Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 10 Mei 2014 16:50

maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Hallo ladies!
Ben erg benieuwd naar jullie meningen...
Mijn zoon 3.5 jaar gaat op maandag en dinsdag normaal van 8.00-13.00 naar het KDV.
Maandag as beval ik (als het goed is) dmv een keizersnede. Wij hebben nu een hele dag creche gereged zodat hij opvang heeft en we het geheim kunnen houden voor de rest...
Mijn vriend haalt hem na de keizersnede op om kennis te maken met zijn broertje...
Wij waren van plan hem dinsdag gewoon de ochtend naar de creche te brengen. Heerlijk spelen met zijn vriendjes, hij vindt het daar zo leuk!
Nu ga ik ineens toch twijfelen of het stom is...dat we hem misschien bij ons moeten houden...aan de andere kant, wat heeft hij eraan?

Grrr...twijfel twijfel hormonen!
Wat zouden jullie doen?
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem193

Bericht 10 Mei 2014 16:54

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Vraag het hem zelf. Hij is al 3,5 dus hij kan zelf wel zeggen wat hij wil denk ik?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 10 Mei 2014 17:01

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Ik zou hem gewoon naar de opvang brengen. Voor hem verandert er al zo veel en hij blijft in zijn ritme en heeft het leuk daar. Dan hebben jullie ook even rustig de tijd om bij te komen en uit te rusten. Moet je ook in het ziekenhuis blijven? Dan moet hij dus de hele tijd ook in het ziekenhuis blijven? Of moet je vriend er de hele tijd rekening mee houden. Het lijkt mij dan voor alle partijen het handigst als hij bij de opvang zit.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 10 Mei 2014 17:05

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Luuk is natuurlijk een stuk jonger. Maar als het bij mij zo uit komt dat mijn keizersnee in het begin van de week gepland is gaat luuk ook gewoon de woensdag en donderdag naar het kinderdagverblijf. Ik denk juist dat het goed is dat de ritme en de regelmaat die hij daar normaal in heeft gewoon doorgaat.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 10 Mei 2014 17:06

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Ik vraag het hem maandag of dinsdag ook wel.
Maar niet nu al...hij weet niet van de keizersnede en wil hem ook niet belasten met die stress.

Ik moet inderdaad in het ziekenhuis blijven dus de andere optie is dan opa en oma. Maar inderdaad...om het zo 'normaal' mogelijk te houden leek het KDV ons het beste...
Mocht hij echt enorm protesteren zijn we uiteraard flexibel.
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem113

Bericht 10 Mei 2014 17:17

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Het "normale" ritme zou denk ik mijn voorkeur hebben. Gewoon fijn naar de opvang brengen. Het zou denk ik anders zijn als je "gewoon" zou bevallen en jullie thuis zouden zijn dan is het lekker om hem er bij te hebben.

Veel succes maandag!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Mei 2014 17:33

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Wij hebben mijn dochter de dag nadat ik bevallen was thuis gehouden van het kdv. Maar ik was gewoon thuis. Jij ligt in het ziekenhuis en ik zou er dan toch voor kiezen om hem dinsdagochtend naar het kdv te brengen en dan 's middags mee te nemen naar het ziekenhuis.
<<

Anoniem123

Bericht 10 Mei 2014 17:35

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Ik zou het even aankijken tot die ochtend. Misschien heeft hij wel erg rot geslapen en jullie ook dan zou ik hem thuislaten. Maar heeft hij heerlijk doorgeslapen en is hij goed te spreken, dan zou ik hem gewoon brengen.
<<

Anoniem234

Bericht 10 Mei 2014 17:39

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Ik zou ook het normale ritme aanhouden voor hem en hem gewoon naar Kdv brengen.
Veel succes maandag!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 10 Mei 2014 17:56

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Spannend! Kijk je ernaar uit? Of tegenop?

Wat betreft N. zou ik hem ook gewoon naar het KDV laten gaan. Al is het maar voor een paar uur. Kan hij lekker spelen en tegelijk vertellen (en trakteren?) dat hij grote broer geworden is. Juist leuk voor een kind lijkt mij.
<<

Anoniem275

Bericht 10 Mei 2014 17:58

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Hier is de situatie wel anders, omdat we wat opvang betreft geen vast ritme hebben doordat ik onregelmatig werk. Maar tijdens mijn verlof ging T wel iedere dinsdag.

L is hier op dinsdagochtend om 4 uur geboren. Wij hebben T die dag niet laten gaan, maar geruild voor een dag later die week.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 10 Mei 2014 20:42

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Ja wel naar de opvang, hebben wij ook gedaan.
Ze vond het erg fijn en wij ook.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem144

Bericht 10 Mei 2014 20:44

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Wel naar de opvang! Er veranderd maandag al zo veel, een stukje duidelijkheid is dan wel Prettig voor hem.

D. Was de dag na de ks ook naar het kdv. Daarna weer fijn bij mij en haar broertje op visite.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 10 Mei 2014 20:46

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Ik zou hem naar het kdv brengen denk ik.

Off topic: wat een leuke naam van I. en R. Mijn nichtje is dinsdag geboren en heet Fi.en :angel: R. is de trainer van mijn zwager :wink:
Afbeelding
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 10 Mei 2014 20:49

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Ik ben ook op maandag bevallen, einde van de dag ook nog. Oudste ging de volgende dag gewoon naar Kdv.
Traktaties meegegeven, hij heeft de hele dag plezier gehad en van oor tot oor lopen glimmen want hij was grote broer.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem 82

Bericht 10 Mei 2014 21:10

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Hier ging ze gewoon naar de psz, maar dat was niet meteen de dag erna. Ik lag ook een aantal dagen in het ziekenhuis, en we probeerden voor haar de normale dingen gewoon door te laten gaan. Wel kwam ze daarnaast elke dag op bezoek in het ziekenhuis. Succes maandag!
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:46

Bericht 10 Mei 2014 21:31

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Mijn zoon is gewoon naar school gegaan toen ik in het ziekenhuis lag te wachten op de bevalling. Deze periode is al spannend genoeg dus zo veel mogelijk het ritme aanhouden is het meest prettig voor die kleintjes.
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 10 Mei 2014 22:35

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Bedankt voor al jullie reacties!
Ik maak morgen alvast de traktatie klaar. Wanneer hij gewoon in goede doen is, gaat hij lekker naar zijn vriendjes en kan hij trakteren. In de middag kan hij dan op bezoek komen bij mij.
Is hij echt van slag of iets... Zijn we flexibel en regelen we wat anders. Merk dat ik veel meer bezig ben met alles regelen en zorgen maken rondom mijn oudste dan dat ik bezig ben met de bevalling. Stom hè?

Annie, ja hoorde van al van I. dat er een F.ien was geboren! Haha! Toevallig hè. .. nog gefeliciteerd! Vind de naam erg leuk!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 10 Mei 2014 22:46

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Ik moest even wennen aan de naam, maar vind hem nu wel leuk. Y. noemt haar Fiep :palm:

We dachten al dat ze overlegd hadden, maar dat bleek niet zo te zijn :wink:

Alvast heel veel succes maandag! :hug:
Afbeelding
<<

Anoniem133

Bericht 11 Mei 2014 07:33

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Ik zou het dinsdag even aankijken hoe het allemaal loopt. Mijn zoontje is wel de dag dat ik uit het ziekenhuis kwam naar het kdv gegaan en de dag erna ook, maar dat kwam ook omdat mijn man moest werken.
<<

Anoniem112

Bericht 11 Mei 2014 07:58

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Omdat je nog in het ziekenhuis ligt na je bevalling zou ik het denk ik wel overwegen om hem toch naar t kdv te brengen, als je thuis zou zijn geweest zou ik hem zeker niet weg brengen
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 11 Mei 2014 08:15

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Ik zou hem gewoon laten gaan. Ook omdat je zelf nog in het ziekenhuis bent. Dan kan hij s middags bij jullie in het ziekenhuis langs komen.
Maar je kan het natuurlijk altijd aan hem vragen maandag of dinsdag.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem144

Bericht 11 Mei 2014 16:37

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Succes morgen!
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 11 Mei 2014 17:50

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Bedankt!
Wat lief van je!

Vanmiddag bij de CTG bleek ik al weeënactiviteiten te hebben dus hoop dat ik het 'red' tot morgen, haha!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 11 Mei 2014 20:12

Re: maandag broertje erbij, dinsdag KDV?

Wat spannend, Swampy! Heel veel succes morgen!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers