Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Duiken in Mexico.

<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 07 Mei 2014 12:06

Duiken in Mexico.

In september gaan mijn vriend en ik 2 weken naar Mexico, naar Playa del Carmen. We zijn bezig met het halen van ons duikbrevet/1 ster en willen daar graag gaan duiken. Alleen zijn we onervaren op het gebied van spullen (huren), veilige plekken om te duiken en noem maar op.

Voor de mensen die vaker gedoken hebben, hoef niet perse Mexico te zijn, waar moet ik sowieso op letten?
Afbeelding
<<

Zikomo

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 03 Jan 2014 15:07

Bericht 08 Mei 2014 12:11

Re: Duiken in Mexico.

Ik heb geen ervaring met duiken in Mexico, maar wel veel andere landen.
Ik kijk in NL vast op de site van Padi of er in de buurt van waar je zit een duikschool is met 5 sterren. Ik ga dan ter plekke kijken bij de duikschool en een praatje maken met de instructeurs of wie er dan ook is. Vaak heb je dan al wel een gevoel of iets goed zit of niet. Daarbij kijk ik (ondanks dat wij de meeste spullen zelf hebben) ook of het materiaal goed onderhouden wordt. Zijn de spullen heel, ziet het er netjes en is het niet bij wijze van al 10 jaar oud.
Op deze manier heb je een redelijk beeld van een duikschool.

Ik boek overigens nooit meteen een pakket, maar eerst een losse duik. Als je er tijdens het duiken achter komt dat het toch niks is heb je ook geen gedoe.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 08 Mei 2014 12:31

Re: Duiken in Mexico.

Je kan ook op duikfora kijken zoals bijv. scubaboard.com voor aanbevelingen. En ik stuur altijd van te voren mail met wat vragen naar duikschool, als ik dan bijvoorbeeld heel laat of rare antwoorden krijg dan kies ik liever een ander.
<<

Anoniem59

Bericht 08 Mei 2014 14:01

Re: Duiken in Mexico.

Ik zou inderdaad bij Padi kijken, en wat ik daar ook erg de moeite waard vond: duiken in de cenotes. Zo mooi! Google maar even als je ze niet kent :)

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers