Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Typisch amerikaans, ziek zeg!

<<

caribbeanlover

Bericht 04 Mei 2014 13:17

Typisch amerikaans, ziek zeg!

https://www.youtube.com/watch?v=UmmnZNYFySM

Zo zijn er nog veel meer van die filmpjes. Dit geval zul je hier niet zien.
<<

Anoniem51

Bericht 04 Mei 2014 13:30

Re: Typisch amerikaans, ziek zeg!

Ik neem, gezien de titel, aan dat het om discriminatie gaat, mijn geluid staat (en kan) nu even niet aan. Maar ik vind dat niet typisch Amerikaans, sterker nog, ik vind het ook behoorlijk generaliserend/discriminerend dat je discriminatie omwille van huidskleur afdoet als typisch Amerikaans. Dit gebeurt (helaas) in alle landen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Mei 2014 13:52

Re: Typisch amerikaans, ziek zeg!

De vader werd verdacht van ontvoering, omdat zijn kinderen een andere huidskleur hebben. Ik vind dat niet typisch Amerikaans, heb laatst op het Vivaforum nog een paar vergelijkbare gevallen gelezen, ouders die als 'verdacht' werden gezien omdat hun kinderen niet op ze leken, en dat was gewoon in Nederland. Ik vind dit ook geen rassendiscriminatie, meer een geval van extreme voorzichtigheid/achterdocht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 04 Mei 2014 13:53

Re: Typisch amerikaans, ziek zeg!

Het gaat niet alleen om huidskleur, maar ook om man/vrouw verhouding. Althans het einde van het filmpje. Ik vind dit niet typisch Amerikaans. Dit kan ook zo in Nederland gebeuren.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Mei 2014 13:56

Re: Typisch amerikaans, ziek zeg!

In het voorbeeld op het Vivaforum was het een vrouw met donkere krullen die met haar nichtje met donkere krullen en haar eigen blonde zoontje werd aangehouden toen ze wegging van de kinderboerderij omdat ze dachten dat haar zoontje niet van haar was. Dus in dat geval was het wel een vrouw, en ging het ook niet om de huidskleur.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Mei 2014 15:01

Re: Typisch amerikaans, ziek zeg!

Echt? Dat lijkt me echt heftig om mee te maken. Mijn gastouder is hindoestaanse en mijn zoontje is zo licht als het maar zijn kan. Ik zou het voor haar echt niet leuk vinden als ze met hem wordt aangehouden.
L2014 & H2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Mei 2014 15:06

Re: Typisch amerikaans, ziek zeg!

Mijn moeder en ik zijn wel eens aangehouden omdat we Ezra probeerden mee te krijgen terwijl hij compleet de andere kant op wilde en een hoop stampij maakte, vier agenten kwamen even checken of we niet een kind aan het ontvoeren waren. En hij lijkt juist heel erg op mij. Gelukkig geloofden ze me wel toen ik het uitlegde.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Mei 2014 16:39

Re: Typisch amerikaans, ziek zeg!

mzcharlotte schreef:Echt? Dat lijkt me echt heftig om mee te maken. Mijn gastouder is hindoestaanse en mijn zoontje is zo licht als het maar zijn kan. Ik zou het voor haar echt niet leuk vinden als ze met hem wordt aangehouden.


Mijn vriend is Hindoestaans en R zo wit als wat. Ik hoop toch niet dat mensen gaan denken dat hij niet de vader is :eyes:
R. 2013
D. 2016
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Mei 2014 10:21

Re: Typisch amerikaans, ziek zeg!

Ik denk toch echt dat dat hier nooit zal gebeuren. Zat andere dingen die hier gebeuren, maar dit geval niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Mei 2014 10:33

Re: Typisch amerikaans, ziek zeg!

caribbeanlover schreef:Ik denk toch echt dat dat hier nooit zal gebeuren. Zat andere dingen die hier gebeuren, maar dit geval niet.


:palm:
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 05 Mei 2014 11:07

Re: Typisch amerikaans, ziek zeg!

caribbeanlover schreef:Ik denk toch echt dat dat hier nooit zal gebeuren. Zat andere dingen die hier gebeuren, maar dit geval niet.

Mijn vader was een donkere negroïde man. Met een wit kindje (ik). Toen dacht men ook vaak dat hij niet mijn vader was.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 05 Mei 2014 11:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem187

Bericht 05 Mei 2014 11:18

Re: Typisch amerikaans, ziek zeg!

caribbeanlover schreef:Ik denk toch echt dat dat hier nooit zal gebeuren. Zat andere dingen die hier gebeuren, maar dit geval niet.


:wtf:
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 05 Mei 2014 11:32

Re: Typisch amerikaans, ziek zeg!

caribbeanlover schreef:Ik denk toch echt dat dat hier nooit zal gebeuren. Zat andere dingen die hier gebeuren, maar dit geval niet.


Dit gebeurt ook zeker hier.
D. 💙14-01-2019💙
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Mei 2014 14:22

Re: Typisch amerikaans, ziek zeg!

Carrie schreef:
caribbeanlover schreef:Ik denk toch echt dat dat hier nooit zal gebeuren. Zat andere dingen die hier gebeuren, maar dit geval niet.

Mijn vader was een donkere negroïde man. Met een wit kindje (ik). Toen dacht men ook vaak dat hij niet mijn vader was.


Dat geloof ik best, maar in jullie geval is de politie niet ingeschakeld en daar ligt het verschil.
<<

Anoniem51

Bericht 05 Mei 2014 17:59

Re: Typisch amerikaans, ziek zeg!

caribbeanlover schreef:Ik denk toch echt dat dat hier nooit zal gebeuren. Zat andere dingen die hier gebeuren, maar dit geval niet.

Ik weet nog wel in de tijd dat Multiculti hier kwam, blank meisje met een donkere vriend, kregen een kindje, halfbloedje en dus ook donker gekleurd. Ik kan me nog zo voor de geest halen dat iemand toen het lef had aan haar te zeggen dat het best vervelend moest zijn dat haar kindje niet dezelfde huidskleur had als zij, omdat haar zij als blanke moeder zo op het eerste gezicht nooit als moeder van een donker kindje geïdentificeerd zou worden. Valt mijns inziens in dezelfde orde en dat gebeurde dus zelfs hier op het forum.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Mei 2014 21:54

Re: Typisch amerikaans, ziek zeg!

Dat zou kunnen idd, maar nogmaals het ging erom dat er politie is bijgehaald wat in jouw verhaal niet zo is wat er dus niet minder erg op maakt aangezien dat geval ook belachelijk is.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers