Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


nacontrole

<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 12 Mei 2014 13:54

nacontrole

Ik ben bijna 6 weken geleden bevallen van onze mooie zoon. Nu zou ik een afspraak mogen maken bij de verloskundige voor de nacontrole.
Wat houdt dat precies in? Is het alleen een gesprek over de bevalling of wordt er ook naar de hechtingen gekeken?
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 12 Mei 2014 14:28

Re: nacontrole

Wat ik me er nog van herinner wordt de bevalling nog even kort besproken en dingen waar jij eventueel mee zit. Volgens mij is het niet standaard dat de hechtingen gecontroleerd worden. Alleen wanneer je nog ergens last van hebt volgens mij.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Anoniem113

Bericht 12 Mei 2014 14:43

Re: nacontrole

Bij mij werd er wel gekeken naar het herstel. Maar ik had wel een totaalruptuur. Dat is misschien anders. Verder werd de bevalling besproken, hoe ik er op terug keek. Ook werd anticonceptie besproken.
<<

Pink

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:07

Bericht 12 Mei 2014 14:44

Re: nacontrole

Bij mij was het gewoon een leuk gesprek over hoe we de bevalling hebben ervaren, of we nog ergens tegenaan liepen en hoe het nou met de kleine gaat. Verder hebben we gewoon zitten kletsen over andere dingen. Ze heeft wel gevraagt of ik nog last had van mijn hechtingen maar niet meer gekeken. Verder vond ze het erg leuk om de kleine meid te zien.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 12 Mei 2014 14:44

Re: nacontrole

Ik kreeg een inwendige echo omdat ik nog steeds bloedverlies had. Verder vooral een verhaal over de bevalling (waar de vk niet bij was ivm medisch), anticonceptie en hoe het allemaal ging.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 12 Mei 2014 14:51

Re: nacontrole

Ik had een vraag over mijn hechtingen dus daar heeft ze naar gekeken. Verder vooral een gesprekje over anticonceptie en hoe het nu met mij en mijn dochtertje ging. Ook heeft ze op mijn vraag gekeken of mijn buikspieren weer op de goede plaats terug waren gekomen. Maar dit is volgens mij niet standaard.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 12 Mei 2014 16:18

Re: nacontrole

Inderdaad gewoon gezellig praatje, over hoe je de bevalling hebt ervaren. Ook hoe de periode erna is gegaan (bv over het vloeien, over borstvoeding, over bekkenbodemspieren en klachten, over de hechtingen, andere ongemakken), over sex (of je het al hebt gedaan, of dat goed ging) en anticonceptie. Bij mij hebben ze de eerste keer de hechtingen bekeken, maar daar had ik toen lang last van en nu totaal niet. Deze keer begonnen ze zelf over mijn buikspieren en vroegen ze of ik het prettig zou vinden als ze even zouden kijken.
Afbeelding

Afbeelding
<<

JLo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 490

Geregistreerd: 11 Mei 2014 16:48

Bericht 12 Mei 2014 18:11

Re: nacontrole

Het nabespreken van de bevalling, anticonceptie en of we al sex hadden gehad (was daar 5 weken na mijn bevalling). Ik gaf aan dat we dat alweer hadden geprobeerd na 3 weken en na bijna 5 weken maar dat het nog wel een beetje pijn deed. Toen keek ze naar mijn knip en zei ze 'aan de knip ligt het niet, die ziet er niet meer pijnlijk uit, ben je wel nat genoeg?' en aan mijn man 'Doe je wel aan voorspel?' Ik stond echt met mijn mond vol tanden haha!
<<

Anoniem64

Bericht 12 Mei 2014 18:42

Re: nacontrole

Hier nooit gehad. Tenminste, bij de oudste 2 niet. Bij de tweeling een keizersnee gehad en toen wel nacontrole gehad, maar biu de verloskundige nooit.
<<

Anoniem133

Bericht 12 Mei 2014 19:50

Re: nacontrole

Bij de eerste wel gehad, maar aangezien zij de bevalling niet had gedaan en me ook weinig over kon vertellen, duurde het gesprek nog geen vijf minuten. Bij de tweede ben ik nooit onder controle geweest van de vk, vond het ook erg raar dat ze zei dat ik na zes weken een afspraak kon maken bij hen voor nacontrole. Ik heb het toen niet gedaan.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Mei 2014 20:23

Re: nacontrole

Hier was het gewoon vooral kindje bewonderen/showen en wat kletsen.
Maar vragen kon je ook vragen stellen. Over anti-conceptie hebben we verder niet gesproken.

Overigens heb ik er 2 gehad, 1 bij de verloskundige (bovenstaande) en 1 bij de gyn/arts-assistent, en daar zo een beetje het zelfde gesprek gehad. Plus ivm het lage geboortegewicht nog advies gekregen. Bij een eventuele volgende zwangerschap zou ik mogen kiezen wat ik wil, bij de verloskundige onder controle met extra (groei)echo's, of onder controle bij de gynaecoloog en daar regelmatig een echo (alleen zal die zwangerschap er waarschijnlijk niet komen)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Patsy

Bericht 13 Mei 2014 18:45

Re: nacontrole

Ik heb geen nacontrole gehad. Toen M thuis kwam uit het ziekenhuis is de verloskundige nog wel even langs geweest, dit was niet standaard, maar ze wilde hem graag even zien. Apart dat het zo verschilt.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Mei 2014 18:51

Re: nacontrole

Ik had ook met 6 weken nacontrole. Stelde niks voor. Het ging over hoe ik het ervaren had, hoe het met de kleine ging en of ik ergens tegenaan liep, lichamelijk gezien. Ik heb wel even naar de hechtingen laten kijken, gewoon als check dat het er normaal uitzag. En ik heb over een paar dingen gevraagd of het normaal was (zoals een zwaar gevoel op het bekken, wat kort daarna eigenlijk al gauw wegging). Hij gaf wat adviezen over anticonceptie en het hebben van seks.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 19 Mei 2014 16:17

Re: nacontrole

Dank jullie voor jullie antwoorden. Ik heb vandaag de nacontrole gehad. Die werd trouwens gedaan door een stagiaire, de vk zat er wel bij. Hebben het even over de bevalling gehad, dat het zo turbosnel gegaan was en hoe het nu lichamelijk en psychischs met mij is. Ook hebben ze de kleine even bewonderd. Ze hebben niet naar mijn hechtingen gekeken ewel mijn bloeddruk even gemeten.
1 april 2014
31 juli 2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers