Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


een dubbeltje op z'n kant

<<

Anoniem66

Bericht 01 Okt 2013 22:07

Re: een dubbeltje op z'n kant

Ik denk dat je dat met een gezin niet gaat lukken, Nyx. Ookal eet je goedkoop, als je áltijd álles moet doen voor 100 euro per week met een gezin is dat krap. Je hebt niet voor 1 iemand een goedkope spijkerbroek te scoren, maar voor bijv 4 (zoals in dit voorbeeld). Een goedkope spijkerbroek is 20 euro bijv. Nou, reken maar uit. Een paar weken en wellicht een paar maanden gaat het nog redelijk, maar langer dan dat is het écht (te) krap. Je moet er kleding van kopen, eten en drinken, verzorgingsproducten, maar volgens mij zelfs ook reiskosten enzo.
<<

Anoniem30

Bericht 01 Okt 2013 22:07

Re: een dubbeltje op z'n kant

Maar er zit een verschil tussen 100 per week, of ruim €1300 die ze uitgeven per maand nu...
<<

Nyx

Bericht 01 Okt 2013 22:11

Re: een dubbeltje op z'n kant

Luce, daar heb je helemaal gelijk in. Ik dacht eigenlijk een gezinslid per maand in een setje steken van de C&A. Veel verzorgingsproducten halen bij de Action. Trouwens, de beste man zei dat hem de vlaggetjesweek van C&A toch echt te min is. Tja, als je het geld niet hebt kun je het ook niet uitgeven. En als je het wel wilt uitgeven, moet je kijken hoe je het op een andere manier weer wilt/kunt inlopen.

En 1300 euro, wat moet je daar wel niet van kopen?
<<

Anoniem66

Bericht 01 Okt 2013 22:12

Re: een dubbeltje op z'n kant

Daar heb ik het verder toch ook niet over? :) Ik reageerde op Nyx' vraag of rondkomen met 100 euro per week voor een gezin nou echt zo moeilijk is.
<<

Anoniem30

Bericht 01 Okt 2013 22:13

Re: een dubbeltje op z'n kant

O was ook niet specifiek op jou eigenlijk; maar meer dan ik verbaasd ben over die mensen..
<<

Anoniem66

Bericht 01 Okt 2013 22:14

Re: een dubbeltje op z'n kant

Nyx schreef:Luce, daar heb je helemaal gelijk in. Ik dacht eigenlijk een gezinslid per maand in een setje steken van de C&A. Veel verzorgingsproducten halen bij de Action. Trouwens, de beste man zei dat hem de vlaggetjesweek van C&A toch echt te min is. Tja, als je het geld niet hebt kun je het ook niet uitgeven. En als je het wel wilt uitgeven, moet je kijken hoe je het op een andere manier weer wilt/kunt inlopen.

En 1300 euro, wat moet je daar wel niet van kopen?


Ik heb meer dan 100 euro per week te besteden, maar koop kinderkleding vaak 2ehands. Omdat het nog gewoon heel mooi is en goedkoop en ze het toch niet lang dragen. Net nog via een kledingbeurs een setje van Lief!, een spijkerbroek en een vest gehaald voor 12 euro. Je ziet bijna niet dat het gedragen is.

Dat de vlaggetjesweek bij de c&a je dan te min is in die situatie snap ik dan weer niks van.
<<

Nyx

Bericht 01 Okt 2013 22:18

Re: een dubbeltje op z'n kant

De kindjes groeien ook zo hard. Mijn oom en tante zetten zo vaak amper gedragen kleding (merk, want mijn nicht wil niets anders) op marktplaats voor 2/3 euro. Je zou gek zijn als je het niet doet. En dat hebben mijn oom en tante ook door, verkopen als een tierelier. En ze hebben er een leuke hobby bij.

Ik denk trouwens dat jij en Pippa los van elkaar reageren.

Zelf heb ik weleens een pinmaand gehad waarbij ik bleef klagen dat ik geen geld had, maar waar ik opeens doorkreeg dat het me ook aan niets had ontbroken. De boekhoudapp van ABN tikt me dan gelijk op de vingers, zegt me dat ik het extra geld voor de volgende maand al heb uitgegeven en dat ik even moet beknibbelen. Klagen doe ik echt niet, want dan had ik zelf maar wat beter op moeten letten. Deze mensen steken hun kop in het zand en doen net alsof ze nooit wat leuks doen. Geloof dat daar het echt mis gaat.
<<

Nyx

Bericht 01 Okt 2013 22:28

Re: een dubbeltje op z'n kant

En dan krijg je aan het eind nog even 2000 euro kwijtgescholden van de belastingdienst en een reis voor vier personen naar Lissabon. Volgens mij moet ik ook nodig mijn kop eens in het zand steken. :nopompom:
<<

Anoniem66

Bericht 01 Okt 2013 22:31

Re: een dubbeltje op z'n kant

Daar snap ik dus ook echt nooit wat van.
<<

Anoniem73

Bericht 02 Okt 2013 15:58

Re: een dubbeltje op z'n kant

Ik snap het echt niet. Ze komen net uit de schuldsarnering :thumbdown:
<<

Anoniem20

Bericht 10 Okt 2013 09:33

Re: een dubbeltje op z'n kant

Vond de afgelopen aflevering eigenlijk niet zo interessant.
Ben er zelfs bij in slaap gevallen :)
<<

Anoniem73

Bericht 15 Okt 2013 22:04

Re: een dubbeltje op z'n kant

'door mijn mbo snap ik het niet ' :thumbdown:
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 15 Okt 2013 22:28

Re: een dubbeltje op z'n kant

Nee ik ook niet echt..rare opmerking
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 17 Okt 2013 10:15

Re: een dubbeltje op z'n kant

Toeslagen zijn te moeilijk..
Dan bel je toch gewoon even met de belastingdienst? Dat is een gratis nummer en het scheelt zoveel als je dat soort dingen gewoon weet.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem20

Bericht 22 Okt 2013 21:47

Re: een dubbeltje op z'n kant

Huh....ik durf haast te wedden dat ik dit gezin al eens gezien heb.
En die plakkers zijn ook van vorig seizoen geloof ik.
<<

Anoniem301

Bericht 22 Okt 2013 21:49

Re: een dubbeltje op z'n kant

juani schreef:Huh....ik durf haast te wedden dat ik dit gezin al eens gezien heb.
En die plakkers zijn ook van vorig seizoen geloof ik.

Ja dat dacht ik al!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 22 Okt 2013 21:55

Re: een dubbeltje op z'n kant

Idd een herhaling..heb 'm ook al gezien. Jammer!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Nyx

Bericht 22 Okt 2013 22:41

Re: een dubbeltje op z'n kant

Ze hebben vorige week het seizoen alweer afgesloten. Nu gaan we weer verder met een ronde herhaling. :thumbdown:
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers