te maken zal hebben, voor de rest van je leven. Ik vind dat als je die verantwoordelijkheid aangaat, dat je dan ook volwassen genoeg moet zijn om de best mogelijke situatie te creëren voor je kind. Ondanks dat het natuurlijk altijd rot blijft, in mijn omgeving zie ik helaas vooral ouders die er totaal anders mee omgaan en vooral aan zichzelf denken en voor zichzelf (en vaak een nieuwe relatie) kiezen.


Dan ligt dat denk ik aan jouw omgeving en de mensen die je kent, ZM. Ik heb een totaal andere ervaring, namelijk.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jun 2014 18:37

Re: Scheiden, hoe dan?

Ik zeg toch ook niet dat het in 100% van de gevallen zo gaat, maar ik zie het wel gewoon té vaak gebeuren.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jun 2014 18:40

Re: Scheiden, hoe dan?

Marni schreef:Ik zie het nu bij iemand in mijn omgeving. Hij (het kind) heeft eigenlijk niemand. Zijn moeder heeft een nieuwe relatie + kind (waarvan de man weer weg is), dus moeder is helemaal met die dochter in de weer. Vader heeft nieuwe relatie + kind.

En de 'hij' waar ik over sprak hangt een beetje tussen wal en schip. Ik vind het gewoon zo steken voor dat mannetje.

Heel herkenbaar inderdaad.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 27 Jun 2014 18:43

Re: Scheiden, hoe dan?

Wat ik me afvraag Zure Mat, jij komt toch ook uit een gezin waarin de ouders zijn gescheiden? En jij hebt inmiddels een perfect leven gecreëerd dat zou toch voor jou hét bewijs moeten zijn dat het wel goed kan komen?
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jun 2014 18:50

Re: Scheiden, hoe dan?

Ik zeg ook niet dat het niet goedkomt met zo'n kind. Juist als je om moet gaan met zo'n ingewikkelde constructie ontwikkel je je tot een flexibel mens. Je krijgt er ook vechtlust van, want je hoort niet automatisch bij je vader en moeder, maar hoort zo'n beetje overal half bij, je moet wel vechten om je plek dus. Maar goed, of dat nou zo'n gezonde manier van opgroeien is? Ik denk het niet. Zou het mijn eigen kind(eren) niet willen aandoen in ieder geval.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers