Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heb jij snel ruzie?

<<

Anoniem44

Bericht 12 Mei 2014 21:25

Heb jij snel ruzie?

Ik lees op dit forum nogal eens over langlopende ruzies. Veel vrouwen zijn verwikkeld in een ruzie met hun (schoon) familie, of maken veel ruzie met hun vriend/man, of hebben vaak problemen met vrienden of collega's. Zelf heb ik eigenlijk nauwelijks ruzie, ik heb ook nog nooit een langlopende ruzie gehad. Wij hebben goed contact met onze beide familie en doen ook ons best om dit te onderhouden. Héél soms heb ik wel eens een irritatie of ben ik boos op iemand, maar ik hou het nooit lang vol om boos op iemand te blijven, dus die ruzie maken we dan binnen een dag weer goed.

Hoe kan het toch dat sommigen van jullie zoveel ruzie hebben? Is dat een bepaalde karaktertrek, hebben jullie een opvliegend karakter of is er iets anders aan de hand?
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 12 Mei 2014 21:28

Re: Heb jij snel ruzie?

Soms ligt het niet aan jezelf maar aan een ander.
2019
2022
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mei 2014 21:32

Re: Heb jij snel ruzie?

Nee, dat is wat velen denken inderdaad, maar als je zoveel ruzie hebt met verschillende partijen, dan wordt het misschien toch eens tijd om naar je eigen gedrag te kijken?
<<

Anoniem108

Bericht 12 Mei 2014 21:33

Re: Heb jij snel ruzie?

Zelf heb ik zelden tot nooit ruzie met mensen. Daar ben ik vermoedelijk te eerlijk voor, want een ruzie betekent voor mij dat je langer bepaald gedrag/uitspraken hebt 'getolereerd' dan bij je past. Ik grijp, over het algemeen, al voor die tijd in met een gesprek. Wel is het gebeurd dat mensen boos op mij zijn, maar zelden vindt diegene dus voeding bij mij. Te veel negatieve energie, dus diegene vermijd ik daarna als blijkt dat diegene niet openstaat voor een normale dialoog.

Waarom sommigen vaak ruzie hebben? Geen idee. Wellicht een combinatie van opvliegend karakter en een soort van heel sterk rechtvaardigheidsgevoel dat door kan slaan ----> het is oneerlijk/dit vind ik heel stom/gemeen et cetera et cetera.
<<

Anoniem119

Bericht 12 Mei 2014 21:38

Re: Heb jij snel ruzie?

Ik ben zelf vrij conflict vermijdend en te goed eigenlijk. Maar soms borrelt het dan intussen verder en barst de bom alleen maar meer. Ik heb alleen nooit ruzie met m'n vriend omdat ik bij hem gewoon echt rustig kan blijven zonder dat het slecht is, alleen maar met m'n zus soms echte ontploffingen, en soms met vriendinnen als ergernissen te erg opstapelen.
<<

Anoniem50

Bericht 12 Mei 2014 21:43

Re: Heb jij snel ruzie?

Nee, maar ik moet wel erg letten op mijn woorden. Had afgelopen zaterdag een gesprek met de vriend van mijn nicht en merkte aan mijn manier van verwoorden dat we op het punt stonden om in een woordenwisseling te raken. Dus woorden aangepast en toen was het ook klaar.

Ik heb wel drie jaar lang 'ruzie' gehad met mijn moeder. Ik wilde rust en dat kon ik haar niet aan het verstand brengen. Toen heb ik haar gezegd dat ik geen contact meer wilde en dat ik daar vanzelf wel op terug kwam, maar dat ik tijd nodig had. Had niet verwacht dat ik het zolang kon volhouden. Maar ik had echt de rust nodig.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 12 Mei 2014 21:44

Re: Heb jij snel ruzie?

Nee, ik heb eigenlijk nooit snel ruzie.Ik hou niet van ruzie, ik hou niet van gedoe want dat vind ik alleen maar ingewikkeld. Hierdoor kan ik wel sneller dingen dus niet zeggen ipv het eerlijk uit te spreken.
<<

Anoniem108

Bericht 12 Mei 2014 23:23

Re: Heb jij snel ruzie?

Ik geloof er trouwens ook wel in dat als persoon A regelmatig woorden heeft met anderen (persoon X,Y, Z etc.), dat het dan een wisselwerking is en dat persoon A dan kritisch(er) mag kijken naar het eigen gedrag. Het kan niet zo zijn dat de hele wereld het voorzien heeft op persoon A en als die anderen praktisch nooit woorden hebben, bevestigt dit alleen maar mijn gedachtegang hierover.
<<

Anoniem222

Bericht 12 Mei 2014 23:37

Re: Heb jij snel ruzie?

Caro schreef:Nee, ik heb eigenlijk nooit snel ruzie.Ik hou niet van ruzie, ik hou niet van gedoe want dat vind ik alleen maar ingewikkeld. Hierdoor kan ik wel sneller dingen dus niet zeggen ipv het eerlijk uit te spreken.

Dit. Ik heb echt bijna nooit ruzie.
<<

Anoniem280

Bericht 12 Mei 2014 23:58

Re: Heb jij snel ruzie?

Ik kan nooit lang boos op iemand zijn.
En ruzie hou ik ook niet van. Ik heb vaak de neiging, als mijn vriend woorden met een "vriend" van hem heeft, om er tussen te gaan staan om hun uitelkaar te houden. Mensen kijken mij dan vreemd aan.
<<

Anoniem44

Bericht 13 Mei 2014 00:49

Re: Heb jij snel ruzie?

Dat vind ik ook wel wat vreemd, Caramba. Als mijn man woorden heeft met een vriend (wat eigenlijk nooit voorkomt), dan zou ik ze dat lekker zelf laten uitzoeken. Zijn vriend, zijn ruzie. Heb ik in feite niks mee te maken. De enige reden die ik kan bedenken, dat ik er tussen zou komen is als het echt uit de hand dreigt te lopen, of er fysiek geweld gebruikt wordt.
<<

Anoniem58

Bericht 13 Mei 2014 07:19

Re: Heb jij snel ruzie?

Nee, ik heb nooit ruzie.
<<

Anoniem60

Bericht 13 Mei 2014 07:46

Re: Heb jij snel ruzie?

Geen echte ruzie.
Ik hou er wel van om de discussie aan te gaan, maar dat is wat anders dan ruzie maken.
<<

Anoniem110

Bericht 13 Mei 2014 08:38

Re: Heb jij snel ruzie?

Ik heb echt bijna nooit ruzie. Ik kan daar ook helemaal niet goed tegen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Mei 2014 08:50

Re: Heb jij snel ruzie?

Nee, ik wordt er altijd beetje naar van als het wel keer zo is. Ik geef vaak wel snel aan wat me dwars zit als het nodig is. Verder heb ik gewoon niet echt mensen om me heen waar ik ruzie mee maak.

Soms heb ik wel irritaties richting mensen maar als ze wat verder weg staan van me probeer ik me daar over heen te zetten. Ik vind het dan niet echt de moeite waard omdat uit te spreken. Sommige dingen horen ook gewoon bij mensen dat moet ik dan maar accepteren.
:heart: :heart: 2011
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 13 Mei 2014 08:59

Re: Heb jij snel ruzie?

Caro schreef:Nee, ik heb eigenlijk nooit snel ruzie.Ik hou niet van ruzie, ik hou niet van gedoe want dat vind ik alleen maar ingewikkeld. Hierdoor kan ik wel sneller dingen dus niet zeggen ipv het eerlijk uit te spreken.


Dit dus ook. En daarbij moet ik altijd huilen als ik boos wordt. Dat is echt zo stom en haalt het hele ' boos zijn' statement onderuit. Daarom begin ik er niet eens meer aan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 13 Mei 2014 09:03

Re: Heb jij snel ruzie?

Carra schreef:
Caro schreef:Nee, ik heb eigenlijk nooit snel ruzie.Ik hou niet van ruzie, ik hou niet van gedoe want dat vind ik alleen maar ingewikkeld. Hierdoor kan ik wel sneller dingen dus niet zeggen ipv het eerlijk uit te spreken.


Dit dus ook. En daarbij moet ik altijd huilen als ik boos wordt. Dat is echt zo stom en haalt het hele ' boos zijn' statement onderuit. Daarom begin ik er niet eens meer aan.


Hahah ja ik ook. Ik ga gewoon huilen of me in een hoekje verstoppen. Maar echt boos of woedend worden ligt me niet..
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Mei 2014 09:12

Re: Heb jij snel ruzie?

Ik heb eigenlijk nooit ruzie. Ik heb hetzelfde als Carra en Caro.

♥♥
<<

Anoniem222

Bericht 13 Mei 2014 09:27

Re: Heb jij snel ruzie?

Ik ga ook altijd huilen haha! En ik kan ook gewoon echt niet zo goed boos zijn want ik kan me altijd na een tijdje ook wel weer inleven in de ander en waarom die het zo zou kunnen zien.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Mei 2014 09:29

Re: Heb jij snel ruzie?

Harrison schreef:Ik ga ook altijd huilen haha! En ik kan ook gewoon echt niet zo goed boos zijn want ik kan me altijd na een tijdje ook wel weer inleven in de ander en waarom die het zo zou kunnen zien.

Oh ja dat heb ik ook altijd! Zelfs bij films, als de slechterik dan gepakt wordt dan krijg ik altijd nog een beetje medelijden met hem.. :palm:

♥♥
<<

Anoniem222

Bericht 13 Mei 2014 09:32

Re: Heb jij snel ruzie?

Ja idioot he. Terwijl ik dan ook gewoon kan zeggen: ik vind dit arelax want dit is mijn standpunt. En dan kan die ander weer zijn standpunt naar voren brengen. Ik hoef dat niet voor een ander in te gaan vullen en het goed te praten haha!
<<

Anoniem205

Bericht 13 Mei 2014 09:37

Re: Heb jij snel ruzie?

Wat versta jij onder ruzie, ED? Een woordenwisseling? Schreeuwen naar elkaar?

Ruzie maken doe ik niet graag, maar een stevige woordenwisseling -soms in the heat of the moment- met mijn partner komt heel af en toe voor. Als ik bijvoorbeeld uitermate teleurgesteld ben in iets. Een maand of 2 geleden hadden we daar nog last van. Ik kwam thuis na een 4-daagse reis, met een terugreis van 15 uur, met een mega jetlag, verschrikkelijke honger, net zwanger (dus vol met emoties/hormonen). Vriend was het hele weekend vrij geweest, was de hele week vrij. Hij kwam me niet afhalen van het vliegveld, oke. Maar toen ik thuis kwam lag er NIKS, maar dan ook echt NIKS te eten in de koelkast. Brood op, geen beleg, geen drinken en hij lag nog in bed te meuren (het was half 11 's morgens inmiddels). Ja, toen ben ik verschrikkelijk uit mijn slof geschoten....

Dat ík geen contact heb met mijn schoonouders wil niet zeggen dat ik ruzie met ze heb. Ze hebben alleen een aantal acties uitgehaald die mij gekwetst hebben en die ik absoluut niet tolereer. Dat weten ze, maar er is absoluut geen sprake van ruzie. Ik kan ze hun acties alleen niet vergeven. Soms probeer ik het weer, maar na een paar keer is het voorlopig echt wel klaar.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 13 Mei 2014 09:40

Re: Heb jij snel ruzie?

Harrison schreef:Ja idioot he. Terwijl ik dan ook gewoon kan zeggen: ik vind dit arelax want dit is mijn standpunt. En dan kan die ander weer zijn standpunt naar voren brengen. Ik hoef dat niet voor een ander in te gaan vullen en het goed te praten haha!


Ja dit dus echt exact. Ik bekijk het dus altijd van de ander zijn kant en vergeet daardoor gewoon soms mijn eigen standpunt. Of ik maak het dan weer zó overdreven dat die ander ook denkt 'naaaahhh wat is dat voor gek wijf!'. Maar dat komt echt 1x per 5 jaar voor ofzo.. :-).
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 13 Mei 2014 09:41

Re: Heb jij snel ruzie?

Uh nou Oreo.. daar zou ik ook not amused over zijn!
<<

Anoniem119

Bericht 13 Mei 2014 10:19

Re: Heb jij snel ruzie?

Harrison schreef:Ik ga ook altijd huilen haha! En ik kan ook gewoon echt niet zo goed boos zijn want ik kan me altijd na een tijdje ook wel weer inleven in de ander en waarom die het zo zou kunnen zien.

Ja dit heb ik dus precies ook.
Vind m'n vriend ook mega irritant want soms wil ie gewoon even lekker ruzie maken maar ik ga alleen maar huilen en wil er rustig over praten. :laughcry:
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers