Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf wanneer partner standby

<<

Anoniem113

Bericht 04 Mei 2014 08:36

Vanaf wanneer partner standby

Vanaf hoeveel weken zwangerschap stond jullie partner standby? En dronk hij bijvoorbeeld geen alcohol meer en geen afspraken met veel reistijd?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 04 Mei 2014 08:50

Re: Vanaf wanneer partner standby

38-39 weken geloof ik.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 04 Mei 2014 08:53

Re: Vanaf wanneer partner standby

Hij rijd zo nu en dan eens op een vrachtauto, kleine ritjes met een gewone auto zou die dan als hij het verst weg was binnen anderhalf uur thuis zijn, maar vanaf 36 weken wilde ik niet meer dat hij dat deed. Nou belande ik toen in het ziekenhuis, dus kwamen de zaken een beetje anders te liggen, bevalling werd gepland enzo. Maar anders zou hij vanaf die tijd ook niet meer dan 2 biertjes drinken, als die al dronk, want dat doet hij bijna niet.
Laatst gewijzigd door Kajaka op 04 Mei 2014 09:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem255

Bericht 04 Mei 2014 09:13

Re: Vanaf wanneer partner standby

Mijn man werkt vlakbij dus die zou zo thuis zijn.
Wel ging hij op het laatst met de auto i.p.v. met de fiets.
Drinken doet hij nooit zo veel dus dat ene biertje in de week is hij gewoon blijven drinken.
<<

Anoniem97

Bericht 04 Mei 2014 09:14

Re: Vanaf wanneer partner standby

Mijn vriend drinkt sowieso al weinig dus toen gewoon niet en hij werkt in de buurt dus dat was ook fijn, rond 37 weken hield hij wel de telefoon altijd in de buurt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Mei 2014 12:39

Re: Vanaf wanneer partner standby

Feitelijk technisch officieel gezien was mijn vriend aardig euh.. 'beschonken' toen we midden in de nacht hals over kop naar het ziekenhuis moesten.
Hadden we staande gehouden worden door de politie, hadden we eeeeeeeecht een probleem. 'Gelukkig' stonden we daar pas 's middags bij stil toen B al lang een breed geboren was.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Mei 2014 12:45

Re: Vanaf wanneer partner standby

Mijn vriend heeft vanaf week 34 zijn agenda geblokt voor buitenlandse vergaderingen.
Vanaf week 37 heeft ie rekening gehouden met drinken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem315

Bericht 04 Mei 2014 12:51

Re: Vanaf wanneer partner standby

Niet, eigenlijk. Zelfs de ochtend dat de weeën begonnen, ging hij naar zijn werk (op dat moment werkte hij op een uur afstand). Nu ben ik ook niet echt een paniekzaaier en kan ik prima alleen thuis zijn, dus ik heb hem gezegd: 'Het is begonnen, houd je telefoon bij je. Ik bel wel wanneer ik je écht nodig heb'.

Qua drinken: hij ging wel naar feestjes enzo, maar kwam meestal tussen 0.00-1.00u weer thuis.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Mei 2014 12:52

Re: Vanaf wanneer partner standby

Ik was al lang blij dat toen het zo ver was mijn man er bij kon zijn. We hadden ook totaal niet over dat soort dingen nagedacht. We hoopte alleen écht dat hij voldoende opgeknapt zou zijn en hadden al geregeld dat hij er een bedje bij zou kunnen krijgen in het ziekenhuis (ik zou in het ziekenhuis gaan bevallen). Maar goed, die situatie lag ook wezenlijk anders natuurlijk. Ik denk dat als het 'normaal' was blijven gaan hij op het eind gewoon veel thuis had gewerkt (dat deed hij toch al), niet op reportages zou gaan en 1x per week naar de vaste redactievergadering zou gaan (met de trein in Amsterdam) en dat hij dan indien nodig een taxi naar huis zou nemen. Drinken deed hij toch al bijna niet en aangezien hij geen rijbewijs had had het ook geen enkele zin gehad om daar rekening mee te houden ;-).
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 04 Mei 2014 13:57

Re: Vanaf wanneer partner standby

Hij houd daar nu al rekening mee. Zo is hij volgende week bob bij een vrijgezellenfeest en maakt geen afspraken meer op verder dan een uur afstand
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 04 Mei 2014 14:35

Re: Vanaf wanneer partner standby

Lejow schreef:Feitelijk technisch officieel gezien was mijn vriend aardig euh.. 'beschonken' toen we midden in de nacht hals over kop naar het ziekenhuis moesten.
Hadden we staande gehouden worden door de politie, hadden we eeeeeeeecht een probleem. 'Gelukkig' stonden we daar pas 's middags bij stil toen B al lang een breed geboren was.


hahaha ik ben enorm tegen alcohol en verkeer maar op de een of andere manier moet ik hier erg om lachen, ik krijg er een heel levendig beeld bij; feestje, vliezen zijn gebroken, weeen, jij kremend op de achterbank en manlief die zich zo wezenloos schrikt dat hij met een biertje in zijn hand achter het stuur kruipt.
Afbeelding
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 04 Mei 2014 15:02

Re: Vanaf wanneer partner standby

Vanaf 37 weken gaat hij of de zaak werken. Dan is die met 20 minuten thuis. Nu heeft die een reistijd van 2, 5 uur enkele reis.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 04 Mei 2014 15:11

Re: Vanaf wanneer partner standby

Mien schreef:Mijn man werkt vlakbij dus die zou zo thuis zijn.
Wel ging hij op het laatst met de auto i.p.v. met de fiets.
Drinken doet hij nooit zo veel dus dat ene biertje in de week is hij gewoon blijven drinken.


Hier ook, alleen mijn man drinkt nooit.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Mei 2014 15:47

Re: Vanaf wanneer partner standby

Och daar heb ik zo over in de stress gezeten. Mijn vriend werkt vlakbij maar kan niet weg als hij niet is overgenomen en degene die dat moest doen woont in Duitsland, die is er dus niet zomaar. Ook dronk hij nog gewoon op feestjes, hij dacht dat de alcohol wel uit zijn bloed zou zijn tegen de tijd dat we naar het ziekenhuis zouden gaan.

Uiteindelijk stress om niks, het begon om half 3 's nachts en tegen de middag gingen we naar het ziekenhuis. En toen zijn baas hoorde dat het een ks was kreeg hij ipv 1 week 3 weken vrij :banaan: :hulde: .
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Mei 2014 18:02

Re: Vanaf wanneer partner standby

Zwilling schreef:
Lejow schreef:Feitelijk technisch officieel gezien was mijn vriend aardig euh.. 'beschonken' toen we midden in de nacht hals over kop naar het ziekenhuis moesten.
Hadden we staande gehouden worden door de politie, hadden we eeeeeeeecht een probleem. 'Gelukkig' stonden we daar pas 's middags bij stil toen B al lang een breed geboren was.


hahaha ik ben enorm tegen alcohol en verkeer maar op de een of andere manier moet ik hier erg om lachen, ik krijg er een heel levendig beeld bij; feestje, vliezen zijn gebroken, weeen, jij kremend op de achterbank en manlief die zich zo wezenloos schrikt dat hij met een biertje in zijn hand achter het stuur kruipt.


Ja, zijn collega had een afscheidsfeestje en ze hadden aardig gedronken en amper gegeten. Hij was denk over 1en thuis ofzo. Rond 3 uur werd ik wakker met buikpijn en na bezoek van de VK moesten we door naar het ziekenhuis voor controle. Ik had dus inderdaad weeen :P Al waren mijn vliezen gelukkig nog heel!
En de biertjes had hij gelukkig op het feestje achter gelaten.
Maar veel bier, weinig eten, weinig slaap en héél erg schrikken, zijn geen goede combi. Hij ging in het ziekenhuis dan ook zowat out. Hij is door 2 zusters aan KNAL oranje limonade gezet (vraag me af of er uberhaupt wel water bij zat) en een boterham met een hele pot jam zo ongeveer, en 1 van die zusters is bij hem blijven staan tot hij het op had.
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 04 Mei 2014 18:27

Re: Vanaf wanneer partner standby

Ik kreeg met 31 weken weeen. Toen zat mijn man in Amsterdam (wonen tussen den bosch en eindhoven). Hij was die ochtend om 6 uur al weg en kwam rond 23.00 thuis. We konden meteen door naar het ziekenhuis. Gelukkig werd het minder en kon hij naar huis.
Met 37 weken mocht ik weer lopen enzo. Toen hadden we vrijgezellenfeest van mijn vriendin. Wij (de vrouwen) gingen naar Maastricht en de mannen naar de Ardennen. Ik ben toen mee geweest en mijn vluchtkoffer ook. Als ik zou bevallen was hij dichter in de buurt dan ik thuis zo blijven. Hij heeft toen geen alcohol gedronken en gezorgd dat als hij naar nld moest de mannen met iemand anders terug konden rijden.
Verder na de 37 weken heeft hij geen afspraken ver weg gepland. Was allemaal niet nodig geweest, want de weeën begonnen ' s middags en toen hij uit zijn werk kwam konden we naar het ziekenhuis en is m 's avonds geboren.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 04 Mei 2014 18:47

Re: Vanaf wanneer partner standby

Mijn man heeft een eigen bedrijf en werkt overal en nergens. Hij doet nu zelf geen klussen meer die ver weg zijn, hij blijft zoveel mogelijk in de buurt. Ook heeft hij zijn telefoon altijd bij zich. Drinken doet hij nooit, alleen op feestjes (en dan meer de carnaval enzo, niet op normale verjaardagen) dus dat doet hij nu niet.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 04 Mei 2014 18:49

Re: Vanaf wanneer partner standby

Mijn man werkt in dezelfde woonplaats en is binnen 10 minuten thuis, heel makkelijk dus. Hij heeft zijn telefoon altijd in de buurt liggen maar zal over een paar weken het geluid vast aanzetten.
Drinken doet hij sowieso niet veel dus daar houdt hij geen extra rekening mee gok ik.

Onze buurman heeft een tijdje terug ook zijn hulp al aangeboden, voor het geval ik mijn man niet te pakken krijg.
Heel aardig maar daar zou ik echt alleen in uiterste nood gebruik van maken. Bel denk ik nog liever iemand anders haha.
<<

Anoniem144

Bericht 05 Mei 2014 09:56

Re: Vanaf wanneer partner standby

Bij de eerste vanaf week 38 hadden we afgesproken. Ze kwam alleen al met 37 weken.

Bij de tweede vanaf week 28 , toen ik voor het eerst in het ziekenhuis terecht kwam , na een bloeding. Bloedingen daarna waren erg onvoorspelbaar, maar zo goed als zeker , dat die nog zouden komen ( inderdaad nog 5 x ) Hij ging alleen nog maar naar klanten in onze eigen stad. Collega's deden de andere. Heel fijn, zeker omdat de laatste bloeding eindigde in een spoed ks. Als hij dan naar een klant uur verderop was geweest , had hij de geboorte gemist.
<<

Patsy

Bericht 05 Mei 2014 10:54

Re: Vanaf wanneer partner standby

Mijn man rijdt door het hele land, van Delfzijl tot Maastricht. De bedoeling was dat hij vanaf een week of 36/37 zoveel mogelijk in de buurt zou blijven. Ook onze buren hebben hun hulp geboden in geval van nood, dat vond ik erg lief. Uiteindelijk kwam ik, toen mijn man toevallig een lang weekend vrij had, op zondagavond in het ziekenhuis te liggen nog voordat ik 36 weken zwanger was. Mijn man drinkt maar af en toe, in de laatste weken van mijn zwangerschap dronk hij praktisch niks.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 05 Mei 2014 11:00

Re: Vanaf wanneer partner standby

Bij de eerste en tweede werkte mijn man 20 min verder op, dat was geen punt.
Bij de derde werkt hij ruim een uur rijden verder op maar hij kan wel thuis werken, ieder geval 1 dag in de week.
Ik hoop dat hij straks wat vaker thuis kan werken. Anders laat ik me alleen strippen als hij thuis werkt en ik snel beval.
Ik ga er ook vanuit dat deze beeb niet vanzelf komt. Dus laten strippen gaat in goed overleg met mijn man ;)
Mijn man bezat zich nooit dus daar hebben wee geen afspraken over.
Wel een afspraak dat ik hem met 37 weken alleen app en mail en niet meer bel tenzij de bevalling begint omdat hij steeds schrikt als ik bel dan
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem123

Bericht 05 Mei 2014 11:38

Re: Vanaf wanneer partner standby

Mijn man werkte toen nog mooi in de buurt. 5 minuten lopen en als hij dat ging rennen 2 minuten :smile:

Toen ik weeën kreeg had hij net op dat moment een klusje bij de ambulancepost dus ik smste hem: ik denk dat ik weeën heb. En ik kreeg terug: ik zal de ambulance even sturen haha LOL. En even later: of was het geen grapje?
Die avond zette de bevalling echt door dus hij was toen al thuis.

Nu werkt hij op 20 minuten afstand met de auto. Is ook nog te overzien.

Naar vrienden etc ging hij gewoon nog, ook naar verjaardagen alleen dan dronk hij niet, maar meer omdat hij dan gewoon moest rijden. Wel had hij een dag na de bevalling een openingsfeest en hij zat die week nog in de rats of hij er heen kon of niet. Vond het toen best spannend, meteen alleen met de baby maar het ging gewoon goed en hij is toen 2 uurtjes weggebleven.
<<

Anoniem261

Bericht 05 Mei 2014 11:41

Re: Vanaf wanneer partner standby

Vanaf 38 weken is hij gestopt met drinken (uit zichzelf, van mij mocht hij er wel 1 of 2). Hij werkte toen nog vlakbij huis (5 minuten), en hoefde vanaf toen ook niet meer op klus (reparatie op locatie). Ik beviel met 40+3, op zaterdagochtend, dus hij was gewoon thuis gelukkig.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Mei 2014 12:28

Re: Vanaf wanneer partner standby

Ik was voorbij de 30 weken en toen week mn man zo ongeveer al niet meer van mijn zijde. Hij dronk toch al niet, dus dat was nooit een probleem. En vanaf 36 weken, bleef hij in de buurt (in de straal van een uur rijden ongeveer).
Toen het eenmaal begon, was ie met een half uur thuis. De leerling die hij toen had, moest met spoed naar huis rijden van hem :)
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem113

Bericht 05 Mei 2014 12:34

Re: Vanaf wanneer partner standby

Wat een nette mannen allemaal. Mijn vriend houdt wel van een biertje dus we moeten hier echt wel afspraken over maken.

Ik denk dat vanaf 37 weken een mooie grens is. Hij werkt op 45 min rijden. Vorige keer was hij op het werk toen ik hem belde en hij was ruim op tijd thuis.

Nu nog even door laten dringen dat hij zijn telefoongeluid aan moet zetten... Dat heeft hij namelijk nooit waardoor hij 99% van de tijd nooit zijn telefoon opneemt.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers