Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wagenziekte (is er een dokter in de zaal?)

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 03 Mei 2014 09:45

Wagenziekte (is er een dokter in de zaal?)

Voor m'n werk neem ik 5 x per week de bus de berg op. Zo'n 2000 meter omhoog aangezien ik bijna op het topje werk! Maar ik word al wagenziek op een rechte weg, laat staan op deze weg omhoog. Gister ging het net, vandaag net niet!

Ik moet dit nog 6 maanden volhouden en wil niet elke dag reispillen slikken (en zelfs dan word ik nog misselijk) Iemand tips voor een langdurige oplossing? Afgelopen 2 dagen reed ik met een collega mee en zat ik voorin.
Laatst gewijzigd door Feline op 28 Mei 2014 09:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Mei 2014 09:49

Re: Wagenziekte

Jeetje wat vervelend! Ik kan me voorstellen dat je geen reisziektepillen wilt slikken elke keer. Daar word je ook niet echt beter van. Heb je al zo'n polsbandje met drukpuntding oid geprobeerd? Geen idee of het werkt, maar voor 6 maanden zou ik het de moeite van het proberen wel waard vinden.
Sowieso lastig, naar buiten kijken helpt, maar ik word op zulke wegen als ik zelf rijd zelfs wagenziek. Zelf rijden is geen optie neem ik aan? Een vast punt aan de horizon zoeken als je kronkelwegen rijd is ook wel moeilijk.

Ik hoop dat je gauw iets vind!
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 03 Mei 2014 10:52

Re: Wagenziekte

Ik zou ook zeggen die armbandjes.. die werken bij mijn dochter super goed!
<<

Anoniem79

Bericht 03 Mei 2014 11:04

Re: Wagenziekte

Wat mij goed helpt is meesturen. Dus handen omhoog en doen alsof je een stuur vast hebt, het ziet er wel belachelijk uit ;).
Meesal is het ook zo dat als je een tijd vaak in de auto/bus zit je er vanzelf minder last van gaat krijgen omdat je er aan went.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 03 Mei 2014 12:58

Re: Wagenziekte

Je hebt van die pleisters voor achter je oren, die schijnen ook goed te werken.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem162

Bericht 03 Mei 2014 20:36

Re: Wagenziekte

Ik gebruik nu sinds 2 maanden die bandjes met drukpunten (ik heb ze gekocht bij de apotheek). Bij mij helpt het heel goed. Misschien kan je dat eens proberen.
Wat ik ook prettiger vind is voorin een voertuig zitten, zodat ik door de voorruit mee kan kijken wat er gaat gebeuren. En bewust meerijden, dus niet iets anders doen (lezen/praten oid) maar echt oplettend meerijden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Mei 2014 23:10

Re: Wagenziekte

Helemaal voorin zitten is het best voor mij, iig absoluut niet achterin, en ik moet recht op de weg kunnen kijken, niet vanaf de zijkant. Maar wellicht, als je zo vaak met de bus zal gaan, went het wel uiteindelijk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 04 Mei 2014 02:00

Re: Wagenziekte

Haha Herfstblaadjes :) Zie mezelf al zitten in de bus met al m'n collega's. Denken ze vast dat ik als Nederlander drugs gebruik ;)

Bedankt voor de adviezen. Ik zit altijd al voorin en geef al aan dat ik niet kan praten omdat ik echt volledige concentratie nodig heb om niet ziek te worden. Dat helpt wel, ik hoef dan niet te spugen maar sta alsnog een half uur te trillen op m'n benen en voel me heel slap. Ik voel me echt zo'n sukkel.

Ik ga morgen even kijken naar zo'n polsbandje! Dat klinkt hoopvol. Denk dat ik de eerste weken maar gewoon pilletjes slik en hopelijk wen ik dan langzaam aan alle bochten.
<<

Anoniem60

Bericht 04 Mei 2014 09:38

Re: Wagenziekte

Ik heb er ook last van. Als de bestuurder al iets te fanatiek de rotonde neemt, ben ik al misselijk.


Het klinkt heel gek, maar met een volle maag heb ik er minder last van, misschien werkt dat bij jou ook wel. En zo'n armbandje is misschien ook het proberen waard.
Succes!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 04 Mei 2014 09:43

Re: Wagenziekte

Ja, ik ontbijt zwaar met een grote kom havermoutpap. Heb net de polsbandjes gekocht, ga ze morgen direct proberen. Hoop echt dat dit dé oplossing is want ik ga zo echt met minder plezier naar m'n werk terwijl het juist zo'n toffe baan is!
<<

Anoniem60

Bericht 04 Mei 2014 09:50

Re: Wagenziekte

Ik hoop dat het helpt!!
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 04 Mei 2014 21:01

Re: Wagenziekte

Bij mij helpen de polsbandjes ook goed en inderdaad een goede maaltijd voor het rijden helpt ook.
Succes ermee, ik hoop dat het werkt. Is toch fijner dan steeds tabletten te moeten slikken!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 28 Mei 2014 09:52

Re: Wagenziekte

Nou, het is nog steeds drama helaas. Ik heb polsbandjes, slik reistabletten, neem Bachdruppels, zit voorin, praat niet en blijf volledig geconcentreerd op de weg.

Eergisteren stond ik 20 minuten in de regen langs de weg, gister 30 minuten in -10 langs de weg voordat m'n vriend er was en ik zelf terug kon rijden.

Het is enorm gênant aan het worden en ik ben nu al bijna 4 weken elke dag kotsmisselijk. Zou het helpen om langs de dokter te gaan voor een check up wat betreft m'n oren o.i.d?
Ik moet nog 5 maanden elke dag die berg op!

Heeft er iemand medisch advies?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Mei 2014 10:00

Re: Wagenziekte (is er een dokter in de zaal?)

Oh bah zeg wat verschrikkelijk naar!! Er zijn heel veel verschillende soorten reistabletten, heb je ook al een ander soort geprobeerd?

Ik zou zeker langs een dokter gaan, ik weet niet of je oren gecheckt moeten worden, maar misschien heeft hij wel een beter middel voor je!
<<

Plientje

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 02 Okt 2013 15:41

Bericht 28 Mei 2014 10:43

Re: Wagenziekte (is er een dokter in de zaal?)

Wat ik van mijn moeder heb geleerd tegen wagenziekte, is dat wanneer je rechtshandig bent, je een watje in je linker oor moet doen. Ben jij linkshandig, dan doe je een watje in je rechter oor.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 28 Mei 2014 10:49

Re: Wagenziekte (is er een dokter in de zaal?)

Ja Plientje, die heb ik ook gehoord maar ik schrijf links maar doe verder alles met rechts! (knippen, sporten, etc). Moet ik dan in beide oren een watje doen? :)
<<

Anoniem130

Bericht 28 Mei 2014 10:50

Re: Wagenziekte (is er een dokter in de zaal?)

Check up heeft waarschijnlijk niet veel zin. Tenzij je in het dagelijks leven ook problem van je evenwichtsorgaan hebt? Anders werkt dat waarschijnlijk juist hartstikke goed.

Het is een beetje balen dat je er enerzijds zo lang mee zit/gaat zitten en tegelijkertijd er maar zo relatief kort aan wordt blootgesteld steeds (na bijv. meerdaagse bootreizen ofzo past je evenwichtsorgaan zich wel eens weer aan, maar dat is ook niet aan de orde bij jou). Wat pompoen zegt: er zijn verschillende soorten antihistaminica die je kunt proberen. En er is (hier in Nederland tenminste) ook een bepaald ander type medicijn (wat dan als 3-dagen pleister gegeven wordt, vraag is of je dat moet willen) wat ook nog het proberen waard is.

Verder is het vrees ik doen wat je al deed: in topconditie (uitgerust, goed gegeten -maar niet iets waar je misselijk van wordt natuurlijk) die bus in, voorin zitten, anticiperen op de bewegingen en bidden dat het went.. :(
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 28 Mei 2014 10:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem130

Bericht 28 Mei 2014 10:52

Re: Wagenziekte (is er een dokter in de zaal?)

Wat betreft die watjes: denk dat je honderd trucjes kunt vinden op internet en ze allemaal kunt proberen. Wie weet heeft er een een werkzaam placeboeffect voor je! ;)

Eigenlijk is het altijd met dat soort dingen, hoe meer middeltjes ervoor zijn (wagenziekte, aftes, verkoudheid, kater), hoe zekerder je ervan kunt zijn dat er geen een ECHT werkt. Dan was dat namelijk al wel duidelijk geweest. :P
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Mei 2014 11:31

Re: Wagenziekte (is er een dokter in de zaal?)

Dus als je zelf rijdt word je niet wagenziek? Kun je dan niet elke dag zelf met de auto naar je werk?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 28 Mei 2014 12:37

Re: Wagenziekte (is er een dokter in de zaal?)

Tnx WjW! Ik slik nu Etos eigen merk (had een voorraadje meegenomen) Zal morgen eens andere kopen! Kan het kwaad om dit dagelijks te gebruiken?

Susan, onze auto is er niet geschikt voor helaas. Het is een klim van 8 km, 1000 meter de hoogte in op sneeuw en ijs. Gister vloog m'n collega al 2 keer uit de bocht!

Edit: de berg is 1600 meter hoog, niet 2000 zoals ik eerder schreef!
<<

ChiQ

Bericht 28 Mei 2014 12:40

Re: Wagenziekte (is er een dokter in de zaal?)

Hmm, word je niet misselijk van hoogte? Als het echt wagenziekte is, heb ik 2 tips: suck it up, hoe kutklotepokke het is, of zoek een andere job.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 28 Mei 2014 12:45

Re: Wagenziekte (is er een dokter in de zaal?)

Nee, geloof niet dat het hoogte is. Op kantoor voel ik me prima!

Ik ben inderdaad bang dat ik ermee om moet leren gaan. Andere baan is geen optie. Het is al een wonder dat ik deze heb gekregen :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Mei 2014 12:48

Re: Wagenziekte (is er een dokter in de zaal?)

En een geschikte auto kopen en die aan het einde van het seizoen weer verkopen is dat een optie?

Ik word zelf trouwens in heel erg bergachtige gebieden trouwens alsnog wagenziek als ik zelf rijdt, maar wel een stuk minder.

Wat trouwens ook helpt is een pepermuntje zuigen en frisse lucht. Maar ik weet niet of dat in de bus mogelijk is?

Wel echt afschuwelijk dat je je steeds zo voelt, bah, ik haat wagenziekte!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 28 Mei 2014 12:53

Re: Wagenziekte (is er een dokter in de zaal?)

Nee, te gevaarlijk. Die collega van gister heeft jarenlange ervaring in het rijden op sneeuw en reed gister 20 kmu en draaide 180 graden.

Hè, nou klinkt het net alsof ik overal nee op zeg terwijl ik het hartstikke lief vind dat jullie zo mee denken!

Op m'n werk zijn ze heel lief voor me. Zorgen altijd dat ik voorin de vrachtwagenbus mag zodat het raam open kan. En m'n collega gaat dit weekend in een grotere stad naar iets homeopathisch zoeken!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Mei 2014 12:56

Re: Wagenziekte (is er een dokter in de zaal?)

Feline schreef:Nee, te gevaarlijk. Die collega van gister heeft jarenlange ervaring in het rijden op sneeuw en reed gister 20 kmu en draaide 180 graden.

Hè, nou klinkt het net alsof ik overal nee op zeg terwijl ik het hartstikke lief vind dat jullie zo mee denken!

Op m'n werk zijn ze heel lief voor me. Zorgen altijd dat ik voorin de vrachtwagenbus mag zodat het raam open kan. En m'n collega gaat dit weekend in een grotere stad naar iets homeopathisch zoeken!


Nee maar dan is dat duidelijk dat we daar niet over na hoeven te denken, dat het 'm echt zit in een oplossing voor de wagenziekte. Bluh!
Wel lief dat je collega dat gaat doen zeg!
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers