Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe groot deel van salaris aan huur?

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Mei 2014 21:58

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Bij ons 1/5
2016
<<

Anoniem273

Bericht 12 Mei 2014 22:29

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

In ons nieuwe huis wordt dat 1/4 aan hypotheek. Momenteel is het 1/6.
<<

Anoniem286

Bericht 12 Mei 2014 22:31

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Bij ons is de hypotheek (zonder de hypotheekrenteaftrek en kinderopvangtoeslag meegenomen als inkomsten) 1/3e van de netto inkomsten. Ik vind het prima te doen zo.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 12 Mei 2014 22:34

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Wel een derde of wat meer aan hypotheek. Op zich red ik het prima en kan ik nog genoeg leuke dingen doen omdat ik al / nog steeds een redelijke buffer achter de hand heb dus ik niet veel per maand hoef bij te sparen. Verder scheelt het dat ik bv geen auto heb/nodig ben voor woon/werkverkeer. Ik kan gewoon op de fiets en dat scheelt per maand natuurlijk al heel veel. Ik had ook niet al te veel keuze omdat ik ook op mezelf woon/van 1 inkomen afhankelijk ben en hier gewoon niet veel goedkopers te vinden is. Qua huur zit je hier in een dorp ook al rond de 650 euro per maand voor een eengezinswoning omdat er gewoon geen goedkope appartementen oid zijn of dat je dan met heel hoge servicekosten zit.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 12 Mei 2014 22:38

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Tabbie schreef:
Dolphinne schreef:Wij zijn met z'n 2-en, een baby en halve week een kleuter en hebben eigenlijk een iets te hoge huur op dit moment. Maar dat komt ook omdat we van alles nog moeten afbetalen. Anders zouden we wel goed uit kunnen komen.
Wij verdienen samen ongeveer 2300 netto en de kale huur is 750.


Wow! Mijn kale huur is al bijna dat en ik woon alleen en verdien nog niet dat netto.

Wel lastig dat je nog het een en ander moeten afbetalen.


Mijn vriend is tot een half jaar geleden een jaar werkloos geweest. En alleen een uitkering. In die tijd en de tijd van daarvoor helaas veel schulden. Maar langzaam aan is er steeds meer afbetaald en kunnen we straks hopelijk een keer op vakantie en soms ook weer wat leuks doen.
Wij hebben natuurlijk wel de vaste lasten voor 4 personen. Dat zal meer zijn dan voor 1 persoon.

Wij wonen trouwens in de vrije sector en huren van een particulier. Via makelaars en woningbouw kwamen we niet eens in aanmerking buiten de sociale huur met dit inkomen. Dat vind ik best krom
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem234

Bericht 13 Mei 2014 00:01

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Bij ons 1/5.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 13 Mei 2014 11:17

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Bij ons is het iets meer dan 1/10. We wonen nu in een sociale huurwoning. Vier jaar geleden kon dit, omdat ik nog studeerde en mijn man een stuk minder verdiende. We willen gaan kopen, nu sparen we daar hard voor :)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem173

Bericht 13 Mei 2014 11:22

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Op dit moment in het huurhuis ook 1/10 de deel. Van ons bruto salaris dan. Netto is meer.

Maar ons koophuis is bruto 1/4 van ons salaris, maar dar gaat natuurlijk nog aftrek vanaf. Ik vind het goed te betalen iig.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 13 Mei 2014 14:20

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Wij hebben een tijdje 700 huur betaald en verdienden toen 1200 max (dat kon wel eens wat minder zijn).

Nu betalen we 750 en verdienen we samen 3000.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem222

Bericht 13 Mei 2014 15:10

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Taeda schreef:Bij ons is het iets meer dan 1/10. We wonen nu in een sociale huurwoning. Vier jaar geleden kon dit, omdat ik nog studeerde en mijn man een stuk minder verdiende. We willen gaan kopen, nu sparen we daar hard voor :)

Ik moest laatst nog aan jou denken, dat ik je hier mis. Hoe gaat het met je?
<<

Anoniem186

Bericht 13 Mei 2014 15:23

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Onze bruto hypotheek is momenteel de helft van onze netto inkomsten.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 13 Mei 2014 16:14

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Hier hetzelfde als bij Jans
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 14 Mei 2014 11:03

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan maar na een snel rekensommetje zijn wij 32% van ons inkomen kwijt aan huur..
Wat als het lukt
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 11:47

Bericht 14 Mei 2014 13:51

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Nu 1/7 van ons gezamelijke inkomen

Maar we hebben een huis gekocht en dan wordt het 1/3 , aftrek niet meegerekend
Afbeelding
<<

Anoniem86

Bericht 14 Mei 2014 14:48

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Geloof iets van 20% wat onze hypotheek is Max.
<<

Anoniem51

Bericht 14 Mei 2014 14:59

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Onze netto hypotheeklasten (dus hypotheekrenteaftrek eraf) zijn iets meer dan een zesde van ons totale inkomen. Maar daar komen ook nog servicekostenoverheen, dan zitten we op een vierde van ons totale inkomen.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 15 Mei 2014 00:37

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Het is 1/3 van mij salaris. Samen met mijn vriend gerekend ongeveer 1/5.
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 15 Mei 2014 06:38

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Harrison schreef:
Taeda schreef:Bij ons is het iets meer dan 1/10. We wonen nu in een sociale huurwoning. Vier jaar geleden kon dit, omdat ik nog studeerde en mijn man een stuk minder verdiende. We willen gaan kopen, nu sparen we daar hard voor :)

Ik moest laatst nog aan jou denken, dat ik je hier mis. Hoe gaat het met je?


Mwauh, kan beter, kan slechter. Mijn nieuwe baan is erg leuk en de randvoorwaarden zijn goed (dichtbij, salaris, werktijden). Het project voor een huis begint vorm te krijgen, ik verwacht dat we eind 2015 de sleutel kunnen krijgen. Alleen dat kindje blijft missen...
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 15 Mei 2014 09:24

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Bij mij is het ook ongeveer 1/3 van mijn salaris. Maar per juni heb ik geen baan meer en naast mijn uitkering is het net niet de helft van mijn nette inkomen, dan wordt het wel krap.
<<

Anoniem147

Bericht 15 Mei 2014 10:13

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Mijn vriend is op het moment werkloos (heeft alleen studiefinanciering en lening) en ik verdien ook vrij weinig. Bij ons is de huur (inclusief) 45% van ons inkomen.

Dan moeten we dus nog boodschappen, Internet, telefoons etc. betalen.

Haha, okee vrij karig. Maar ik laat mezelf niet uit het veld slaan :D
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 15 Mei 2014 10:49

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Hier hetzelfde als Marni. Ik ben de enige werkende en 3/4e van mijn loon gaat naar huur. Houden op dit moment ongeveer 80 euro per week over en dat gaat naar boodschappen.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 15 Mei 2014 11:48

Re: Hoe groot deel van salaris aan huur?

Bij ons is het 1/3 van ons maandinkomen.

Als we de hypotheekrenteaftrek meetellen, komen we uit op 1/4 van ons gezamenlijk maandinkomen.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers