Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik ga op vakantie en neem mee...

<<

Anoniem86

Bericht 08 Mei 2014 20:57

Ik ga op vakantie en neem mee...

.. wat moet je echt niet vergeten op vakantie?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Mei 2014 21:03

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

oplader van mijn camera. Vorig jaar was ik die vergeten en de batterij was dag 2 al leeg.


dingen die ik niet moet vergeten zijn

- borstel
- Tampons/Maandverband
- Camera
- Ondergoed
-Slippers
- Goede loopschoenen
- Verzekeringspapieren
- Telefoonnummer reisorganisatie in telefoon zetten [vorig jaar londen zat die onderop in de koffer en we moesten de reisorganisatie bellen ]

euh denk even verder
Afbeelding
<<

Anoniem86

Bericht 08 Mei 2014 21:11

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

De camera ligt al aan de lader, dus die gaan beide de handtas in inderdaad! En telefoonoplader ligt ook al klaar.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 08 Mei 2014 22:04

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Lenzen!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem44

Bericht 08 Mei 2014 23:20

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Als ik mijn paspoort heb, een manier om aan geld te komen (pinpas, creditcard, traveller checks) en (in mindere mate) mijn telefoon, dan kan ik de wereld over. De rest kun je allemaal ter plekke kopen, of is in ieder geval niet essentieel.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Mei 2014 23:26

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Bestaan Traveller Cheques nog, ED? Ik hoorde toevallig laatst een gesprek in de tram van Britten die zeiden dat het hopeloos ouderwets is. Ik heb ze ook in geen jaren gezien.

Ik kan niet zonder m'n camera. Hoewel ik afgelopen weekend in Keulen gewoon wat fotootjes gemaakt heb met m'n telefoon, dat was ook wel eens verfrissend en ging prima.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Mei 2014 23:37

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Medicatie zoals maagtabletjes en diarreeremmers. Ik vind het toch wel fijn om gewoon mijn eigen recepten daarvoor mee te nemen.
<<

Anoniem44

Bericht 08 Mei 2014 23:45

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Ik gebruik die dingen niet hoor, heb een creditcard omdat mijn pinpas niet overal werkt buiten de EU, maar ik gebruikte ze jaren geleden nog wel.
<<

Anoniem119

Bericht 09 Mei 2014 00:36

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Haha oke, ja ik ook. Maar omdat je ze noemde dacht ik huh, worden die überhaupt nog gebruikt?
<<

Anoniem44

Bericht 09 Mei 2014 00:44

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Haha, moest er gewoon aan denken, dacht dat anderen ze nog wel gebruikten. Ik vind het altijd wel een fijn gevoel om te bedenken dat wanneer ik die drie dingen heb: paspoort, geld en mijn telefoon, dat ik in principe verder niks nodig heb. Kleren zijn van ondergeschikt belang en kun je kopen, allerlei verzorgingsproducten zijn niet essentieel en kun je zelfs in de meest gekke landen ook wel kopen. Natuurlijk neem ik veel meer rotzooi mee, maar het is niet zo dat ik in de stress schiet als ik vergeet tampons mee te nemen. Zou ook wel vervelend zijn als je zoveel reist als ik, haha!
<<

Anoniem119

Bericht 09 Mei 2014 01:06

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Ik kon juist m'n telefoon best wel missen in Myanmar, die heb ik amper uit m'n tas gehaald. Maar had toch geen telefoonnetwerk daar en af en toe wifi (ok dan pakte ik 'm wel af en toe want vond 't wel fijn om te kunnen whatsappen met het thuisfront, dat vind ik dan wel weer fijn). En als ik alleen op reis ben, gebruik ik m'n telefoon wel heel veel, zeker op stedentripjes. Leuke blogs opzoeken met tips enzo, en Google Maps gebruiken.

Ik ben inderdaad geen meisje die d'r fohn én stijltang meesleept, maar ik moet altijd conditioner gebruiken, anders kom ik echt niet door m'n haar heen. Dus dat neem ik wel altijd mee want dat hebben ze bijna nooit in hotels. En fijne facewash ook. Maar shampoo en douchegel vind ik prima om uit hotel te gebruiken.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Mei 2014 01:12

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Telefoon inderdaad in mindere mate, zelf gebruik ik hem helemaal niet op reis, om contact te onderhouden met het thuisfront ga ik liever eens in de zoveel dagen naar een internetcafe, maar in noodgevallen is een telefoon natuurlijk wel handig. Ik geef altijd even door waar ik ben als ik van stad naar stad verkas en ik zet er altijd wat nummers in van lokale hulpdiensten, een internationaal ziekenhuis en de NL'se ambassade.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Mei 2014 08:32

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Het belangrijkste vind ik:
- geld
- paspoort
- verzekeringspapieren
- medicijnen
- lenzen + vloeistof
- telefoon + oplader

Dit doe ik dan ook altijd in mijn handbagage bij vliegvakanties, zodat ik dat in ieder geval bij me heb mocht mijn koffer kwijtraken.
Verder vind ik het altijd fijn om mijn föhn en stijltang mee te hebben (ik ben wel zo'n meisje, haha), mijn eigen shampoo en conditioner en een scheermesje. En (bad-)kleding natuurlijk.
Ik neem meestal oud/goedkoop ondergoed mee en dat gooi ik na het dragen weg, zodat ik weer ruimte in mijn koffer krijg voor souveniers :)

♥♥
<<

Anoniem79

Bericht 09 Mei 2014 08:42

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Mijn (speciale) zonnebril. Ik kan niet zonder en is lastig om nog daar te kopen. Telefoon neem ik wel mee voor de zekerheid, maar laat ik eigenlijk altijd uit staan.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Mei 2014 13:01

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

ed makkelijk om te zeggen dan koop ik op de plaats van bestemming wel nieuwe. Zo wil ik perse mijn eigen merk shampoo/conditioner/douche spul/tampons/maandverband omdat ik over veel merken niet tegen kan

Wat ik ook niet moet vergeten zijn mijn slaappilletjes
Afbeelding
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 09 Mei 2014 14:21

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Ik inderdaad bovenstaande en dan voor mij ook nog mijn bril + zonnebril.

Ik neem in mijn handbagage meestal ook een bikini, schoon slipje en slippers mee.
<<

Anoniem168

Bericht 09 Mei 2014 16:07

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Zo'n wereldstekker voor in het stopcontact, zodat je wel je telefoon kan opladen (dan moet je natuurlijk ook je oplader van je telefoon niet vergeten :laughcry: ) mochten er andere stopcontacten zijn in het buitenland.
<<

Anoniem280

Bericht 10 Mei 2014 09:23

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Medicatie tegen zonneallergie.
Eigen merk shampoo.
Telefoon oplader.
Fotocamera + de lader en 2 batterijen.

Voor de rest zien we wel. Gaan dit jaar weer camperen.
Vandaag naar de vrijbuiter.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Mei 2014 09:11

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Travellers cheques bestaan nog zeker, volgens mij voor sommige (Aziatische als ik me niet vergis) landen ook zeer handig zelfs. Maar dat is even uitzoeken.

ED, niet pinnen buiten de EU? Ik moet dat altijd tijdelijk aanzetten, misschien kan jij dat ook gewoon. Niet dat dat nodig is, maar het kan wel.

Verder heb ik ook niet veel meer nodig dan mijn paspoort en pinpas. Maar mijn eigen kleding en een camera (al zit op een telefoon ook wel een camera) zijn wel prettig.

Shampoo en Conditioner koop ik vaak daar en laat ik weer achter. Onnodig om mee te schouwen. En pilletjes kunnen ook vaak gevonden worden in het buitenland tegen zonneallergie etc.

Als ik richting Moslim-landen ga, neem ik wel vaak dozen tampons mee haha want die zijn daar vaak of niet te koop of megaduur! En zijn pamper tussen je benen dat trek ik echt niet.

Ook is weleens mijn koffer kwijtgeraakt en daarom heb ik ook altijd een schoon paar ondergoed in mijn handbagage, je weet maar nooit!

Laatst had ik niet eens een bikini mee, daar zat ik dan in 30 graden aan het zwembad. Dan maar in een zwart setje ondergoed hoor. Boeiend!

Oh een borsteltje dat is wel handig vaak ook :)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Mei 2014 09:12

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Brooke schreef:Zo'n wereldstekker voor in het stopcontact, zodat je wel je telefoon kan opladen (dan moet je natuurlijk ook je oplader van je telefoon niet vergeten :laughcry: ) mochten er andere stopcontacten zijn in het buitenland.


Een hele goede!

Die was ik laatst zelf vergeten naar London. Kwam echt niet bij me op dat daar de stopcontacten anders waren :banaan:

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers