Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Mei 2014 21:14

Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Mei 2014 21:17

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Ik vind het overdreven dat ze hem weigeren, ze hadden er ook gewoon een luchtige opmerking over kunnen maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Mei 2014 21:18

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Overigens vind ik het wel bijzonder dat hij meer dan honderd jurken heeft. Mijn dochter heeft een goedgevulde kledingkast maar echt niet meer dan honderd jurken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 09 Mei 2014 21:27

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Uit het artikel lijkt het me dat het niet om een keertje in een jurk gaat. Ik zou hem niet weigeren maar er ook wel een keer iets van zeggen,zeker als er door andere kinderen op gereageerd word.Al is het maar om aan te geven dat het kind op deze manier makkelijk pest slachtoffer wordt. Als juf kun je veel tegen pesten doen maar ook als ouder kun je kind een beetje beschermen door hem bijvoorbeeld thuis de jurken te laten dragen
<<

Anoniem193

Bericht 09 Mei 2014 21:28

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Kinderen immiteren. Als alle ouders en de juf normaal met het jongetje omgaat zullen de kinderen dat ook doen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 09 Mei 2014 21:32

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Dat is waar, maar op een bepaalde leeftijd niet meer. Daarbij zou ik als juf wel neutraal reageren en het afkappen als kinderen opmerkingen maken maar je hebt weinig invloed op de andere ouders.Ik zou daarom de ouders van deze jongen hier wel voor waarschuwen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Mei 2014 21:41

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Ja, dat ben ik wel met je eens, ik heb ook wel het idee dat die ouders het erg aan het voeden zijn, als hij meer dan honderd jurken heeft. Dat je zegt: oké, je mag een paar roze spulletjes en een jurkje, dat snap ik nog. Maar zo'n collectie bij elkaar krijgen, daar moet je haast je best op doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem187

Bericht 09 Mei 2014 22:01

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Susan verwoord het perfect. Ook dit jongetje is vrij om te (uit) te dragen wat hij mooi vindt. Maar 100 jurken? Ik vind het knap...
<<

Anoniem193

Bericht 09 Mei 2014 22:08

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Nou ja ze zullen ze niet allemaal voor hem gekocht hebben, grotendeels voor zijn 3 zussen.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 10 Mei 2014 10:18

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

De garderobe van de 5-jarige bestaat uit meer dan honderd jurken in alle soorten en maten, tientallen hakschoenen en kleurrijke accessoires.
Deze bijzondere collectie heeft Romeo de afgelopen jaren bij elkaar verzameld samen met zijn drie zussen


Er is staat met zijn 3 zussen, dus ik denk dat Romeo de 'afdankertjes' draagt van zijn zussen.

Verder vind ik het een rare creche, ik zou mijn kind er niet naar toe willen brengen. Als leidster geef je het voorbeeld van hoe je je gedraagt in de maatschappij, en de maatschappij daar horen ook anders dan andere mensen bij. Dus als leidster zou je in mijn beleving juist in moeten spelen op dit onderwerp in plaats van een kind te weigeren wat anders is dan anderen maar volstrekt onschuldig is.
Afbeelding
<<

Anoniem51

Bericht 10 Mei 2014 10:22

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Oh hier had mijn oppaskindje van 11 het gisteren ineens over, zij vond dat zo zielig.
<<

Anoniem187

Bericht 10 Mei 2014 16:16

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Alibi schreef:Nou ja ze zullen ze niet allemaal voor hem gekocht hebben, grotendeels voor zijn 3 zussen.


Ik heb het inderdaad niet goed gelezen.
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 11 Mei 2014 11:46

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Ik vind het toch wel moeilijk voor deze jongen..straks word hij ouder en wordt hij er in deze harde wereld mee geplaagd..Als je klein bent hebben kinderen dat nog niet zo.En meestal zijn het de ouderen die de kinderen wijzer maken dat dat ze zijn!Dat heb je met discriminatie,andersgelovigen en waarschijnlijk ook met jurken dragen in de klas.Wel jammer dat in deze wereld iemand al op z'n vingers getikt word met een hobby die toch wel speciaal is.Maar voor zijn ontwikkeling en zelfvertrouwen zou ik afspreken alleen thuis..
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 11 Mei 2014 11:52

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Bolus26 schreef:Dat is waar, maar op een bepaalde leeftijd niet meer. Daarbij zou ik als juf wel neutraal reageren en het afkappen als kinderen opmerkingen maken maar je hebt weinig invloed op de andere ouders.Ik zou daarom de ouders van deze jongen hier wel voor waarschuwen.


mijn zoontje maakt al opmerkingen tegen een klasgenootje van hem die altijd een jogingsbroek aan heeft daarover zegt hij dat hij het maar raar vind dat dat jongetje altijd "piama's" draagt verder vind hij het heel leuk om met hem te spelen.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Mei 2014 11:48

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Ik vind het eigenlijk niet zo gek dat de creche er iets van zegt. Weigeren vind ik overdreven, maar even aankaarten bij de ouders dat het niet wenselijk is dat hij iedere dag in een prinsessenjurk naar school komt is toch niet zo gek? Niet zo zeer omdat hij een jurk aan heeft, maar meer omdat het gewoon niet normaal is dat een kind iedere dag verkleed naar school komt. Ik mocht vroeger ook niet iedere dag in een prinsessenjurk naar school, dat mocht alleen op de verjaardagen van de juffen en bij bepaalde verkleedfeestjes.

♥♥
<<

Anoniem51

Bericht 12 Mei 2014 12:34

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Ik vind een crèche daarin toch anders dan een school. Als kinderen bij ons verkleed willen komen, prima. Het zou alleen wel fijn zijn dat ze in hartje winter in elk geval wel passende kleding bij zich hebben om buiten te kunnen spelen, en niet alleen een dun piratenpakje of prinsessenjurkje.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mei 2014 12:43

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Ik vind niet dat je daar als school/crèche iets over te zeggen hebt. Iedereen mag lekker dragen wat hij/zij wil, zolang het enigszins fatsoenlijk is en passend bij het weer/temperatuur. Dat jurken alleen voor meisjes zijn hebben we ook maar met elkaar bedacht. Zielig dat zo'n jongetje op zo'n jonge leeftijd al geconfronteerd moet worden met de nauwe ideeën mbt sekse van volwassenen. Stel dat het jongetje eigenlijk liever een meisje wil zijn, dan moeten we zo iemand juist de ruimte bieden om dit uit te zoeken en niet onze eigen benepen ideeën doordrukken.
<<

Anoniem51

Bericht 12 Mei 2014 12:45

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Ach, Mamsie stuurt d'r jongens ook gewoon in een jurk naar school, met vlechtjes, omdat zij dat zo graag willen. Moet kunnen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Mei 2014 14:53

Re: Crèche weigert 5 jarige jongen vanwege prinsessenjurk.

Dundas schreef:Ik vind een crèche daarin toch anders dan een school. Als kinderen bij ons verkleed willen komen, prima. Het zou alleen wel fijn zijn dat ze in hartje winter in elk geval wel passende kleding bij zich hebben om buiten te kunnen spelen, en niet alleen een dun piratenpakje of prinsessenjurkje.

Dat is waar. Ik ben ook een beetje in de war, haha! Ik had dit artikel op nu.nl gelezen en daar staat dat 't om een school ging die het jongetje weigerde. Maar het is de naschoolse opvang lees ik hier.

♥♥

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers