Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

<<

caribbeanlover

Bericht 05 Mei 2014 15:38

Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

https://www.youtube.com/watch?v=ZBZs1LsBtVs

Een kind wordt aangereden en tig mensen lopen langs en helpen niet. Heel naar, dus je bent gewaarschuwd!
Het begint met een hond die een andere hond helpt en zo is maar weer eens duidelijk dat de mens veel van dieren kan leren.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 05 Mei 2014 16:02

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Het praat niks goed, maar weet je ook waarom dat in een land als China gebeurd? Degene die helpt kan aangeklaagd worden,waarschijnlijk als zijnde dader, en hoge boetes moeten betalen. Daarom helpt haast niemand daar.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem187

Bericht 05 Mei 2014 16:04

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Ja wat dieren helpen elkaar áltijd en mensen helpen elkaar echt nooit?! Dit zijn gewoon 2 momentopnames. Het is evengoed verschrikkelijk dat niemand dat kind helpt (ik heb het filmpje niet gezien btw), maar dat maakt dieren nog niet beter dan mensen.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Mei 2014 16:06

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

JustMeDaan schreef:Het praat niks goed, maar weet je ook waarom dat in een land als China gebeurd? Degene die helpt kan aangeklaagd worden,waarschijnlijk als zijnde dader, en hoge boetes moeten betalen. Daarom helpt haast niemand daar.

Oh, ik dacht dat het zo was dat degene die daar het alarmnummer belt opdraait voor de kosten van de behandeling van het slachtoffer. Dat heb ik eens gelezen bij een soortgelijk filmpje.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 05 Mei 2014 16:12

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Cotton schreef:
JustMeDaan schreef:Het praat niks goed, maar weet je ook waarom dat in een land als China gebeurd? Degene die helpt kan aangeklaagd worden,waarschijnlijk als zijnde dader, en hoge boetes moeten betalen. Daarom helpt haast niemand daar.

Oh, ik dacht dat het zo was dat degene die daar het alarmnummer belt opdraait voor de kosten van de behandeling van het slachtoffer. Dat heb ik eens gelezen bij een soortgelijk filmpje.


Sommigen zeggen begrip te hebben voor de voorbijgangers. Volgens hen waren ze waarschijnlijk bang dat ze de schuld van het ongeluk zouden krijgen. Incidenten als deze zijn dan ook geen uitzondering in China. Zo zijn er veel rechtszaken geweest waarin mensen die hulp hebben geboden uiteindelijk hoge boetes moesten betalen.

Dit vond ik op een nieuwssite waar dit filmpje besproken word. Dit filmpje is trouwens enorm veel over te vinden. Het meisje is uiteindelijk helaas overleden.
D. 💙14-01-2019💙
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Mei 2014 16:33

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Belachelijk dat men boetes ed riskeert als ze helpen. Dan maar een boete hoor, je laat een kind toch niet creperen! Ze is overleden, dat staat aan het einde, lijkt me duidelijk!
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Mei 2014 16:33

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Serendipity schreef:Ja wat dieren helpen elkaar áltijd en mensen helpen elkaar echt nooit?! Dit zijn gewoon 2 momentopnames. Het is evengoed verschrikkelijk dat niemand dat kind helpt (ik heb het filmpje niet gezien btw), maar dat maakt dieren nog niet beter dan mensen.


Zeg ik dat dan?
<<

Anoniem187

Bericht 05 Mei 2014 16:42

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Ja.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Mei 2014 17:31

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Serendipity schreef:Ja.


Dat zeg ik niet, denk dat je beter even terug kan lezen. Bovendien wat ik erover zeg staat ook bij het filmpje en dus heb ik dat daar vandaan.
<<

Anoniem187

Bericht 05 Mei 2014 17:53

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

caribbeanlover schreef:Het begint met een hond die een andere hond helpt en zo is maar weer eens duidelijk dat de mens veel van dieren kan leren.


Dit vind ik overkomen alsof je vindt dat wij - mensen - een voorbeeld moeten nemen aan dieren omdat wij fouten maken en dieren niet.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Mei 2014 17:57

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Dit filmpje is al een jaar geleden op het nieuws geweest en het niet helpen heeft er inderdaad mee te maken dat de helper dan in China aangeklaagd kan worden. Je zou bij het helpen iets verkeerd doen en dan mag jij betalen. Daarom lopen mensen door. Er is daar toen ook een discussie over geweest.
Hoe triest het ook is, zo werkt het daar en dat klopt niet met onze beleving.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem51

Bericht 05 Mei 2014 19:08

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Joh CBL, veel in het wild levende dieren verstoten zieke, zwakke, gewonde en oude dieren direct uit de groep omdat zij de groep veel te kwetsbaar maken. Zomaar, aan hun lot overgeleverd, achtergelaten om te sterven. Of dieren eten in tijden van honger gewoon hun eigen soortgenoten op. De dierenwereld is hard hoor, wij verzorgen onze zieke/oude medemens nog. Los van het voorbeeld in het filmpje misschien.
<<

Anoniem260

Bericht 05 Mei 2014 19:22

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Je waarschuwt, maar waarvoor precies?
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Mei 2014 21:21

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Serendipity schreef:
caribbeanlover schreef:Het begint met een hond die een andere hond helpt en zo is maar weer eens duidelijk dat de mens veel van dieren kan leren.


Dit vind ik overkomen alsof je vindt dat wij - mensen - een voorbeeld moeten nemen aan dieren omdat wij fouten maken en dieren niet.


:sleep:
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Mei 2014 21:23

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Jerry schreef:Je waarschuwt, maar waarvoor precies?



Zucht snap je dat nou nog niet! Omdat sommige het als schokkend kunnen ervaren daarom. Als ik niks zegt, men kijkt het en dan krijg ik daarna commentaar.
<<

Anoniem187

Bericht 05 Mei 2014 21:26

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

caribbeanlover schreef:
Serendipity schreef:
caribbeanlover schreef:Het begint met een hond die een andere hond helpt en zo is maar weer eens duidelijk dat de mens veel van dieren kan leren.


Dit vind ik overkomen alsof je vindt dat wij - mensen - een voorbeeld moeten nemen aan dieren omdat wij fouten maken en dieren niet.


:sleep:


Sop 't lekker op meid.
<<

Anoniem260

Bericht 06 Mei 2014 05:05

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

caribbeanlover schreef:
Jerry schreef:Je waarschuwt, maar waarvoor precies?



Zucht snap je dat nou nog niet! Omdat sommige het als schokkend kunnen ervaren daarom. Als ik niks zegt, men kijkt het en dan krijg ik daarna commentaar.


Nou zeg, wat reageer je raar. Waar heb ik dat nou aan verdiend? :confused:
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Mei 2014 09:20

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Dat je dat niet snapt, dat wordt toch altijd gezegd bij zulk soort filmpjes....................zucht!
<<

Anoniem260

Bericht 06 Mei 2014 09:37

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Dat kun je toch ook op een normale manier zeggen?
Op deze manier kom je niet erg vriendelijk over
<<

Anoniem286

Bericht 06 Mei 2014 11:41

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Vreselijk en onmenselijk wat daar gebeurd, welke redenen ze er dan ook voor hebben. Wat een naar gedoe.
<<

Anoniem75

Bericht 06 Mei 2014 13:38

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Ik heb dit filmpje eerder gezien en echt m'n maag draait hier van om. Het is al verschrikkelijk dat ze een kindje zo laten liggen en het verkeer rijdt er ook nog eens overheen ipv er om heen. Dat is toch onmenselijk bah! (waarom hebben we geen boze smiley?)
<<

Discodip

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 217

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 06 Mei 2014 17:19

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Ik snap dat ook niet. Vandaag nog een meisje van 15 geholpen was gevallen met haar vriendinnetje van de fiets. Ik reed met mijn clienten in een bus en zag het meisje op het fietspad liggen. Het meisje lag met haar hoofd op de grond en haar mond bloedde erg. De meisjes wisten helemaal niet wat te doen.
Laatst gewijzigd door Discodip op 06 Mei 2014 17:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Discodip

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 217

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 06 Mei 2014 17:20

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

.
Laatst gewijzigd door Discodip op 06 Mei 2014 17:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Discodip

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 217

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 06 Mei 2014 17:22

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Mei 2014 22:39

Re: Kind wordt aangereden, niemand helpt. Verschrikkelijk!

Serendipity schreef:
caribbeanlover schreef:Het begint met een hond die een andere hond helpt en zo is maar weer eens duidelijk dat de mens veel van dieren kan leren.


Dit vind ik overkomen alsof je vindt dat wij - mensen - een voorbeeld moeten nemen aan dieren omdat wij fouten maken en dieren niet.


Ik zeg nergens dat men iets moet, zoals ik dat filmpje staat kan, let op kan he men leren van dieren en een voorbeeld aan ze nemen.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers