Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Blaasontsteking

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 06 Mei 2014 11:08

Blaasontsteking

Mijn zoon heeft een blaasontsteking. We liepen gisteren in de Efteling en opeens begon hij uit het niets heel hard te huilen. Later nog 2 keer en hij wees steeds naar zijn luier als ik vroeg waar het pijn deed. Met verschonen mocht ik nergens aankomen want dat deed pijn.
We zijn naar huis gegaan en ik heb m.b.v. een plaszakje urine opgevangen en naar de huisarts gebracht. Daar kwam een blaasontsteking uit, we hebben antibiotica gehad.
Nou las ik op internet dat kinderen onder de 5 jaar die een blaasontsteking hebben altijd doorgestuurd worden naar het ziekenhuis. Weet iemand of dat ook echt zo is? Ik heb gisteren onze huisarts niet gezien namelijk, nadat zijn urine was onderzocht werd ik gebeld door de assistente dat we een antibioticakuur bij de apotheek konden ophalen.
En zijn er hier kinderen die dit ook gehad hebben en wanneer ging het minder pijn doen?
Ik heb mijn zoon paracetamol gegeven maar zelfs daarmee heeft hij nog wat pijn bij het plassen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Mei 2014 11:14

Re: Blaasontsteking

Ik heb ook wel gehoord dat ze bij jongens meer onderzoek doen. Ik zou gewoon nog even met de dokter bellen en het navragen. Na starten van de antibiotica is de pijn bij mij na een dag al minder. Bij kinderen heb ik er geen ervaring mee.
Beterschap!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 06 Mei 2014 12:06

Re: Blaasontsteking

Mijn dochter heeft een hele fikse blaasonsteking gehad toen ze net 2 was. Het lukte steeds niet om urine op te vangen en uiteindelijk zijn we bij de kinderarts beland die via een katheter urine heeft afgenomen. Omdat we dus al daar liepen is ze gezien door een kinderarts. De urine is ook op kweek gezet en toen hij belde met de uitslag daarvan gaf hij aan dat 1 keer blaasontsteking bij zulke jonge kinderen gezien wordt als toeval. Mocht het vaker voorkomen dan moest er wel verder onderzoek plaats vinden.
Ik weet natuurlijk niet of dit ook voor jongens geldt, dus ik zou voor de zekerheid de huisarts nog even bellen.
Het duurde bij mijn dochter best een paar dagen voor de pijn over was, maar ze had dan ook wel een hele erge blaasontsteking en heeft ruim 10 dagen antibiotica gehad.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:12

Bericht 06 Mei 2014 13:28

Re: Blaasontsteking

Mijn dochter heeft ook blaasontsteking gehad toen ze 3 was. We zijn toen bij de huisarts geweest en kregen een ab kuur. Haar urine us toen wel doorgestuurd naar het ziekenhuis maar we zijn er niet zelf geweest.
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Mei 2014 13:31

Re: Blaasontsteking

Mijn dochter had een jaar geleden blaasontsteking en flinke koorts, precies een dag voor we op vakantie zouden gaan naar het buitenland. We zijn met haar wel in het ziekenhuis geweest, maar alleen omdat daar de weekendpost van de dienstdoende huisarts zat, ze is verder niet doorgestuurd. We kregen een antibioticakuur mee die we alleen hoefden te geven als het de dag erna niet vanzelf beter zou gaan, verder is haar urine nog op kweek gezet, maar ze is niet doorverwezen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 06 Mei 2014 13:32

Re: Blaasontsteking

Bedankt voor jullie antwoorden. De pijn lijkt weer wat minder te worden bij mijn zoon.
Ik denk dat ik volgende week hierover even bel, mijn eigen huisarts heeft namelijk vakantie en is dan weer terug.
<<

Mikki

Noob

Berichten: 91

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:40

Bericht 06 Mei 2014 13:47

Re: Blaasontsteking

Mijn oudste dochter heeft een blaasontsteking en nierbekontsteking gehad toen ze 1,5 was. Ze was er toen zo ziek van dat ze een ruime week in het ziekenhuis gelegen heeft. Sinds die tijd heeft ze het nog een paar keer gehad, maar om de een of andere reden komt het bij haar pas na een drie daagse kweek uit de test. Inmiddels drinkt ze dagelijks een glas cranberrysap, en de laatste blaasontsteking is alweer jaren geleden. Beterschap voor hem!
3 mooie meiden!
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 06 Mei 2014 13:53

Re: Blaasontsteking

Vervelend!
Hier heeft zoon 1x blaasontsteking gehad. De urine is toen op kweek gezet. Wanneer het vaker voor zou komen zo er verder onderzoek worden gedaan. Gelukkig heeft hij geen blaasontsteking meer gehad.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Mei 2014 13:56

Re: Blaasontsteking

Let wel op dat hij desondanks goed blijft drinken, als hij de link gaat leggen tussen plassen en drinken kan het zijn dat hij daar ook bang voor wordt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 06 Mei 2014 14:31

Re: Blaasontsteking

Susan, drinken doet hij sowieso heel slecht altijd maar nu gaat dat nog redelijk, hij krijgt nu ook pakjes drinken wanneer hij wil en dat krijgt hij normaal niet, die vindt hij lekkerder.

Mikki, wat heftig zeg, gelukkig is het nu alweer een jaar geleden dat ze het voor het laatst heeft gehad.

Nilou, fijn ook om van jou te horen, want bij jongens schijnt het toch een stuk minder vaak voor te komen. Gelukkig heeft jouw zoon het daarna niet meer gehad.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 06 Mei 2014 21:09

Re: Blaasontsteking

Onze zoon heeft het gehad toen hij 12 dagen oud was.
Ons werd toen ook verteld dat het weinig voorkomt bij jongetjes, en dat 1x kan gebeuren.
Als het ooit nog weer zou gebeuren, moet zoon ook voor onderzoeken komen..
(hij is nu ruim 2, en het is nog niet weergebeurd tot nu toe, Gelukkig!)
<<

Anoniem 82

Bericht 07 Mei 2014 00:46

Re: Blaasontsteking

Hier in de omgeving schijnt het protocol te zijn om bij jonge kinderen die een blaasontsteking hebben door te sturen naar de kinderarts. A had een blaasontsteking toen ze een maand of 10 was. Wij zijn toen ook doorgestuurd, maar vraag me niet waarom, de kinderarts vond het maar vreemd dat we daar voor waren doorgestuurd :eyes: Later dus nog gecheckt bij de huisarts, maar die zei dat het een afspraak was hier in de regio en dat die kinderarts dat ook echt wel wist. Maar toen we daar waren is er niet heel veel gedaan, behalve nog een keer urine checken om te kijken of na de kuur AB de ontsteking ook weg was.

Beterschap voor je zoontje!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers