Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

<<

Anoniem87

Bericht 02 Mei 2014 23:52

Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Wij zijn pas verhuisd en onze bovenburen ook (iets eerder). Nu geven ze al een paar uur een feestje, met een hoop mensen (zo te horen) en harde muziek. Het bonkt hier behoorlijk en ook het praten/schreeuwen hoor je hard. Ik vind het prima dat ze een feestje geven, maar we willen wel kunnen slapen zo en dat gaat echt niet. Wanneer zouden jullie er wat van gaan zeggen en hoe? Ik had het fijn gevonden als ze het even hadden gemeld, dan hadden we zelf ook iets kunnen gaan doen vanavond.
<<

Anoniem51

Bericht 03 Mei 2014 00:01

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Nu nog niet. Misschien over een uurtje, twee uur pas, en misschien houden ze zich vanzelf straks stiller.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Mei 2014 00:11

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Mijn buren hadden het laatst wel aangekondigd en ik had er dus wel op gerekend dat ik iets zou horen, maar het was zo verschrikkelijk hard dat het leek alsof het feest in onze eigen kamer was, of erger nog, in alle kamers van ons huis. Voor mezelf vind ik dat niet zo erg, maar mijn dochter lag na tienen nog steeds met haar handen tegen haar oren geklemd uit alle macht te proberen om in slaap te vallen en dat vond ik wel heel zielig en frustrerend. Uiteindelijk is ze wel gaan slapen en werd het gelukkig minder, maar o wat baalde ik die avond. Mijn zoon sliep er wel doorheen gelukkig.

Ik heb dus ook niks gezegd, ook omdat ze het wel hadden aangekondigd, maar ik baalde wel, vooral voor haar dus. Toevallig gingen we dat weekend niet naar de camping, als ik had geweten dat het zo hard zou zijn, was ik wel gegaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Mei 2014 00:24

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Overigens vind ik niet dat je nog twee uur hoeft te wachten met vragen of het stiller kan, dat is in mijn ogen wel heel erg laat, ook in het weekend. Ik vind dat als je tot zo laat wil feesten en harde muziek wil draaien, je gewoon een zaaltje moet huren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Mei 2014 01:52

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Ga de film 'bad neighbours' kijken :P
Ik vind het echt heel erg overdreven over te zeggen dat ze een zaaltje moeten gaan huren. Rekening houden met buren, ok. Maar dit is een uitzondering toch? Als 2 keer per jaar zo'n feestje wordt gegeven, notabene in je eigen huis, dan vind ik niet dat je daar moeilijk over moet doet, ook niet met kinderen. Kinderen zelf kunnen (ik zeg niet de jouwe) ook behoorlijk wat geluidsoverlast geven en dat is niet 2 keer per jaar. Je huis is je thuis en ik vind dat je dan best een feestje mag geven. Als het tot 4 uur 's morgens is, is het natuurlijk te gek en ik vind ook dat ze het aan moeten geven. Maar 10 uur of 12 uur 's avonds? Voor iets dat zo sporadisch voorkomt? Nee, dan vind ik dat je daar even doorheen moet bijten. Dan moet je op een hutje op de hei gaan wonen. En inderdaad, als je het vantevoren weet, kun je ook nog ervoor kiezen ergens anders heen te gaan. Nogmaals, anders als het dagelijks of wekelijks is, maar 1 keer... kom op.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem87

Bericht 03 Mei 2014 01:53

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Grrr ik had meteen de politie moeten bellen, zulke lui luisteren toch niet. Ze hebben helemaal een DJ gehuurd (welke mafkees doet dat nou in een appartement) en ze zouden 'zo stiller zijn'. Inmiddels 3 kwartier geleden.. Maarja, kan nu nog wel de politie bellen voor geluidsoverlast, maar dan weten ze meteen dat wij het waren. Pffff... Stelletje aso's.
<<

Anoniem87

Bericht 03 Mei 2014 01:54

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Het is hier nu 2 uur 's nachts Marsy....
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Mei 2014 01:55

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Ok, nu ben ik het met je eens. 2 uur is wel bizar en een DJ is natuurlijk ook idioot in een appartement. Wel goed dat jullie gegaan zijn trouwens.. Ik zou trouwens wel de politie bellen, ik neem aan dat er meerdere mensen daar wonen toch?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem87

Bericht 03 Mei 2014 02:01

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Ja er wonen meerdere mensen (alhoewel er veel woningen leeg staan) maar wij wonen eronder, dus al het gebonk is bij ons.. Snap ook echt niet dat er nog niemand de politie heeft gebeld! Mn vriend wil niet bellen want hij wil de relatie met de buren niet verstoren, maar ze kunnen van mij echt de tering krijgen nu. Maarja, mn vriend loopt alweer naar boven, dus kijken hoe ze reageren.
<<

Anoniem51

Bericht 03 Mei 2014 08:20

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Ik had denk ik de politie ook niet gebeld inderdaad, om dezelfde reden. Maar hoe ging het?
Een DJ vind ik trouwens ook belachelijk in een appartement. In dat geval kun jawel beter een zaaltje huren.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 03 Mei 2014 13:01

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Ik vind het wel asociaal dat ze geen rekening met de buren houden of in ieder geval even melden dat ze een feestje geven. Maar ik zou zeker geen politie bellen.
Als het bij die ene keer blijft, zou ik het wel prima vinden. Mocht het vaker gebeuren, dan zou ik meer stappen ondernemen.
Heb je nog wel kunnen slapen?
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Mei 2014 13:07

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Marsy31 schreef:Ga de film 'bad neighbours' kijken :P
Ik vind het echt heel erg overdreven over te zeggen dat ze een zaaltje moeten gaan huren. Rekening houden met buren, ok. Maar dit is een uitzondering toch? Als 2 keer per jaar zo'n feestje wordt gegeven, notabene in je eigen huis, dan vind ik niet dat je daar moeilijk over moet doet, ook niet met kinderen. Kinderen zelf kunnen (ik zeg niet de jouwe) ook behoorlijk wat geluidsoverlast geven en dat is niet 2 keer per jaar. Je huis is je thuis en ik vind dat je dan best een feestje mag geven. Als het tot 4 uur 's morgens is, is het natuurlijk te gek en ik vind ook dat ze het aan moeten geven. Maar 10 uur of 12 uur 's avonds? Voor iets dat zo sporadisch voorkomt? Nee, dan vind ik dat je daar even doorheen moet bijten. Dan moet je op een hutje op de hei gaan wonen. En inderdaad, als je het vantevoren weet, kun je ook nog ervoor kiezen ergens anders heen te gaan. Nogmaals, anders als het dagelijks of wekelijks is, maar 1 keer... kom op.


Ik zeg toch dat als je tot zo laat, dus nog uren na middernacht, wil doorgaan met harde muziek, DAN moet je een zaaltje huren? Je ziet mij toch nergens schrijven dat je voor elk feest een zaaltje moet huren?

In het geval van mijn buren heb ik ook nergens over geklaagd, maar ik mag neem ik aan wel balen als het zo enorm hard is. Bij mijn buren was er geen DJ maar een live-optreden van een zanger, en dan niet eentje die heel rustig a capella stond te zingen, maar echt van die feestmuziek, dat was denk ik wel ongeveer net zo hard als een DJ. Het leek alsof die boxen in ons eigen huis stonden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 03 Mei 2014 13:21

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Ik vind het ook afhangen waar je woont. Ik woon zelf in een studentenflat en daar vind ik dat er meer kan. Wij gaven een huisfeest donderdag (de eerste ooit in ons huis), stond om 1 uur één van onze buren (een man van rond de 50) voor de deur, dat hij de muziek uit wilde hebben. Tja, ik snap dat het irritant is dat er muziek gedraaid wordt, maar ga dan niet in een studentenflat wonen. Wij hebben rekening gehouden met de buren door briefjes in de bus te doen dat we een feestje hadden (en zij ook uitgenodigd waren), door de bass volledig uit te doen en de muziek na middernacht zachter te doen. Een beetje verdraagzaamheid moet kunnen, het is één nacht. Dus ik zou er alleen wat van zeggen als het maandelijks of vaker is. Anders dan zou ik oordoppen in doen en proberen te relativeren. Eén keer een luid feestje geven vind ik niet gelijk aso.

Een DJ in een appartementencomplex, dat vind ik wel vreemd. Hoe laat was het uiteindelijk klaar?
<<

Anoniem44

Bericht 03 Mei 2014 13:47

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Ach ja, een feestje, hier in de straat is het nogal een gezellige boel, dus het klinkt me niet vreemd in de oren. Ik ga er meestal naartoe en dan nodig ik mezelf uit. Hartstikke gezellig.
<<

Anoniem87

Bericht 03 Mei 2014 13:51

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Rond half 3 was het uiteindelijk stiller, nadat mn vriend dus nog een keer naar boven was gegaan. We wonen absoluut niet in een studentenflat oid, we betalen hier ruim €800 per maand! En aangezien het een DJ was, stond de bass zo hard dat de vloer ervan trilde.

En nee ED, we waren niet uitgenodigd en je nodigt jezelf ook niet zomaar uit als je iemand twee keer hebt gesproken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Mei 2014 15:15

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Bij ons stonden laatst ook gewoon buren een taartje mee te eten, die kwamen ook op het geluid af :) Maar dat was niet 's nachts, het was R's verjaardag.

Hier is altijd wel iemand met herrie en ik heb er nog nooit wat van gezegd, soms vind ik het wel irritant maar ik ben zelf in een appartement gaan wonen en dan kan je het ook wel verwachten vind ik.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem44

Bericht 03 Mei 2014 15:46

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Ik vind ook dat mensen die niet tegen overlast kunnen maar ergens in Drenthe moeten gaan wonen. Nederland is nu eenmaal een zwaar bevolkt land en als je ervoor kiest om midden in een woonwijk te gaan wonen ja, dan mag je ervan uitgaan dat er af en toe geluid te horen is. Ik begrijp nooit zo goed waarom de wens van stilte voor de wens van geluid gaat en al helemaal niet waarom de politie zich ervoor leent om daar dan naartoe te gaan. Zolang het niet volledig uit de hand loopt (dus bijvoorbeeld spullen op straat kapot maken, of iets dergelijks), dan vind ik het allemaal nogal overdreven.
<<

Anoniem87

Bericht 03 Mei 2014 15:53

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Hahaha nou ED, ik geloof er oprecht geen reet van dat je nog zo denkt om 2 uur 's nachts nadat je je hele werkweek om 6 uur 's ochtends bent opgestaan en wilt slapen. Zelfde geldt voor Carool, een verjaardag 's middags is wel iets anders he..
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Mei 2014 15:55

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

's Middags was de herrie bij ons, de herrie bij de buren is bij voorkeur op de avonden voor mijn vroege ochtenddienst.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem44

Bericht 03 Mei 2014 15:58

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Ik maak vaak korte nachten. Als er geluidsoverlast is, dan denk ik alleen maar 'o ja, gezellig een feestje, daar zou ik nu ook wel zin in hebben' en dan gun ik die mensen het allerbeste en ga lekker slapen. Klaar.
<<

Anoniem315

Bericht 03 Mei 2014 16:44

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Hmm.. het is voor het eerst dat ik het niet met je eens ben, ED. Ik heb in Almere gewoond en daar had ik zeer luidruchtige buren: heel gezellige Antillianen, die vaak feestjes hielden met veel muziek en ander lawaai. Echter stopten zij wel altijd rond 23 uur. Uit fatsoen. Lijkt me wel zo fatsoenlijk om de rest van het appartementencomplex te laten slapen 's nachts. Wij doen het zelf ook, wonen nu op de hoek van een rij. Regelmatig zijn er feestjes bij buren en ook bij onszelf, maar na 0.00u stopt dat en vertrekken de grootste feestgangers naar de stad.

Bovenstaande twee voorbeelden om te illustreren dat zowel in een druk bevolkt gebied als Almere als in een rustiger gebied in de kop van Overijssel feest wordt gevierd, maar in beide gevallen wordt er rekening gehouden met de medemens.

Ja ik gun mensen een feestje, maar ik gun mensen ook hun rust.
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 03 Mei 2014 16:46

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

Wij hebben zulke zeikburen dat ze al om 4 uur 's middags voor de deur staan als ik maar iets van muziek op heb, en die na 2 weken al aan het klagen waren toen we hier net woonden dat we door het huis rennen de hele dag.
Pardon? Ik ben 29, dan ren ik echt niet door het huis hoor, wellicht bedoel je mijn katten :P
En dan zou je denken dat het oude mensen zijn ofzo, maar het is een jong stel, waarschijnlijk nog jonger dan ons.

Ik ben niet zo moeilijk, zo lang het in het weekend is mogen ze van mij best een feestje houden (als in af en toe, niet wekelijks) en zal ik niet snel gaan klagen.
Doordeweeks vind ik heel wat anders. Dan vind ik dat je na een bepaalde tijd gewoon stil moet zijn.
Maar zelfs in het weekend, als je zo'n heel groot feest houdt met DJ (wat ik al een beetje raar vind in een appartement maar dat terzijde) vind ik dat je op zijn minst wel even mag laten weten aan je buren dat je een feestje houdt.
En op een gegeven moment moet het ook wel klaar zijn.
Vind dan dat je ook best mag aanbellen om te vragen of het even wat minder kan.
Politie bellen zou ik niet zo gauw doen, dan moet het wel heel extreem zijn.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 03 Mei 2014 16:56

Re: Geluidsoverlast, wanneer zeg je er iets van?

In Drenthe hebben we ook wel eens last van de buren hoor :laughcry:

Een feestje 1 of 2 keer per jaar vind ik echt geen probleem, maar dan is het inderdaad wel prettig als er rekening met de buren gehouden wordt en het vanaf een uurtje of 12 gewoon wat rustiger wordt. Anderen moeten de volgende dag inderdaad misschien wel werken en dan is het gewoon rot als je tot weet ik hoe laat wakker gehouden wordt.
Tot 12 of misschien 1uur vind ik het wat vervelend, maar nog niet echt een probleem. Daarna wel.

Dankzij onze onderburen waren wij laatst tot half4 's nachts wakker, daar wordt je echt niet blij van..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers