Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Scheiden, hoe dan?

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 26 Jun 2014 22:50

Re: Scheiden, hoe dan?

Maar het is niet de taak van de kinderen om de ouders op te vangen.
Het is de taak van de ouders om het kind er zo min mogelijk hinder van te ondervinden. Helaas is dat voor sommige ouders een te grote opgave en verantwoordelijkheid en zijn de kinderen de dupe die er later erg veel last van (kunnen) hebben.
30-04-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 26 Jun 2014 22:51

Re: Scheiden, hoe dan?

Tabbie schreef:Als kind verdien je sowieso een gelukkig, rustig en harmonisch leuke jeugd. En als mens ook. Ik zeg dat niet scheiden beter is, maar in een huwelijk blijven is ook niet altijd beter.


Dus dat (oa)
30-04-2017
<<

anoniem213

Bericht 26 Jun 2014 23:05

Re: Scheiden, hoe dan?

Je kunt zoveel verdienen natuurlijk, maar als kind zit je er vaak toch echt middenin.
Laatst gewijzigd door anoniem213 op 27 Jun 2014 01:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Jun 2014 23:18

Re: Scheiden, hoe dan?

Klopt. Als kinderen zit je er inderdaad vaak tussen in, hoe goed ouders ook proberen het allemaal goed te regelen, het blijft een heel ingewikkelde situatie. Ik vind de oplossing van Bird nesting een hele mooie. Kinderen blijven in het huis wonen, ouders zijn afwisselend in het huis aanwezig. Laat die ouders maar schipperen tussen twee huizen, het is immers hun beslissing om te gaan scheiden. De kinderen hebben nergens voor kunnen kiezen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2014 23:20

Re: Scheiden, hoe dan?

Zure Mat schreef:Klopt. Als kinderen zit je er inderdaad vaak tussen in, hoe goed ouders ook proberen het allemaal goed te regelen, het blijft een heel ingewikkelde situatie. Ik vind de oplossing van Bird nesting een hele mooie. Kinderen blijven in het huis wonen, ouders zijn afwisselend in het huis aanwezig. Laat die ouders maar schipperen tussen twee huizen, het is immers hun beslissing om te gaan scheiden. De kinderen hebben nergens voor kunnen kiezen.


Ik denk eerlijk gezegd dat niet iedereen dat kan betalen. De meeste ouders kunnen zich als ze getrouwd zijn niet een huis plus nog een extra appartement veroorloven, dus ook niet als ze gescheiden zijn, want ze hebben dan niet opeens meer geld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem213

Bericht 26 Jun 2014 23:23

Re: Scheiden, hoe dan?

Ik vind het een mooi idee, maar heel erg onrealistisch. Ik denk dat de spanningen tussen de ouders ook niet af zullen nemen als ze nog zo nauw samen moet leven. Vaak is het natuurlijk niet te betalen om drie huizen te hebben, dus de ouders zullen nog steeds samenwonen, maar niet tegelijk en in twee huizen. Ik denk dat zoiets ook spanningen oplevert. Dat ze elkaar dan bij de wisseling groeten en eigenlijk willen zeggen dat ze pissig zijn dat de remstrepen nog in het toilet zaten en de afwas er nog stond, maar hoe doe je dat, want dat is ook niet goed voor de sfeer.
Laatst gewijzigd door anoniem213 op 27 Jun 2014 01:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 26 Jun 2014 23:23

Re: Scheiden, hoe dan?

Susan schreef:
Zure Mat schreef:Klopt. Als kinderen zit je er inderdaad vaak tussen in, hoe goed ouders ook proberen het allemaal goed te regelen, het blijft een heel ingewikkelde situatie. Ik vind de oplossing van Bird nesting een hele mooie. Kinderen blijven in het huis wonen, ouders zijn afwisselend in het huis aanwezig. Laat die ouders maar schipperen tussen twee huizen, het is immers hun beslissing om te gaan scheiden. De kinderen hebben nergens voor kunnen kiezen.


Ik denk eerlijk gezegd dat niet iedereen dat kan betalen. De meeste ouders kunnen zich als ze getrouwd zijn niet een huis plus nog een extra appartement veroorloven, dus ook niet als ze gescheiden zijn, want ze hebben dan niet opeens meer geld.

Nou ja, als je gaat scheiden heb je natuurlijk sowieso een extra huis nodig!
<<

Anoniem125

Bericht 26 Jun 2014 23:26

Re: Scheiden, hoe dan?

Huh?! Maar als je gaat scheiden dan ga je toch ook in 2 aparte huizen wonen? Je hebt dus 1 huis waarin de kinderen wonen met afwisselend hun vader/moeder die voor ze zorgt + nog een appartement waarin de vader/moeder afwisselend woont wanneer ze niet voor de kinderen zorgen. Nog een derde huis is natuurlijk helemaal ideaal, maar deze constructie kan ook.
<<

anoniem213

Bericht 26 Jun 2014 23:29

Re: Scheiden, hoe dan?

Ik geef al aan dat daar ook genoeg bezwaren aan zitten.
<<

Anoniem75

Bericht 26 Jun 2014 23:34

Re: Scheiden, hoe dan?

Dat werkt toch ook niet dat Bird Nesting? Dan kan je als gescheiden ouder toch nooit verder? Stel je krijgt 2 jaar na de scheiding een kindje met een ander. Dan kan je dus niet fulltime bij je nieuwe gezin zijn en ben je dus de helft van de maand gescheiden van je nieuwe gezin. Want je nieuwe gezin meenemen naar je oude huis + kinderen dat werkt dan ook niet.
<<

Haertache

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 14 Mei 2014 09:35

Bericht 26 Jun 2014 23:36

Re: Scheiden, hoe dan?

ZM je mag je veroordelende reactie voor je houden hoor. Als je goed kijkt zie je dat de reactie over uiteindelijk uit elkaar gaan niet van mij komt. We zijn nog steeds samen en aan het werken aan onze relatie.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Jun 2014 23:37

Re: Scheiden, hoe dan?

Natuurlijk is het een totaal ingewikkelde constructie voor de ouders, maar heb je er ooit wel eens écht goed bij stilgestaan hoe het voor de kinderen is? Zij leven hun jonge leventje dus met net zo'n ingewikkelde constructie. Iémand moet dus in een ingewikkelde constructie gaan leven na een scheiding. De vraag is alleen: doe je dat je kind aan, of doe je het zelf?
<<

Anoniem125

Bericht 26 Jun 2014 23:40

Re: Scheiden, hoe dan?

En wanneer één of beide ouders een nieuw gezinnetje stichten is dit ook een zéér, zéér ingewikkelde constructie voor de kinderen uit het eerste gezinnetje. Die hebben namelijk dan twee huizen waartussen ze heen en weer hoppen en in allebei die huizen zijn dan gezellige gezinnetjes die allemaal gewoon heerlijk in hun stabiele huisje wonen. Heerlijk hoor, voor alle partijen, of O nee, behalve voor de kinderen die ertussen schipperen natuurlijk. Maar weet je wat, die vergeten we voor het gemak even! Handig dat ze zo weinig zeggenschap hebben op die jonge leeftijd.
<<

Haertache

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 14 Mei 2014 09:35

Bericht 26 Jun 2014 23:42

Re: Scheiden, hoe dan?

ZM, hebben jou ouders je nooit geleerd wanneer je je grote mond gewoon even moet houden?
<<

anoniem213

Bericht 26 Jun 2014 23:45

Re: Scheiden, hoe dan?

Bij ons werd het juist stabieler en fijner toen mijn vader een nieuwe vriendin kreeg met twee geweldige zoons :).
<<

anoniem213

Bericht 26 Jun 2014 23:46

Re: Scheiden, hoe dan?

Maar haertache, hoe is het nu met je? Is er al duidelijkheid voor jullie?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2014 23:48

Re: Scheiden, hoe dan?

Zure Mat schreef:Huh?! Maar als je gaat scheiden dan ga je toch ook in 2 aparte huizen wonen? Je hebt dus 1 huis waarin de kinderen wonen met afwisselend hun vader/moeder die voor ze zorgt + nog een appartement waarin de vader/moeder afwisselend woont wanneer ze niet voor de kinderen zorgen. Nog een derde huis is natuurlijk helemaal ideaal, maar deze constructie kan ook.


Ja, maar het is niet altijd zo dat een van die twee huizen het huis is waar ze als gezin hebben gewoond, want dat huis is vaak op beide inkomens gekocht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 27 Jun 2014 06:25

Re: Scheiden, hoe dan?

Bij birdnesting heb je als ouder zijnde 0,0 privacy, aangezien je nog steeds een gezamenlijk huis hebt. Ik denk dat dat ook veel spanning geeft, wat ook niet goed is voor t kind. Als ik kijk hoe blij ik ben dat ons huis nu verkocht is, waar ex nog niet eens vaak binnen komt, maar tot,u.

Zm, jij weet best dat het bij heartache echt niet om een onbezonnen actie gaat. Alsof mensen voor,de lol uit elkaar gaan, het gezinnetje kapot maken, en hier geen verdriet van hebben. En kinderen hebben niet altijd veel.schade. Of ze kunnen met zoveel last hebben als ze horen dat t gezin bij elkaar bleef voor de kinderen, maar dat de ouders niet gelukkig waren
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem51

Bericht 27 Jun 2014 07:04

Re: Scheiden, hoe dan?

Ik denk, of althans, dat is wat ik bij gescheiden kinderen in mijn omgeving zie, dat het nog niet eens het belangrijkste is dat kinderen één vaste woning hebben waar ze kunnen verblijven (wat is daar stabiel aan? Het ene moment is mama er, het andere moment papa), maar dat ze gewoon zowel bij papa en mama een thúís hebben. Prachtig initiatief hoor, dat hele birdnesting, ik kende het niet eens, maar als bijvoorbeeld papa (ik heb een specifieke situatie in m'n hoofd, maar kan ook evengoed de mama zijn natuurlijk) z'n kont al tegen de kribbe gooit, dan is dat ene huis de helft van de tijd al geen thuis.
Daarbij, je blijft als gescheiden stel een huis delen,twee huizen zelfs, je woont er alleen niet tegelijkertijd. Irritaties over het huishouden blijven dus bestaan, worden misschien zelfs erger omdat je nu de zorg voor twee huizen draagt in plaats van één. Irritaties over de administratie idem dito. En dan inderdaad de privacy. Als ouder kun je niets afsluiten, in mijn ogen werkt birdnesting hooguit als een neerwaartse spiraal voor beide ouders. Je kunt als ouder niet verder. Daarbij, heel idealistisch om de kinderen gewoon in het huis te laten wonen waar ze altijd al woonden, maar wat als je met beide. Inkomens niet dat huis en nóg een huis kunt betalen?

Je doet er wel zo vanzelfsprekend over ZM, maar voor veel gescheiden gezinnen is dit zelfs gewoon onmogelijk. Nog los van het feit of ze het wel of niet willen.
<<

Anoniem66

Bericht 27 Jun 2014 07:52

Re: Scheiden, hoe dan?

Ik geloof niet zo dat dat bird nesting nou zo geweldig is. Misschien de eerste tijd, maar daarna moet je als ouder ook verder kunnen. En dat kan niet als je telkens maar aan het logeren bent ergens. Werkt gewoon niet.
Kinderen kunnen heel gelukkig zijn in 2 huizen hoor, als ze maar 2 vaste huizen hebben.
<<

Anoniem110

Bericht 27 Jun 2014 09:33

Re: Scheiden, hoe dan?

Luce schreef:Ik geloof niet zo dat dat bird nesting nou zo geweldig is. Misschien de eerste tijd, maar daarna moet je als ouder ook verder kunnen. En dat kan niet als je telkens maar aan het logeren bent ergens. Werkt gewoon niet.
Kinderen kunnen heel gelukkig zijn in 2 huizen hoor, als ze maar 2 vaste huizen hebben.


Mee eens. Al zijn er mensen die in dit geval alleen maar aan de kinderen denken. Als de kinderen er maar niet onder lijden want dat is toch het belangrijkste.
Dat de ouders ook een compleet nieuw leven op moeten bouwen, is bijzaak.
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 27 Jun 2014 09:56

Re: Scheiden, hoe dan?

Ik was 7 toen mijn ouders gingen scheiden, ik heb 2 oudere zussen. Wij gingen ieder weekend van vrijdag avond tot zondag avond naar mijn vader toe. We deden allemaal leuke dingen als, koekjes bakken, naar het strand gaan, naar het bos, noem maar op. Mijn ouders gingen altijd goed met elkaar om en kwamen zelfs bij elkaar op visite met kinderverjaardagen. Wij vierden 2 keer onze verjaardag, 2 keer kerst en 2 keer sinterklaas. Ik heb het nooit als iets vreselijks ervaren en ik zag er ook de positieve kanten van in. Ik wil hiermee zeggen dat het helemaal aan de ouders ligt hoe zij omgaan met de scheiding.

Blijf alsjeblieft niet alleen maar bij elkaar voor de kinderen. Als je er nog aan wilt werken doe dat dan, maar blijf niet in een relatie zitten waarin je ongelukkig bent. Er zijn uiteindelijk altijd oplossingen, het zal niet makkelijk zijn maar uiteindelijk komt het goed. Het leven is te kort.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jun 2014 17:06

Re: Scheiden, hoe dan?

Een kind heeft ook weinig privacy als het in twee huizen woont, zeker als in beide huizen andere gezinnen wonen waar het niet echt bijhoort. Een kind sleept ook met spullen. Een kind logeert ook steeds in een ander huis en kan zich niet thuis voelen, omdat het er immers niet fulltime woont, maar slechts een paar dagen op en af. Een kind ervaart ook irritatie als zijn schoenen in het ene huis liggen en de bijpassende jas in het anders huis. Of als zijn huiswerk nog bij vader ligt, omdat hij dit maandag heeft gemaakt, terwijl hij het dinsdag als hij bij moeder is moet inleveren.

Twee volwassen mensen hebben besloten samen een relatie te starten. Ze konden uit veel mensen in de wereld kiezen, maar ze hebben elkaar gekozen. Uiteindelijk hebben ze ervoor gekozen om een of meerdere kinderen op de wereld te zetten. Ze waren zich bij deze keuze bewust van de grote verantwoordelijkheden die ze aangingen. Is het dan niet een logisch vervolg dat wanneer zij elkaar niet meer aardig vinden, dat de consequenties ook voor het grootste deel bij hen komen te liggen en niet bij de kinderen, die noodgedwongen in de situatie terecht zijn gekomen?
<<

Anoniem110

Bericht 27 Jun 2014 17:33

Re: Scheiden, hoe dan?

Ja zeker liggen de consequenties bij de ouders. Maar moeten de ouders hun leven dan maar opgeven omwille van de kinderen? Lijkt me ook niet helemaal terecht toch? Daarnaast zijn het niet altijd beide partijen die ervoor kiezen te stoppen en komt het van 1 kant.
Moet de andere partij zijn leven dan opzij gaan zetten voor de keuze van zijn ex partner?

Ik ben een gescheiden mama maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dat ik alles, maar dan ook alles opzij zet voor mijn kind.
Ook ik leef en dat geef ik niet op. Een gelukkige moeder is een gelukkig kind. En dat spreek ik uit ervaring.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 27 Jun 2014 17:36

Re: Scheiden, hoe dan?

Op den duur ligt de verantwoordelijkheid voor spullen van het kind toch echt bij het kind zelf vind ik.

OT: het beste is een oplossing die alle partijen het beste voegt. Dus het beste voor je kind willen, maar wel dusdanig dat je zelf ook verder kunt met je leven.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers