Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

<<

Anoniem187

Bericht 10 Sep 2013 19:29

Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Merken jullie persoonlijk wat van de economische crisis? Of rondom je heen?
Heeft het gevolgen voor jou en/of je werk?
<<

Anoniem9

Bericht 10 Sep 2013 19:36

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Dat het drukker wordt.. ;)
<<

Anoniem187

Bericht 10 Sep 2013 19:37

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Forti schreef:Dat het drukker wordt.. ;)


Hahaha voor jou werkt het dus heel positief. Werk jij voor een gemeente? Of voor een uitzendbureau ofzo?
<<

Anoniem162

Bericht 10 Sep 2013 19:52

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

:thumbdown: ja helaas wel heel erg
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 10 Sep 2013 19:54

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Zeker, ik werk in een bouw gerelateerd bedrijf en het blijft spannend en wordt voor mijn gevoel nog spannender de komende tijd. Er liepen nog wel grotere werken maar die lopen af en voor volgend jaar hebben we echt nog wel werk nodig. Prijzen zijn slecht, concurrenten accepteren werken voor belachelijke prijzen en kunnen met een paar weken leveren dus dan krijgen we ze niet omdat je wel een keer een grens moet trekken. Er zijn al mensen uitgegaan en ik ben bang dat er dit jaar nog wel een reorganisatieronde komt.
Laatst gewijzigd door rapa nui op 10 Sep 2013 19:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem331

Bericht 10 Sep 2013 19:55

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Yep, waar we vroeger met 3 'man' werkten, werken we nu alleen met ondersteuning van een andere discipline. Echt balen kan ik daar van. Want je moet wel dezelfde kwaliteit bieden als wanneer we met ons 3en werkten.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5682

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Sep 2013 21:23

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ja, we krijgen minder uren qua bezetting (dus krijgen vaak net het werk niet af, het zou beter schoon kunnen zijn op alle vlakken). Of meer werk in minder tijd.
Mensen/klanten geven minder snel fooi (ook € 0,05 die ze normaal zouden laten zitten nemen ze mee). Begrijp me niet verkeerd, het is hun goed recht, maar daaraan merk je dat mensen meer op de centen zitten.
Klanten die klagen over de prijzen/doorrijden naar België.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 10 Sep 2013 21:36

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ja, mensen komen vooral in de sale nog shoppen. En willen dan graag ook nog weten wanneer er nog meer af gaat...ze proberen ook bij de kassa nog korting te krijgen, soms door te doen alsof ze niet meer geld bij zich hebben bijv. Ook als het maar om 2 euro korting 'te kort komen' gaat ofzo. Heel vermoeiend soms. Sommige dagen lijkt het eerder alsof ik daardoor op de markt sta dan in een doodgewone sportzaak..,
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 10 Sep 2013 21:42

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ja, mijn vriend wordt/is ontslagen.
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 10 Sep 2013 21:45

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

ja vanaf januari zal ik geen baan meer hebben als gevolg van de crisis :cry:
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Anoniem124

Bericht 10 Sep 2013 22:17

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ja, ik heb geen werk meer en vind geen nieuw in mijn branche.
<<

Anoniem219

Bericht 10 Sep 2013 22:21

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Nee niets van te merken. We krijgen het alleen maar drukker omdat de concurenten steken laten vallen :)

We nemen nog steeds nieuwe mensen aan omdat we het met de huidige niet kunnen redden.
<<

Anoniem9

Bericht 10 Sep 2013 22:22

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Roza schreef:
Forti schreef:Dat het drukker wordt.. ;)


Hahaha voor jou werkt het dus heel positief. Werk jij voor een gemeente? Of voor een uitzendbureau ofzo?

Klopt, voor een gemeente. Aanvragen lopen gestaag op. Ben erg benieuwd naar de cijfers aan het einde van het jaar, t.o.v. bijvoorbeeld een paar jaar terug.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Sep 2013 22:27

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Mijn vriend zit trouwens in het veilen van inboedels, vaak van bedrijven die failliet zijn gegaan. De een zijn dood... Ze komen om in het werk!
<<

Anoniem 53

Bericht 10 Sep 2013 22:30

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Het is nog wel heel druk bij ons, en ik mag in mijn handjes knijpen (of klappen?) dat ik net een nieuw jaarcontract heb gekregen. Maar er zijn er bij ons ook een hoop die geen verlenging krijgen, maar of dat nou per se door de crisis komt..
<<

Anoniem170

Bericht 10 Sep 2013 22:57

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ja wordt steeds drukker, ik werk op een debiteurenadministratie, wanbetalers stijgen met de dag lijkt het wel. Mensen worden ook steeds brutaler lijkt het wel, ze worden erg kwaad, omdat zij hun facturen niet hebben betaald?
<<

Anoniem321

Bericht 11 Sep 2013 09:40

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ja, zelfs ik merk het (d.eurwaarderskantoor). Al klinkt dat misschien wel gek, want je zou zeggen dat steeds meer mensen schulden hebben.
Maar ik merk dat schuldeisers minder vaak hun vorderingen uit handen geven, maar het zelf proberen. Hierdoor is er de afgelopen jaren een terugloop van incassozaken geweest waardoor we het minder druk hebben gekregen. Er was een reele dreiging dat er misschien mensen uit moesten, maar gelukkig is dit tot nu toe niet aan de orde.
Sinds dit jaar zie ik (gelukkig voor mij) weer een toename van incassozaken. Hopelijk gaat het allemaal weer aantrekken.
<<

Anoniem4

Bericht 11 Sep 2013 11:51

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Forti schreef:
Roza schreef:
Forti schreef:Dat het drukker wordt.. ;)


Hahaha voor jou werkt het dus heel positief. Werk jij voor een gemeente? Of voor een uitzendbureau ofzo?

Klopt, voor een gemeente. Aanvragen lopen gestaag op. Ben erg benieuwd naar de cijfers aan het einde van het jaar, t.o.v. bijvoorbeeld een paar jaar terug.

Dan denk ik dat wij in hetzelfde vakgebied zitten. Ik heb het ook drukker en er komen steeds meer aanvragen binnen.
<<

Anoniem178

Bericht 11 Sep 2013 12:05

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ja en nee. Het bedrijf waar ik voor werk gaat beter dan ooit, afgelopen jaar hebben ze 1200 mensen in deze regio aangenomen. Hierdoor zijn andere bedrijven ook weer harder op zoek omdat er gewoon minder mensen beschikbaar zijn nu. Ik heb vorige maand een vast contract gekregen, dus persoonlijk merk ik niks van de crisis.
Wel merk ik dat werkgevers wat voorzichtiger zijn, drie keer nadenken voor ze bakken met geld eruit gooien. Er zijn bij ons wel een paar mensen bij wie het contract niet verlengd is omdat het bij hun afdeling wat minder gaat. Dat zal voor hen verder geen ramp geweest zijn, aangezien we allemaal regelmatig aanbiedingen krijgen, ook wanneer we niet op zoek zijn.
<<

Eep

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: Noord-Brabant

Bericht 11 Sep 2013 13:56

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ik merk wel dat het rustiger is op werk. Gelukkig is het nog steeds druk genoeg om als bedrijf overeind te blijven, en de reserveringen blijven wel binnenkomen. Ook proberen veel klanten op de meest idiote manieren korting of gratis entree te regelen, en hebben we meer te maken met diefstal dan in het verleden.

Persoonlijk merk ik het ook, aangezien ik nog steeds thuis zit na mijn afstuderen. Mijn huidige werk is een bijbaantje, en buiten de vakanties om kan ik slechts 8 uur per week werken.
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 11 Sep 2013 14:00

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ik merk het persoonlijk niet. Mijn opleiding duurt nog 3 jaar e tot die tijd geeft mijn werkgever ook mij een contract.

Wel is het ziekenhuis genoodzaakt een vacaturestop in te lasten voor veel functies. Intern is er zat mogelijk maar extern wordt er weinig aangenomen.
Ook patiëntenaantallen lopen soms terug omdat mense behandelingen als een nieuwe knie uitstellen. Ze kunnen het eigen risico simpelweg niet betalen. En niet spoed stel je dan maar uit.
<<

Anoniem134

Bericht 12 Sep 2013 19:42

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Minder fte op de afdeling. Laatst zijn er 2 medewerkers weggegaan die bij elkaar 60uur werkten, we krijgen er iemand voor terug die 20 uur werkt en de overige uren mogen we op gaan vangen met 2e jaars leerling verzorgenden.
We beginnen wat te lijken op een leerafdeling.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 12 Sep 2013 20:55

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Helaas wel. Mijn vriend is 2 weken geleden ontslagen ivm een faillissement van zijn baas (horeca) en bij mij op het werk moeten er van de 150 mensen 50 uit. Dat is dus 1 op de 3. Ik zit er gelukkig niet bij, maar dit zal vast niet de eerste reorganisatie ronde zijn....

Dus ondanks dat we beiden al 8 jaar een vast contract hebben merken we het wel degelijk.
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 13 Sep 2013 19:44

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Helaas wel, aan beide kanten. Mijn baan op de tocht en mijn man heeft van april tot juni thuis gezeten, heeft nu tijdelijk werk tot de herfstvakantie en zit dan weer thuis.
<<

Anoniem30

Bericht 13 Sep 2013 19:45

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ja, de bezetting in het hotel is lager..
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers