Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuw bed

<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 13 Mei 2014 21:53

Nieuw bed

Ik wil binnenkort een nieuw bed kopen (ik heb nog een klein bed en wil er een van 1.60m).
Ik ben in mijn eentje en vind het niet nodig om een heel duur bed te kopen. Vrienden om mij heen hebben allemaal nieuwe bedden van € 2000 gekocht, maar die wonen allemaal samen en ik heb zoiets van "mocht ik ooit, binnen nu en een aantal jaren, een leuke man tegenkomen, kan ik altijd nog een duur bed kopen, gericht op de toekomst"
Dus ik heb nu een dilemma: Waar ga ik een bed kopen, wat toch best ok is, en niet te duur?

Waar hebben jullie je bed vandaan? Bij Leen Bakker staan boxsprings in de folder en op Marktplaats staan ook diverse boxsprings. Er staat bijvoorbeeld van Swiss Sense op Marktplaats. Ik vraag me altijd af in hoeverre ik kan zien welke kwaliteit een bed heeft, waar ik op moet letten en waar ik een goedkoop bed vandaan kan halen, zonder elke ochtend met rugpijn wakker te worden.
Wie heeft er tips?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Mei 2014 01:12

Re: Nieuw bed

Ikea heeft volgens mij ook prima bedden. Als je voor een leuke ombouw kijkt ben je daar niet veel kwijt. Je kan investeren in een goed matras, hebben ze daar ook.

Je kan verder altijd een beddenzaak in gaan en je laten adviseren.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 14 Mei 2014 03:15

Re: Nieuw bed

Ik had een boxspring maar wilde een nieuw matras. Ben toen bij diverse dure beddenzaken geweest maar ik ben nergens zo goed geholpen als bij de Ikea (Utrecht). Ik moest m'n jas uitdoen en op alle matrassen gaan liggen en toen ging de medewerkster naar m'n houding kijken. Ze betrok mijn vader er ook bij, vroeg of hij het verschil zag, etc. Ik raad je dus Ikea aan. Mijn matras (2 persoons, 1.60) was toendertijd rond de 350 euro geloof ik.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 14 Mei 2014 06:28

Re: Nieuw bed

Wij hebben ook een boxspring van de Ikea die prima bevalt.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 14 Mei 2014 08:42

Re: Nieuw bed

Hier ook een Ikea boxspring en ben er super blij mee. Ligt echt heerlijk en bij Ikea hebben ze verschillende matrassen qua stevigheid en kan je dus testen wat jij zelf prettig vindt liggen.

Ik zou zelf nooit een bed/matras via marktplaats kopen, ik vind dat een vies idee.
03/2019
11/2020
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 14 Mei 2014 08:56

Re: Nieuw bed

Ook hier een IKEA-bed :)
<<

Anoniem222

Bericht 14 Mei 2014 09:10

Re: Nieuw bed

Wij hebben bij romantovich een bed gekocht. Was eigenlijk 2000 euro maar door een actie 1000 voor het hele bed. Dus het loont om af en toe de aanbiedingen in de gaten te houden!
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 14 Mei 2014 09:25

Re: Nieuw bed

Ik heb een goedkope ombouw op de kop getikt bij de kringloopwinkel en geïnvesteerd in een goed matras bij TotaalBed.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Mei 2014 09:38

Re: Nieuw bed

Wij hadden al twee fijne matrassen dus we zijn gegaan voor een ombouw. Ik vind dat persoonlijk mooier dan een boxspring. We hebben deze gekocht bij Leen Bakker. Ik ben er nog steeds erg blij mee, het is een mooi en stevig ledikant.

Afbeelding
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Mei 2014 09:58

Re: Nieuw bed

Qua bed zou ik gewoon kiezen wat je leuk vind en bij je inrichting past. Ik heb er 1 bij Leen Bakker fekocht voor 200/250 euro.
Belangrijker is wat voor bodem en wat voor een matras je koopt. Ik vind een lattebodem fijner dan een spiraal, maar heb een dubbele lattenbodem gekocht zodat deze wel goed stevig is (ook bij leen bakkker).
Mijn matras heb ik vervolgens bij Ikea gekocht, daar werd ik (zoals al eerder aangegeven hier) goed geholpen en er is goed gekeken naar wat voor soort matras voor mij het beste is!
Ik slasp al jaren idere nacht heerlijk!
<<

Anoniem113

Bericht 14 Mei 2014 10:04

Re: Nieuw bed

Wij hebben een boxpring van Beter Bed en sinds kort een nieuw matras gekocht bij Ikea. Matras ligt echt super en qua prijs waren we rond de 350 euro kwijt. Ons bed zelf was destijds ook iets van 300 euro. Maar bij Ikea hebben ze hele leuke bedden met ook handige opbergmogelijkheden. Ik zou zeker eens een kijkje nemen daar.
<<

Anoniem222

Bericht 14 Mei 2014 12:12

Re: Nieuw bed

Ik vind het echt jammer dat ze bij de ikea geen langere matrassen hebben want ze hebben inderdaad echt prima matrassen voor een prima prijs! Maar mijn vriend is bijna 2 meter dus we hebben een bed van 210.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 14 Mei 2014 12:27

Re: Nieuw bed

Ons matras komt van de Ikea. Inderdaad prima matrassen!
Qua bed zou ik dan inderdaad gewoon kijken wat je zelf mooi vindt.

Wij hebben dit bed:

Afbeelding
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 14 Mei 2014 13:30

Re: Nieuw bed

In een test van de consumentenbond van een paar jaar geleden kwam Ikea er heel goed uit. Volgens mij zelfs in de top 3.
Dus ik zou Ikea aanraden.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 14 Mei 2014 18:37

Re: Nieuw bed

Bedankt voor alle reacties! Ik ga komend weekend dus een kijkje nemen bij de Ikea! De prijzen klinken ook heel aantrekkelijk inderdaad!
Wat is precies het verschil tussen een boxspring en een gewoon bed qua ligcomfort? Ik vind een bed vaak wat mooier, maar een boxspring wat luxer ogen. haha. Ik moet dus nog even kijken wat het gaat worden.
<<

Anoniem287

Bericht 14 Mei 2014 20:41

Re: Nieuw bed

Dit is al mijn tweede ikea matras en ik ben er zeer tevreden over! En dat zeg ik niet omdat ik op de matrassenafdeling daar werk :wink: Eerst had ik een pocketveringmatras van 140 x 200 met een dekmatras in het matras verwerkt, en nu heb ik sinds een paar weken een 180 x 200 matras, ook weer pocktetvering maar dan een los dekmatras erop. Zelf heb ik de Hovag (matras) met de Torod (dekmatras). Oh ja en ik heb de Engerdal matrasbodem eronder (boxspring). Het is goed om te weten dat een matras op een lattenbodem steviger/harder voelt dan op een boxspring. Dat je dus niet in de winkel een matras op een lattenbodem probeert en dan later een boxspring koopt zonder dat matras op een boxspring te proberen, want dan kan hij ineens misschien te zacht liggen voor je. Maar als het goed is zal de medewerk(st)er daar ook naar vragen, in onze vestiging doen we dat wel altijd in ieder geval.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2014 20:59

Re: Nieuw bed

Wij zijn ook bij de IKEA geweest maar vonden die matrassen daar niet zo fijn liggen als bij de beddenzaak waar we uit eindelijk onze boxsping gekocht hebben.

Mijn zus en zwager hebben ook een boxspring van de IKEA maar vinden het niet meer lekker liggen.
Ze hebben een 2 persoon matras en liggen naar 2,5 jaar al in een kuil. En het bed was nog al duur.
2014 2016
<<

Anoniem287

Bericht 14 Mei 2014 22:49

Re: Nieuw bed

Bosjesvrouw, ze zouden het matras en de kassabon (als ze die nog hebben) mee kunnen nemen naar ikea en daar laten beoordelen of de kuil erg genoeg is om onder de garantie te vallen (er komt altijd wat nestvorming in een matras, dat hoort, maar echt een kuil hoort niet). Er zit 25 jaar garantie op de matrassen waarvan 5 jaar 100%.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 14 Mei 2014 23:07

Re: Nieuw bed

Ik heb een complete boxspring van Leen Bakker en ben er tevreden over! Ik zocht een betaalbaar en fijn bed en dat is deze zeker. Ik heb geloof ik de Alta.

Had bij Ikea ook gekeken, en daar was ik voor alles bij elkaar hetzelfde kwijt als bij LB. Toch voor Leen Bakker gekozen omdat ik niet goed kon kiezen tussen de matrassen van IKEA. Ik vond ze allemaal te zacht liggen (liggen natuurlijk heel veel mensen op per dag) dus ik vond het lastig kiezen.

De Alta boxspring hadden ze toen nieuw in de winkel staan, en die lag voor mij precies "hard" genoeg.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 14 Mei 2014 23:27

Re: Nieuw bed

Mijn bed komt van Beterbed. De ombouw was niet zo duur, de lattenbodem en matras maakt het duurder. Ik heb bij Beterbed op verschillende matrassen gelegen. Zij hadden toen een actie, de 2de matras gratis. Ik heb 1 matras, maar kreeg wel 50% korting. Want anders had ik 2 losse matrassen gedaan.
Ik ben erg tevreden over Beterbed.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers