Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Airbnb

<<

Anoniem83

Bericht 04 Mei 2014 18:12

Airbnb

Iemand ervaring met een kamer huren van een local via aurbnb? Wij gaan volgend jaar naar New York City en het scheelt echt heel veel of we nou een hotel boeken of iets huren via airbnb.
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 04 Mei 2014 18:20

Re: Airbnb

Ik heb twee keer een appartement via Airbnb geboekt en ik ben heel tevreden. De eerste keer was in New York en de tweede keer in Duitsland. Het is goedkoper dan een hotel en er staan echt hele bijzondere/mooie dingen tussen. Wij gaan deze zomer naar Italië en we zijn weer aan het zoeken via Airbnb.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 04 Mei 2014 18:47

Re: Airbnb

Ik heb het 1x gedaan, was prima, en 2e keer werd het vlak van te voren geannuleerd, dat was echt zwaar k*t. Dus voor mij zowel positieve als negatieve ervaring
<<

Anoniem130

Bericht 04 Mei 2014 19:03

Re: Airbnb

Ik heb hele goede ervaring in Budapest (super centraal helemaal eigen appartement/huisje). Mijn zus had een topadres in New York, werd ook op sleep genomen door die locals (als je dat wilt natuurlijk) en is ook helemaal bevriend geraakt met dat stel bij wie ze toen zaten. Superleuk.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 04 Mei 2014 19:05

Re: Airbnb

Ik heb ook een aantal positieve ervaringen, gewoon goed kijken naar de foto's en googlen op locatie icm ov.
Afbeelding
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 04 Mei 2014 19:42

Re: Airbnb

Ik heb ook goede ervaringen! Zowel in Hamburg (echt geweldig!) en Budapest (was goed voor de prijs, achteraf liever meer betaald voor meer luxe).
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Mei 2014 19:43

Re: Airbnb

Wolf, welke vond jij in Hamburg zo geweldig? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 04 Mei 2014 20:59

Re: Airbnb

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Airbnb, in meerdere steden en landen.

Wil je echt een kamer huren in New York bij iemand in huis of een heel appartement (waarbij de host niet aanwezig is)? Want dat laatste is illegaal (ik neem tenminste aan dat je minder dan 30 dagen wil blijven - anders niet). Of je nou ook als huurder een boete kunt krijgen kan ik niet vinden, wel dat je host flink beboet kan worden en eventueel uit z'n appartement gezet (en jij dus ook). Dus denk er even over na of je je daar prettig bij voelt.
<<

Anoniem83

Bericht 05 Mei 2014 01:11

Re: Airbnb

Bedankt voor de antwoorden. Het gaat idd om een appartement waarbij de host verder niet aanwezig is, ik was ondertussen ook al op de hoogte dat het inderdaad illegal is. Maar dat het eigenlijk ook niet echt gecontroleerd wordt/kan worden, dat risico zit eraan verbonden dan. Mijn man vindt het een superleuk idee, dus misschien dat het het alsnog wél wordt. Met het klasse hotel (+ ligging) scheelt het zo'n 900 euro, daarvan kan ik heel veel leuks shoppen daar.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 05 Mei 2014 14:01

Re: Airbnb

Zora schreef:Wolf, welke vond jij in Hamburg zo geweldig? :)


Ik stuur je hem per PM! Hij ligt wel net wat buiten Hamburg trouwens! Maar bij een dijk, prachtig water, strand, boeren met fruitverkoop, etc.!
<<

Anoniem147

Bericht 20 Jun 2014 08:39

Re: Airbnb

Ik heb 3x via Airbnb geboekt. Alle 3 de keren is het goed bevallen.

1x zaten we echt in een huis van mensen (die er zelf niet waren). Dat vond ik iets minder, want ondanks dat het netjes was, lagen wel in de badkamerkastjes etc. hun spulletjes (begrijpelijk).

Ik heb ook 2x een appartement gehuurd want die hosts puur als verhuur hadden. Dus geen spullen van zichzelf alleen de leuke aankleding.

Maar in zijn totaliteit altijd erg tevreden!

Ik heb de hosts bij alle 3 niet ontmoet. Wel 2x via de whatsapp gesproken.
<<

Anoniem 146

Bericht 20 Jun 2014 08:56

Re: Airbnb

Ook hier veelal positieve ervaringen dus. :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 20 Jun 2014 08:56

Re: Airbnb

Ik ga dit weekend naar een stad in België. Tot nu toe goed contact gehad met de host dus ik heb er alle vertrouwen in. Enigste wat je niet moet vergeten dat je zelf voor je ontbijt moet zorgen, maar dat is niet zo moeilijk om dat van te voren in te slaan.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 05 Mei 2015 15:07

Re: Airbnb

Wij gaan dit jaar ook voor Airbnb! Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal bevallen. De eerste is geboekt dichtbij Boston en de tweede gaan we straks waarschijnlijk boeken in de buurt van Washington. Ben heel benieuwd hoe het zal bevallen. Ik hoor veel goede verhalen.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Mei 2015 15:10

Re: Airbnb

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 05 Mei 2015 15:11

Re: Airbnb

Haha ja, ik had het gelezen. Ben je blij mee als verhuurder! Gelukkig zijn ze verzekerd via Airbnb.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 05 Mei 2015 16:28

Re: Airbnb

Wij hebben afgelopen weekend een nachtje in België geslapen en is weer goed bevallen. Kregen zelfs een ontbijt wat niet onder deed voor een 5-sterren hotel en er was een jacuzzi! :love:
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 05 Mei 2015 17:43

Re: Airbnb

Klinkt goed, Bailando! Heerlijk zeg. Ik vind het ook een fijne site waarbij je je wensen goed in kan vullen.
Alleen het laden van die foto's... Wat een drama zeg!

We hebben drie huisjes geboekt voor onze vakantie. We hebben in New York uiteindelijk ook een Airbnb geboekt (als hij geaccepteerd wordt). We hadden eigenlijk een hotel geboekt, maar die kunnen we nog annuleren. Dit ziet er veel beter uit en je eigen kookmogelijkheid is ook wel erg lekker. We blijven namelijk vijf nachten. Om dan drie keer per dag minimaal buiten de deur te eten is ook niet alles.

Wat ook super tof was, was dat we binnen vijf minuten net reactie hadden bij een andere Airbnb. Echt heel erg netjes :)

Ik kwam er trouwens bij het boeken van de tweede Airbnb achter dat je met de rentepunten van de ING 25 euro korting kan krijgen op een reservering. De eerste hadden we al geboekt zonder code een paar dagen geleden. Maar net dus twee accomodaties geboekt met 25 euro korting. Toch weer mooi meegenomen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Mei 2015 21:16

Re: Airbnb

Bevalt mij altijd erg goed, airbnb.
#teammaple🍁
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 07 Mei 2015 06:55

Re: Airbnb

Uit nieuwsgierigheid, waarom moet je als host aanwezig zijn Lonely Goatherd? Hoe kun je dan je plek verhuren? Ik heb vrienden hier die hun appartement/huis onderverhuren aan airbnb als ze op vakantie zijn, populaire plekken in Sydney en verdienen ze mooi zakcentje aan. Willen wij ook gaan doen in de toekomst...
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 07 Mei 2015 07:43

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Marsy31 schreef:Uit nieuwsgierigheid, waarom moet je als host aanwezig zijn Lonely Goatherd? Hoe kun je dan je plek verhuren? Ik heb vrienden hier die hun appartement/huis onderverhuren aan airbnb als ze op vakantie zijn, populaire plekken in Sydney en verdienen ze mooi zakcentje aan. Willen wij ook gaan doen in de toekomst...
Is alleen in New York (nouja, misschien ook elders, hangt van je lokale wetgeving af) i.v.m. conurrentie voor hotels en belastingen ofzo. Je mag sinds een paar jaar dus alleen een kamer of paar kamers verhuren in je eigen huis terwijl je er zelf dus ook aanwezig bent als het voor minder dan 30 dagen is.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 07 Jul 2015 19:24

Re: Airbnb

Even een tip voor iedereen
Bij ING kun je nu voor 2500 rentepunten een kortingsbon kopen met een tegoed van 25 euro.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 07 Jul 2015 20:39

Re: Airbnb

Ah balen! Nog geen twee uur geleden een boeking gedaan!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Jul 2015 00:14

Re: Airbnb

Ik heb vorig jaar een appartementje in Parijs gehuurd via Airbnb met mn vader en zusje, beviel prima! Deze zomer ga ik met Esperanza naar Malta en hebben we iets geboekt via Wimdu, dat is net zoiets als Airbnb. Ben erg benieuwd, op de foto's zag het er prima uit in elk geval!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem 146

Bericht 08 Jul 2015 08:13

Re: Airbnb

Vorig jaar heb ik via airbnb gelogeerd in NY. (8 dagen). Geen moment spijt van gehad. :D
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers