Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weggeefhoek op Facebook

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Mei 2014 17:48

Weggeefhoek op Facebook

Hoe is jullie ervaring hiermee?

Ik heb onze wasmachine er op gezet, hij is al een jaar of 10 oud maar doet het nog dus ik heb hem op zo'n hoek gezet.

Nu krijg ik echt tientallen berichten met zielige verhalen van mensen waarom ze hem willen hebben,de een heeft het nog zwaarder dan de andere. Ook nog een handjevol mensen van de oud ijzer handel die spontaan allemaal een kapotte wasmachine hebben.

Ik heb een beetje spijt dat ik hem niet gelijk naar de stort heb gebracht :palm: :palm:
Laatst gewijzigd door Spencer op 07 Mei 2014 20:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem331

Bericht 02 Mei 2014 17:55

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Ik doe er niet aan mee, omdat mijn zowat hele schoonfamilie dat wel doet. En die hebben voor elk artikel wel een zielig verhaal waarom ze iets willen krijgen.
<<

Anoniem130

Bericht 02 Mei 2014 17:57

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Hahaha, god wat vermoeiend..
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 02 Mei 2014 18:00

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Dat is bij ons helemaal niet zo. Hier gaat dat allemaal gemoedelijk en word soms zelfs gezegd dat ze loten bij meerdere reacties. Op appeltje-eitje kun je ruilen, daar is het de eerste die reageert met interesse heeft het eerste recht. Kortom het is net wat je doet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 02 Mei 2014 18:02

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Ik heb er juist positieve ervaringen mee. Geen zielige verhalen of wat ook eigenlijk.
<<

Anoniem64

Bericht 02 Mei 2014 18:41

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Bij 'ons' is het liken is loten, dus makkelijk voor jou. Al kies ik meestal gewoon iemand. Je kunt ook online namen trekken.
<<

Anoniem50

Bericht 02 Mei 2014 19:40

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Volgens mij hebben wij geen weggeefhoek. Wel een ruilhandel en volgens mij overgenomen n.a.v. een radioshow van rtv noord. Daar bieden ze bv een wasmachine aan en willen daarvoor terug een plantje, bloemetje of barbiepop voor het kleinkind. Vind ik altijd wel leuk.
<<

Anoniem133

Bericht 02 Mei 2014 19:47

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Ik doe dat ook regelmatig, maar bij de dingen die ik er op zet heb je niet echt van die zielige verhalen. Soms zet iemand bij de foto 'alleen voor iemand die het echt nodig heeft' en dan krijg je van die complete levensverhalen. Ik vind het wel super irritant als mensen niet op komen dagen, dat heb ik al meerdere keren gehad.
<<

Anoniem50

Bericht 02 Mei 2014 20:20

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Ibbel vertelde me net dat we er toch één hebben, dus gelijk even aangemeld.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 02 Mei 2014 20:23

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Ik heb er positieve ervaringen mee. Ik doe mee in een groep waar de eerste de reageert het eerste recht heeft.
Die is ook niet opgezet om arme mensen te helpen maar om verspilling tegen te gaan. Ik zet er regelmatig iets op en eb ook wel iets opgehaald.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Mei 2014 20:36

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Er waren nu bijna 50 reacties dus ik heb alle namen in zo'n programma gezet om te loten. Nu hopen dat de gelukkige hem snel komt halen.
R. 2013
D. 2016
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 02 Mei 2014 20:59

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Marley schreef:Ibbel vertelde me net dat we er toch één hebben, dus gelijk even aangemeld.



Hahha ja dacht even zoeken voor je of er niet toch een is ;)
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 03 Mei 2014 10:56

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Ik zet er altijd bij wanneer en waar ze het kunnen ophlen en dat de eerste die dan kan, het krijgt. Werkt tot nu toe heel aardig.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 03 Mei 2014 12:34

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Zolang er geen dieren opgezet mogen worden vind ik het oké. Lijkt me wel handig als je iets, zoals een wasmachine, kwijt moet alleen die zielige verhalen lijken me niet fijn.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem51

Bericht 04 Mei 2014 18:21

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Door dit topic ben ik ook lid geworden van de plaatselijke weggeefhoek. Hier is het trouwens gewoon, wie het eerst reageert is de gelukkige.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 04 Mei 2014 19:40

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Wat raar dat je allemaal van die zielige verhalen krijgt. Ik ben een tijdje terug ook lid geworden van de groepen van mijn woonplaats en heb er al een paar keer wat opgezet (kleding, fohn, sieraden). Daar kreeg ik hele normale reacties op en de persoon die het eerste reageert mag het van mij hebben. Ik doe dus niet aan loten of iets dergelijks.
Misschien ligt het ook aan de spullen die je er op zet. Kan me voorstellen dat je niet op die verhalen zit te wachten.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 04 Mei 2014 21:46

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Bij ons mag je alleen reageren met lootje en geen zielige verhalen gelukkig.
Ik heb al heel wat spullen zo weg gedaan!
<<

Anoniem123

Bericht 05 Mei 2014 09:54

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Amaryllis schreef:Bij ons mag je alleen reageren met lootje en geen zielige verhalen gelukkig.
Ik heb al heel wat spullen zo weg gedaan!


Hier net zo, zielige verhalen worden verwijderd. Sowieso alle andere reacties. Alleen lootje graag of lootje mag.
Ik heb zelf al heel wat 'gewonnen' maar geef zelf ook veel weg.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 05 Mei 2014 10:01

Re: Weggeefhoek op Faceboek

hier worden ook de zielige verhalen verwijderd. Ook mensen die de spullen weer doorverkopen worden verwijderd uit de groep.
Afbeelding
<<

Anoniem187

Bericht 05 Mei 2014 12:22

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Ik zet er vaak wel spullen op, maar dan zet ik erbij dat ik geen zielige verhalen wil want dan krijg je hem per direct niet. Klinkt hard, maar 90% van die verhalen is bullshit.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Mei 2014 20:50

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Hier ook een weggeefhoek. Maar een vriendin had een goede tip en die pluist echt alle pagina's van de mensen die reageren af en zoekt naar of ze het echt slecht hebben. Er maken echt veel mensen misbruik van die hoeken, die halen gratis spullen op en verkopen ze dan op marktplaats of een vraag en aanbod hoek op fb.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Mei 2014 21:01

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Oh ik ga dat niet napluizen hoor.
Ik vind het ook niet normaal dat men het gaat verkopen als het gratis opgehaald is bij iemand van de weg geefhoek. Maar nee ik ben dan misschien te goed van vertrouwen daarin. En niet iedereen die het slecht heeft hoeft alleen maar op die hoeken te komen. Maar iedereen mag.

Goede tip vind ik het dus niet perse. Aangezien ik geen zin heb om iedereen na te checken. En men komt er toch wel achter als men het verkoopt. Daar ben ik wel achter. Dan wordt deze persoon bij ons iig meteen verwijderd.
<<

Anoniem75

Bericht 05 Mei 2014 21:07

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Wij hebben er ook een en ik heb ook al een aantal dingen geruild of verkocht. Ook een 15 jaar oude droger voor 15 euro. Dat ding moest in hetzelfde weekend weg en we hadden echt geen zin en tijd om dat ding naar de stort te brengen. Ik kreeg binnen 10 minuten een paar reacties en ik heb toen niet naar het zieligste verhaal gekeken maar geloot.

En ik heb een keer een nieuwe waskussenhoes op de ruilhoek gezet en ik kreeg daar een pakje Spongebob koekjes voor terug. Meestal zet ik er bij te ruil voor iets lekkers voor een 3 jarige. Geen specifiek ding of zo.
<<

Anoniem123

Bericht 06 Mei 2014 09:28

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Fearie schreef:Hier ook een weggeefhoek. Maar een vriendin had een goede tip en die pluist echt alle pagina's van de mensen die reageren af en zoekt naar of ze het echt slecht hebben. Er maken echt veel mensen misbruik van die hoeken, die halen gratis spullen op en verkopen ze dan op marktplaats of een vraag en aanbod hoek op fb.


Dan heb je ook weinig te doen als je al die facebook pagina's gaat doorkijken.

Of is het faceboek volgens Carool :razz: :thumbup:
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 06 Mei 2014 13:21

Re: Weggeefhoek op Faceboek

Ik ben ook lid van een weggeefhoek op facebook en heb al een aantal keren leuke dingen mogen ophalen en zelf nog meer weggegeven (lekker opruimen). Bij 'onze' weggeefhoek (1 van de 2 waarvan ik lid ben) mogen er geen redenen opgegeven worden want op een gegeven moment stond het ook vol met zielige verhalen terwijl iedereen wel een goede reden heeft om mee te loten.
Ik weet ook iemand die dingen doorverkoopt, zo jammer. Ik neem haar dus nu niet meer mee in de verloting.
Maar al met al vind ik het wel een leuk iets.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers