Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


4 mei, Dodenherdenking.

<<

Anoniem187

Bericht 03 Mei 2014 20:06

4 mei, Dodenherdenking.

Sta jij er morgen uitgebreid bij stil of laat je het aan je voorbij gaan?
Laatst gewijzigd door Anoniem187 op 03 Mei 2014 20:11, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem115

Bericht 03 Mei 2014 20:09

Re: 4 mei, dodenherdenking. Doe jij er wat mee?

Ik laat het aan mij voorbij gaan.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 03 Mei 2014 20:10

Re: 4 mei, dodenherdenking. Doe jij er wat mee?

ik ben om 20u 2 minuten stil, en daar blijft het wel bij.
Misschien dat mijn vriend wat documentaires kijkt ofzo, die vindt dat altijd wel interessant.
<<

Anoniem147

Bericht 03 Mei 2014 20:17

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Als ik thuis ben 'sla' ik het meestal over, in de zin van dat ik er eigenlijk niet bij stilsta.

Als ik bij iemand anders ben of in een bepaalde situatie ben ik wel stil tijdens die 2 minuten. Toch gaan mijn gedachten nooit naar de doden o.i.d. Mijn gedachtes dwalen dan altijd af naar nutteloze zaken. Ik ben meer stil uit respect voor de andere personen die er wel waarde aan hechten.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 03 Mei 2014 20:22

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Meestal ben ik wel stil. Niet heel bewust, maar vaak staat de tv aan en dan kijk ik de dodenherdenking. Dit jaar voor het eerst in mijn eigen huis en ik heb verder geen plannen voor morgenavond, dus ik verwacht dat ik gewoon stil ben. Het is anders wel erg vreemd om tegen mezelf te gaan zitten praten.

Ik sta er verder niet uitgebreid bij stil, maar denk meestal dat de tv-avond meestal wat saai is (vaak Schindlers list, Soldaat van Oranje of dergelijke films)
<<

Anoniem238

Bericht 03 Mei 2014 20:26

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Of wij gaan naar de dodenherdenking bij het herdenkingsmonument in onze gemeente of we kijken de dodenherdenking op de televisie en dan de dodenherdenking op de Dam.

Wat ik altijd indrukwekkend blijf vinden is dat ik een aantal jaar geleden op 4 mei om 20.00 uur in de trein zat en de trein toen op een brug stilstond. De hele coupé stil en dat je dan met je gedachten uitkijkt over het water...blijf er kippenvel van krijgen...
<<

Anoniem86

Bericht 03 Mei 2014 20:34

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik moet gewoon werken de gehele dag, en hoop om 20.00u thuis te zijn, maar zal sowieso stil zijn, ook al zit ik nog in de metro!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 03 Mei 2014 20:36

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik sta er elk jaar bij stil.
Als ik thuis blijf kijk ik naar de NOS meestal. Soms ga ik ook wel eens naar een herdenking hier ergens in de buurt, hoewel ik dat al een paar jaar niet meer heb gedaan.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Mei 2014 20:40

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik ben sowieso stil om 20.00 uur. Dit jaar moet ik met het orkest spelen bij dodenherdenking hier in het dorp, dus dan sta je er automatisch bij stil. Maar ook als ik thuis of ergens anders zou zijn zou ik even twee minuten stil zijn. Het is een kleine moeite en ik vind het vrij respectloos als je dat niet kunt opbrengen.

♥♥
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Mei 2014 20:59

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ja ik sta hier bij stil. En vandaag heb ik mijn dochter uitgelegd wat we herdenken op 4 mei en ook wat we vieren op 5 mei.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Mei 2014 21:24

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ja ik sta er wel even bij stil. Ik zet meestal de uitzending van de NOS aan.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 03 Mei 2014 21:35

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Om 20.00 uur zijn we altijd wel 2 minuten stil en kijken even naar de tv.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 03 Mei 2014 21:46

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Als ik bij anderen ben die er wel bij stil staan dan ben ik gewoon 2 minuten stil. Thuis denk ik er meestal niet eens aan dus ben ik niet bewust stil. Als ik er wel aan denk, ben ik wel stil maar daar blijft het ook bij.
Afbeelding
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 03 Mei 2014 21:50

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ja, ik sta er wel bij stil. Ik vind dat je er best eens bij stil mag staan dat er heel veel mensen gesneuveld zijn die gevochten hebben voor de vrijheid waar je nu in leeft.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 03 Mei 2014 22:03

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik/wij proberen er wel bij stil te staan, maar grote kans dat we rond dat tijdstip de kinderen op bed aan het leggen zijn en het dus totaal vergeten.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem91

Bericht 03 Mei 2014 22:54

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ja, ik sta hierbij stil. Kinderen moeten van mij ook twee minuten stil zijn en ze weten ook waarom dat is.
<<

Anoniem122

Bericht 04 Mei 2014 02:27

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik ben eigenlijk altijd wel 2 minuten stil om 8 uur. Het is me volgens mij 1x overkomen dat ik het me te laat realiseerde. Vroeger waren mijn ouders daar ook heel streng in, waren we nog buiten aan het spelen werden we iets voor 8 uur naar binnen gehaald en mochten we evt. daarna weer naar buiten. Vond het als kind heel irritant, want mijn vriendinnetjes mochten wel buiten blijven, maar toen ik eenmaal ouder was vond ik het juist heel goed van mijn ouders.
Meestal kijk ik naar de dodenherdenking op de Dam. Dit jaar ligt het er even aan hoelaat ik ga slapen, als ik om 1 uur snachts nog wakker ben (8 uur NL tijd) dan probeer ik wel via een streaming er naar te kijken. Weet eigenlijk niet of het via internet ook gestreamt wordt.

Mijn vriend vindt het altijd onzin om er bij stil te staan en kan me daar ook wel aan ergeren. Het is toch een kleine moeite en vind het ook heel goed dat Weetjewel het ook aan haar kinderen doorgeeft. Er zijn volgens mij tegenwoordig nog weinig kinderen die er uberhaupt van op de hoogte zijn, laat staan door hun ouders ook verplicht stil moeten zijn.
<<

Anoniem255

Bericht 04 Mei 2014 06:23

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Wij staan er wel altijd bij stil.
De kindjes zijn nog te jong en liggen dan ook op bed maar we zullen het hum zeker wel leren.
Mijn ouders waren daar vroeger ook best streng in.

Toen ik nog in de supermarkt werkte moesten we doorwerken. De baas zag maar 1 ding: geld. En tijd is geld.
Dus dan ging ik altijd even naar het toilet.
<<

Sundae

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:46

Bericht 04 Mei 2014 06:24

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik ben om 20.00 uur 2 minuten stil. Verder doe ik er niks aan.
<<

Anoniem51

Bericht 04 Mei 2014 07:09

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik ben elk jaar stil en kijk altijd de kranslegging op de Dam. Vaak kijk ik deze dagen ook veel oorlogsdocu's en ben ik er sowieso veel mee bezig.
<<

Patsy

Bericht 04 Mei 2014 07:20

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik sta er bij stil, ik vind het heel belangrijk om dit te doen. Meestal gaan we naar de herdenking in het geboortedorp van mijn man. Dit jaar blijven we thuis omdat de kans groot is dat mijn zoontje er doorheen huilt dan. Ik kijk veel documentaires, ik ben sowieso erg geïnteresseerd in alles omtrent de 2e wereldoorlog.

Ik las net dat in de biblebelt gisteravond 2 minuten stilte gehouden is ipv vanavond, ivm de zondagsrust. Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het heel apart, oorlog stopt ook niet op zondag. En het lijkt mij niet dat de mensen daar bij een bevrijding na oorlog zouden zeggen "Bevrijd ons morgen maar, vandaag is het zondag".
<<

Anoniem51

Bericht 04 Mei 2014 07:28

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik heb daar eigenlijk geen mening over, Katrien. Die vergelijkingen die jij maakt zijn natuurlijk twee verschillende dingen, iets met appels en peren. Van mij hoeft de zondagsrust hiervoor niet een argument te zijn (er zijn alhoewel veel andere dingen waarbij we ook al niet meer aan zondagsrust denken, koopzondagen, festivals/optredens etc), maar ik kan me voorstellen dat het in gebieden als de bible belt wel hoog opgenomen wordt en men vindt dat dit niet op een zondag thuis hoort. Nouja, prima.
<<

Patsy

Bericht 04 Mei 2014 07:35

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Wat je zegt over dat we verder steeds minder rekening houden met dd zondagsrust ben ik volledig met je eens. Ik vind het ook heel jammer dat dat zo verandert de laatste jaren. Maar ik vind de Nationale Dodenherdenking wel iets anders dan koopzondag.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 04 Mei 2014 07:37

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik sta er wel bij stil en ben ook 2 min stil. Als ik thuis ben kijk ik ook meestal wel naar de dodenherdenking op tv.
<<

Anoniem110

Bericht 04 Mei 2014 07:49

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik sta er elk jaar wel bij stil. Ook omdat mijn moeder jarig is dus ik vergeet het niet. Eerder ging ik altijd naar een bijeenkomst op de markt. Dat doe ik vandaag niet omdat S bij mij is. Maar ik kijk het wel even op tv.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers