Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 12 Mei 2014 17:33

Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

We gaan negen dagen weg met het vliegtuig.
Voor mezelf Red ik me wel met inpakken, maar wat pak ik ik voor die kleine man? Hoeveel luiers, kleren ed? En speelgoed?
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem97

Bericht 12 Mei 2014 18:30

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

In pak luiers ( de rest kan je daar ook kopen)
En vooral niet te veel.
Zorg dat je een tube wasmiddel bij je hebt mocht het nodig zijn dan kan je altijd kleertjes uitwassen.
Wij hebben 2 weekendtassen bij ons voor 2 weken, 1 voor de kinderen 1 voor ons.
Ik zorg altijd voor iets warms en aanvankelijk waar je heen gaat ook voor de korte broeken en shirts.
Maar als je naar een warm land gaat is mijn ervaring dat er vooral in zwemkleding wordt gelopen :)
<<

Anoniem 146

Bericht 12 Mei 2014 19:05

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Moeilijk!

Mijn zoon houdt kleding niet schoon dus hier zullen zeker 9 shirts de koffer in gaan + een tube wasmiddel. (Broeken wat minder)
Qua speelgoed.. Misschien wat favoriete autootjes of ander klein speelgoed. Ervaring leert dat alles interssant is en ze kunnen met alles spelen. Wasknijpers, plastic bekertjes etc. Dat komt vast goed! Oja, een emmertje en een schepje zou natuurlijk leuk zijn. :) Een bal?

1 pak luiers zoals Gaia ook al zei.

Heerlijk! Veel plezier alvast!
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 12 Mei 2014 20:25

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Zouden luiers daar niet vreselijk duur zijn?
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 12 Mei 2014 20:28

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Voor de kinderen vind ik juist heel makkelijk, ik stop een paar korte broeken/rokken in de koffer en een stapel shirts met korte mouwen. Voor dochter ook nog jurkjes. Dat neemt allemaal bijna niets in beslag. Oja en nog vestjes, 2 per persoon voor 's avonds eventueel.
En zwemkleding natuurlijk ;).

Verder handwasmiddel, want ik ben wel van plan om daar wat te spoelen/wassen.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 12 Mei 2014 20:30

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Oh jullie gaan 9 dagen, dan zou ik niet teveel meenemen.
Wij gaan 15 dagen, dus ik zal wel wat wassen daar. Maar goed ik was het en het is zo droog.
Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 12 Mei 2014 20:31

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Muppetje schreef:Zouden luiers daar niet vreselijk duur zijn?


Is gemak niet prettiger? Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken... Maar met andere woorden: zou jij je "hele koffer" willen volstoppen met luiers als je ze daar voor wellicht iets meer koopt? Geen idee hoor, maar ik ben vooral van het gemakkelijke en heb geen zin in gezeul. Neem sowieso altijd veels te veel mee namelijk :P
<<

ChiQ

Bericht 12 Mei 2014 20:34

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Ik had vorig jaar 60 luiers mee, en 30 zwemluiers. Veel en veel te veel!
Hoeveel luiers verbruik je per dag voor L? Ik gebruik er volgens mij 5 per dag dus ik zou 50 luiers verdelen over jullie koffers. Dit jaar neem ik er ook 50 mee, ik neem heel veel kleding mee, heel veel rompers. Die shirtjes van julian wegen niets en ik ga op vakantie echt geen wasjes doen. Aan speelgoed neem ik dit jaar zijn Trunki mee; met boekjes, blokjes, auto's en schepje etc koop ik daar. Ik had zijn eigen handdoek mee om hem af te drogen (gebruik liever geen hotelhanddoek voor hem) en nog een handdoek voor na het zwemmen. Véél zonnebrand, en fullsize zwitsal shampoo rn wasgel, wat over is laat ik daar. O, en hydrofielen! Sandaaltjes, zwembroekjes..

Niet te druk maken, het zal je echt meevallen!
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 12 Mei 2014 20:34

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Ik heb 1x te weinig luiers mee genomen (altijd gevlogen, met all-in) en toen was het nog best lastig om luiers te vinden. In het winkeltje in t hotel hadden ze het niet. Mijn man moest in een vreemd land met een taxi opzoek naar een supermarkt. En betaalde daar de hoofdprijs. Dus wij nemen sindsdien altijd genoeg luiers mee, en zwemluiers.
Emmer en schepje kopen we altijd daar. Dat neemt zoveel plek in. Evt een extra reserve fles of drinkbeker en speen. Dat hebben ze er vaak niet.

Ik heb voor elke dag een schoon shirt. Geen rompers maar boxers. Broek gaan langer mee. En idd zon tube wasmiddel.

Ik heb ook.altijd reserve zwembandjes mee
Hebben gehad dat ze klapte/lek waren en ze daar niet te koop waren. Met een puddle jumper is dit niet van toepassing.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 12 Mei 2014 20:47

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Oreo schreef:
Muppetje schreef:Zouden luiers daar niet vreselijk duur zijn?


Is gemak niet prettiger? Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken... Maar met andere woorden: zou jij je "hele koffer" willen volstoppen met luiers als je ze daar voor wellicht iets meer koopt? Geen idee hoor, maar ik ben vooral van het gemakkelijke en heb geen zin in gezeul. Neem sowieso altijd veels te veel mee namelijk :P

Op zich is het geld het probleem niet inderdaad, ach, het is vakantie enzo. Maar dan het volgende probleem. Kan ik ze daar krijgen? Misschien eens vragen via facebook ofzo, haha.

Ik heb inderdaad boxers gekocht en n puddle jumper
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem186

Bericht 12 Mei 2014 20:55

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Gebruiken jullie uv shirtjes? Ik zit te denken om dat voor m'n zoon aan te schaffen.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 12 Mei 2014 21:02

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Nee ik heb er geen, maar twijfel nog wel n beetje
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem113

Bericht 12 Mei 2014 21:13

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Wij hadden wel een uv shirtje, was heel makkelijk en scheelt een stuk insmeren. Wij hadden ook een uv-pakje. Het zag er niet uit maar had een muts waardoor zijn nek ook goed uit de zon zat.

Luiers haalde ik ook daar. Maar desnoods neem je een pak in je koffer en een pak in je handbagage. Zoveel weegt dat niet.

Elke avond een setje kleding. Sommige kleertjes konden ook twee dagen aan. Overdag droeg hij altijd zwemkleding.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 12 Mei 2014 21:21

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Ja wij gebruiken uv shirts omdat J heel slecht tegen zonnebrand kan. Bij Decathlon hebben ze goedkope shirtjes, volgens mij rond de €5,-.
Verder hebben we de afgelopen jaren wasbare zwemluiers gebruikt en dat scheelt echt veel plek in de koffer. En ze zijn heel makkelijk schoon te maken, kwestie van onder de kraan met een beetje zeep schoonmaken als ze erin poepen, urine gaat er gewoon doorheen maar dat is hetzelfde bij een wegwerp zwemluier.

Zeker bij een zonvakantie nemen wij niet te veel nette kleding mee want overdag heb je toch steeds zwemkleding. Wij gaan binnenkort 14 dagen en ik neem (voor J) 10 shirts/hemdjes en 5 korte broeken mee voor overdag. En dan 7 setjes voor 'S avonds (en een goede slabber :-P). En inderdaad een tube wasmiddel om als het nodig is wat te wassen.

Fijne vakantie alvast!
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 12 Mei 2014 21:32

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Waar ga je heen op vakantie? Mijn ervaring in Frankrijk en Mallorca was dat er gewoon Pampers te koop waren. Wel duurder dan in NL inderdaad maar dat maakte me niet zoveel uit. Zwemluiers had ik wel voldoende meegenomen. Volgens mij hebben we op Mallorca wel een keer luiers bijgekocht. Naar Frankrijk gingen we met de auto. We hebben toen eerst de andere spullen ingepakt en daarna alle gaatjes in de kofferbak volgepropt met luiers :smile:

Voor negen dagen zou ik gewoon voor elke dag een schoon setje kleding meenemen. Mocht je echt tussendoor iets willen wassen kan dat ook met shampoo (zeep is zeep, uiteindelijk. Mijn ervaring met van die tubes wasmiddel is dat ze ongebruikt weer mee terug gaan). Als je naar een warme bestemming gaat ook een lekker warm vest en twee lange broeken voor 's avonds. Als je naar een plek gaat waar het minder voorspelbaar is zou ik wat shirtjes met korte mouw en rompers met zowel korte als lange mouw, zodat je goed kunt combineren eventueel.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 12 Mei 2014 22:14

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Je gaat naar Kos toch? Daar ben ik twee weken geleden geweest en ze hadden daar gewoon Pampers in de supermarkt. Luiers hebben de mensen daar zelf ook nodig voor hun kinderen toch dus die hebben ze altijd wel ergens.

Voor een zon vakantie neem ik mee: Voor elke dag een setje kleding, 2 pyama's, 2 vestjes, 2 reserve setjes kleding, stuk of 5 paar sokken. ( want in sandalen toch geen sokken) Teva's en nette sandalen en zomerschoenen aan in het vliegtuig + een vestje mee in het vliegtuig. Ik had 1 fles zonnebrand en 1 fles 1 in 2 douchegel/shampoo voor kinderen ( van Dora ofzo geloof ik) Verder een gewoon zwempak en een uv badpak en zwembandjes.
En verder denk ik altijd maar zo pinpas en creditcard niet vergeten en dan komt het wel goed. Je kan in principe alles daar ook wel kopen tenslotte.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 13 Mei 2014 20:48

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 13 Mei 2014 20:51

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Even OT, wat ontzettend leuk dat je nog een klein mannetje krijgt! Gefeliciteerd!
L2014 & H2017
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 13 Mei 2014 20:54

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

mzcharlotte schreef:Even OT, wat ontzettend leuk dat je nog een klein mannetje krijgt! Gefeliciteerd!


Thanks!! Ik vind het zelf ook ontzettend leuk!! :love: :ja:
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 15 Mei 2014 20:51

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Ik zag van de week trouwens uv shirtjes bij AH, heb er maar een meegenomen.

We zijn er trouwens natuurlijk geen negen volle dagen, we zijn er door de vliegtijden al twee kwijt, zijn dus een week echt daar. Dus das ook alweer minder meenemen, scheelt weer.

Wat is fijn voor zo'n ukkie om aan te hebben in het vliegtuig?
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 15 Mei 2014 21:21

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Muppetje schreef:Ik zag van de week trouwens uv shirtjes bij AH, heb er maar een meegenomen.

We zijn er trouwens natuurlijk geen negen volle dagen, we zijn er door de vliegtijden al twee kwijt, zijn dus een week echt daar. Dus das ook alweer minder meenemen, scheelt weer.

Wat is fijn voor zo'n ukkie om aan te hebben in het vliegtuig?

Hier krijgen ze altijd een joggingbroek aan. Dat zit lekker en geen last van vervelende knopen of strakke broeken. Dan een t shirt en daar overheen een sweatvest. En dan heel fout sokken in sandalen (dat krijgen ze echt maar 1x in t jaar aan haha) Dan kunnen de sokken uit op bestemming. Hierin nl en in t vliegveld vind ik dat te fris. In de handtas heb ik altijd twee korte broekjes mee voor als het daar warm is.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 15 Mei 2014 21:30

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

We komen heel laat aan, dus daar een korte broek aan trekken is denk k niet nodig. Doe inderdaad maar een joggingbroek denk ik, goed idee. Dacht eerst z'n hemajumpsuit, ook lekker charmant maar niet zo handig met verschonen onderweg
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 15 Mei 2014 22:08

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Wij zijn nu een midweekje weg. Heb 1 pak luiers mee. Voor iedere dag schone romper en kleren en nog wat extra. Maar als haar kleren niet heel vies waren kreeg ze het de volgende dag nog een keer aan.
Een speelgoed: een bal, magisch tekenbord, een pop en een paar kleine boekjes. Maar ze heeft er eigenlijk amper mee gespeeld. Omdat er op pad waren of omdat ze buiten dennenappels vond en dat gooit veel leuker dan een bal :wink:
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 02 Jun 2014 09:46

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Ik up dit topic even.

Gebruiken jullie wegwerp of wasbare zwemluiers? En ik zie op internet dat een Puddle Jumper vanaf 15 kg is. Wat gebruik je dan voor een dreumes van 9 kg?

1 pak luiers is een goed idee! De rest koop ik inderdaad wel. Ik vind het vooral lastig qua weer/kleding.

En nemen jullie ook eigen dekentjes enzo mee ? En een speelkleed/zwembadje?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Jun 2014 09:53

Re: Vakantie, wat neem ik mee, en vooral hoeveel?

Ik neem geen lakens ed mee, wel zijn slaapzak. Ook de aerosleep, die buitenlandse matrasjes zijn vaak zo enorm zacht.
R. 2013
D. 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers