Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen en pesten

<<

Anoniem121

Bericht 06 Mei 2014 07:16

Kinderen en pesten

Gisteren was ik met de kinderen zwemmen. Er waren een meisje en een jongetje van een jaar of 12 die wilde graag met de oudste spelen. De oudste moest een ring weggooien en die kinderen doken hem op. Niets aan de hand en hartstikke gezellig.

Tot er een ander meisje in het zwembad komt. Haar ouders komen vaak in het cafe van m'n ouders en J. kent dat meisje ook goed omdat hij in het cafe vaak met haar en haar broertje speelt als de ouders gaan sporten. Haar ouders hebben wel eens gezegd dat het meisje gepest wordt op school. Op dat moment zegt mijn zoon 'Hè daar komt S. met J. daar ga ik straks mee spelen. Waarop het meisje waar hij mee aan het spelen is heel manipulatief begint dat S. stom is en hij niet met haar moet gaan spelen want ze is irritant en weet ik wat nog meer wat mijn zoon, van 3,5, tegen haar moet zeggen.

Ik was zó boos op dat moment dat ik er naar toe ben gegaan en heb gezegd dat J. S. hartstikke lief vind en dat J. zelf wel uitmaakt wie hij stom vind of niet. Gelukkig pikte J. het op en wilde graag met het gepeste meisje en haar broertje spelen.

Later bij het aankleden begon de moeder van het meisje er over dat ze het niet zo leuk vond dat ik haar dochter aan had gesproken op het pesten, want dat pesten gebeurt nu eenmaal en nu was haar dochter 'verdrietig' omdat ze er op aangesproken was :wtf: het had nogal indruk gemaakt geloof ik.

Ik stond echt even met m'n mond vol tanden en heb haar verteld dat ze er misschien eens bij na moet denken hoe S. zich voelt als ze gepest wordt...

Wat zouden jullie in zo'n geval doen? En hoe gaan jullie om met pesten?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 06 Mei 2014 07:18

Re: Kinderen en pesten

Hetzelfde reageren als jij. Ik vind dat je het goed gedaan hebt!
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:07

Bericht 06 Mei 2014 07:22

Re: Kinderen en pesten

Ik vind ook dat je het goed hebt aangepakt
februari 2011
april 2013
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 06 Mei 2014 07:41

Re: Kinderen en pesten

Absoluut hetzelfde als jij, alleen had ik er waarschijnlijk wel een ander verhaal van gemaakt en uitgelegd wat pesten is.
Vind de reactie van die moedee trouwens heel apart...
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 06 Mei 2014 07:44

Re: Kinderen en pesten

Pff ik haat van die moeders die hun kop in het zand steken als hun kind iets verkeerds doet. Vreselijk, als zij het schijnbaar al zo normaal vind dat haar dochter pest, hoe normaal moet het voor haar dochter dan wel niet zijn? Echt, ik heb er zn hekel aan! Wij gaan er echt alles aan proberen te doen om te voorkomen dat onze kinderen zullen pesten, natuurlijk kun je het niet altijd voorkomen maar je kunt er wel zoveel mogelijk aan doen.

Ik had hetzelfde gedaan als jou en zou echt flabbergasted zijn als er een moeder van de pestende partij naar mij toe zou komen. Daarbij heb je dan alleen nog maar gezegd dat jouw zoon zelf wel bepaald hoe & wat & met wie en niet eens over het pesten van het meisje zelf.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem121

Bericht 06 Mei 2014 08:06

Re: Kinderen en pesten

Ik weet natuurlijk niet wat het meisje tegen haar moeder heeft verteld. Die had het veel te druk met in de zon liggen en had totaal niet door wat de kinderen aan het doen waren.

Zelf heb ik er ook een schurfthekel aan, aan pesten maar ook aan ouders die zeggen 'dat doet mijn kind niet'. Maar dat komt misschien ook omdat ik zelf jaren ben gepest.
<<

Anoniem123

Bericht 06 Mei 2014 08:50

Re: Kinderen en pesten

Blue flower schreef:Absoluut hetzelfde als jij, alleen had ik er waarschijnlijk wel een ander verhaal van gemaakt en uitgelegd wat pesten is.
Vind de reactie van die moedee trouwens heel apart...


Een kind van 10-12 hoef je echt niet meer uit te leggen wat pesten is. En voor een kindje van 3,5 vind ik de serieuze uitleg nog wat te heftig. Ik zou het dan echt op een hele kinderlijke manier uitleggen aan mijn kind.

Pluis: goed gedaan! Ik had er ook wat van gezegd, ik heb echt zo'n hekel aan pesten. En die moeder heeft echt een plaat voor dr hoofd...
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 06 Mei 2014 09:21

Re: Kinderen en pesten

Goed gehandeld! Ik had precies hetzelfde gedaan.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 06 Mei 2014 09:29

Re: Kinderen en pesten

SarahKey schreef:
Blue flower schreef:Absoluut hetzelfde als jij, alleen had ik er waarschijnlijk wel een ander verhaal van gemaakt en uitgelegd wat pesten is.
Vind de reactie van die moedee trouwens heel apart...


Een kind van 10-12 hoef je echt niet meer uit te leggen wat pesten is. En voor een kindje van 3,5 vind ik de serieuze uitleg nog wat te heftig. Ik zou het dan echt op een hele kinderlijke manier uitleggen aan mijn kind.

Pluis: goed gedaan! Ik had er ook wat van gezegd, ik heb echt zo'n hekel aan pesten. En die moeder heeft echt een plaat voor dr hoofd...


Daar heb je gelijk in wat betreft het kind van 10-12 jaar, maar kinderen van 3,5 weten ook al goed wat pesten is maar snappen nog niet goed genoeg dat ze andere daar verdriet mee kunnen doen, en daarom vind ik uitleg wel belangrijk. Mijn zoon is ook 3,5 en hij begrijpt het prima.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Mei 2014 09:44

Re: Kinderen en pesten

Het meisje dat je erop aansprak was toch 12?

Ik vind overigens dat je het prima hebt aangepakt, ik vind het heel raar dat die moeder je nog heeft geprobeerd terug te fluiten. Inderdaad, pesten gebeurt, maar het is aan volwassenen om dat bij te sturen en te corrigeren. Blijkbaar vindt zij dat niet nodig en je ziet wat ervan komt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Mei 2014 10:20

Re: Kinderen en pesten

Ik vind dat je goed gehandeld hebt. Wel erg dat die moeder totaal niks doet en haar kind gewoon lekker laat pesten.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 06 Mei 2014 11:23

Re: Kinderen en pesten

Ik vind dat je goed hebt gehandeld. Zo zou ik het ook gedaan hebben.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

ChiQ

Bericht 06 Mei 2014 11:32

Re: Kinderen en pesten

Pesten vind ik heel erg, niet leuk én je hoort als ouder daarvoor te waken dat je kind een pestkop is, maar ik had dat toch wel anders aangepakt dan jij.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Mei 2014 11:45

Re: Kinderen en pesten

Hoe had jij het aangepakt?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 06 Mei 2014 11:48

Re: Kinderen en pesten

Gepest gaat weg als je kinderen samen laat spelen, ik had dus aan dat meisje opgedragen dat ik graag wil dat ze met zijn alle spelen. Grote kans dat dat meisje nu nog steeds pispaal is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Mei 2014 11:57

Re: Kinderen en pesten

Daar zit zeker wat in, maar ik weet niet in hoeverre een meisje van twaalf zich door een andere moeder laat opdragen dat ze met iemand moet spelen. Je bent natuurlijk ook niet verplicht om te spelen met iemand, het is alleen niet netjes om iemand buiten te sluiten of een ander op te stoken. Het staat haar wel vrij om zelf niet meer mee te doen, daar heb je denk ik niet zoveel over te zeggen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 06 Mei 2014 12:01

Re: Kinderen en pesten

Ik geloof wel dat het effect had op dit meisje. Omdat ze met 12 jaar echt nog wel opkijken tegen volwassenen. Ik zou zoiets zeggen als: 'he hoe heet jij? En dan als ik haar naam weet: 'he truus, ik zou het leuk vinden als jullie dat meisje en broertje ook laten meespelen, jij bent ook wat ouder en kan jij een beetje op ze letten, zou je dat willen doen?' En dan iedereen laten meespelen. Dikke kans dat de pester niet meer mee zal doen als ze weer het meisje pesten, maar dat is mijn gedachte.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 06 Mei 2014 13:56

Re: Kinderen en pesten

Ik vind dat je het goed heb aangepakt Pluis! En ik vind het ook "goed" dat het pestende kind verdrietig werd van het feit dat ze door jou is aangesproken op haar gedrag. Hopelijk denkt dat meisje de volgende keer beter na als ze weer wil gaan pesten en komt ze erachter dat pesten/gepest worden helemaal niet leuk is.

Ik ben zelf vroeger heel veel en lang gepest en getreiterd, dus ik ben hier ook heel streng in naar mijn dochtertje! Nu is dat nog niet nodig omdat ze nog klein is, maar ik leer haar nu al dat ze geen dingen van andere kindjes mag afpakken. Doet ze dit wel, dan moet ze het direct weer teruggeven aan het kindje wat ermee aan het spelen was. Nu geef ik haar wel meteen iets anders in haar hand om af te leiden, omdat ze het natuurlijk nog niet helemaal snapt.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Mei 2014 14:00

Re: Kinderen en pesten

Ik weet nog een tijdje terug dat ik met mijn dochter in de speeltuin was en dat ze aan het spelen was met een meisje van de peuterspeelzaal. Op een gegeven moment kwamen er meer kinderen bij die dat meisje blijkbaar kende, ze zouden prinsesje gaan spelen, mijn dochter helemaal blij, want dat vond zij ook wel een leuk spel. Op dat moment draaide dat meisje zich om en zei glashard tegen haar: 'Jij mag niet meer meedoen.' Ik vond het zo sneu. Nu wist ik wel dat dat meisje veel vaker dat gedrag vertoonde, ook op de peuterspeelzaal, en dat het niet specifiek op mijn dochter gericht was, maar ze was wel even flink verdrietig. Ik vind ook dat je een peuter daarin hoort te corrigeren, dat het niet netjes is om een kind buiten te sluiten. Helaas was de moeder van het meisje niet zo heel betrokken bij het hele gebeuren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 06 Mei 2014 21:07

Re: Kinderen en pesten

Susan schreef:Ik weet nog een tijdje terug dat ik met mijn dochter in de speeltuin was en dat ze aan het spelen was met een meisje van de peuterspeelzaal. Op een gegeven moment kwamen er meer kinderen bij die dat meisje blijkbaar kende, ze zouden prinsesje gaan spelen, mijn dochter helemaal blij, want dat vond zij ook wel een leuk spel. Op dat moment draaide dat meisje zich om en zei glashard tegen haar: 'Jij mag niet meer meedoen.' Ik vond het zo sneu. Nu wist ik wel dat dat meisje veel vaker dat gedrag vertoonde, ook op de peuterspeelzaal, en dat het niet specifiek op mijn dochter gericht was, maar ze was wel even flink verdrietig. Ik vind ook dat je een peuter daarin hoort te corrigeren, dat het niet netjes is om een kind buiten te sluiten. Helaas was de moeder van het meisje niet zo heel betrokken bij het hele gebeuren.


Jeetje wat sneu voor je dochtertje. Zulke opmerkingen zijn op die leeftijd al verschrikkelijk hard, en blijven je altijd bij. En mooi gezegd, jammer dat die moeder niet zo betrokken was. Als ik door zou hebben dat mijn dochtertje pest of gepest wordt, dan grijp ik wel meteen in.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers