Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bevalling gelijk aan die van moeder?

<<

Patsy

Bericht 03 Mei 2014 14:11

Bevalling gelijk aan die van moeder?

Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ik vraag mij dus af of jouw bevalling leek op de bevalling(en) van je moeder. Ik las, volgens mij in de Wij, dat dit meestal wel het geval is, vooral de termijn waarmee je bevalt en de duur van de bevalling zouden overeen komen. Zelf was ik hier van tevoren erg bang voor.

Ik ben geboren na 42 weken zwangerschap en woog 9 pond. Mijn moeder heeft er 24 uur over gedaan voordat ik er was, ze heeft heel lang persweeen gehad, ik weet niet precies hoe lang. Ze had een smal bekken en ik was dus een dikke baby, hierdoor pastte ik eigenlijk niet. Na 24 uur ben ik met de tang geboren, achteraf is tegen mijn ouders gezegd dat een keizersnee beter geweest zou zijn.

Ikzelf ben met 36 weken bevallen,nadat met 35.5 de vliezen braken, M woog 3345gram. Ik heb bijna alleen maar rugweeen gehad. Toen ik volledige ontsluiting had bleven de persweeen uit, ik heb op eigen kracht moeten persen. Na 2 uur persen is M uiteindelijk met een knip en de vacuümpomp gehaald. De totale bevalling heeft 13 uur geduurd.

De termijn en duur van de bevalling komen dus totaal niet overeen.
Ik ben heel benieuwd hoe dit bij jullie is.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Mei 2014 14:16

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Bij mij en mijn moeder komt het wel aardig overeen. Allebei hebben we een normale, snelle bevalling gehad (mijn moeder meerdere) zonder verdere complicaties. Sowieso lijk ik wel op mijn moeder wat betreft vrouwelijke zaken, we zijn bijvoorbeeld op dezelfde leeftijd ongesteld geworden, hebben dezelfde omvang qua borsten en zijn hetzelfde gebouwd. Ik hoop dat ik er over 30 jaar zo uitzie als zij, want ze is nog steeds een leuke vrouw om te zien.
<<

Anoniem75

Bericht 03 Mei 2014 14:21

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Hier totaal niet. Mijn moeder heeft 5 uurtjes over mij gedaan en heeft het met 1 vinger in haar neus gedaan tussen de soep en de aardappelen door bij wijze van. Ze is ook thuis van mij bevallen. Ik begon thuis maar eindigden in het ziekenhuis, heb een keizersnede gehad en ik heb het echt ontzettend zwaar gehad qua pijn. Mijn bevalling duurde 24 uur. Mijn kinderen waren iets zwaarder dan dat ik was maar dat scheelde niet veel.

Ik ben op de uitgerekende datum geboren en ik zelf liep 3 dagen over tijd bij de oudste. Bij de jongste was ik op mijn verjaardag uitgerekend en kreeg ik met 39.1 een keizersnede.
Laatst gewijzigd door Anoniem75 op 03 Mei 2014 14:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Mei 2014 14:24

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Mijn moeder is bij ons alledrie niet overtijd gegaan ik bij mijn kinderen allebei wel. We hebben wel allebei snelle bevallingen gehad en we zijn allebei bij alle kinderen thuis bevallen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 03 Mei 2014 14:30

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Mijn moeder liep met 2 kinderen tot 43 weken zwangerschap gelopen en 1 tot 42 weken. Allemaal een inleiding gekregen. Alledrie zonder epidurale en er binnen een dag uit. Mijn broertje zijn sleutelbeen was gebroken.

Ik ben bevallen met 40+2, na een inleiding met epidurale. Sterrenkijkertje. 2u41 duurde de bevalling
En bevallen met 39+4, natuurlijk zonder epidurale. Sterrenkijkertje, gebroken sleutelbeen, bevalling duurde een 18u vanaf dat ik doorhad dat ik weeën had. Had al premature contracties sinds 22 weken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem134

Bericht 03 Mei 2014 14:31

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Bevalling van mijn moeder en mijn kwamen qua tijd overeen, alleen kreeg ik uiteindelijk Hulp van een vacuüm pomp.

Bevalling van mijn zusje en mijn moeder kwam helemaal niet overeen.

zwangerschappen komen trouwens ook niet overeen. Mijn moeder heeft nooit klachten gehad, ik bij beide zwangerschappen Tot zo'n 16 werken misselijk en vrij vroeg in de zwangerschap last van mijn bekken.
<<

Anoniem136

Bericht 03 Mei 2014 14:38

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem136 op 23 Jun 2015 20:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Patsy

Bericht 03 Mei 2014 14:44

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

De zwangerschappen kwamen hier ook niet overeen. Mijn moeder had een hoge bloeddruk, ik niet. Ik had vanaf 30m weken veel harde buiken, dat heeft mijn moeder niet gehad. Ook onze lichamen na de bevalling komen niet overeen. Mijn moeder heeft veel buik en borsten overgehouden aan de zwangerschap, mijn buik en borsten zijn weer zoals ze waren.
<<

Anoniem186

Bericht 03 Mei 2014 15:22

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Nee, helemaal niet. Mijn moeder is van mijn zus bevallen met de tang, na heel wat drama's. En bij mij duurde het ook erg lang en zakte de weeën steeds weg.
Ik heb 2 keer een snelle en makkelijke bevalling gehad.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Mei 2014 16:03

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Razz schreef: Bij de jongste was ik op mijn verjaardag uitgerekend en kreeg ik met 39.1 een keizersnede.



Ik moest vier keer lezen voordat ik begreep dat er niet "Was ik op zijn verjaardag uitgerekend" stond :lol:
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem75

Bericht 03 Mei 2014 16:21

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Haha!
<<

Anoniem144

Bericht 03 Mei 2014 17:07

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Nee totaal niet.
Mijn moeder heeft 5 prima zwangerschappen en 5 bevallingen volgens het boekje gehad. Ze heeft wel bij de 4e zwangerschap een onverklaarbare flinke bloeding gehad.

Ik heb 1 prima zwangerschap gehad die eindigde in een spoed ks door loslatende placenta. 2e zwangerschap was ronduit *** door een placenta preavia en eindigde ook in een spoed ks.

Dus nee , totaal niet vergelijkbaar.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 03 Mei 2014 17:57

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Ja, allebei snelle, makkelijke bevallingen gehad. De termijn komt niet overeen, mijn moeder is beide keren rond 38 wk bevallen, ik met 40.6
februari 2012
november 2015
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 03 Mei 2014 19:46

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Qua bevalling hebben we het er allebei vrij snel en gemakkelijk vanaf gebracht. Qua termijn kwam het gelukkig niet overeen; mijn moeder heeft bijna alle 4 de kinderen bijna de 42 weken volgemaakt.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem315

Bericht 03 Mei 2014 21:56

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Zwangerschap: beide redelijk ongecompliceerd (mijn moeder 3 keer), al heeft mijn moeder het begrip 'harde buiken' niet gekend. Ik ben zelf 10 dagen over tijd geboren, mijn dochtertje 6 dagen.

Bevalling: ik had gerekend op 24 uren (dat was bij de bevalling van mijn moeders eerste kind, mijn broer, namelijk zo), maar ik heb er 'slechts' 14 uren over gedaan (gerekend vanaf het moment dat de eerste wee begon, 4 uren later begon het écht en werd 1 cm geconstateerd, dus ik kan ook 10 uren zeggen, wat is eigenlijk de graadmeter?). Verder ben ik in het ziekenhuis bevallen, wegens een weeënstorm en had ik na de bevalling een fluxus. Mijn moeder had dat niet. Ik ben jaloers op mijn moeder vanwege dat laatste. Ik wilde ook thuis :12:
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 03 Mei 2014 22:19

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Exogenesis schreef:Zwangerschap: beide redelijk ongecompliceerd (mijn moeder 3 keer), al heeft mijn moeder het begrip 'harde buiken' niet gekend. Ik ben zelf 10 dagen over tijd geboren, mijn dochtertje 6 dagen.

Bevalling: ik had gerekend op 24 uren (dat was bij de bevalling van mijn moeders eerste kind, mijn broer, namelijk zo), maar ik heb er 'slechts' 14 uren over gedaan (gerekend vanaf het moment dat de eerste wee begon, 4 uren later begon het écht en werd 1 cm geconstateerd, dus ik kan ook 10 uren zeggen, wat is eigenlijk de graadmeter?). Verder ben ik in het ziekenhuis bevallen, wegens een weeënstorm en had ik na de bevalling een fluxus. Mijn moeder had dat niet. Ik ben jaloers op mijn moeder vanwege dat laatste. Ik wilde ook thuis :12:


Verloskundigen zeggen dat de bevalling begonnen is als je regelmatige weeën hebt, elke 5 minuten een matig tot sterke wee. Dus bij jou zou het dan waarschijnlijk 10 uur zijn. Maar ik snap ook dat het gevoelsmatig meer voelt alsof de bevalling 14 uur heeft geduurd ;)
<<

Anoniem315

Bericht 03 Mei 2014 22:23

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Ha! Dan is het nog sneller gegaan dan ik aan iedereen vertel :P Gevoelsmatig duurde het achteraf maar heel kort. Tijdens het hele gebeuren voelde het inderdaad wat langer.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 03 Mei 2014 22:50

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Ja de bevalling van mijn oudste dochter komt heel erg overeen met de bevalling van mijn moeder ( toen ik werd geboren ) dezelfde dingen en complicaties. De 2e bevalling leek kwam totaal niet overeen.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem 82

Bericht 03 Mei 2014 22:54

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Deels, we hebben beiden normale bevallingen zonder complicaties gehad. Maar de duur van de bevallingen was anders en daarnaast ben ik bij de tweede ingeleid en mijn moeder bij geen van de kinderen, dus dat kun je niet echt vergelijken daardoor.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 03 Mei 2014 23:05

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Bij de oudste ben ik 9 dagen overtijd bevallen via een ks. Ik had alleen rugweeen en bevalling duurde bijna 23 uur. Mijn moeder is bij de oudste 9 dagen overtijd bevallen met de tang. Ook zij alleen rugweeen. Ow ja ik ben de oudste.

Bij de tweede heb ik een geplande ks gehad bij 39.1 weken. Mijn moeder is 5 dagen overtijd bevallen van mijn zusje. Weer met rugweeen. Leuk weetje is dat we allebei op 11 maart waren uitgerekend.

Zwangerschappen kwamen redelijk overeen. Weinig klachten allebei.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 03 Mei 2014 23:09

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Bij mijn moeder zijn alle 3 de bevallingen heel snel gegaan. De eerste (mijn broer) was na ik geloof iets van 3/4 uur weeën op de uitgerekende dag geboren. De tweede (mijn andere broer) ging nog sneller, ook hier begon het weer met weeën, hij was 2 weken te laat. Bij mij ging de bevalling nog sneller (ik geloof maar een anderhalf uur en ik was 2 weken te vroeg, ook hier begon de bevalling weer met weeën.

Bij mij is het begonnen met het breken van de vliezen waarna er vervolgens niets gebeurde dus vervolgens ben ik ingeleid. (mijn vliezen zijn in de nacht van 5 december rond 5 uur gebroken en ik ben de volgende dag 6 december om 11.30/12.00 uur ingeleid. Daarna is het wel heel snel gegaan en is hij iets voor 17.00 geboren. Mijn zoontje was 6 dagen overtijd.

Dus nee eigenlijk leek dit niet echt op elkaar. Alhoewel als ik hier lees dat ik naar de regelmatigheid van de weeën moet kijken dan heeft het maar een 3/4 uurtjes geduurd dus dan komt dat wel overeen.

Overigens wel de snelheid van de zwangerschap dat was bij mijn moeder iedere keer direct raak en dat was bij ons ook het geval.
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Mei 2014 23:18

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Hier zijn wel wat overeenkomsten.
De bevalling duurde ongeveer even lang. Mijn moeder is wel twee keer met ruim 41 weken bevallen en ik met 40+5
Mijn moeder kijkt heel goed terug op haar bevallingen en had het zo nog een keer gedaan. Zo denk ik er precies het zelfde over.
Mijn broertje en ik waren wel zwaarder dan mijn dochter. En mijn moeder heeft twee keer een stuitbevalling gehad.

Mijn moeder en ik hebben tijdens de zwangerschap ook geen kwaaltjes gehad.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 03 Mei 2014 23:19

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

Nee, ze leken niet op elkaar. Mijn moeder 3x ruim overtijd, 3x ingeleid en dus 3x ziekenhuis. Ik 2x voor de 40 weken en 2x thuis.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 04 Mei 2014 00:28

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

nee helemaal niet, mijn moeder is bij mij ingeleid met 42 weken, ik was er na 6 uurtjes weeën al, mijn zusje kwam met 38 weken, 3 uur na het breken van de vliezen. mijn ma zei dat bevallen meeviel. wel allebei in het ziekenhuis geboren.
Ik kreeg bij beide kindjes spontaan weeën. De eerste duurde 29 uur en werd een spoedkeizersnee. De tweede duurde 5 uurtjes toen ze besloten een keizersnee te doen. mijn tweede kwam wel in week 38 net als mijn zusje.
M:21072011
J :08012014
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 04 Mei 2014 07:33

Re: Bevalling gelijk aan die van moeder?

De vorige zwangerschap en bevalling niet, ik was zwanger van twee en flink ziek de hele zwangerschap en bevalling dmv een geplande keizersnede ivm dwarsliggers. Bij mijn moeder was het bij alledrie een peulenschilletje en we floepten er alledrie ook nog eens bijna vanzelf uit. Bij mijn zus heeft ze er 2 uurtjes over gedaan, bij mijn broer een uur en bij mij in een fractie van een seconde bijna. Ze stond ramen te wassen en dacht dat ze naar de wc moest maar dat was ik, ze kon nog net op tijd van de wc komen en in bed kruipen en toen was ik er al, nog voor ze de verloskundige kon bellen.

Qua zwangerschap lijkt die van mij nu wel op de van mijn moeder en dat mag ook zo blijven. Maar ik moet in het ziekenhuis bevallen dus ik hoop toch echt dat de bevalling wat langer duurt bij mij.
Afbeelding

I & N juni 2010
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers