Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


een dubbeltje op z'n kant

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Sep 2013 09:28

Re: een dubbeltje op z'n kant

Oh wat erg zeg.. Zij kon nog wel een dag minder werken, want dan kon ze de administratie doen, en hij kon nog wel NOG meer overuren maken, want zijn werk was toch niet zo zwaar.
Een sollicitatie ingaan met kauwgom in haar bakkes... oh oh oh
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Sep 2013 09:34

Re: een dubbeltje op z'n kant

Taeda schreef:Heel benieuwd of ze het strakke budget volhouden zodra de camera's weg zijn. Wel bizar met zo'n inkomen zo'n schuld creeeren.
De schuld van een kwart miljoen over tien jaar is niet helemaal realistisch denk ik, ze losten ruim €2000 per maand af.


Ze krijgen natuurlijk nog wel een jaar een budget coach, dus misschien dat het daardoor wel goed gaat komen. Ik heb wel met open mond zitten kijken zeg, gewoon geen idee hebben waar je geld naar toe gaat (insgelijks voor die van de vorige keer).
L2014 & H2017
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 25 Sep 2013 09:45

Re: een dubbeltje op z'n kant

Lejow schreef:Oh wat erg zeg.. Zij kon nog wel een dag minder werken, want dan kon ze de administratie doen, en hij kon nog wel NOG meer overuren maken, want zijn werk was toch niet zo zwaar.
Een sollicitatie ingaan met kauwgom in haar bakkes... oh oh oh


Ik was ook echt in shock toen ik dat zag! Onvoorstelbaar.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem100

Bericht 25 Sep 2013 10:23

Re: een dubbeltje op z'n kant

Hier ook met verbazing zitten kijken... Zoveel inkomsten en dan toch nog zoveel uitgaven! Uiteindelijk wel goed dat ze bij die nieuwe baan kan blijven werken. En die kauwgom idd...bah! Moest even aan mezelf denken, had gister ook een gesprek en toch echt heel bewust gecheckt of ik m'n kauwgom wel had weggegooid.
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 11:05

Re: een dubbeltje op z'n kant

Ik ben nog steeds wel benieuwd naar waar al dat geld nou naartoe ging, want als je regelmatig een biertje drinkt en eens naar de MC Donalds gaat, dan verklaart dat nog altijd niet waar die duizenden euro's aan uit werden gegeven.
<<

Anoniem9

Bericht 25 Sep 2013 11:09

Re: een dubbeltje op z'n kant

Wat een domme naïeve muts. Laat ik er ook maar niet meer woorden aan vuil maken.
<<

Anoniem83

Bericht 25 Sep 2013 12:20

Re: een dubbeltje op z'n kant

Ze gaven 600 euro per week uit aan overige dingen, als wij een beetje ruig doen. McDonalds hier, bloemetje daar, cadeautje zus, avond uit zo, nieuwe schoenen jas zitten we daar ook aan hoor. Maar zij heeft geen flauw benul van geld. Op haar 19e getrouwd met een goed verdienende schipper. En hij verdient als Kaptein (waarschijnlijk) al een hele poos zoveel dat hij die levensstijl gewend is. Als je dan zo'n meid treft die geen flauw benul heeft van de waarde van geld en er is geen zicht op tja daar ga je.
<<

Anoniem83

Bericht 25 Sep 2013 12:28

Re: een dubbeltje op z'n kant

Ze zou gewoon een weekbudget op een aparte rekening moeten krijgen of gewoon contant, want hij is doordeweeks de hele tijd weg. Pinpassen ed meenemen naar boord.
<<

Anoniem238

Bericht 25 Sep 2013 13:55

Re: een dubbeltje op z'n kant

En dan bijna 50.000 euro schuld hebben en als cadeautje omdat ze zo goed hun best doen een luxe weekendje weg krijgen.
Argh, zou er bijna schulden om gaan maken;).
Je gaat als vader toch ook geen 15.000 euro lenen om de bruiloft van je dochter te betalen?
Zie mijzelf aan aankomen bij mijn ouders met dit verzoek...

En dan dat roken van 200 euro, dan moet je volgend echt heel veel roken op een dag om daar aan te komen.

Ook ik ben een dag minder gaan werken, van 5 naar 4, maar dat was puur vanwege lichamelijke redenen. Echt niet om de administratie te doen, dat kan ik wel op een avond of in het weekend.
<<

Anoniem 48

Bericht 25 Sep 2013 14:14

Re: een dubbeltje op z'n kant

Ben nu aan het kijken, heel bizar. Want het gaat echt om veel geld. Moet zeggen dat ik geen idee heb wat normaal is qua inkomen. Zelf namelijk nog geen inkomen en huis maar weet wel dat mijn ex en ik prima rondkwamen van 1500 in de maand. Was niet ruim maar was goed te doen. Dus met 4000 zouden wij echt luxe op vakantie kunnen elke jaar.
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 16:41

Re: een dubbeltje op z'n kant

Ook echt zo erg dat ze dan opperde dat hij nog meer zou kunnen werken, terwijl hij al 80 uur werkte! En dat ze zei: 'Ja, maar jouw werk is niet zo zwaar', uuuuh, pardon?! Wat een verwend kind zeg! Ik kreeg echt het idee dat ze geen idee had waarover ze sprak.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 25 Sep 2013 19:12

Re: een dubbeltje op z'n kant

Gisteren ook echt met verbazing zitten kijken ...
Dat je trouwt ok, maar je gaat toch geen geld bij een ander lenen en al helemaal niet als die persoon het geld ook niet heeft. Mevrouw vond het allemaal wel prima. Hij werken, zij geeft het wel uit. En waaraan?
Die had ook echt een schop onder d'r kont nodig zoals John het ook zo mooi zei.

Ook nog zo mooi tegen d'r vent zeggen toen alles uitgerekend was: hadden wij dat zelf ook niet uit kunnen zoeken dan?
Dan heb je in mijn ogen al te lang niet naar je administratie gekeken en dat terwijl hijnog zei dat hij het allemaal bij hield.
<<

Anoniem123

Bericht 25 Sep 2013 19:33

Re: een dubbeltje op z'n kant

Boekenwurm schreef:En dan bijna 50.000 euro schuld hebben en als cadeautje omdat ze zo goed hun best doen een luxe weekendje weg krijgen.
Argh, zou er bijna schulden om gaan maken;).
Je gaat als vader toch ook geen 15.000 euro lenen om de bruiloft van je dochter te betalen?
Zie mijzelf aan aankomen bij mijn ouders met dit verzoek...

En dan dat roken van 200 euro, dan moet je volgend echt heel veel roken op een dag om daar aan te komen.

Ook ik ben een dag minder gaan werken, van 5 naar 4, maar dat was puur vanwege lichamelijke redenen. Echt niet om de administratie te doen, dat kan ik wel op een avond of in het weekend.


Ik begreep dat haar vader het gewoon had voor geschoten. Pas later kwamen ze erachter dat hij dat geld zelf ook had geleend.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 25 Sep 2013 19:45

Re: een dubbeltje op z'n kant

Ja, vader had het inderdaad voorgschoten en in 1e instantie niks gezegd. Die wilde natuurlijk graag helpen maar dan vind ik je ook al niet slim bezig. Mij is altijd geleerd dat je niet uit kunt geven wat je niet hebt maar sommige mensen ...
<<

Anoniem173

Bericht 26 Sep 2013 14:23

Re: een dubbeltje op z'n kant

Tsja wat moet je van dit stel zeggen. Ze pakken wel veel aan, maar dingen als niet stoppen met roken en deuren over het werk. Tsja het is niet makkelijk maar als het zoveel geld scheelt!

Het format was nu wel iets gewijzigd volgens mij. Veel meer info over de prijzen enzo vond ik persoonlijk wel veel leuker.
<<

Nyx

Bericht 01 Okt 2013 21:31

Re: een dubbeltje op z'n kant

En zit iedereen er weer klaar voor?

Volgens mij heeft John Williams erg moeilijke mensen dit jaar en het daardoor zelf moeilijk.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 01 Okt 2013 21:44

Re: een dubbeltje op z'n kant

Ja ik zit ook weer.

Dat denk ik ook, deze aflevering ook weer. Ik verbaas me toch altijd weer over die mensen die erin zitten.
<<

Anoniem30

Bericht 01 Okt 2013 21:48

Re: een dubbeltje op z'n kant

Wat een simpele zielen zijn er nu zeg.
<<

Anoniem66

Bericht 01 Okt 2013 21:49

Re: een dubbeltje op z'n kant

Nu alweer een schuld van 9000 euro. Hello...
<<

Nyx

Bericht 01 Okt 2013 21:51

Re: een dubbeltje op z'n kant

Wat ik eigenlijk niet snap is dat je naar de rechter gaat om te voorkomen dat je moet terugbetalen aan de Belastingdienst/Toeslagen. De regel is gewoon dat je het hebt gekregen en dat als je er geen recht op hebt, dat je het moet terugbetalen. Maar goed, dan heb ik denk ik weer het voordeel dat ik er heb gewerkt. Want ik tik dit en hoor de budgetcoach zeggen dat het haar ook nog vaag is. :laughcry:

100 euro per week voor een gezin met twee grote kinderen, is dat weinig?
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 01 Okt 2013 21:54

Re: een dubbeltje op z'n kant

Ze hebben duidelijk niet veel geleerd in de tijd dat ze in de schuldsanering zaten.
<<

Anoniem66

Bericht 01 Okt 2013 21:54

Re: een dubbeltje op z'n kant

Nou ja, wel als je daar álles voor moet doen. Niet alleen boodschappen, maar ook kleding, etc etc. De meeste gezinnen zijn denk ik 100 euro per week kwijt alleen aan boodschappen, excl luiers, kleding en de rest.
<<

Anoniem66

Bericht 01 Okt 2013 21:55

Re: een dubbeltje op z'n kant

Hebben jullie dat trouwens ook? Dat als je zit te kijken naar dit soort programma's je spontaan bijv de verwarming wat lager zet of denkt aan hoe je zelf kan bezuinigen?
<<

Nyx

Bericht 01 Okt 2013 22:01

Re: een dubbeltje op z'n kant

Luce schreef:Nou ja, wel als je daar álles voor moet doen. Niet alleen boodschappen, maar ook kleding, etc etc. De meeste gezinnen zijn denk ik 100 euro per week kwijt alleen aan boodschappen, excl luiers, kleding en de rest.


Als ik naar mezelf kijk dan kan ik van weinig geld heel goed eten per week. En dan kan ik ook nog heel wat porties invriezen om zo nog een paar weken weinig tot niets aan boodschappen te doen. Maar het blijft lastig om mijn eigen situatie om te buigen naar dat van een gezin. Het leek me alleen wel logisch dat je daar nog best op het eind van de maand een leuke (goedkope) spijkerbroek kunt kopen of een tientje kunt uitgeven op een terras.

En ik bedacht me net, ook tijdens het programma, dat de verwarming nog niet aanstaat en dat ik het dus goed doe. :)
<<

Anoniem30

Bericht 01 Okt 2013 22:05

Re: een dubbeltje op z'n kant

Ik besef me met dit soort programma's wel dat ik me in mijn handen mag knijpen met de inkomsten, maar ook met onze manier van uitgeven. Sommige mensen hebben een plaat voor hun kop, en ik snap ook niet dat je zo naïef over kan komen.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers