Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inleiden met 41 weken

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 09 Mei 2014 20:44

Inleiden met 41 weken

Het is nog lang niet zover en waarschijnlijk ben ik binnen de komende 2 weken wel ergens bevallen, maar voordat ik wel snel een keuze moet maken wil ik graag goed ingelicht zijn :)

Bij L ben ik met 39+3 bevallen nadat mijn vliezen spontaan waren gebroken, hij had in het vruchtwater gepoept en vrijwel geen huidsmeer meer. Hij was er dus echt klaar voor om geboren te worden. Daardoor ben ik best angstig om ver overtijd te lopen; ik ben bang dat dit niet goed is voor de gezondheid van mijn kindje. Ik heb het al even nagevraagd aan de VK, en ik zou er voor mogen kiezen om ingeleid te worden met 41 weken. Maar nu ik google op informatie over inleiden, lees ik dat dat ook zijn nadelen heeft voor de baby. In het kort is dit de info die ik nu heb:

Nadelen inleiden;
- vaak heftigere bevalling
- risico op zuurstofgebrek bij de baby
- grotere kans op kunstverlossing

De nadelen van wachten tot 42 weken;
- risico op slechter werkende placenta en verminderd vruchtwater
- vaker meconium houdend vruchtwater

Hoe denken jullie hier over? Hebben jullie misschien bronnen wbt dit onderwerp? Ik lees vooral ervaringen en weinig goed onderbouwd onderzoek...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 09 Mei 2014 21:22

Re: Inleiden met 41 weken

Gijs. schreef:Het is nog lang niet zover en waarschijnlijk ben ik binnen de komende 2 weken wel ergens bevallen, maar voordat ik wel snel een keuze moet maken wil ik graag goed ingelicht zijn :)

Bij L ben ik met 39+3 bevallen nadat mijn vliezen spontaan waren gebroken, hij had in het vruchtwater gepoept en vrijwel geen huidsmeer meer. Hij was er dus echt klaar voor om geboren te worden. Daardoor ben ik best angstig om ver overtijd te lopen; ik ben bang dat dit niet goed is voor de gezondheid van mijn kindje. Ik heb het al even nagevraagd aan de VK, en ik zou er voor mogen kiezen om ingeleid te worden met 41 weken. Maar nu ik google op informatie over inleiden, lees ik dat dat ook zijn nadelen heeft voor de baby. In het kort is dit de info die ik nu heb:

Nadelen inleiden;
- vaak heftigere bevalling
- risico op zuurstofgebrek bij de baby
- grotere kans op kunstverlossing

De nadelen van wachten tot 42 weken;
- risico op slechter werkende placenta en verminderd vruchtwater
- vaker meconium houdend vruchtwater

Hoe denken jullie hier over? Hebben jullie misschien bronnen wbt dit onderwerp? Ik lees vooral ervaringen en weinig goed onderbouwd onderzoek...


Met hoeveel weken is die inleiding dan, met 41 weken of voor de 38 weken? Ik ben namelijk met 38 weken ingeleid dmv een balloncatheter die na 24u voor 3cm ontsluiting zorgde. Om 10uur werden mijn vliezen gebroken en om 15.06uur had ik mijn dochtertje in mijn armen. Ik vond het wel heel snel gaan allemaal!
Ik zou wel vragen of ze je dan wel goed onder controle zullen houden, en mocht het kindje het niet meer goed genoeg hebben in je buik dat je dan altijd nog kan laten inleiden.

Spannend nu het weer zo dichtbij komt of niet?
Afbeelding

Afbeelding
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 09 Mei 2014 21:26

Re: Inleiden met 41 weken

Toen ik bij de jongste kregen wij ook de keuze om vanaf week 41 al in te leiden. Wij hebben hier niet voor gekozen. Die ene week konden we dan ook nog wel wachten. We hebben dus een afspraak gemaakt om pas met 42wkn in de leiden.
Wij wilde de natuur zoveel mogelijk zijn eigen gang laten gaan en mijn lichaam zn werk te laten doen (zolang medisch verantwoord). Al met al is hij met 41+6 wkn uit zichzelf geboren na een hele fijne en goede bevalling.
We zijn dus heel blij dat we niet voor eerder inleiden hebben gekozen, maar voor wanneer zoon er zelf klaar voor was.

Maar dit was voor ons een gevoelskwestie. Heb geen onderbouwd onderzoek er over gevonden.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 09 Mei 2014 21:29

Re: Inleiden met 41 weken

Als het medisch verantwoord is zou ik denk ik wachten om de natuur een kans te geven.zelf ben ik met36+6 al ingeleid ,naja ik kreeg tabletten om baarmoedermond te verweken en uiteindelijk is ze met 37 weken precies zelf gekomen,zonder weeën opwekkers oid maar was wel een hele snelle weeën storm bevalling

Artikel heb ik niet voor je!
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 10 Mei 2014 00:43

Re: Inleiden met 41 weken

Ik laat me never nooit meer inleiden, tenzij strikt noodzakelijk. Dan zou ik in jouw geval eerder vragen voor extra controles van vruchtwater ed. Heb je mn pm nog van laatst? Geldt ook in dit geval!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 10 Mei 2014 03:41

Re: Inleiden met 41 weken

Ze hebben mij met 40 + 6 ingeleid vanwege mijn vliezen die al een tijdje gebroken waren. Persoonlijk vond ik het vrij heftig.... Vooral de weeën opwekkers zorgden ervóór dat ik mij bij een eventuele tweede niet " zomaar" laat inleiden....
Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 10 Mei 2014 07:13

Re: Inleiden met 41 weken

Ik mag niet ingeleid worden ivm een eerdere keizersnede die ik gehad heb, maar kom met 41 weken voor de keuze te staan of ik nog langer af wil wachten of dat er een keizersnede ingepland gaat worden. Bij de oudste ben ik bevallen met 41+2, ik had toen niet de keuze om met 41 weken al in te leiden. Mijn voorkeur gaat uit naar zolang mogelijk afwachten, uiteraard onder goede controle van het ziekenhuis. Ik wil de bevalling graag zo natuurlijk mogelijk laten verlopen en dan denk ik van die laatste paar dagen afwachten red ik dan ook nog wel. Nou ligt bij mij de keuze wel iets anders (natuurlijk vs keizersnede) maar als ik wel ingeleid had mogen worden zou ik dit ook zo lang mogelijk (mits verantwoord natuurlijk) uitstellen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 10 Mei 2014 17:06

Re: Inleiden met 41 weken

Ik vind het zo lastig dat het zo'n gevoelsding is. Mijn gevoel zegt ook dat de baby vanzelf komt als hij er klaar voor is en ik de natuur zoveel mogelijk zijn gang wil laten gaan, maar ik lees ook heel veel verhalen van afwachten tot 42 weken waarbij het maar net goed is afgelopen met de baby en dat risico wil ik ook niet nemen.
Jammer dat het onderzoek in nl nog zo loopt en er dus weinig betrouwbare bronnen zijn...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 10 Mei 2014 20:43

Re: Inleiden met 41 weken

Ik zou je gevoel volgen. Misschien kunnen ze je volgende week wel strippen!
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 10 Mei 2014 21:44

Re: Inleiden met 41 weken

Inderdaad volg je gevoel, en heb vertrouwen in je lijf!

Ik mocht bij de 2de ook kiezen inleiden met 41 weken, maar heb hiervoor bedankt (1ste is ingeleid). Ik wilde zolang als medisch verantwoordelijk was wachten. Uiteindelijk met 41,5 bevallen, terwijl strippen met 41,3 niet kon.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 10 Mei 2014 21:51

Re: Inleiden met 41 weken

Knillis schreef:Ik mag niet ingeleid worden ivm een eerdere keizersnede die ik gehad heb, maar kom met 41 weken voor de keuze te staan of ik nog langer af wil wachten of dat er een keizersnede ingepland gaat worden. Bij de oudste ben ik bevallen met 41+2, ik had toen niet de keuze om met 41 weken al in te leiden. Mijn voorkeur gaat uit naar zolang mogelijk afwachten, uiteraard onder goede controle van het ziekenhuis. Ik wil de bevalling graag zo natuurlijk mogelijk laten verlopen en dan denk ik van die laatste paar dagen afwachten red ik dan ook nog wel. Nou ligt bij mij de keuze wel iets anders (natuurlijk vs keizersnede) maar als ik wel ingeleid had mogen worden zou ik dit ook zo lang mogelijk (mits verantwoord natuurlijk) uitstellen.

Is dat altijd zo?

Ontopic: ik ben bij F ingeleid bij 41,5. Ik had toen natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar heel heftig vond ik het niet. Ik had voornamelijk rugweeën. Het duurde heel lang voordat ik volledige ontsluiting had, maar dat kwam waarschijnlijk omdat F te groot was om door mijn bekken te kunnen passen. Daar kwam de gyn achter toen ik volledige ontsluiting en persweeën had...
Ik weet nog niet of ik het nu op de natuurlijke weg durf. Het mag wel, wel moet ik in het ziekenhuis bevallen, vanwege de keizersnede bij F.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 10 Mei 2014 22:38

Re: Inleiden met 41 weken

Mickey voor zover ik weet wel. Ze mogen geen weeën opwekkers gebruiken of een gel/ballon. Volgens mij omdat ze het dan niet goed kunnen controleren en er teveel druk op het litteken komt te staan. Het enige wat ze kunnen doen is strippen en mocht je al wat ontsluiting hebben, de vliezen breken.

Maar mijn schoonzusje heeft wel zo'n ballon gehad terwijl ze al eerder een keer een keizersnede heeft gehad, dus misschien dat het per ziekenhuis verschilt? In mijn ziekenhuis zijn ze in ieder geval erg voorzichtig.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 10 Mei 2014 22:48

Re: Inleiden met 41 weken

Knillis schreef:Mickey voor zover ik weet wel. Ze mogen geen weeën opwekkers gebruiken of een gel/ballon. Volgens mij omdat ze het dan niet goed kunnen controleren en er teveel druk op het litteken komt te staan. Het enige wat ze kunnen doen is strippen en mocht je al wat ontsluiting hebben, de vliezen breken.

Maar mijn schoonzusje heeft wel zo'n ballon gehad terwijl ze al eerder een keer een keizersnede heeft gehad, dus misschien dat het per ziekenhuis verschilt? In mijn ziekenhuis zijn ze in ieder geval erg voorzichtig.


Ballon mag wel, gel niet.(in mijn ziekenhuis) En wee opwekkers ook liever niet na een ks.


Ontopic, ik zou me niet laten inleiden zonder echte medische redenen.
M:21072011
J :08012014
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 10 Mei 2014 23:34

Re: Inleiden met 41 weken

Happydobby schreef:
Knillis schreef:Mickey voor zover ik weet wel. Ze mogen geen weeën opwekkers gebruiken of een gel/ballon. Volgens mij omdat ze het dan niet goed kunnen controleren en er teveel druk op het litteken komt te staan. Het enige wat ze kunnen doen is strippen en mocht je al wat ontsluiting hebben, de vliezen breken.

Maar mijn schoonzusje heeft wel zo'n ballon gehad terwijl ze al eerder een keer een keizersnede heeft gehad, dus misschien dat het per ziekenhuis verschilt? In mijn ziekenhuis zijn ze in ieder geval erg voorzichtig.


Ballon mag wel, gel niet.(in mijn ziekenhuis) En wee opwekkers ook liever niet na een ks.


Ontopic, ik zou me niet laten inleiden zonder echte medische redenen.

Aha, dan weet ik dat alvast :wink: De bevalling van F is ingeleid, dmv gel en later wee-opwekkers, wat uiteindelijk dus toch nog een keizersnede werd. Afgelopen week ben ik voor de eerste keer bij de VK geweest, maar hier hebben we het uiteraard nog niet over gehad. Wel dat ik met 36 weken wordt overgedragen aan de gyn, vanwege de ks.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 15 Mei 2014 13:01

Re: Inleiden met 41 weken

Even van me afschrijven hoor...
Net bij de verloskundige geweest, en afgesproken om me toch te laten inleiden bij 41 weken. Ik lig echt hele nachten wakker met oefenweeën, vannacht van 1 tot 6 wakker geweest. Weeën om de paar minuten, om dan weer af te zwakken. Ik ben kapot en kan zo echt niet verder... Ze heeft me wel gestript (2cm en een half verweekte bmm), en komt zaterdag nog een keer (mocht het vandaag geen effect hebben).
Ik voel me heel schuldig naar de baby toe dat ik die extra week niet meer kan wachten, maar ik kan écht niet meer.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 15 Mei 2014 13:27

Re: Inleiden met 41 weken

ik hoop voor je dat het strippen het gewenste effect heeft en dat je niet meer lang hoeft te wachten. 2 cm + half verstreken baarmoedermond is al een mooi begin.

Sterkte met de laatste dagen.
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Mei 2014 13:31

Re: Inleiden met 41 weken

Sterkte Gijs! En ik kan het me goed voorstellen dat je er nu wel klaar mee bent, je zal behoorlijk uitgeput zijn denk ik. Hopelijk kunnen jullie snel de kleine in jullie armen houden!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 15 Mei 2014 15:58

Re: Inleiden met 41 weken

Gijs ik ben bijna jaloers op je. Ik snap je zo goed en wou dat er hier ook wat meer schot in de zaak zat. Ondanks dat ik een makkelijke zwangerschap heb gehad is het nu gewoon klaar, ik ben op en mijn lichaam is er klaar mee. Maar helaas, ook hier blijft het bij gerommel. Ik heb dinsdag weer een controle en hoop dan ook tot in ieder geval strippen of zo te komen.

Ik hoop voor jou dat het gerommel snel doorzet tot het echte werk (en ga heeeel jaloers zijn als ik straks een beval topic van je zie :wink: )
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 15 Mei 2014 16:05

Re: Inleiden met 41 weken

Gijs. schreef:Even van me afschrijven hoor...
Net bij de verloskundige geweest, en afgesproken om me toch te laten inleiden bij 41 weken. Ik lig echt hele nachten wakker met oefenweeën, vannacht van 1 tot 6 wakker geweest. Weeën om de paar minuten, om dan weer af te zwakken. Ik ben kapot en kan zo echt niet verder... Ze heeft me wel gestript (2cm en een half verweekte bmm), en komt zaterdag nog een keer (mocht het vandaag geen effect hebben).
Ik voel me heel schuldig naar de baby toe dat ik die extra week niet meer kan wachten, maar ik kan écht niet meer.
Ik kan me voorstellen dat het een fijner of mooier idee is als de bevalling spontaan begint maar voel je absoluut niet schuldig dat je nu even voor jezelf kiest. Veertig weken en x aantal dagen is een mooie termijn om geboren te worden en je doet je kindje niks tekort door nu deze keus te maken. Je zoon/dochter zal later echt niet zeggen "Mam, had je nou echt niet nog een week vol kunnen houden?"

Hopelijk geeft het strippen net het nodige zetje!
<<

Anoniem112

Bericht 15 Mei 2014 16:21

Re: Inleiden met 41 weken

Zet m op Gijs!!
Logisch dat je er nu wel klaar mee bent en op bent, heel begrijpelijk hoor! Probeer je niet schuldig te voelen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 15 Mei 2014 19:58

Re: Inleiden met 41 weken

Bedankt allemaal voor de bemoedigende woorden :) Tot nu toe geen echt effect; vooral nog een hoop gerommel. Maar ik vind het al een geruststelling om te weten dat het gerommel van de afgelopen weken wel al voor wat ontsluiting heeft gezorgd.

Knillis: ik heb echt met je te doen! Dinsdag voelt waarschijnlijk nog héel ver weg :hug: Ik hoop voor jou dat het vannacht gewoon spontaan begint en je snel je kindje in je armen hebt!!!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem234

Bericht 15 Mei 2014 21:00

Re: Inleiden met 41 weken

Goeie keus Gijs. Hopelijk dient de kleine zich zelf snel aan.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Mei 2014 21:08

Re: Inleiden met 41 weken

Spannend Gijs!

Vanavond nog even een potje sex en dan heb je morgen je baby in je armen ;)
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 15 Mei 2014 22:14

Re: Inleiden met 41 weken

Mocht het doorzetten: heel veel succes!!!

Hier gaat het wel goed komen, het is alweer bijna weekend en morgen is mijn man onverwachts een dagje vrij. We tellen af en blijven lachen!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Mei 2014 22:20

Re: Inleiden met 41 weken

Weet jij ook wat je moet doen straks knillis ;)!

Spannen zo op het eind lopen, daar heb ik ook geen zin in in die voorweeen ect
november 2010-januari 2013-november 2014
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron