Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


4 mei, Dodenherdenking.

<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 04 Mei 2014 07:50

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Stuit schreef:Ik sta er elk jaar wel bij stil. Ook omdat mijn moeder jarig is dus ik vergeet het niet. Eerder ging ik altijd naar een bijeenkomst op de markt. Dat doe ik vandaag niet omdat S bij mij is. Maar ik kijk het wel even op tv.



Heej je bent er weer, fijn!! :) Gefeliciteerd met je moeder!
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 04 Mei 2014 08:09

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik sta er ieder jaar bij stil en ben ook stil. Ben meestal wel thuis op dat moment en kijk dan naar de dodenherdenking op de Dam.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 04 Mei 2014 08:20

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik sta er altijd wel bij stil.
Ik kijk op tv naar de dam en ben stil om 20.00.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 04 Mei 2014 09:00

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik sta er wel bij stil, sowieso uit respect voor mijn ex-werkgever!
Afbeelding
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 04 Mei 2014 09:06

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik sta er altijd 2 minuten bij stil.
Mijn opa en oma hebben de Tweede Wereldoorlog meegemaakt....
En zij leven beide nog.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Mei 2014 09:12

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik sta altijd beuwst stil bij Dodenherdenking. Ik kijk het meestal op tv, vorig jaar zijn we hier in de stad naar de herdenking geweest. Ik ben ook altijd heel bewust twee minuten stil. We hebben onze vrijheid te danken aan hen die voor ons gestorven zijn en voor mij voelt het respectvol om daar op zo'n moment bewust bij stil te staan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Mei 2014 09:19

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik sta er wel bij stil. Hang de vlag uit en zet de TV aan of we gaan naar het monument.
2014 2016
<<

Anoniem 52

Bericht 04 Mei 2014 09:24

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ook ik sta er altijd bij stil, houd uiteraard 2 minuten stilte en sta stil bij alle levens die verloren zijn gegaan gedurende de oorlogen van de afgelopen jaren.

Denken jullie alleen aan de Tweede Wereldoorlog, trouwens? En al zijn slachtoffers?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Mei 2014 09:29

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik ben dan uiteraard 2 minuten stil, ik vind dat eerlijk gezegd niet meer dan logisch. Ik snap ook niet zo goed hoe jedat kunt vergeten omdat je het druk hebt met andere zaken. Wij zetten ook gewoon de tv aan met de dodenherdenking op dedam, en kijken meestal ook wel wat documentaires, maar niet de hele avond. Ik vind dat ook wel interessant. Die oorlogsfilms hebik dan weer helemaal nietsmee. Om iets voor 12 uur gaan we naar buiten om te kijkenbij het ontsteken van het bevrijdingsvuur.
<<

Anoniem280

Bericht 04 Mei 2014 09:38

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik sta er wel bij stil en ben 2 minuten stil.
Mijn tante was anders vandaag jarig geweest, een vrouw die in de oorlog geboren is.
En denk aan al die mensen die het hebben meegemaakt. Mensen die het nog kunnen vertellen als aan de mensen die in de oorlog gestorven/gesneuveld zijn.

Vind het trouwens wel raar/vreemd dat ze op Urk en Staphorst gisteren dodenherdenking hebben gehad.
Omdat het nu op zondag valt. Ok het is dan een zeer streng gelovige gemeenschap, maar blijf het vreemd vinden.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 04 Mei 2014 09:47

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Daar is ook best wel wat ophef over geweest, Carmaba. Ik begrijp nu ook even niet waarom ze niet voor 1 keer willen afwijken van kun levensovertuiging.
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Mei 2014 10:08

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik begrijp het ook echt niet. Ede doet hier bijvoorbeeld aan mee, en daar wonen echt niet alleen streng gelovigen. Ik vind het dan ook eigenlijk gewoon asociaal tov de niet/minder gelovige mensen om het te verplaatsen. En ik snap ook werkelijk niet hoe 2 minuten stilzijn je zondagsrust verstoord.
<<

Anoniem51

Bericht 04 Mei 2014 10:12

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Waarschijnlijk is het ook allemaal veel breder dan dat. Er moeten kransen gemaakt worden, die worden volgens mij pas op de dag zelf gemaakt. Die kransen moeten op plek van bestemming komen. Wellicht (bij ons in elk geval wel) moeten er ook bepaalde wegen/straten afgesloten worden en moet er ook wat meer politie op de been zijn om alles in goede banen te leiden. En misschien nog wel meer van die dingen erom heen. Het maakt mij verder niet uit of het nou op de derde of de vierde herdacht wordt, ik heb daar echt geen mening over, áls het maar herdacht wordt.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Mei 2014 10:21

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik sta er altijd wel bij stil. Vind het wel goed om er aan te blijven denken wat er toen gebeurd is. Maar ik denk ook vaak aan mensen die nu nog in oorlog leven.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Mei 2014 10:32

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Als je in Urk of Staphorst woont ben je toch vrij om vanavond naar de Dam of de Waalsdorpervlakte te gaan of de Dodenherdenking op de televisie te volgen en twee minuten stil te zijn? Alleen de herdenkingsdiensten die vanuit die gemeentes worden georganiseerd waren gisteren. Ik zie daar het probleem niet zo van.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Mei 2014 10:39

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Tsja, ik snap ook heus wel dat er meer bij komt kijken dan alleen stil zijn. Maar je kunt het ook anders bekijken, nu moeten wij de gelovigen in hun waarde laten met hun zondagsrust, maar zij kunnen ook de niet gelovigen in hun waarde laten met hun 4 mei herdenking. Ik zie niet in waarom het ene belangrijker zou moeten zijn dan het andere, alleen maar omdat op het ene het stempeltje 'geloof' zit.
<<

Anoniem122

Bericht 04 Mei 2014 10:42

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik vind het ook een beetje egoïstisch om de zondagsrust belangrijker te vinden.. Hoevaak komt het nou voor dat het op een zondag valt. Ze hebben nog de rest van het jaar dat ze op zondag hun zondagsrust kunnen houden. Dan houden ze die rust maar eens op zaterdag bijvoorbeeld.
<<

Anoniem187

Bericht 04 Mei 2014 11:09

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik sta er altijd wel bij stil, doe ook mee met de 2 minuten stilte. Vanavond ben ik in het ZiggoDome tijdens de 2 minuten stilte, dat lijkt me wil indrukwekkend. Duizenden mensen die (hopelijk!) stil zijn..
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 04 Mei 2014 11:18

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Bazinga schreef:Denken jullie alleen aan de Tweede Wereldoorlog, trouwens? En al zijn slachtoffers?

Daar ligt bij mij wel de nadruk ja. Terwijl het daar toch niet bij op houdt. Komt denk ik ook, doordat er voor mijn gevoel de meeste aandacht naar uit gaat als in docu's, films etc.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem64

Bericht 04 Mei 2014 11:19

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Mizz_S schreef:Tsja, ik snap ook heus wel dat er meer bij komt kijken dan alleen stil zijn. Maar je kunt het ook anders bekijken, nu moeten wij de gelovigen in hun waarde laten met hun zondagsrust, maar zij kunnen ook de niet gelovigen in hun waarde laten met hun 4 mei herdenking. Ik zie niet in waarom het ene belangrijker zou moeten zijn dan het andere, alleen maar omdat op het ene het stempeltje 'geloof' zit.


Ze worden evengoed in hun waarde gelaten. Hier is de herdenking ook gisteren geweest, maar uiteraard is iedereen vrij om het vanavond ook te herdenken. Vanavond in onze kerk wordt er ook bewust rekening mee gehouden, de dienst wordt eerder beeindigd om daarna om 20.00 samen 2 minuten stil te zijn.
Wederzijds respect dus.
<<

Anoniem51

Bericht 04 Mei 2014 11:23

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Susan schreef:Als je in Urk of Staphorst woont ben je toch vrij om vanavond naar de Dam of de Waalsdorpervlakte te gaan of de Dodenherdenking op de televisie te volgen en twee minuten stil te zijn? Alleen de herdenkingsdiensten die vanuit die gemeentes worden georganiseerd waren gisteren. Ik zie daar het probleem niet zo van.

Dat dus.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Mei 2014 11:36

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Sterrin_ schreef:
Mizz_S schreef:Tsja, ik snap ook heus wel dat er meer bij komt kijken dan alleen stil zijn. Maar je kunt het ook anders bekijken, nu moeten wij de gelovigen in hun waarde laten met hun zondagsrust, maar zij kunnen ook de niet gelovigen in hun waarde laten met hun 4 mei herdenking. Ik zie niet in waarom het ene belangrijker zou moeten zijn dan het andere, alleen maar omdat op het ene het stempeltje 'geloof' zit.


Ze worden evengoed in hun waarde gelaten. Hier is de herdenking ook gisteren geweest, maar uiteraard is iedereen vrij om het vanavond ook te herdenken. Vanavond in onze kerk wordt er ook bewust rekening mee gehouden, de dienst wordt eerder beeindigd om daarna om 20.00 samen 2 minuten stil te zijn.
Wederzijds respect dus.


Tsja, ik zie dat persoonlijk anders. Je kunt namelijk ook zeggen, het is gewoon op 4 mei aangezien het nou eenmaal op die dag is, en iedereen die dan zondagsrust wil houden mag het zelf op 3 mei herdenken. Maar dat gebeurt niet, want het geloof is altijd belangrijker. Ik heb het dan niet over jouw persoonlijke voorbeeld, dat vind ik heel netjes.
Maar goed, dit is toch een discussie die niemand gaat en kan winnen, en volgens mij ook niet het doel van dit topic.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Mei 2014 13:03

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik ben stil, ik ben altijd stil, ook als ik thuis ben. Ik denk dan ook aan de oorlogsslachtoffers etc. en ik kijk meestal op televisie naar een herdenking.

Verder hang ik als ik er aan denk de vlag uit. De vlag mag om 18.00 uur pas gehesen worden, halfstok dan dus.

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/di ... -2014.html
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 04 Mei 2014 13:32

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Ik sta er elk jaar bewust bij stil en ben dan ook 2 minuten stil. Ik heb vanmorgen nog wat documentaires gezien, vind het altijd wel interessant.
<<

Anoniem185

Bericht 04 Mei 2014 14:21

Re: 4 mei, Dodenherdenking.

Als ik het niet vergeet, ben ik altijd wel twee minuten stil. Als ik aan het werk ben of buiten zit (kortom, niet voor de televisie zit) vergeet ik het wel eens.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Valkyrie