Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoevaak Jehova's aan de deur?

<<

Anoniem75

Bericht 06 Mei 2014 10:56

Hoevaak Jehova's aan de deur?

Hoevaak krijgen jullie Jehova's aan de deur?

Wij wonen hier nu 2 maanden en ik heb ze al 3x aan de deur gehad. Iedere keer andere mensen en ik ben er eigenlijk niet van gediend. Het blijft niet alleen maar bij een folder afgeven maar ze knopen gelijk een gesprek aan over bijv. m'n kinderen (ze zagen natuurlijk het geboortebord van T. in de tuin staan)

Komen ze bij jullie ook vaak aan de deur en hoe reageer jij er op?
<<

Anoniem61

Bericht 06 Mei 2014 10:58

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Wij hebben een sticker op de deur dat verkopers en mensen die over geloofsovertuiging komen niet hoeven aan te bellen. Toch gebeurd het zo´n 1 a 2 keer per maand dat ze toch aanbellen en het zijn vrijwel altijd dezelfde mensen. Nu wijs ik naar de sticker vanaf binnen en loop weer weg. Ik doe geen deur meer open.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Mei 2014 10:59

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Bij mijn ouders iedere 2 weken al jaren dezelfde en ze willen alleen mijn vader spreken dan praten ze even over normale dingen en krijgt hij een boekje van ze.

Bij ons komen er eens per 2 maand . Soms geven ze een boekje eigeojk nooit dat ze moeilijk doen. En anders gewoon zeggen geen belangstelling en de deur dicht doen
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mei 2014 11:00

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Nooit, wij wonen buitenaf.

M`n moeder heeft een 'vast Jehova gezin' en andere Jehova's weten dat, dus die komen dan niet meer op haar adres.

Laatst kwamen er bij ons Jehova's op kantoor. Dat vond ik wel echt opmerkelijk.. :face:
<<

Anoniem181

Bericht 06 Mei 2014 11:01

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 14:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 06 Mei 2014 11:02

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Nooit eigenlijk, of ik mis ze misschien steeds omdat ik best veel weg ben
<<

Anoniem234

Bericht 06 Mei 2014 11:06

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

In de laatste 5 jaar zijn ze 1 keer langs de deur geweest en ik heb ze een keer in de winkel waar ik werk gehad.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 06 Mei 2014 11:08

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Toen onze jongste was geboren kwamen er in korte tijd een aantal keer Jehova's getuigen aan de deur, ook met een of ander boekje mbt opvoeden oid. Nu heb ik er al maanden geen meer aan de deur gehad.
Ik geef altijd aan best het boekje aan te willen nemen maar verder geen interesse te hebben.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 06 Mei 2014 11:12

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Nooit geloof ik..
<<

Anoniem186

Bericht 06 Mei 2014 11:15

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Regelmatig. Ondanks dat we een nee sticker boven de bel hebben.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 06 Mei 2014 11:18

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

In de 9 maanden die wij hier nu wonen heb ik ze gisteren aan de deur gehad toevallig en mijn vriend ook 1x. Misschien zijn ze al vaker geweest dat we het niet merken, omdat we allebei fulltime werken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Mei 2014 11:18

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Best wel vaak. Ook vaak dezelfde, hele vriendelijke jongen. Ik maak altijd wel een praatje, is voor die mensen ook niet leuk om de hele dag nee te horen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 06 Mei 2014 11:21

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Carool schreef:Best wel vaak. Ook vaak dezelfde, hele vriendelijke jongen. Ik maak altijd wel een praatje, is voor die mensen ook niet leuk om de hele dag nee te horen.


Attent van je.
Ik zit echt niet op dat geneuzel te wachten. Ik heb er niks mee. Prima als iemand ergens in geloofd, maar val anderen er niet mee lastig.
Hier komt een oude man die al bijna dood is en duwt rustig z'n wandelstok tussen de deur.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 06 Mei 2014 11:23

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Jans schreef:
Carool schreef:Best wel vaak. Ook vaak dezelfde, hele vriendelijke jongen. Ik maak altijd wel een praatje, is voor die mensen ook niet leuk om de hele dag nee te horen.


Attent van je.
Ik zit echt niet op dat geneuzel te wachten. Ik heb er niks mee. Prima als iemand ergens in geloofd, maar val anderen er niet mee lastig.
Hier komt een oude man die al bijna dood is en duwt rustig z'n wandelstok tussen de deur.


Inderdaad, op dat opdringerige zit ik ook niet te wachten. Gisteren had ik 2 vrouwen, 1 begon meteen met een praatje over wereldellende en dat dat volgens het geloof toch niet kon en of ik geloofde. Dus ik zeg: op mijn eigen manier. En toen was het gesprek snel af :smile:
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Mei 2014 11:32

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Bij mijn ouders eigenlijk bijna nooit bij mijn vriend is het een keer gebeurt, als hij de tijd heeft gaat hij ook rustig met ze praten. Hij kan echt goed discussiëren en weet qua geloof precies waar hij staat en waarom. Heb laatst zo'n gesprek kunnen volgen en het was van beiden een heel netjes gesprek.
2015 💙
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 06 Mei 2014 11:41

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

In mijn vorige huis heb ik ze een aantal keren getroffen, in ons nieuwe huis nog niet (maar ik ben dan ook bijna nooit overdag thuis). Ik vind/vond het eigenlijk nooit vervelend, ik praatte altijd kort met ze en vaak inderdaad over het geloof. Hier heb ik zelf best goed over nagedacht en ik vind het dan wel leuk om even met die mensen te praten en/of te discussiëren. Te lang praten of opdringerig zou ik wel vervelend vinden, maar dat heb ik nog nooit mee gemaakt eigenlijk.
<<

Anoniem286

Bericht 06 Mei 2014 11:43

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Pas 1x sinds ik op mezelf woon en dat is zo'n 12 jaar, bij mijn ouders vroeger wel vaker. Ik wimpel ze vrij vlot af overigens. Ik probeer het altijd netjes te doen. Geen tijd werkt niet want dan willen ze een afspraak maken :) Meestal zeg ik dat ik er geen behoefte aan heb en wens ik ze een fijne dag.
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 06 Mei 2014 11:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Mei 2014 11:44

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Ik praat niet echt over het geloof hoor, tenminste geen discussies. Hij staat hier geen uren aan de deur, die 5 minuten van mijn tijd kan ik wel missen. Als hij hoort dat R huilt of als ik gehaast overkom zegt hij ook dat hij een volgende keer wel weer komt omdat het nu niet uit komt.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem86

Bericht 06 Mei 2014 11:57

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Gelukkig helemaal niet, ik zit daar ook niet op te wachten. Toen mijn vriend hier nog alleen waren kwamen ze een keer aan de deur, maar hij verwachte een vriend dus deed in boxer de deur open en sindsdien zijn ze niet meer geweest.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 06 Mei 2014 12:27

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

1 of 2 keer per jaar ofzo. Af en toe vind ik nog wel eens een foldertje in de brievenbus en daar waren we blijkbaar niet thuis. Hier zijn ze altijd heel vriendelijk. Ik geef altijd aan geen interesse te hebben en dan wensen ze me een fijne dag en gaan ze weer weg. Ik heb meer last van die idioten van energiemaatschappijen of voor televisie/internet abonnementen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 06 Mei 2014 12:39

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Volgens mij hier 2 of maximaal 3 keer per jaar. Volgens mij vond ik paar weken geleden een folder in de brievenbus en ze komen meestal tegen de zomervakantie omdat ze dan een bijeenkomst hebben waarvoor je wordt uitgenodigd. Maar op zich zijn ze hier gewoon vriendelijk en als ik, ook vriendelijk, aangeef dat het niet uitkomt omdat ik die dag op vakantie ga oid dan zijn ze ook ze weer weg.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem50

Bericht 06 Mei 2014 12:45

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Nooit. Niet waar ik nu woon, niet bij mijn vader, niet bij mijn moeder. Ik denk dat ze hier uitgewandeld zijn.
<<

Patsy

Bericht 06 Mei 2014 13:00

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Sinds we een sticker op de deur hebben dat ze niet aan hoeven te bellen komen ze niet meer.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Mei 2014 13:27

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

niet alle jehova's zijn opdringerig.Die al jaren bij mijn ouders komen ook helemaal niet. Ze maken een praatje over gewone dingen en ze willen alleen maar met mijn vader praten. Ze vragen meteen of mijn vader er is. Toen mijn vader maanden in het ziekenhuis lag kwamen ze ook gewoon maar vroegen ze steeds hoe het met hem ging en ze zouden voor hem bidden.
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 06 Mei 2014 13:38

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Heel zelden. Toen we hier net woonden was het vaker, heb ik het idee. Misschien 4 of 5 x per jaar. Tegenwoordig niet meer of 1 x per jaar.
Ik doe wel open, maar zeg dan vriendelijk dat ik geen interesse heb. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze vervelend of opdringerig waren. Ze wensen mij dan altijd nog een prettige dag en vervolgen hun weg. Ik vind ze altijd erg correct.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lexi