Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Haren wassen..drama

<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 04 Mei 2014 20:29

Haren wassen..drama

Pfff wie heeft er tips voor ons? Mijn dochter wordt onwijs hysterisch als er water op haar hoofd komt. Ze heeft inmiddels best lang haar en smeert er geregeld eten in. Om de dag gaat ze in bad. Meestal maak ik haar schoon met een nat washandje, dit gaat redelijk. Maar 1 keer per week moet het toch echt uit gewassen worden. Ik maak het nat met een washandje, zeep het in en dan....komt het drama. Ik probeer het rustig met een bekertje te doen zodat er niks in haar gezicht komt maar ze wordt zo wild dat ze bijna uit bad springt en ze dus wel water op haar gezicht krijgt. Afgelopen vrijdag was het weer zo'n drama en nu wilde ze net helemaal niet meer in bad. Ze gilt en krijst moord en brand, ze kokhalst van het huilen. Met douchen is het trouwens hetzelfde verhaal, pffff ik vind het zo sneu voor haar. Hoe doen jullie dat?
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 04 Mei 2014 20:32

Re: Haren wassen..drama

Een doucheklep! Dat is een soort zonneklep zeg maar zoals je die vroeger veel zag.
Die hebben wij een tijd gebruikt en dat ging supergoed.

kun je bij de prenatal kopen.
ik meen 3.95
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 04 Mei 2014 20:57

Re: Haren wassen..drama

haar zelf laten spoelen, met bekertjes, gietertje, douche, plantenspuit, emmertjes, spuit etc.
Of anders proberen in bad, betonemmer, kiepbad, babybad? dan kan ze kopje onder.
Afbeelding
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 04 Mei 2014 21:07

Re: Haren wassen..drama

Oh die doucheklep is wel een idee, morgen gelijk even ophalen. Zwilling ze zit al in het babybadje, spelenderwijs al veel geprobeerd maar ze blijft heel bang.
Afbeelding


Afbeelding
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 04 Mei 2014 21:33

Re: Haren wassen..drama

Hier zepen we zijn haar in, daarna wachten we totdat hij zelf aan de gang gaat met spetteren/hoofd per ongeluk onder de douche/af en toe een washandje leegknijpen. Soms doen we het met drama in een keer met de douchekop, andere keer gaat het er "vanzelf" uit door wat ik hiervoor zei.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 04 Mei 2014 22:17

Re: Haren wassen..drama

Louise had ook zo'n periode. Haren wassen ging dus met 'geweld'.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Mei 2014 22:23

Re: Haren wassen..drama

Pleun schreef:Hier zepen we zijn haar in, daarna wachten we totdat hij zelf aan de gang gaat met spetteren/hoofd per ongeluk onder de douche/af en toe een washandje leegknijpen. Soms doen we het met drama in een keer met de douchekop, andere keer gaat het er "vanzelf" uit door wat ik hiervoor zei.

Zo doen wij het ook. Af en toe een washandje leegknijpen en ik zet speelgoed aan de andere kant van de douche straal en dan loopt ze er soms per ongeluk onder door. Soms wil ik wel even snel en doe de douchekop er over en dan us het maar even gillen. Zodra we gaan afdrogen is ze het weer vergeten.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 05 Mei 2014 00:31

Re: Haren wassen..drama

Een washand voor de ogen kan ook. Ik kwam voor dochter een Tinkerbel-washand tegen. Deze hebben we samen 'omgedoopt' tot ogen-washand. Deze is speciaal voor het haren wassen. Zij houdt hem voor haar ogen, doet haar hoofd naar achteren en ik spoel zo snel mogelijk met de douchekop haar haren uit. Werkte, vanaf die washand, prima.
<<

Anoniem97

Bericht 05 Mei 2014 06:47

Re: Haren wassen..drama

Ik was nooit haren van de kinderen, en nee ze hebben geen vies haar.
Ze gaan om de dag in bad en spelende wijs worden de haren nat en daardoor ook schoon.
Ik zou het lekker laten, en hooguit met wat (bad)water nat maken.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Mei 2014 08:52

Re: Haren wassen..drama

Gaia schreef:Ik was nooit haren van de kinderen, en nee ze hebben geen vies haar.
Ze gaan om de dag in bad en spelende wijs worden de haren nat en daardoor ook schoon.
Ik zou het lekker laten, en hooguit met wat (bad)water nat maken.


L. Gaat maar 2x per week in bad en ik was zijn haar alleen met water. Nee hij heeft ook geen vies haar! Ja tussendoor als hij er weer eens wat in smeert. Dan poets ik dat er uit met een washand en als het heel erg zet ik hem eerder in bad of onder de douche.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Mei 2014 09:39

Re: Haren wassen..drama

Pompoen schreef:
Gaia schreef:Ik was nooit haren van de kinderen, en nee ze hebben geen vies haar.
Ze gaan om de dag in bad en spelende wijs worden de haren nat en daardoor ook schoon.
Ik zou het lekker laten, en hooguit met wat (bad)water nat maken.


L. Gaat maar 2x per week in bad en ik was zijn haar alleen met water. Nee hij heeft ook geen vies haar! Ja tussendoor als hij er weer eens wat in smeert. Dan poets ik dat er uit met een washand en als het heel erg zet ik hem eerder in bad of onder de douche.



R heeft altijd gel in zijn haar, niet wassen lijkt me geen goed plan. Hij maakt er nog geen drama van maar dat komt ongetwijfeld nog.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Mei 2014 10:21

Re: Haren wassen..drama

Gel kun je gewoon met water uitwassen hoor, kijk je moet er geen wax of iets anders vettigs insmeren, dan heb je echt zeep nodig, maar gel kun je er gewoon uitspoelen.

L. heeft altijd een enorm droge huid dus ik ben een tijdje terug gestopt met shampoo gebruiken en ik merk eigenlijk geen verschil!
<<

Anoniem57

Bericht 05 Mei 2014 10:25

Re: Haren wassen..drama

Vervelend he, dat geëmmer steeds?
Hier krijst ze al maanden alles moord en brand, douchen heeft ze alleen de eerste twee weken gedaan want ze houdt niet van de sproeier. Hier krijst ze alles bij elkaar, maar ze moet toch gewassen worden dus ik zet haar in bad en was alles heel snel, dat bekertje water doe ik ook niet langzaam, soms helpt het als ze het zelf mag doen maar anders doe ik het gewoon zolang het nodig is. Niet leuk, maar goed, ze gaat er niet dood van.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Mei 2014 10:49

Re: Haren wassen..drama

Jezzie schreef:ik zet speelgoed aan de andere kant van de douche straal en dan loopt ze er soms per ongeluk onder door.

Haha deze vind ik heel grappig en slim :)

Ik gooi vaak een bakje water over z'n kopje als hij in bad zit. Vindt hij niet leuk maar het is snel voorbij. Ik was het eigenlijk ook bijna nooit en toch heeft hij hele schone haartjes, ik smeer er soms alleen wat kokosolie in.

Vervelend zeg dat het zo'n drama is! Wel goeie tips hier, met die klep of zo'n hele bijzondere oogwashand.
#teammaple🍁
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Mei 2014 10:55

Re: Haren wassen..drama

Maar dan een vraag aan alle haarwasdramamama's; is het altijd moeizaam geweest?

L. vind namelijk echt alles prima (onderwater, douche er vol op, plens water over zijn hoofd gooien etc.) en ik hoop niet dat hij later veranderd in een harenwasdramamonster!
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 05 Mei 2014 11:22

Re: Haren wassen..drama

Pompoen schreef:Maar dan een vraag aan alle haarwasdramamama's; is het altijd moeizaam geweest?

L. vind namelijk echt alles prima (onderwater, douche er vol op, plens water over zijn hoofd gooien etc.) en ik hoop niet dat hij later veranderd in een harenwasdramamonster!


hier was de eerste 1,5-2 jaar niks aan de hand, daarna was het drama. Ik douche altijd samen met mijn zoon, dan sproei ik weleens "per ongeluk" over zijn haar. De laatste weken wil hij het zelf met een beker doen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem57

Bericht 05 Mei 2014 11:40

Re: Haren wassen..drama

Hier is het echt vanaf haar geboorte al drama. Evenals drama met aan- en omkleden, luier verschonen...
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 05 Mei 2014 11:54

Re: Haren wassen..drama

Ik ben toen dit begon heel rap gestopt met shampoo wassen. De oudste gebruikt het nu wel weer, de jongste af en toe.Zij hebben geen vies of vet haar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem261

Bericht 05 Mei 2014 12:44

Re: Haren wassen..drama

Hier is het sinds dat ze een jaar is ongeveer ook drama. Gillen, uit bad klimmen etc. Ze mag het zelf uitspoelen met een bakje (gaat steeds beter), en soms zet ik toch even de sproeier erop (gaat ook steeds ietsje beter) maar dat blijft erg tegenstribbelen dan.
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 05 Mei 2014 18:43

Re: Haren wassen..drama

Parel schreef:Vervelend he, dat geëmmer steeds?
Hier krijst ze al maanden alles moord en brand, douchen heeft ze alleen de eerste twee weken gedaan want ze houdt niet van de sproeier. Hier krijst ze alles bij elkaar, maar ze moet toch gewassen worden dus ik zet haar in bad en was alles heel snel, dat bekertje water doe ik ook niet langzaam, soms helpt het als ze het zelf mag doen maar anders doe ik het gewoon zolang het nodig is. Niet leuk, maar goed, ze gaat er niet dood van.


Heel vervelend inderdaad. Bij mijn man is ze trouwens een stuk milder....dussss :eyes:
Ik heb een doucheklep gekocht dus binnenkort maar even proberen. Vanavond hoeft ze niet in bad gelukkig :^^:
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 05 Mei 2014 19:00

Re: Haren wassen..drama

Oooo dat is hier ook heeeeel lang geweest. Totdat ze een keer een filmpje zag van haar als baby waar ik d'r haar deed wassen en toen zag ze dat ze niet ging huilen en sindsdien huilt ze niet meer haha.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Mei 2014 19:02

Re: Haren wassen..drama

Haha, tip van de week. Maak als je kind als baby het niet erg vind een filmpje van het haren wassen en laat dat zien als ze ouder worden :smile: .
Ik ga gauw een filmpje maken, het gaat nu juist zo goed!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 05 Mei 2014 19:07

Re: Haren wassen..drama

R. vindt het ook niet fijn om water in haar gezichtje te krijgen. Dit is eigenlijk al vanaf het begin. Ik vind douchen makkelijker omdat ze dan even onder de straal door kan. In bad maak ik het wat nat met een washandje. Ik gebruik ook eigenlijk nooit shampoo.

Als ze eten in haar haren smeert maak ik dat vaak ook gewoon schoon met een washandje.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers