Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Manisch/bipolaire stoornis.

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 12 Mei 2014 17:03

Manisch/bipolaire stoornis.

Ik kom net bij de psycholoog vandaan, ik voel me niet zo goed. Ze vond me onrustig en ze kon geen contact krijgen met me. Ik slaap nog maar 2 uur per nacht maar ben niet moe. Ik kan me niet concentreren en ben onrustig. Zelfs dit typen kost me al moeite. Ze heeft de psychiater erbij geroepen en heb nu oxazepam. Nu zijn ze dus bang dat ik bipolair ben. En ik ook. Ik word er paniekerig van. Het zit in de familie en die mensen zijn echt gek.

Dus dan wil ik echt nooit kinderen. Kutzooi.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem117

Bericht 12 Mei 2014 18:57

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

Wat naar. Je hebt type I en je hebt type II. Probeer nog niet te ver vooruit te denken (kinderwens), maar laat je nu helpen. Een goede diagnose betekent ook een gerichte behandelingen. En wie weet ligt er als je stabiel bent wel een hele mooie toekomst voor je in het verschiet. Sterkte voor nu. Ik hoop dat de oxazepam je rust brengt.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 12 Mei 2014 19:08

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

Er zijn mensen die goed met deze stoornis om kunnen gaan dmv medicijnen. Dus jouw 'die mensen zijn echt gek' gaat dus niet altijd op en vind ik ook best kwetsend overkomen. Bij mij is er ook verdenking van manische depressiviteit. Sowieso wel depressiviteit. Ik krijg ook therapie hiervoor. Maar het is wel even schrikken voor je! Hopelijk krijg je goede hulp en de begeleiding die je nodig hebt.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 12 Mei 2014 21:31

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

Sorry ik wilde niemand kwetsen...ik gooide het er zo ff uit. In mijn familie komt het dus ook voor en 1 persoon zit daarvoor ook in een kliniek/inrichting oid. Ik ben gewoon best wel geschrokken.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mei 2014 21:39

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

Hé, wat super vervelend zeg. Is er nu iemand bij je?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 12 Mei 2014 21:46

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

Ik snap heus wel dat je er zo van geschrokken bent dat je dan wat dingen eruit gooit zonder na te denken hoe het op anderen overkomt. Sterkte Poppy!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 12 Mei 2014 22:24

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

-ED- schreef:Hé, wat super vervelend zeg. Is er nu iemand bij je?



Nee, ik ben alleen. Mijn moeder zei letterlijk: 'tja als je je beter voelt als je manisch bent...' Uhhh. Nou nee. Ik voel me zo onrustig als de pest. Ja, er komt nu wel meer uit mijn handen (daar doelt ze op) maar ik slaap nog maar 2 uur per nacht. Kan geen rust vinden, me niet concentreren, zit in een hele eigen bubbel. Morgen komt een vriend bij me logeren. Ik voel me alleen zo kwetsbaar.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mei 2014 22:32

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

Ik kan helaas weinig voor je doen. Fijn dat er in ieder geval morgen een vriend komt logeren, het lijkt me fijner om nu even niet alleen te zijn! Tot die tijd hoop ik dat je toch een zekere rust vindt, heel veel sterkte!
<<

Anoniem205

Bericht 12 Mei 2014 22:43

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

djeez, wat klote meis! Hoop dat je door de medicijnen een beetje rustiger wordt in je hoofd en daardoor meer dan 2 uur kunt slapen. Dit is natuurlijk ook niks...

Weet dat je áltijd (en dat hebben we al 1000x gezegd) hier heen mag komen, al is het maar om even te eten ofzo. Vergeet dat niet!
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:11

Bericht 13 Mei 2014 08:35

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

Heftig! Wat hierboven ook al gezegd werd: met goede medicatie is er heel veel te doen. Toch snap ik wel wat je bedoeld, ik kreeg vorige week weer de diagnose depressief en ik vind het vreselijk om weer een stempel te hebben. Heeft het bij jou ook daarmee te maken?
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 13 Mei 2014 09:35

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

Als je je heel rot voelt en je maakt je zorgen om jezelf kan je je vrijwillig laten opnemen. Wat je dan moet doen is contact opnemen met je huisarts of je psycholoog (wat je zelf fijner vindt) zij kunnen je dan verder verwijzen en verder helpen.
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Mei 2014 09:26

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

Wat schrikken Poppy! Kan me voorstellen dat het doordat je het van dichtbij gezien hebt vind voelen als het einde van de wereld. Maar jij bent de rest van je familie niet he! T gaat niet goed, dat is wel duidelijk, maar je leven is niet gelijk gedoemd om te mislukken!
Hopelijk heb he met de oxazepam wat rust gevonden. Wanneer moet je terugkomen?
Fijn dat er een vriend bij je komt slapen. Maar bedenk toch ook even of je je niet toch moet laten opnemen. Dat hangt al een tijdje boven je hoofd en ik snap dat het niet is wat je wil. Maar ze kunnen je dan wel goed beschermen, observeren en goed instellen op eventuele medicatie etc.
Sterkte in elk geval!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 14 Mei 2014 16:58

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

Nou die oxazepam vind ik dus echt rotspul. Ik word er wel rustig van en ik kan er beter op slapen, maar verder kan ik dan ook echt niks meer dan. Word er helemaal duizelig en wiebelig van.

Ben vanochtend bij de slaaptherapeut geweest, die wist het ook niet meer. Die neigde ook al naar de diagnose bipolair. Maar goed denk ik dan, maakt die diagnose me nou echt zo anders? Ik ben niet gek. Dat ik last heb van depressies wist ik altijd al natuurlijk.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Mei 2014 17:00

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

Je bent zo gek als een deur schat, maar dat was je toch altijd al?! Ik vind oxazepam wel lekker om op te slapen, weet niet wat voor dosering je slikt? Eerst was ik 2 dagen duf van 10 mg voor het slapen gaan. Inmiddels niet meer want helaas went je lijf er snel aan. Ik zou het er toch maar even mee doen en zorgen dat je wat bijslaapt.

Hoe gaat het nu verder? Wanneer moet je terug naar psycholoog/psychiater?
<<

Anoniem130

Bericht 14 Mei 2014 17:39

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

Bipolair maakt je natuurlijk absoluut niet gek. Hoewel mensen in manische episodes wel gekke dingen kunnen doen. En je beter voelen bij een manie is helaas ook van korte duur en vaak ook averechts omdat er dan niet altijd verstandige beslissingen genomen en soms zelfdestructief gedrag vertoond wordt. Maar dat doen depressieve mensen soms ook en zelfs "gezonde" mensen.. Al met al vind ik iemand met een bipolaire stoornis echt niet gekker dan iemand met een unipolaire stoornis hoor. Hoop dat je de ergste schok een beetje kunt verwerken en dat ook kunt inzien over een tijdje. Jij kon altijd je depressie zo goed accepteren van "ik heb nu eenmaal pilletjes nodig, want het zit in de familie". Dat geldt hiervoor niet anders, enkel andere pilletjes!

Heel veel liefs!!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 14 Mei 2014 20:56

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

Hoeveel oxazepam neem je dan?



Wel rot dat je je zo voelt.
Laatst gewijzigd door Dropveter op 16 Mei 2014 19:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 16 Mei 2014 19:35

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

Hahaha ja ik ben ook zo gek als een deur idd ;) ach ja. Iedere dag belt er nu een behandelaar om te vragen hoe het gaat, dat is wel heel fijn. Mijn slaaptherapeut vond namelijk dat mijn slaappatroon ook bipolair schreeuwde. Ook moet ik deze antidepressiva verder afbouwen, ik denk dat ze me andere gaan geven...
Ik krijg 10 mg oxazepam en daar heb ik afgelopen nacht idd lekker op geslapen. Toch ben ik voorzichtig, dat spul werkt verslavend dus ik wil dat soort medicijnen eigenlijk helemaal niet hebben. Maar het remt me wel lekker af.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 16 Mei 2014 19:48

Re: Manisch/bipolaire stoornis.

Bij mijn moeder zeiden ze dat ze de 10mg in de ochtend mag aanhouden mede ook omdat ze al in de 60 is en 10 mg echt niet zo heel veel schijnt te zijn. Maar ze mag er ook niet meer dan 2 op een dag nemen eigenlijk. Maar goed dat hoeft ze ook niet.

Ik snap dat je dat ook zo min mogelijk wil nemen en je wil er natuurlijk ook niet van afhankelijk zijn.
Fijn dat je wel goed geslapen hebt en dat je elke dag contact hebt met je behandelaar.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers