Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoevaak Jehova's aan de deur?

<<

Anoniem186

Bericht 07 Mei 2014 14:44

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Blue Phone schreef:Wij wonen hier nu een dik jaar en heb 1x iemand aan de deur gehad die alleen maar een flyer gaf.
We krijgen wel vrij veel verkopers aan de deur dus denk er wel aan om zo'n sticker te kopen.
Collectes vind ik prima, maar die verkopers vind ik zo vervelend.
Afbeelding


Wij hebben deze sticker boven de deurbel geplakt. En nog presteren een hoop mensen het om alsnog aan te bellen.
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:12

Bericht 07 Mei 2014 15:17

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Wij krijgen zo'n 2x per jaar Jehova's aan de deur. Altijd 2 jonge meiden. Ik maak altijd een praatje maar zeg wel duidelijk dat ik geen interesse heb.
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Anoniem44

Bericht 07 Mei 2014 19:13

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Een paar keer. Ik heb wel eens een gesprek proberen te voeren, maar dat is niet echt mogelijk met die mensen. Ze hebben zo duidelijk hun eigen denkbeelden dat er van een open gesprek geen sprake is. Voor mij hoeft het dan ook niet. Ik sta altijd open voor een gesprek of een discussie, maar niet als de ander al bij voorbaat niet naar mijn kant van het verhaal wil luisteren.
<<

Anoniem50

Bericht 07 Mei 2014 19:23

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Ik heb vroeger met iemand in (dag)therapie gezeten die het Jehova geloof aanhing. Ik vind het meer een sekte dan een geloof, maar dat is mijn mening. Door de therapie merkte hij waarin hij vastzat, het geloof, en toen is hij alles kwijtgeraakt wat hem lief was. Geen omgang met zijn ex-vrouw, kinderen, familie. Totaal buitengesloten, omdat hij niet meer hetzelfde geloofde. Ik heb dat altijd erg voor hem gevonden. Ik zou ze weleens aan de deur willen, want ik zou wel eens willen weten waarom ze familie/vrienden zo kunnen laten vallen als ze besluiten iets anders te geloven dan het geloof zelf.
<<

Anoniem58

Bericht 07 Mei 2014 19:28

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Marley, daar hebben ze dan een heel uitgebreid antwoord op. Mijn ex was ook een Jehova en die is ook uitgesloten toen hij met mij ging. Hij vond zelf dat ze er goed aan deden en had daar begrip voor. Die mensen praten alles krom wat recht is. Maar toch heb ik respect voor ze, ze geloven echt wat ze verkondigen en gaan daar heel erg ver in. Ik zou het nooit kunnen, ben veel te nuchter.

Bij Christian in de klas zitten ook twee kindjes die uit een jehova gezin komen, twee aparte gezinnen en wij wonen echt niet in de bible belt, beetje gek ook, om te suggereren dat alleen daar Jehova's getuigen wonen.
<<

Anoniem44

Bericht 07 Mei 2014 19:31

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Respect? Hoe kun je nou respect hebben voor mensen die zelf 0,0 respect hebben voor 99.99 % van de mensheid die anders over de dingen denkt dan zijzelf?
<<

Anoniem58

Bericht 07 Mei 2014 19:34

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Respect is misschien het verkeerde woord.
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 07 Mei 2014 19:52

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Ik heb ze in de 5 jaar dat wij hier wonen misschien 3/4 keer aan de deur gehad. Toch grappig gezien we in de zelfde plaats wonen razz.
<<

Anoniem75

Bericht 07 Mei 2014 20:56

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Ja idd. Mijn ouders hebben er ook weinig last van dus ik was best verbaasd toen ze voor de 2e en 3e keer aanbelde. Ik zal eens op internet kijken voor zo'n sticker.
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 13:51

Bericht 08 Mei 2014 12:45

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Te vaak na mijn zin. Maar ik sta ze te woord en probeer er zo snel mogelijk vanaf te komen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 08 Mei 2014 12:48

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

-ED- schreef:Een paar keer. Ik heb wel eens een gesprek proberen te voeren, maar dat is niet echt mogelijk met die mensen. Ze hebben zo duidelijk hun eigen denkbeelden dat er van een open gesprek geen sprake is. Voor mij hoeft het dan ook niet. Ik sta altijd open voor een gesprek of een discussie, maar niet als de ander al bij voorbaat niet naar mijn kant van het verhaal wil luisteren.


Met die mensen die bij jou voor de deur stonden, bedoel je zeker?
Ik heb bijvoorbeeld de ervaring dat ik juist wel goed met een Jehova-getuige kon praten. Het ligt mijns inziens niet aan het geloof of ze goed kunnen praten of discussiëren, maar aan de persoon.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 08 Mei 2014 13:07

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Green_Pepper schreef:
-ED- schreef:Een paar keer. Ik heb wel eens een gesprek proberen te voeren, maar dat is niet echt mogelijk met die mensen. Ze hebben zo duidelijk hun eigen denkbeelden dat er van een open gesprek geen sprake is. Voor mij hoeft het dan ook niet. Ik sta altijd open voor een gesprek of een discussie, maar niet als de ander al bij voorbaat niet naar mijn kant van het verhaal wil luisteren.


Met die mensen die bij jou voor de deur stonden, bedoel je zeker?
Ik heb bijvoorbeeld de ervaring dat ik juist wel goed met een Jehova-getuige kon praten. Het ligt mijns inziens niet aan het geloof of ze goed kunnen praten of discussiëren, maar aan de persoon.


Inderdaad, die vrouwen die ik van de week aan de deur had hadden respect voor mijn opvattingen.. En als ik er zin in had gehad hadden we best een goed gesprek kunnen hebben denk ik.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 08 Mei 2014 19:16

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Laatst een keer op zondag stonden ze hier voor de deur, stond net boven M. te verschonen. Kon dus niet open doen(gelukkig!), zag ze weglopen toen ik uit het raam keek. Dit was de eerste keer in 2 jaar tijd dat wij hier wonen. Met Pasen liepen ze bij mijn ouders, maar daar bellen ze niet aan, haha! Dat heeft m'n vader ze een keer duidelijk gemaakt en sindsdien doen ze dat dus ook niet meer.
Ik heb ook eens tijdens het werk een klant gehad die ineens iets zei in de zin van hij houdt van iedereen, en mij vervolgens een folder in de handen drukte. Ik heb echt geen probleem met mensen die geloven, maar ze hoeven het niet op zo'n manier aan mij te verkondigen.
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 08 Mei 2014 19:34

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Ik woon hier nu 5 jaar en ik heb nog nooit een Jehova aan de deur gehad. Wel vaak verkopers en dat vind ik echt vervelend.
<<

Anoniem187

Bericht 08 Mei 2014 20:44

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Nooit. Maar dan ook echt nooit..
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 08 Mei 2014 21:19

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Roxi3 schreef:Ik woon hier nu 5 jaar en ik heb nog nooit een Jehova aan de deur gehad. Wel vaak verkopers en dat vind ik echt vervelend.

Je kunt via de site van Kassa een sticker bestellen met 'Nee verkopers niet welkom', kost je alleen een postzegel! Ik heb hem sinds een tijdje op de deur omdat ik met grote regelmaat verkopers aan de deur had en dat is nu voorbij.

Jehova's heb ik volgens mij maar 1 keer aan de deur gehad en wel eens foldertjes op de mat als ik thuis kwam.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 08 Mei 2014 21:59

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Bijna nooit eigenlijk, maar dat komt misschien ook wel doordat onze bel vaak uit staat :redface:
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 09 Mei 2014 11:59

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Wat voor verkopers komen er dan eigenlijk bij jullie langs?
Hier goede doelen (zowel collectes als donateurs werven), kinderpostzegels en buurjongetjes die paaseieren verkopen voor de plaatselijke voetbalvereniging (etc). En ik vind dat helemaal niet vervelend!

Oja, bij mijn oude huis in Enschede is er ooit iemand geweest die wilde met de minister van financiën des huizes spreken (?). Hij geloofde niet dat ik mijn eigen financiën regelde (ik woonde alleen..). Uiteindelijk bleek dat hij wilde dat ik naar Nuon overstapte. Nou nee, liever niet. Tot ziens!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 09 Mei 2014 15:16

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Ik kreeg ze toevallig vandaag aan de deur. Derde of vierde keer in een paar jaar. Valt dus mee. Heb hun openingszin aangehoord, aangegeven dat ik er geen interesse in heb, hun folder aangenomen en ze nog een fijne dag en succes toegewenst.

In de stad hier word ik wel vaak aangesproken. Ook daarbij reageer ik hetzelfde.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 09 Mei 2014 21:27

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Hier echt om de zaterdag.
Er komt een busje de wijk ingereden. Daar komen een lading mensen uit, ook kinderen en je ziet ze weer door de wijk zwermen. Ze zijn hier heel opdringerig. Ze hebben inmiddels begrepen dat ze hier niet meer hoeven te komen.
Het was een gegeven moment zelfs zo vervelend dat ze zondagochtend om 09:00 ons wakker maakten om ons uit te nodigen voor de dienst. (belden aantal keer aan)
Ik ben altijd heel vriendelijk gebleven maar na 3 jaar was ik het zat.
2016
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 09 Mei 2014 21:38

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Ik woon hier nu ruim een jaar en hier zijn ze ook al heel wat keren aan de deur geweest! Ik heb de bel uitgetrokken en een sticker op de deur. Was er ook echt helemaal klaar mee.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 09 Mei 2014 21:44

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Green_Pepper schreef:Wat voor verkopers komen er dan eigenlijk bij jullie langs?
Hier goede doelen (zowel collectes als donateurs werven), kinderpostzegels en buurjongetjes die paaseieren verkopen voor de plaatselijke voetbalvereniging (etc). En ik vind dat helemaal niet vervelend!


Goede doelen vind ik ook niet vervelend en kinderpostzegels ook niet maar bedrijfsmatige verkopers wel. En die kwamen er soms meerdere per week. Vooral in de tijd dat hier glasvezel gelegd werd, het ene naar het andere aanbod van verschillende providers maar ze kwamen ook gerust nóg een keer. Nuon, Essent, kranten, mobiele providers...
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 15 Mei 2014 01:32

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Hier nog nooit, maar zit in een studentenhuis...
Bij mijn ouders was het inderdaad ook om de zaterdag, echt heel vroeg 's ochtends ook dat ze een aantal keer aanbelden. Op een gegeven moment hebben m'n zusje en ik niet meer open gedaan (waren nog jong en wisten na een paar keer wie het waren) en sindsdien worden de boekjes door de deur gegooid. Op die leeftijd vond ik er nog wel eens mooie plaatjes in staan van de natuur enz., nu kijk ik zelf er niet eens meer in als ik ze zie liggen bij mijn ouders... :eyes:
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem123

Bericht 15 Mei 2014 11:58

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Hier ook niet zo vaak. Ik denk 1-2 keer in het jaar. Wel vaak hetzelfde gezin, vrouw man en 2 kinderen. En dan duwen ze die kinderen tot vlak voor de voordeur. Zo zielig.
Ik doe gewoon de deur open en wens ze een fijne dag verder maar wij hebben geen interesse.
<<

Anoniem280

Bericht 15 Mei 2014 13:10

Re: Hoevaak Jehova's aan de deur?

Ik heb ze hier, in 4,5 jaar tijd, nog maar 1 keer aan de deur gehad.
Ze gaan eigenlijk altijd naar de buren. Misschien denken ze ook wel dat het huis hiernaast bij deze woning hoort, denken trouwens de meeste mensen, en dat ze daarom ons huis overslaan.

De tnt wil hier ook nog wel eens spullen voor de andere buren leveren.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kira