Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fit and Fabulous, Oh Yeah!

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 05 Okt 2014 13:07

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

En laat je die bananenproducent dan voortaan jouw lunches voorbereiden ofhoe moet ik dat zien?

Knap van je dat je toch redelijk gezond de maand door bent gekomen. En jammer he dat dat daar zo moeilijk is. Dan is het ook zo logisch dat mensen overgewicht krijgen, wanneer je echt op zoek moet naar gezond voedsel. Zonde.
Voor naar je werk: wortels met houmous, soep, havermout (niet koolhydraatvrij maar goed.. Wel easy: met wat melk in de magnetron en na een minuut is het al klaar).
#teammaple🍁
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 05 Okt 2014 13:21

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Ja heel zonde idd. Al heeft een supermarkt in principe wel gewoon normaal voedsel dus als je er woont en zou willen koken kun je best gezond eten maken. Moet je je wel eerst langs de dozen met 40 donuts, 30 croissants, en chocoladecakes van een meter bij de ingang geworsteld hebben.

Haha ja zo'n producent zou fijn zijn in de keuken. Ik heb gister een Italiaans speltbrood gebakken maar wat een werk zeg. Kneden, rusten, kneden, rusten, kneden, rusten, bakken. Ben je zo 2u verder. Zoveel liefde heb ik nog net niet voor koken en bakken. Gelukkig is een bananenbrood lekker makkelijk.

Wortels met humus is ook een goed idee ja. Ik heb te snel dat ik brood of crackers eet bij humus maar dit is ook lekker.
Smile, it's free!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 06 Okt 2014 07:53

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Morning!

Nieuwe week, en ik heb een berg lekker eten bij me!

Ik heb vanochtend ontbeten met kwark, aardbeien, kiwi en zelfgemixte muesli.
Voor tussendoor heb ik een bananenmuffin (wilde bananenbrood maar was vergeten dat ik mijn cakeblik weggegooid had) en een bakje met reepjes komkommer en paprika.
Voor de lunch een salade van rucola, tomaat, italiaans gekruide olijven, mozarellabolletjes, pijnboompitten en croutons van zelfgebakken Italiaans speltbrood.
Voor tussendoor een appel en de rest van de komkommer/paprika.
Avondeten moet ik nog even bedenken.

Wat eten jullie vandaag?
Smile, it's free!
<<

Anoniem125

Bericht 06 Okt 2014 09:26

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Ik heb ontbeten met havermout, biologische yoghurt + frambozen en een banaan.
Lunch, dat worden twee volkorenboterhammen met scrambled eggs in roomboter gebakken.
Voor tussendoor heb ik wortelen.
Avondeten weet ik nog niet, iets gezonds in ieder geval, veel groenten, een beetje aardappels en iets van vis.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Okt 2014 16:43

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Ik heb veel te weinig gegeten vandaag. Ontbeten met een smoothie (banaan, Griekse yoghurt, frambozen, kokos) en als lunch twee plakjes bananenbrood. Nu zit ik in de metro naar huis en eet ik m'n bakje noten.
Ik heb op maandag zo'n drukke dag dat ik gewoon geen tijd heb om te eten. 5 blokken lesgeven achter elkaar, oudergesprek, eigen planningsgesprek en een briefing en daarna nog de administratie van m'n lessen. Voel me dan echt uitgeput en dat is logisch met zo weinig energietoevoer.
#teammaple🍁
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 08 Okt 2014 08:08

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Nee dat is niet veel UN. Misschien kun je snelle makkelijke dingen als een banaan of plakje bananenbrood eten als je van het ene gespek of les naar het andere rent. Dat kun je tenminste binnen 2 minuten opeten. En dan met de lunch een paar speltboterhammen oid. Wel veel koolydraten maar op zo'n drukke dag niet verkeerd. En ik zou sowieso een stevig ontbijt nemen. Is dit ook wel hoor maar kan misschien nog meer.

Ik had even goede moeite om na de vakantie weer in een normaal eet ritme te komen. Ik had de eerste dagen (waarschijnlijk een soort van jetlag gevolg) zo'n enorm honger dat ik vaak om half 10 mijn lunch al op had. Ook werd er vorige week meerdere dagen taart of koek getrakteerd. Lastig. Nu gaat het gelukkig weer stukken beter haha

Ik heb vandaag ontbeten met kwark, aarbeien, kiwi en zelfgemixte muesli. Tussendoor een banaan. Als lunch een speltboterham (een een dun kapje erbij), een omelet met champignons, paprika, mozarella en basilicum en daarbij nog een tomaat, halve paprika en stuk komkommer. Vanmiddag heb ik nog een appel.

Ik wil vanavond iets van noodles, bami of rijst maken (en dan vega maar met noten). Jullie nog een favoriet recept?

UN jij eet trouwens veel smoothies he, hoe doe je dat qua fruit en groenten? Ik heb al snel dat ik een bepaald ontbijt de hele werkweek eet omdat ik anders zoveel over heb. Of gebruik jij dan een deel van spinazie of boerenkool in een gerecht en een deel voor de smoothies?
Smile, it's free!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 08 Okt 2014 11:08

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

@Lavendel: dat laatste wat jij noemt, heb ik ook altijd. Als ik 1 dag ontbijt met Griekse yoghurt, een overbuigt pat met amandelmelk of met een bepaalde smoothie ontbijt ik daar de hele week mee. Hebben jullie dat ook of gebruiken jullie deze ingrediënten ook in andere gerechten?

Heb je het boek van Rens Kroes, Lavendel? De good noodles daaruit zijn heerlijk!
<<

Anoniem193

Bericht 08 Okt 2014 11:20

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Ik pas dat soort dingen op elkaar af. Wil ik een smoothie met spinazie, dan eet ik die dag ervoor of erna als avond eten ook spinazie. En zo met de meeste niet houdbare ingrediënten. Ik vind het namelijk helemaal niet fijn om meerdere dagen achter elkaar precies hetzelfde te eten.
<<

Anoniem156

Bericht 08 Okt 2014 11:21

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Ik haal spinazie los bij de groentenboer en haal dan alleen voor de twee keer dat ik de smoothie maak. De rest van boerenkool vries ik in.
Gisteren had ik een prima dag. Vandaag voel ik me niet lekker, heb een halve fles groentensap van de Hema op (wortel, mango en banaan volgens mij) maar die smaakte me totaal niet.
Verder alleen thee op.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Okt 2014 23:22

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Ik stop niet altijd groenten in m'n smoothie. Maar als ik spinazie of kool heb wel (idd als restje van de avond ervoor), en anders avocado want dat heb ik bijna altijd wel in huis. Of een tomaat. Qua fruit heb ik er elke ochtend een banaan in, en in de vriezer heb ik mango en frambozen en aardbeien en die wissel ik af.

Tnx voor de tips Lavendel! Ik moet me gewoon nóg beter voorbereiden op zondag. Eieren koken, brood klaarleggen, fruit mee.. Ik sta om 6.10 op op maandag en dan vergeet ik dat soort dingen als ik het niet klaarleg.
#teammaple🍁
<<

shopelle

Noob

Berichten: 65

Geregistreerd: 10 Nov 2013 15:57

Bericht 14 Okt 2014 21:09

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Hoi meiden,

Wat leuk om dit te lezen. Een tijd weggeweest maar nu weer heerlijk aan het meelezen. Ook ik ben gefocust op gezonde voeding. Twee jaar geleden 40KG afgevallen. Door op mijn voeding te letten en literatuur betreft het koken te bestuderen blijf ik op gewicht. Ik eet nu veel volgens de VZL, Amber Alberta, OERsterk en Rens Kroes.

Ik vind zelfs de sportschool leuk. Wanneer ik daar 'vroeger' mee begon was ik die meer aan het sponsoren dan dat ik er ook echt heen ging.

Helaas moet ik nu nog een bepaald ritme vinden in mijn leven. Ik maak lange dagen op mijn werk. Kan het moeilijk loslaten. Ik lees dat jullie onder andere 'eetschema's' maken. Kunnen jullie je daar aan houden? Ik denk dat dit best kan werken als stok achter de deur? Waar kopen jullie je producten? Ik bestel veel via body&fit, de jumbo heeft een assortiment spelt en de natuurwinkel.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Okt 2014 07:41

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Hoe gaat het hier met iedereen?
Ik wilde mee gaan schrijven hier, maar zag dat het topic een beetje stil was komen te liggen.

Ik ben de afgelopen tijd ruim 4 kg aangekomen. :thumbdown: Dat moet er echt af, want ik voel me er niet lekker bij. De laatste tijd eet ik weer veel te vaak ongezonde dingen. Teveel suikers, teveel tarweproducten en 's avonds teveel snaaien. Dus dat moet maar weer eens stoppen.

Ik merk wel dat ik het lastig vind om weer een lekker eetritme te krijgen. 's Ochtends zou ik graag iets warms willen eten, pap ofzo. Maar liever wel glutenvrij. Boekweit en quinoapap vind ik niet zo heel lekker.
Jullie nog tips voor iets warms bij het ontbijt?

's Middags lukt het wel. Lekker een kop verse soep of een eitje.
En het avondeten gaat ook prima.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Okt 2014 08:10

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Shopelle, wat super dat je het zo goed vol kan houden. Jeetje, heel knap! 40 kilo.... Wereld van verschil. Wie was je eerst dan?
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 19 Okt 2014 08:32

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Okt 2014 08:37

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Hmm die laatste lijkt mij ook lekker. Alleen ik heb geen 20 minuten smorgens. Maar voor in het weekend ga ik het eens doen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 19 Okt 2014 08:38

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Ziet er lekker uit, Koko! Alleen toch met gluten. Ik zou m'n ontbijtje het liefst echt glutenvrij willen.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 19 Okt 2014 08:47

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

O sorry daar had ik overheen gelezen. Ik denk even verder :ja:

Ik doe het ook alleen in het weekend UN, doordeweeks heb en neem ik daar de tijd niet voor :) Maar wel de moeite waard!
<<

Anoniem186

Bericht 19 Okt 2014 09:12

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Geeft niks! Dank je. Ik vind het zelf ook echt lastig.
Ik had een receptje gevonden voor boekweitbrood. Dat ga ik sowieso eens een keer proberen.
En net maar een bakje yoghurt op, alleen vind ik dat in de winter zo koud.. Vanaf volgende maand moeten we vroeg ontbijten, want dan gaat mom dochter naar school.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 19 Okt 2014 09:21

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Dat ziet er lekker uit Koko dat ga ik volgende week zeker een keer proberen!
<<

Anoniem273

Bericht 19 Okt 2014 11:01

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Koko, hier staan de appeltaartjes nu in de oven! Ben benieuwd :)
<<

Anoniem237

Bericht 19 Okt 2014 12:45

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Hier ook! Ben benieuwd.
<<

Anoniem237

Bericht 19 Okt 2014 12:53

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Ik heb deze baked oatmeal vanmorgen gegeten. Glutenvrij en ik vond het lekker!

http://www.skinnytaste.com/2012/01/bake ... d.html?m=1
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 20 Okt 2014 07:48

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Ik ben dat appeltaartje nu aan het eten als ontbijt. Superlekker zeg!
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 20 Okt 2014 08:03

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Haha lekker hè!? :ja: Het kost alleen gewoon even wat tijd.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 20 Okt 2014 08:07

Re: Fit and Fabulous, Oh Yeah!

Ik zit eraan te denken om het 's avonds al voor te bereiden. Dan zet ik het 's morgens in de oven zodra ik wakker ben en ga ik in de tussentijd douchen, aankleden, etc. Dan kost het niet zoveel tijd in de ochtend. Want dit ontbijtje is een blijvertje :thumbup:
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers