Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Donderdag 22 mei 2014 Europese verkiezingen.

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Mei 2014 09:30

Re: Donderdag 22 mei 2014 Europese verkiezingen.

Zora schreef:
Madame Butterfly schreef:Eens. Gisteren hoorde ik iemand heel treffend zeggen: Mensen vroegen om meer transparantie, om meer inspraak en als antwoord daarop kwam de Lisbon Treaty, die het parlement veel meer bevoegdheden toewijst. Het parlement is machtiger dan ooit. Dit zijn de eerste verkiezingen sinds deze nieuwe bevoegdheden. En wat is de reactie? Mensen halen hun schouders op, gaan niet eens stemmen. Zo jammer...

Ik vraag me wel af of de scholen tegenwoordig lesgeven in EU gerelateerde onderwerpen. In mijn tijd niet, dus moest zelf uitzoeken wat de EU instellingen zijn, wat hun bevoegdheden zijn, hoe de EU tot stand is gekomen etc. Slechte zaak. Het is misschien ook daarom dat mensen zich er weinig bij kunnen voorstellen.


Ik kan me ook niet echt herinneren les te hebben gehad (uitgebreider dan de basis) over de details van de EU. Best een gemiste kans, zeker omdat de invloed van de burger/stemmer zo groot is. Ik vind de EU en alles wat ermee te maken heeft daardoor vaak oninteressant, want ik kan het voor mezelf gewoon niet plaatsen in een breder kader. Nu kan ik mezelf natuurlijk verdiepen in de materie haha, maar ik merk toch dat ik een soort basis hierin mis.

Ik vind trouwens eigenlijk dat iedereen zou moeten gaan stemmen... Het is zo weinig moeite, en desnoods stem je blanco als je geen zin/tijd hebt je erin te verdiepen, maar gewoon niet gaan vind ik altijd zo jammer!


Bij maatschappijleer, onderdeel staatsinrichting, komt het over het algemeen wel gewoon voor tegenwoordig. De meeste boeken besteden er ongeveer evenveel aandacht aan als aan de uitleg van bijvoorbeeld de gemeente. Hoeveel aandacht er dan nog in de les aan gegeven wordt, geen idee.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 26 Mei 2014 09:35

Re: Donderdag 22 mei 2014 Europese verkiezingen.

Er is toch nog wel het een en ander veranderd he, in de 'echte' uitslag. PVV toch een zetel extra en SP juist een minder. GroenLinks helaas ook maar 2 zetels.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers