Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hypnobirthing

<<

Anoniem253

Bericht 20 Nov 2016 15:37

Re: Hypnobirthing

Ik wil dit topic graag up'en als dat mag. Ik ben binnen nu en 8 weken aan de beurt en ben benieuwd of er nog meiden met de technieken van hypnobirthing zijn bevallen. Ik heb de cursus inmiddels afgerond en moet nu nog veel gaan oefenen thuis.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 20 Nov 2016 18:20

Re: Hypnobirthing

Ik heb hier al eens geageerd zie ik, in december ga ik een opfriscursus doen :)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Nov 2016 19:23

Re: Hypnobirthing

Ik heb ook al uitgebreid gereageerd in dit topic.

Bij de jongste heb ik geen opfriscursus gedaan, maar wel de technieken toegepast tijdens de bevalling.
Ook dit keer ging het goed en zonder pijnstilling of kleerscheuren.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem253

Bericht 20 Nov 2016 20:02

Re: Hypnobirthing

Hebben jullie tijdens de bevalling ook de visualisaties gedaan en/of de hypnose oefeningen?
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 20 Nov 2016 20:59

Re: Hypnobirthing

Nee, ehm.. toen de bevalling begon om 17.30 (gebroken vliezen, slijmprop verloren, wat krampjes) gingen we uiteten. Toen we weer thuis waren, rond 22.00, heb ik wat rondgelopen, weeën getimed, na twijfelen toch de vk gebeld (23.30). Om 00.00 was de vk er, heeft 1x getoucheerd, ik ben in bad gegaan en voor 02.00 was J er.
Ik heb vooral op m'n ademhaling gelet en -geprobeerd- om de verschillende ademhalingen toe te passen. Toen het zover was (de uitdrijving) wist ik niet zo goed meer hoe het precies moest, toen was het wel jammer dat mijn man niet mee geweest was naar de cursus. Dan had hij daar misschien bij kunnen helpen.
Voor mijn gevoel heb ik niet echt tijd gehad om die visualisaties ed te doen, "opeens" kwamen de weeën toch wel heel snel opelkaar
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Nov 2016 21:15

Re: Hypnobirthing

Blue Phone schreef:Nee, ehm.. toen de bevalling begon om 17.30 (gebroken vliezen, slijmprop verloren, wat krampjes) gingen we uiteten. Toen we weer thuis waren, rond 22.00, heb ik wat rondgelopen, weeën getimed, na twijfelen toch de vk gebeld (23.30). Om 00.00 was de vk er, heeft 1x getoucheerd, ik ben in bad gegaan en voor 02.00 was J er.
Ik heb vooral op m'n ademhaling gelet en -geprobeerd- om de verschillende ademhalingen toe te passen. Toen het zover was (de uitdrijving) wist ik niet zo goed meer hoe het precies moest, toen was het wel jammer dat mijn man niet mee geweest was naar de cursus. Dan had hij daar misschien bij kunnen helpen.
Voor mijn gevoel heb ik niet echt tijd gehad om die visualisaties ed te doen, "opeens" kwamen de weeën toch wel heel snel opelkaar


Dit inderdaad.
Ik had die visualisaties ook niet perse nodig. Ik kon me door de cursus wel goed terug trekken en in een eigen bubbel terecht komen waardoor ik me heel goed kon focussen op de ademhaling en het rustig worden. Maar echt naar een "happy place" gaan (zoals mijn lerares dat zei) deed ik niet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 20 Nov 2016 22:41

Re: Hypnobirthing

Ben je met gebroken vliezen uit eten geweest Blue Phone?? Ik vond het al verschrikkelijk om ermee in de auto naar hwt ziekenhuis te moeten!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Nov 2016 13:29

Re: Hypnobirthing

Ik heb geen hypnobirthing cursus gedaan maar mijn bevalling heb ik een beetje hetzelfde ervaren zoals Ooh La La omschrijft. Ik ben gedurende de hele bevalling in het ziekenhuis geweest omdat ik ben ingeleid. Om half 7 kwamen we binnen en toen had ik 3 cm ontsluiting. Mijn vliezen zijn toen gebroken en ik kreeg een infuus. De hele ochtend had ik wat harde buiken maar die hoefde ik niet eens weg te zuchten, het deed geen pijn. Rond lunchtijd kreeg ik echt pijn, maar dat was heel goed op te vangen met de juiste ademhaling. Ik bleek toen 6 cm te hebben. Een uurtje later volledige ontsluiting en persdrang, maar de baby was niet ver genoeg ingedaald. Ik heb toen een uur lang persweeën moeten wegpuffen. Dat deed wel even pijn, maar ook dit was met de juiste ademhaling goed op te vangen. Om 14.00 uur mocht ik persen en om 15.08 uur is D. geboren. Ik heb geen moment het gevoel gehad dat ik pijnstilling nodig had of dat ik het niet aan kon.
Ik geloof oprecht dat ontspannen blijven en de juiste ademhaling onmisbaar zijn om de pijn draaglijk te houden.

♥♥
<<

Anoniem253

Bericht 21 Nov 2016 13:38

Re: Hypnobirthing

Wat fijn om te lezen!! :-) dit geeft vertrouwen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 21 Nov 2016 15:06

Re: Hypnobirthing

Elliot schreef:Ik geloof oprecht dat ontspannen blijven en de juiste ademhaling onmisbaar zijn om de pijn draaglijk te houden.

Ik heb geen cursus hypnobirthing gedaan, maar kon de weeën toch rustig opvangen en vond alleen de overgang naar persen erg spannend en lastig. Daar heeft de vk me bij moeten sturen met ademhaling om niet te gaan hyperventileren, maar dat ging daarna ook snel goed. Dus ik ben het eens met Elliot.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem315

Bericht 21 Nov 2016 15:41

Re: Hypnobirthing

Ik heb ook bij beide kinderen geen cursus hypnobirthing gedaan, maar heb 'gewoon' goed naar de verloskundige en verpleegster geluisterd en ben heel rustig gebleven. Met een goede ademhaling en goed luisteren naar de mensen die er verstand van hebben, kom je een heel eind!
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 21 Nov 2016 15:54

Re: Hypnobirthing

Grappig mijn eigen verhaal van de geboorte van de eerste terug te lezen. De tweede is inmiddels ook alweer bijna een jaar, ook thuis geboren, in bad deze keer. Vond ik een enorme aanrader! Ik heb zelf ter voorbereiding weer geoefend met de ontspannings en ademhalingsoefeningen van de hypnobirthing. Verder geen extra cursus meer gevolgd.
Afbeelding
<<

Geel

Bericht 22 Nov 2016 15:04

Re: Hypnobirthing

Hier was ook een goede ademhaling m'n redding. Heel lang in en dan heel lang weer uit. En dan net zo lang volhouden tot de wee weg was. Aan het eind deed het zóveel pijn dat ik heel hárd inademde en weer uitblies, maar goed, ik bleef het wel doen. Heb het op die manier vijf dagen voorweeën, zeven uur weeën en een uur persdrang wegpuffen volgehouden, zonder pijnstilling. Als je merkt dat het lukt, geeft dat echt zóveel kracht.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 22 Nov 2016 15:46

Re: Hypnobirthing

Ik heb ook een cursus hypnobirthing gedaan en het heeft me heel erg geholpen om ontspannen en vol vertrouwen toe te leven naar de bevalling. Tijdens de bevalling zelf heb ik ook een aantal keer terug kunnen vallen op de ademhalingstechniek en op de positieve mantra's.

Helaas ben ik wel een paar keer in paniek geraakt. Ik had bijna alleen maar rugweeën die uitstraalden naar mijn bovenbenen en die kon ik met de beste wil van de wereld niet met alleen mijn ademhaling opvangen. Ik moést staan en bewegen tijdens weeën en vond ze ook zeer pijnlijk. Tijdens mijn bevalling heb ik een uur onder de douche gezeten in het ziekenhuis en daarna twee uur in bad gelegen. Toen was ik wel in mijn bubbel en heb ik de toch wel erg pijnlijke weeën goed op kunnen vangen. Zeker toen ik in bad zat hielp mijn ontspanning erg goed en vorderde de bevalling ook snel. De paar keer dat ik in paniek raakte had ik aan een half woord van de verloskundige genoeg om weer in mijn bubbel te raken.

Uiteindelijk hield ik het bijna niet meer, toen bleek ik persweeën te hebben en moest ik helaas het bad uit om op een baarkruk en later op bed te bevallen. Ik probeerde dat eerst ook met de geleerde J ademhaling maar ik wist van gekkigheid niet meer wat ik moest doen. Het gevoel overviel me zo, het voelde als héél hevig overgeven maar dan de andere kant op :laughcry:. Er kwam zo'n oergevoel los, dat ik óf heel hard moest schreeuwen óf heel erg kracht moest zetten. Daar had de cursus me minder goed op voorbereid vond ik. Toen heb ik de aanwijzingen van de verloskundige maar opgevolgd en meegeperst.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers