Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 02 Mei 2014 19:56

Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Mijn dochter is bijna 8,5 maanden. We hebben al 1 poging gedaan om haar uit te bakeren ( toen ze 6,5 maanden was ) Sinds afgelopen maandag de 2e poging. Sindsdien slaapt ze amper 's nachts en moet ik zo vaak naar haar toe. Ook de middagslaapjes zijn zo kort dat ze erg moe is overdag. Nu ligt ze ook op bed te huilen en slapen ho maar. Ze ligt nu in een normale slaapzak. We hebben al geprobeerd 1 mouw dicht te maken ( 1e poging ) maar dat werkt ook niet. Ik heb zo de neiging om haar op dit moment weer in te bakeren..... Zij is helemaal kapot maar ik ook, slapeloze nachten en 's middags niet slapen....:(
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem51

Bericht 02 Mei 2014 19:58

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Heb je het inbakeren wel afgebouwd, eerst één armpje los en de ander nog ingebakerd in de bakerdoek, en dat een paar dagen volhouden?
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 02 Mei 2014 20:03

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Dundas schreef:Heb je het inbakeren wel afgebouwd, eerst één armpje los en de ander nog ingebakerd in de bakerdoek, en dat een paar dagen volhouden?


Ik heb deze keer direct allebeide armpjes gedaan omdat de vorige poging het niet wou....
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem51

Bericht 02 Mei 2014 20:09

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Dan snap ik dat ze wel even van de leg is inderdaad, dan heeft ze ineens van helemaal geborgen inslapen, een enorme bewegingsvrijheid. Is het een mogelijkheid om één arm vast te laten? En anders, als je toch beide armen los doet, haar dan strak vast te leggen? (bijvoorbeeld met een dekbedovertrekje van je oudste die je tot een soort 'band' vouwt waar je haar strak onder weg kunt leggen, ipv een dekentje)

Sowieso lijkt het me wel dat het voor haar een kwestie van wennen is en ze sowieso wel valer wakker zal zijn. Het moet alleen niet te gek worden natuurlijk.
<<

Anoniem 42

Bericht 02 Mei 2014 20:12

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Mijn dochter ligt sinds een paar maanden in een slaapzak met lange mouwen. En dan een hele dikke winterslaapzak met stugge mouwen. Dat is ook het enige waar ze in slaapt, ik probeer regelmatig een slaapzakje zonder mouwen uit maar als ze al slaapt is het net zoals bij jou erg kort. Dan gaat ze steeds met haar handjes in haar gezocht wrijven, aan de spijlen van het bed trekken, aan de rits trekken enzovoorts enzovoorts.

Heeft je dochter zich nog niet ingebakerd omgedraaid?
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 02 Mei 2014 20:20

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Y. heeft altijd in de Pacco gelegen en daarna hebben we de Pacco Plus aangeschaft.
We hebben hem zelf het inbakeren af laten bouwen (elke keer een stapje verder geprobeerd met de Pacco Plus en als het niet werkte een week of 2 later weer eens proberen) en uiteindelijk sliep hij pas met ruim 10 maanden in een normale slaapzak. Hij kon toen zelfs al lopen :laughcry: Op het eind lag hij met zijn benen helemaal los en nog maar 1 armpje vast.
Afbeelding
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 02 Mei 2014 20:34

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Dat is dus ook een beetje het punt. Ze heeft zich al eens omgedraaid toen ze ingebakerd lag.... En daarom wil ik haar dus nu uitbakeren.....

Die Pacco Plus ziet er goed uit, alleen heb ik geen cent om zoiets te betalen.....
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 02 Mei 2014 20:40

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Staan ze inmiddels niet wat goedkoper op marktplaats? Toen wij 'm kochten was hij net nieuw. Ik zie dat er nu ook 2 maten zijn. Toen was er maar 1 maat: vanaf 7 kilo. Ik was hem toen op mp binnen een dag kwijt voor ik geloof 15 euro minder dan waar ik 'm voor gekocht had.

Ben je anders zelf niet handig dat je ritsjes kan maken in de doek waar ze nu in ligt? Of iemand in je omgeving?

Moeilijk hé? Het was ook onze ergste nachtmerrie om hem uitgebakerd te krijgen. Hetzelfde met de overgang mét slaapzak naar zonder slaapzak. Als een beer tegenop gezien en ook dat ging vanzelf. 's Avonds gaven we hem gewoon de keuze of hij met of zonder slaapzak wilde. De ene keer wilde hij met en de andere keer zonder. Als hij 's nachts wakker werd en hij wilde 'm weer aan deden we die slaapzak gewoon weer aan.
Afbeelding
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 02 Mei 2014 20:46

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Nee ze zijn nog steeds duur op Markplaats, sowieso 40 euro. Ik ben zelf niet handig en zou ook niemand in mijn omgeving weten. Bij mijn oudste dochter ging het wel iets makkelijker. Maar de jongste......
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem255

Bericht 02 Mei 2014 20:54

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Ik zou eens een dikke winterslaapzak proberen.
Dat was hier een goede opvolger voor de bakerzak.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 02 Mei 2014 20:57

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Hier was een dikke winterslaapzak ook de uitkomst, maar zoon was wel een stuk jonger.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 02 Mei 2014 20:57

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

:(

En d'r beentjes vast/dicht en dan d'r armpjes los? Dus tot haar oksels zodat ze wel de geborgenheid voelt bij haar lichaam?
Geen idee of dat lukt met de doek die je hebt.
Afbeelding
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 02 Mei 2014 21:18

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Het gaat puur om haar armpjes. Ze ligt ook in een dikke winterslaapzak. Ik heb haar net alvast maar een fles gegeven ( normaal krijgt ze die om 22.00 uur ) en heb toch maar weer 1 mouw vastgenaaid. Ze ligt nu 5 minuten op bed en het is stil. Kan ook niet anders na zo vreselijk weinig slaap vandaag. Ik bereid me maar vast voor op vannacht.
Laatst gewijzigd door mida4you op 02 Mei 2014 21:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 02 Mei 2014 21:19

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

:hug:
Afbeelding
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 02 Mei 2014 21:20

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Het valt allemaal niet mee. Ik merk zelf dat ik ook op ben....
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11152

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Mei 2014 21:21

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Als je op je zij op de bank gaat liggen met opgetrokken benen, dan heb je een 'gat' tussen je buik en de bank, kan je haar daar niet in slaap laten vallen en als ze eenmaal goed slaapt overleggen? R vind dat nog steeds heerlijk slapen, helemaal klem.
R. 2013
D. 2016
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 02 Mei 2014 21:29

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Het overleggen is bij haar nog nooit goed gegaan helaas. Ik zou graag willen.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11152

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Mei 2014 21:31

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Oh dat is helemaal lastig zeg. Ik zat te denken aan de wagenbak, maar dan moet ze wel klein zijn en de wagenbak groot..

Anders erbij gaan liggen in het ledikant? Heb ik ook wel eens gedaan (niet ivm uitbakeren maar omdat hij gewoon nooit wilde gaan slapen). Telefoon erbij en hopen dat je er ooit weer uit komt.

Sterkt ermee, zo slopend is het he.
R. 2013
D. 2016
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 02 Mei 2014 21:36

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Carool schreef:Oh dat is helemaal lastig zeg. Ik zat te denken aan de wagenbak, maar dan moet ze wel klein zijn en de wagenbak groot..

Anders erbij gaan liggen in het ledikant? Heb ik ook wel eens gedaan (niet ivm uitbakeren maar omdat hij gewoon nooit wilde gaan slapen). Telefoon erbij en hopen dat je er ooit weer uit komt.

Sterkt ermee, zo slopend is het he.


In de wagenbak past ze allang niet meer. En bij haar gaan liggen/zitten heb ik ook gedaan ( zodat ze weet dat ik bij haar ben ) Ja je moest eens weten wat ik allemaal al heb geprobeerd. Ze is vanaf 3 maanden al een ontzettende slechte slaper geweest ( gem. 12 keer uit in de nacht ) dat is even 2 weken goed gegaan en sinds een paar weken zijn we weer terug bij af.

In die 2 weken dat ze redelijk sliep kon ik zelf ook weer een beetje bijtanken. Maar ik heb het idee dat we nu weer terug bij af zijn. We zullen het weer beleven vannacht.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11152

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Mei 2014 21:41

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Ik weet er helaas alles van, ik dacht op een gegeven moment dat ik staand kon slapen. Ook enorm vergeetachtig en kon me niet concentreren.

Hier ging het vanaf de 11 maanden beter, hopelijk word het bij jullie ook snel beter. Ik kan niks meer verzinnen wat zou helpen maar nogmaals veel sterkte ermee!
R. 2013
D. 2016
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 02 Mei 2014 22:00

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Wat vervelend nou joh. Niet leuk ook. Snap dat je helemaal kapot bent. Onze dochter heeft ingebakerd in een puckababy geslapen. De mini en die daarop volgt. Wij moesten het ook afbouwen. Maar dat ging iets makkelijker in de puckababy. Kun je niet via Marktplaats zoiets vinden?
Wij waren overigens in eerste instantie te vroeg begonnen met afbouwen. Toen ze zich helemaal goed kon omdraaien in bed ging ze naar een gewone slaapzak dit was volgens mij met ongeveer 6,7 maanden.

Sterkte in ieder geval.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem85

Bericht 02 Mei 2014 22:03

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Heel herkenbaar, mijn gouden tip: koop dikke badstofsokken bij de Hema en dan aan haar handjes doen, hier werkte dat perfect!
<<

Anoniem255

Bericht 02 Mei 2014 22:04

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

En iets van een slaapmiddel op natuurlijke basis
Ik weeet niet of er iets is voor die leeftijd. Wij hadden pilletjes van VSM maar die zijn dacht ik pas vanaf 1 jaar.
Hier was het de eerste 3-4 maanden drama, toen ging het 2-3 maanden goed en toen brak de hel los.
15-20x per nacht er uit en om 5u was meneer "uitgeslapen".
Om 7u ging hij weer slapen en mochten wij gaan werken....
Na maanden alles geprobeerd te hebben zijn we uiteindelijk hier op uit gekomen.
Na een maand was hij er weer vanaf.
<<

Anoniem61

Bericht 02 Mei 2014 22:12

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Ik heb hier een speciale baker zak voor het afbouwen. Een woombie met drukknopjes bij de armsgaten. Te koop voor 5euro exclusief verzendkosten.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Mei 2014 23:31

Re: Pfff ik weet het even niet meer ( uitbakeren )

Ik heb L. in het begin toen ik geen bakerzakje meer gebruikte héél strak ingestopt. Ik had een groot lakentje en dekentje wat ik overdwars instopte in zijn wieg (ik had een grote wieg), bij het ledikantje ging dat veel minder goed maar bij de wieg werkte dat perfect. Hij lag zo strak dat hij zijn armpjes in eerste instantie niet losgewurmd kreeg.

Het beste werkte hier eigenlijk een combinatie van winterslaapzakje met lange mouwen en dan strak ingestopt (dat was dan in het ledikantje, dat lukt dan gewoon wat minder strak) met alleen een dekentje (of een grote handdoek). Doordat het materiaal van die slaapzak vrij stug was (flanel) en het materiaal van dat dekentje ook kreeg hij die armpjes niet makkelijk op. Meestal sliep hij voor hij de strijd gewonnen had. 's nachts ging het dan langzamerhand wel losser zitten, maar dan was hij al een stuk rustiger.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kira