Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geopereerd, uit het ziekenhuis

<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 04 Mei 2014 15:33

Geopereerd, uit het ziekenhuis

Even mijn verhaal kwijt..

Gisteren middag kreeg ik ineens behoorlijke zij pijn, alleen links aan rug gedeelte.
Wou even uurtje slapen maar dat ging niet door de pijn.
Na pijnstiller ging het met een uurtje weg maar het kwam die avond weer terug, kreeg vlijmscherpe steken in mijn schouder! Wilde nog wat tv gaan kijken voordat ik naar bed zou gaan maar werd ineens heel beroerd.
Warmte aanval en kotsmisselijk ineens ook, moest ervan kokhalzen. Pijn werd zo heftig dat een vriend is gekomen en we naar de eerste hulp zijn gegaan.
Uren daar wachten tot ik aan de beurt was.
Op een behandel bed ook uren gezeten, urine onderzoek, bloeddruk, hartfilmpje, temperatuur etc.
Bloedtestje; iets verhoogde waarde kon duiden op ontsteking. Meest serieuze namen ze minimaal verhoogde waarde van longembolie, schrok me de t..

Morfine spuit in mijn buik gehad, foto's werden gemaakt en uiteindelijk moest ik naar boven. In een bed gaan liggen want moest de aankomende ochtend een scan laten maken. Ik had het niet meer, wat een toestand en wilde naar huis!
Kreeg een infuus alvast en spuit in m'n been met bloedverdunners voor het geval ik wel longembolie had.
Die vriend is rond half 5 weggegaan, ik wilde wat slapen maar dat lukte niet, helse pijn weer.
Ja hoor nog een morfine spuit gekregen. Rond 7.20 rukte een zuster alle gordijnen open, zoo ik was chago had niet geslapen en waarom zo vroeg! Moest gelijk 2 parac. innemen en kreeg gelukkig iets te eten.

Rond 9 werd ik weer met rolstoel(voelde me zo ongemakkelijk in dat ding) opgehaald voor een scan.
Contrast vloeistof in infuus gehad en uiteindelijk weer in bed beland. 2x met arts gesproken en ze konden niks opmaken van alle uitslagen die er waren.
Naar huis dus met tramadol en parac.
Als het morgen niet over is moet ik mijn huisarts bellen.

Sprak net mijn oudste broer even en die vond het maar raar dat ik mama niet eerder had ingelicht!

Lig nu maar op de bank, tramadol gaat werken zo duf als wat en word kotsmisselijk.
Ene kant ben je blij dat je niks mankeert maar andere kant wil je een verklaring voor dit.
Nog nooit gehad dus herkende het niet en zo heftig ook.
Laatst gewijzigd door expressob op 15 Jun 2014 22:34, in totaal 11 keer gewijzigd.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 04 Mei 2014 16:38

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Wat eng! Voel je je nu wel beter of is het nog steeds zo heftig?
Wel fijn dat je weer thuis bent. Heeft het niet iets met blindedarm te maken? Maar ga er vanuit dat ze dat wel hebben gecheckt. Sterkte!
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 04 Mei 2014 18:29

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Ja vond het ook allemaal best eng. Toeters en bellen aan mijn lijf, in een ziekenhuisbed verblijven.
De pijn in mijn schouder is weer afgezwakt. Mijn zij is uit te houden maar nog niet over.
Ben nu zo ziek! 2x vrij snel achter elkaar vloedgolven overgeven!

Mijn moeder zei dat het haar pijn deed dat ik haar niet vannacht had ingelicht.
Ik zei dat ik het begreep, nee zei ze dat doe je niet anders had je je moeder wel gebeld.
Ze vond het erg jammer dat ik mijn moeder niet nodig had op zo'n moment.
Probeerde het uit te leggen maar hielp niet. Nou zit ik daar ook nog mee.

Edit: organen zijn ook allemaal gecheckt
<<

Anoniem185

Bericht 04 Mei 2014 18:33

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Wat naar dat je moeder zo weinig begrip voor je heeft. Dan zou ik de moeite van het uitleggen al niet meer doen. Heel hard, maar mensen die van je houden hoef je niets uit te leggen en anderen kun je alles uitleggen maar die zullen daar toch geen waarde aan hechten. Ik hoop dat je moeder in de eerste categorie blijkt te vallen en na de teleurstelling toch beseft dat je misschien op dat moment even andere dingen aan je hoofd had en dat je dit niet bewust hebt gedaan om haar pijn te doen.

Fijn dat je pijn wat is afgezwakt, maar wat vervelend dat je zo moet overgeven! Van morfine kun je inderdaad behoorlijk misselijk worden dus grote kans dat je daarom zoveel overgeeft nu. Kun je niet iets tegen de misselijkheid krijgen?
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 04 Mei 2014 19:02

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Vreselijk vliegt echt m'n mond uit, kon ik daarna schoonmaken wat een ellende.
Mijn vriendin zei het zo straks ook dat het van de morfine kan komen, daar had ik niet aangedacht.
Ben kleine slokjes cola drinken zonder prik, heb niks in huis tegen misselijkheid en kan nu zelf de deur niet uit.

Hou nu mn moeder op de hoogte via de sms
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Mei 2014 21:04

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Bah, wat een rotnacht! En wat vreselijk dat je je zo beroerd voelt. Sterkte en beterschap!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Burgemeester Johanna

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 384

Geregistreerd: 01 Feb 2014 08:40

Bericht 04 Mei 2014 21:15

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

He bah wat vervelend. Ik snap heel goed dat ze bij die verhoogde waarde (D-dimeer heet ie als je m nog eens wilt nakijken) gelijk willen onderzoeken of je geen longembolie hebt. Dan is echt gevaarlijk namelijk!

Beterschap.
<<

Anoniem130

Bericht 04 Mei 2014 21:29

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Het kan verrekte waarschijnlijk door de morfine komen inderdaad. Daar zou je arts je eigenlijk over hebben moeten inlichten. Ook een bekende bijwerking van tramadol trouwens. Ik zou daar morgen je huisarts even over contacten eventueel.

Wat ontzettend eng en heftig zeg! En frustrerend dat het én niet over is én ze nog niet weten wat het is. Heel veel sterkte en beterschap!

Mocht het je enigszins gerust stellen: een enigszins verhoogde D-dimeer zegt niet veel en is ontzettend aspecifiek. Ze zijn ook veel terughoudender aan het worden om het te prikken (omdat je dan net zal zien dat hij verhoogd is en dan moet je er iets mee, terwijl het meestal niets is) en eigenlijk is het de bedoeling dat ze het alleen nog prikken bij een sterke verdenking van een embolie (en eigenlijk ook dan niet, dan liever gelijk een CT-angiografie) en dat als hij dan niet verhoogd is, je het uit kunt sluiten. Dus meer andersom, dat je als hij 0 is je een longembolie uit kunt sluiten, als hij verhoogd is betekent dat absoluut niet dat je waarschijnlijk een longembolie hebt.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Mei 2014 21:38

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Wat akelig meid. Hopelijk kom je er gauw achter wat de oorzaak is en knap je weer vlug op :hug:
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 04 Mei 2014 22:13

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Is je maag ook gecheckt?
Vervelend zeg, dat je niets weet.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 04 Mei 2014 23:30

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Bedankt voor jullie reacties. Reageer morgen even erop.
Ik lig kapot tegaan van de pijn weer, heb de huisartsenpost gebeld en na overleg met arts toch even een tramadol innemen en kijken of die aanslaat. Van morfine kun je inderdaad van overgeven, niet dat dat mij gerussteld.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 05 Mei 2014 08:17

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Surya schreef:Is je maag ook gecheckt?
Vervelend zeg, dat je niets weet.


Weet het niet. Had op dat moment niet zo heel veel last van mijn maag.
Er is wel gevoeld, gedrukt, geklopt op/aan mijn buik.
Weet niet precies wat ze allemaal uit mijn bloed hebben gehaald.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 05 Mei 2014 08:25

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Bedankt nogmaals voor de beterschaps wensen.
Ben de nacht doorgekomen maar pfffff.... Na zo'n 3kwartier begon de tramadol te werken, ik bleef misselijk dat is ook al beroerd slapen. Bijwerking van TD soms; jeuk, heb ik dat! Heb mijzelf overal gekrabt vannacht(gevoelig typje denk ik)

Whatever: dank voor je uitgebreide reactie. Wat mij is bijgebleven is dat ze ook daarop gingen testen omdat ik extra pijn had met ademhalen en lang uitademen deed ook meer zeer. De waarde was minimaal verhoogd en dan kun je alsnog een longembolie hebben werd er gezegd, vandaar alle toeters en bellen.

Ik kijk nu eerst hoe het gaat zonder pijnstillers, misschien is het nu klaar/over (wat ik ook wel hoop).
Treed de pijn toch weer op dan bel ik direct mijn huisarts.
<<

Anoniem44

Bericht 05 Mei 2014 09:01

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Wat een rot nacht zeg, hoop dat het nu beter zal gaan. Beterschap!
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 05 Mei 2014 10:23

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Dankje ED

Pijn is zo goed als weg, voel mij nog wel slap en misselijk.
Van de huisarts moet ik geen tramadol meer nemen(had vanmorgen toch maar even gebeld) krijg nog een telefoontje vd huisarts of ik wat krijg tegen de misselijkheid want kan nu amper iets eten.
<<

Anoniem187

Bericht 05 Mei 2014 11:20

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Beterschap! Klote als je je zo ziek voelt :(
<<

Anoniem261

Bericht 05 Mei 2014 11:36

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Heel stom misschien hoor, maar ik dacht meteen aan galstenen toen ik dit las (koliekpijnen?).
Ik had een aantal dezelfde symptomen (oa pijnen hoog in m'n rug/schouder en rechterkant van m'n lijf), werd aan vanalles gedacht (behalve galstenen), heb ruim 2 maanden met pijn gezeten en pijnstillers (oa idd tramadol, werd ik ook onwijs misselijk van). Tot ik erop heb gestaan dat er een echo gemaakt zou worden, en idd, galstenen. Week later kon ik voor OK, galblaas eruit, en alle klachten waren meteen verdwenen.
Veel beterschap!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 05 Mei 2014 15:05

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Maar ze zegt dat het links was, en niet rechts.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem130

Bericht 05 Mei 2014 15:18

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

JustMeDaan schreef:Maar ze zegt dat het links was, en niet rechts.


Haha, my thoughts. En links pijn van je galblaas krijgen is wel een beetje vreemd. Nierstenen zouden kunnen, maar ik neem aan dat ze in het ziekenhuis de mogelijke diagnoses ook echt wel hebben getracht uit te zoeken.

Hoe gaat het vandaag met je?
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 05 Mei 2014 17:03

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Naar zeg Lente dat je ook zolang ermee rond moest lopen! Je bent er gelukkig vanaf gekomen.

Ja klopt het zit bij mij links!
Pijn is nog steeds weg gebleven. Heb nu domperidon en ben nog best moe. Vanmiddag ook weer ff geslapen.
Ga zo een lekker broodje maken moet nu toch maar echt iets eten.
<<

Anoniem115

Bericht 05 Mei 2014 20:58

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Jeetje das niet niks. Beterschap.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 06 Mei 2014 08:01

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Jeetje zeg! Hoe is het nu Expressob?
30-04-2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 06 Mei 2014 08:22

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Wat naar, expresso! Sterkte. Gelukkig had ik niet zoveel last van de bijwerkingen van tramadol en morfine. Jeetje, dan heb je al zo'n pijn en dan ook nog steeds moeten overgeven! Ik werk er alleen heel duf van, verder niks. Hoop dat je gauw opknapt meid.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 06 Mei 2014 08:29

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis

Dankjewel meiden! Langzaam knap ik weer op. Voel mij gelukkig al stuk beter.
Weet ik nog alleen niet waar het vandaan is gekomen die afgrijselijke pijn.

Kan er ook nog wel bij.. Een schimmelinfectie. Belde net de huisarts, ze zag mijn dossier voor zich en zei oh joh! Heel recent nog, meid toch hoe gaat het nu met je?!
Lievere assistente dan gisteren aan de telefoon.
Van al die troep kun je dus idd dat krijgen en ze zou het even overleggen. Na 16u ligt recept klaar en anders belt ze nog.
Had gisteren al een tablet gekocht bij etos kijk anders wel of ik die kan terug brengen.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 09 Mei 2014 19:44

Re: Nacht doorgebracht in het ziekenhuis Update 1

Even laten weten voor wie het interesseert.
Voor 17en vandaag voelde ik weer pijn opkomen, half uur later was het weer als vanouds.
Raakte nu minder in paniek dan de eerste keer, heb de huisartsenpost maar gebeld. Gelukkig kwam toevallig mijn vriendin en kon ze mij rijden met mijn auto.

Ben net weer thuis. Heb een buscopan injectie in mijn arm gekregen voor de pijn en voor mee naar huis ibuprofen tabletten van 600mg.
Ze konden meer niet doen omdat ze niet wisten wat er in het ziekenhuis precies was onderzocht allemaal.
Hopelijk red ik het het weekend ermee, maandag moet ik naar de huisarts, hoe nu verder.
Ze zei ook al is de pijn weer weg toch gaan want dit moet verder uitgezocht worden.
Arts dacht dat er een kans(je) bestaat dat het een niersteen is, tsja blijft gissen.
Nu op de bank moet echt de pijn wegpuffen.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers