Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


onderhoudsbeurt fiets

<<

Anoniem178

Bericht 06 Mei 2014 09:05

onderhoudsbeurt fiets

Vanochtend heb ik een lekke band opgelopen op de fiets. Toen ik beter keek was het profiel van mijn band helemaal glad gesleten. Eigenlijk is het dus een onderhoudsissue en die lekke band zat eraan te komen met die staat van de buitenband. Ik fiets ongeveer 3000 km per jaar, dus ik heb graag nieuwe banden en voor die paar euro extra gaat hij dus naar de fietsenmaker. Als ik daar dan toch ben kan hij misschien even kijken naar de hele fiets.
Nu rijdt hij minder soepel dan 3 jaar geleden (toen was ie nieuw), dus ik vraag me af of een onderhoudsbeurt zin heeft. Is best prijzig (40-60 euro), maar ik denk wel dat het een goede investering kan zijn in mijn fiets. Wie doet zoiets weleens, of heeft het gedaan? Is die beurt zij geld waard?
<<

Patsy

Bericht 06 Mei 2014 12:03

Re: onderhoudsbeurt fiets

Toen ik mijn fiets kocht zat er een onderhoudspakket bij. De eerste beurt gratis, 2e voor 15 euro, 3e voor 30 euro. Mijn fietz fietste altijd weer als nieuw en zag er ook zo uit, maar na die 3 beurten is ie niet meer geweest...
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 06 Mei 2014 12:19

Re: onderhoudsbeurt fiets

Als je zelf niet zoveel aandacht besteed aan het onderhoud van je fiets is het het wel waard denk ik. Een beetje olie en verwijderen van vuil maakt alles wel weer wat soepeler en misschien fietst hij daarna weer beter, maar die garantie kunnen ze je natuurlijk nooit geven. Voor het algemene onderhoud van je fiets is het wel goed, denk ik!
<<

Anoniem178

Bericht 06 Mei 2014 13:27

Re: onderhoudsbeurt fiets

Ik woon op de 3e verdieping en de fiets staat beneden in de berging, daardoor is de stap om aan mijn fiets te gaan klussen best groot. De meeste dingen kan ik zelf, maar ik doe het niet, komt er niet van, dus onderhoud is op de banden oppompen na nul.
Bedankt voor de antwoorden. Heb net een fietsenmaker gevonden die mijn bandenmaat heeft (les voor een volgende fiets), dus als ik hem langsbreng zal ik even vragen of er nog tijd voor is de boel even na te lopen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron