Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Puzzelen

<<

Anoniem255

Bericht 02 Mei 2014 09:07

Puzzelen

Puzzelen jullie kinderen graag?
Hoe oud zijn ze en hoeveel stukjes leggen ze?

Hier doen beide de hele dag niks anders.
Dochter van 4 maakt inmiddels puzzels van 104 stukjes en mijn zoon van 2,5 maakt ze nu met 24 stukjes maar die legt hij zo makkelijk dat ik maar weer nieuwe ga halen.

Ze maken ook samen puzzels. Dat is ongeveer het enige moment dat ze geen ruzie maken ;)
Weet iemand of er grote vloerpuzzels bestaan van 50-60 stukjes?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 02 Mei 2014 09:16

Re: Puzzelen

Volgens mij heb ik wel vloerpuzzels met 50+stukjes gezien bij de spelotheek.

Hier is het met vlagen dat ze puzzelen helaas, van mij mag het wel wat vaker zo rustig in huis zijn. :razz:
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem75

Bericht 02 Mei 2014 09:19

Re: Puzzelen

Knap hoor!

S. kan niet puzzelen. Heb al zo vaak een poging gedaan maar hij krijgt het niet onder de knie en heeft er ook het geduld niet voor. Op de iPad kan hij het dan weer wel maar dan moet de puzzel niet groter zijn dan 8 stukken. Maargoed dat noem ik niet 'echt' puzzelen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Mei 2014 09:22

Re: Puzzelen

Mijn dochter vond puzzelen heel toen ze kleiner was, nu vindt ze er niks meer aan. Ze verliest snel haar concentratie en stopt dan als ze de helft af heeft.
Mijn zoon vindt het wel leuk en maakt puzzels van 6 en 9 stukjes, maar hij pakt eerder een spelletje dan een puzzel.
<<

Anoniem162

Bericht 02 Mei 2014 09:27

Re: Puzzelen

Mijn zoon vind er niks aan, hij heeft er geen geduld voor. ik haal wel vaker puzzels bij de bibliotheek maar hij vind het niet interessant.
<<

Anoniem255

Bericht 02 Mei 2014 09:42

Re: Puzzelen

Spelotheek!! Daar ga ik dadelijk eens heen. Ik vergeet dat altijd maar dan hoef ik ook niet steeds nieuwe te kopen!
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 02 Mei 2014 09:58

Re: Puzzelen

L vindt puzzelen heel leuk. Eigenlijk vanaf jongs af aan en dan wel met vlagen moet ik zeggen. Nu zit ze echt weer in een puzzelfase en heeft van de week een puzzel met 73stukjes zitten maken... :wtf:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Mei 2014 10:05

Re: Puzzelen

Hier kon F met een jaar en 4 maanden al puzzelen (van die houten waar je de stukjes in moet leggen) Hij vind het nu nog wel leuk maar we moeten hele grote hebben. De kleinere van 6-8-12 stukjes enzo heeft hij na een keer leggen al door en dan vind hij het niet leuk meer.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 02 Mei 2014 10:45

Re: Puzzelen

Nee, met puzzelen doe je mijn zoon niet echt een plezier.
Hij verliest dan heel snel zijn concentratie.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Mei 2014 10:47

Re: Puzzelen

Woow Mien, 104 stukjes met 4 jaar! Dat is best al veel hoor. Als ik in mijn groep (ik geef les aan 1/2/3) kijk dan zijn er wel kinderen die meer dan 100 stukjes leggen, maar dat zijn meestal de oudste kleuters, dus eind 5 bijna 6 jaar oud.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 02 Mei 2014 10:56

Re: Puzzelen

Puzzelen vind mijn oudste ook heel erg leuk! Volgens mij kan ze zelfstandig tot ongeveer 60 stukjes zelf leggen (als ze er echt geduld voor heeft) vaak moet mama toch even een beginnetje maken ;-)
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Mei 2014 11:26

Re: Puzzelen

Mijn kinderen vinden puzzelen niet echt leuk. Ik ook niet en ik ben er ook niet goed in, dus ze hebben het niet van een vreemde.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 02 Mei 2014 13:46

Re: Puzzelen

Onze kinderen vinden/vinden puzzelen echt geweldig. Dochter tussen haar 2de en 3 de jaar. Ze legde makkelijk puzzels van 50 stuks. Nu kan ze een puzzel van 104 stukjes maar ze doet het niet vaak want vind het niet zo leuk meer.
T puzzelt heel graag. Hij maakt puzzels van 48 stukjes. Dar is hij wel even mee bezig maar dat vind hij heerlijk om te doen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem97

Bericht 02 Mei 2014 16:23

Re: Puzzelen

Die van mij hebben geen interesse in puzzelen, we hebben heel veel liggen maar ze talen er niet om.
<<

Anoniem 42

Bericht 02 Mei 2014 20:20

Re: Puzzelen

Mijn oudste dochter van vier kan in principe ook puzzels maken met heel erg veel stukjes, maar meestal laat ze zich wel afleiden door iets voordat de puzzel klaar is.

Mijn middelste dochter van 2,5 krijgt denk ik nog geen twee stukjes aan elkaar, die heeft heel andere interesses.
<<

Anoniem136

Bericht 02 Mei 2014 21:15

Re: Puzzelen

Mijn dochter vindt puzzelen ook leuk. Ik weet niet precies wanneer ze 100+ stukjes ging leggen maar voor haar vierde verjaardag heeft ze er eentje van 104 gekregen en toen kon ze dat al een tijdje. Mijn oudste zoon vindt er niks aan, toen hij kleiner was vond hij insteekpuzzels wel leuk maar legpuzzels nooit. Ik heb dus ook geen idee wat hij zou kunnen. De jongste maakt legpuzzels en vindt dat op zich leuk, maar we moeten er wel bijblijven want hij is anders na 1 stukje al met iets anders bezig.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 05 Mei 2014 10:22

Re: Puzzelen

Mijn dochter van 2,5 puzzelt ook graag, ze maakt thuis puzzels tot 49 stukjes (groter hebben we ook niet). Ze vond puzzelen al best snel interessant, maar de laatste tijd doet ze het thuis niet veel meer.
L 7-10-2011
N 23-5-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers