Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 12 Mei 2014 17:56

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Als zij gelukkig is/zijn ben ik dat ook!
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem58

Bericht 12 Mei 2014 18:53

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Het zou mij echt geen drol uitmaken. Maar ik begrijp wel dat het lastig is om zoiets te vertellen, ookal leef je in een open gezin en kun je alles met elkaar bespreken. Betekent niet dat het altijd makkelijk is iets te vertellen. Vaak heeft het ook te maken met zelfacceptatie en dat het "echt " word zodra je het aan de buitenwereld (je ouders) verteld.
<<

Anoniem119

Bericht 12 Mei 2014 18:56

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Dat zeg je goed bolletje en denk dat je helemaal gelijk hebt.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 12 Mei 2014 18:57

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Inderdaad Bolletje, niets aan toe te voegen!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Mei 2014 19:08

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Natuurlijk wil ik dat mijn kind gelukkig is en dus als hij/zij gelukkig wordt van een relatie met iemand van het zelfde geslacht zou ik daar achter staan. Als ik heel eerlijk ben is het voor mij toch nog wel een klein beetje taboe, ik zou me aanpassen, maar het zou wennen zijn.
<<

Anoniem 52

Bericht 12 Mei 2014 19:19

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Ik zou het wel moeilijk vinden. Niet omdat ik mijn kind niet (meer) zou accepteren, maar omdat ik zou willen dat mijn kind zijn of haar geluk 'eenvoudig' kan vinden. Er wordt namelijk wel geroepen dat homoseksualiteit volledig geaccepteerd wordt, maar als dat zo zou zijn, zouden topics als dit niet bestaan. Ik hoop voor mijn kind dat hij of zij volledig wordt geaccepteerd en eenvoudig een plekje vindt in de maatschappij. Wanneer m'n kind homoseksueel is, zou iets in mij wel bang zijn voor de toekomst, voor acceptatie en daardoor voor het geluk van m'n kind.

Uiteraard zou ik wel altijd achter m'n kind blijven staan, trots zijn en er van houden, maar dat is mijn wereld en kringen niet meer dan normaal.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 12 Mei 2014 19:30

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Ik zou wel moeten slikken en ik zou ook aan het idee moeten wennen.

Ik ben er niet op tegen en zal het ook accepteren.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mei 2014 19:45

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

En jullie partners? Ik hoor van mijn vrienden dat het vooral de vaders zijn die er het meeste moeite mee hebben. Misschien ligt het daaraan, dat jullie allemaal wel aardig lief zouden reageren, maar jullie mannen niet? Hebben jullie het hier wel eens over gehad?
<<

Anoniem119

Bericht 12 Mei 2014 19:47

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

-ED- schreef:En jullie partners? Ik hoor van mijn vrienden dat het vooral de vaders zijn die er het meeste moeite mee hebben. Misschien ligt het daaraan, dat jullie allemaal wel aardig lief zouden reageren, maar jullie mannen niet? Hebben jullie het hier wel eens over gehad?


Ja ook geen enkel probleem.
<<

Anoniem 52

Bericht 12 Mei 2014 19:50

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Oh mijn vriend zou het allemaal niet uitmaken.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mei 2014 19:50

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Hier ook niet hoor. Ik heb er wel laatst een hele discussie over gehad met mijn broer, die vindt (mannelijke) homo's namelijk vies. Ik heb ook altijd het gevoel dat de meeste homohaat gericht is op mannelijke homo's en ook geuit wordt door mannen.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 12 Mei 2014 19:53

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

ChiQ schreef:Hmm, als ouder zie je niet graag dat je kind afwijkt van de 'norm'. Ik zou er echter geen probleem vinden, maar de maatschappij is vrij hard naar homoseksuelen en daar zou ik wél moeite mee hebben.


Dat zou ik ook moeilijk vinden. En het feit dat de scène hier best heftig is, veel alcohol, drugs en sex. Ik zou alleen maar hopen dat ze daar tegen bestand zijn en dat ze niet de verkeerde mensen tegen het lijf lopen.
Een tijdje geleden hoorde ik nog van een jongen hier, die echt op alle mogelijke manieren verkracht en mishandeld is. Daar zou ik erg bang voor zijn.

Edit: maar met de geaardheid ansich zou ik dus helemaal geen moeite hebben en mijn man ook niet.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 12 Mei 2014 19:58

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben, maar wel moeite met de harde wereld waarin hij/zij zich dan zal bevinden. Al hoop ik dat dat tegen die tijd niet meer zo is. Mijn man zou er ook geen problemen mee hebben, al zou hij het niet leuk vinden. Ik denk wel dat het problemen met mijn schoonfamilie (op enkele na) zal opleveren.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mei 2014 20:00

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

De wereld waarin mijn homovrienden zich begeven valt trouwens reuze mee hoor. Je kan niet aan ze zien dat ze homo zijn en verder leven ze gewoon hun leven als ieder ander. Jullie doen net alsof ze zich in een levensgevaarlijke wereld begeven, maar dat is in de gevallen van mijn vrienden absoluut niet zo.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 12 Mei 2014 20:02

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Geloof me, hier is de scène heftig. Ik kom er zelf ook wel eens. En mishandeling komt helaas ook niet zelden voor.
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 12 Mei 2014 20:21

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Het zou mij niks uitmaken. Wel hoop ik, net als anderen, dat mijn kind het durft te vertellen. Verder hoop ik dat mijn kind dan niet gediscrimineerd wordt want dat zou ik wel heel erg vinden.
Maart 2012 September 2014
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 12 Mei 2014 20:23

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Razz schreef:Ik zou er geen moeite mee hebben. Als ze maar wel zorgen voor kleinkinderen :razz:

Mijn man zal er wel wat moeite mee hebben denk ik.


+1, mijn man zou er denk ik niet echt blij mee zijn.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 12 Mei 2014 20:27

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

-ED- schreef:De wereld waarin mijn homovrienden zich begeven valt trouwens reuze mee hoor. Je kan niet aan ze zien dat ze homo zijn en verder leven ze gewoon hun leven als ieder ander. Jullie doen net alsof ze zich in een levensgevaarlijke wereld begeven, maar dat is in de gevallen van mijn vrienden absoluut niet zo.


Het gaat er ook niet zozeer om in welke vriendenkring ze zich begeven, ik denk eerder aan een incident als destijds in Parijs. Daar werd een Nederlandse homo slachtoffer van mishandeling omdat hij homo was en daar op straat ook uiting aan gaf door (volgens mij) hand in hand te lopen. Een vriend van mij is homo en heeft regelmatig last van rotopmerkingen, bedreigingen etc. Geweldige jongen, niks mee aan de hand maar hij geeft zelf ook aan dat het soms angstig is. Niet de wereld waarin ze leven maakt het moeilijk, wat de wereld ervan vindt en hoe ermee omgegaan kan worden dat maakt het moeilijk. De Nederlandse ( en Europese) maatschappij is minder tolerant dan dat zij soms van zichzelf zegt.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 12 Mei 2014 20:36

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Surya schreef:Geloof me, hier is de scène heftig. Ik kom er zelf ook wel eens. En mishandeling komt helaas ook niet zelden voor.

Woon je in het buitenland Surya?
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 12 Mei 2014 20:46

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Bacio schreef:
Surya schreef:Geloof me, hier is de scène heftig. Ik kom er zelf ook wel eens. En mishandeling komt helaas ook niet zelden voor.

Woon je in het buitenland Surya?


Nee, dat niet. Maar wat ik meekrijg van mijn homoseksuele vrienden is wat ik al eerder aan gaf. Veel wisselende contacten, veel drugs, veel drank.
En recent dus de verkrachting waar de jongen een darmperforatie aan heeft overgehouden.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 12 Mei 2014 20:48

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

En dan is er ook nog een scène waarin veel jonge jongens misbruikt worden.

Maar goed, dat zijn natuurlijk dingen die je dochter ook kan overkomen.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mei 2014 20:49

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Ik ken dat soort verhalen juist weer niet van mijn vrienden. Ja, ze hebben ook wel eens drugs gehad en we drinken ook wel eens teveel, maar er is geen onderscheid tussen mijn homoseksuele/heteroseksuele vrienden.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 12 Mei 2014 20:55

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

-ED- schreef:Ik ken dat soort verhalen juist weer niet van mijn vrienden. Ja, ze hebben ook wel eens drugs gehad en we drinken ook wel eens teveel, maar er is geen onderscheid tussen mijn homoseksuele/heteroseksuele vrienden.


Misschien ligt het er ook aan dat mijn homoseksuele vrienden en kennissen wat hysterisch zijn. Ik weet het niet.
En enerzijds is het best tolerant hier, we hebben de gay-pride, de draq-queen olympics en dat is altijd feest. Anderzijds hoor ik ook gewoon veel nare verhalen.
<<

ChiQ

Bericht 12 Mei 2014 20:59

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

ED, de omgeving waar Surya en ik wonen wonen (sorry to say so...) veel buitenlanders. Die hebben sowieso een extreme homohaat die ik geenzins begrijp maar helaas zijn dus homo's vaak slachtoffer van deze groep. Dat gaat heel erg ver. Toen ik nog in een parfumerie werkte, jaren terug, had ik ook veel mannelijke collega's die homo waren. Niet zelden hebben er politie gebeld omdat er weer een zooitje stoerdoenerij binnen kwamen en letterlijk collega's afwezen en scheldpartijen, niet normaal! 3x is het ook voorgekomen dat onze collega die makeup droeg na werktijd opgewacht en volledig in elkaar geslagen. Hij kleedde zich zelf trouwens ook, en hij liep bewust anders onderweg naar huis want ze sloegen hem in elkaar of bedreigden hem. Ook herinner ik me een incident dat hij maar net zijn huis in kwam en dat er 4uur lang non stop op zijn deurbel gedrukt werd, achter elkaar. Niet normaal!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 12 Mei 2014 22:26

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Het zal wennen zijn, maar ik zou er niet mee zitten. Wel zou ik het jammer vinden als ik geen kleinkinderen zou krijgen. Maar dat hoeft dan ook helemaal niet zo te zijn.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers