Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rubriek W&S #3: Medewerker grand café

<<

anoniem213

Bericht 14 Mei 2014 10:57

Re: Rubriek W&S #3: Medewerker grand café

Vet leuk dat jullie het allemaal lezen en reageren :D. Thanks!

@ Rapa Nui: Ook niet iedereen is inderdaad altijd goed bezig in de horeca. Na een tijdje ga ik ook weleens zwaaien (gisteren werd ik ook tien minuten niet gezien in een café, omdat zij het onderling zo gezellig hadden), maar soms loont het om gewoon even te wachten, want op de meeste plekken komt er echt vanzelf wel iemand. Bij tweede drankjes is het vaak wel lastiger om aandacht te krijgen dan bij het eerste drankje. Ik probeer altijd goed op te letten, maar op extreem drukke dagen zie ik vast ook wel soms iemand over het hoofd en dan mag je best zwaaien hoor, haha (maar niet met je vingers knippen :D). Alleen als je net gaat zitten, heb ik echt wel gezien dat je nieuw bent en kom ik vanzelf.

@ Pippin: Kom vooral nog eens terug dan ;).

@ Fred: Dat wil ik hier inderdaad niet precies neerzetten, maar het is ergens op de Grote Markt (niet quoten aub). Samson heeft inderdaad een grote bierkaart en ook goed personeel met verstand van zaken, maar ik vind het een nadeel dat ze heel weinig komen vragen of je nog iets wilt drinken. Ik zit daar soms drie kwartier met een leeg glas en als je dan uiteindelijk toch maar naar de bar loopt (dat wil ik echt niet, want dat is heel irritant voor het personeel), dan word ik naar mijn tafel gemaand en moet ik daar maar wachten (en duurt het rustig nog tien minuten voor er iemand is). Heel jammer, wat meer actieve verkoop zou ik daar echt leuker vinden.

@ Marni, ik blijf toch benieuwd ;). Ik kan me echt totaal niet voorstellen dat mensen zelf die kaart gaan scannen. Waarom zou je dat doen :omg:. Echt, ik lees het met verbazing.

@ Elliot: Horeca moet je ook wel echt leuk vinden, want anders is het alleen maar hard werken voor weinig geld!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 15 Mei 2014 13:10

Re: Rubriek W&S #3: Medewerker grand café

Superleuk geschreven june! Heel herkenbaar ook. Werk zelf ook (fulltime) in de horeca. Ik ben kok in een restaurant.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 16 Mei 2014 22:36

Re: Rubriek W&S #3: Medewerker grand café

Leuk stuk!
En hoewel het hard werken is lijkt het mij ook erg leuk!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 19 Mei 2014 09:37

Re: Rubriek W&S #3: Medewerker grand café

Wat leuk geschreven! Heb het echt met plezier gelezen
Afbeelding
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 19 Mei 2014 22:10

Re: Rubriek W&S #3: Medewerker grand café

Heel herkenbaar! Ik heb tijdens mijn studie ook een aantal jaren in een grand café gewerkt. Heel erg gezellig, maar ook keihard werken.
Ik heb daar ook mijn kennis van het Nederlandse lied opgedaan. Ik kan nog steeds alle RadioNL nummers meezingen
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mei 2014 22:19

Re: Rubriek W&S #3: Medewerker grand café

Fred schreef:Leuk stukje June! Ik ben stiekem wel benieuwd bij welk eetcafe in Nijmegen je werkt gezien ik daar wel eens kom, maar ik kan goed voorstellen dat je dat hier niet deelt.

Ik dacht dat Samson een aardig grote bierkaart heeft. Een van de grootste van Nijmegen.


Cafe Jos op de Daalseweg wint. Dat is echt het biercafe van Nijmegen, maar dat zit totaal niet in de stad.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 20 Mei 2014 11:44

Re: Rubriek W&S #3: Medewerker grand café

Heeeel leuk geschreven June! De volgende keer dat ik in Nijmegen ben op een zaterdag kom ik langs :-). Mijn moeder & zusje hadden laatst in jouw café gegeten en die vonden het heel lekker!
<<

Anoniem147

Bericht 20 Mei 2014 17:46

Re: Rubriek W&S #3: Medewerker grand café

Ik vind het ook heel lekker. Vooral de gerookte zalm met roerei en als ik er 's avonds eet de zalm met nootjes korstje :D Jummie hahaha.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 27 Mei 2014 10:00

Re: Rubriek W&S #3: Medewerker grand café

Erg leuk om te lezen! Als ik in een café of restaurant kom vind ik het wel belangrijk dat de bediening echt goed is.. en dan vind ik het mooi om te lezen dat jij echt passie hebt voor je werk en je best doet om het voor alle gasten zo leuk mogelijk te maken!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

anoniem213

Bericht 27 Mei 2014 14:50

Re: Rubriek W&S #3: Medewerker grand café

Ah, bedankt nog voor jullie leuke reacties!

Silly: Jos wint inderdaad, maar ik denk dat alleen mensen uit Nijmegen daar komen. Ik merk wel dat steeds meer café's in Nijmegen echt goed bezig zijn met speciaalbier, leuk vind ik dat.

Lenthe: Mis je de horeca soms nog?

Gezellig als je een keer komt eten, Jules! En Marni: sinds vorige week hebben we ook (weer) een salade met gerookte zalm :^^:.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 29 Mei 2014 13:19

Re: Rubriek W&S #3: Medewerker grand café

Ja, ik mis de horeca soms nog! Vond het altijd heel gezellig en was een soort van ontspanning. Ik heb er nog wel eens over nagedacht om het als bijbaan erbij te zoeken, maar nu heb ik een fulltime baan (kantoortijden) en het valt gewoon niet te combineren.

Ik zou het trouwens niet willen als fulltime baan. Je moet altijd werken wanneer een ander vrij heeft en je bent iedere avond laat thuis.... Dan bevallen me de kantoortijden goed!
<<

Anoniem74

Bericht 29 Mei 2014 15:57

Re: Rubriek W&S #3: Medewerker grand café

Leuk stuk!
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers