Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verjaardagslunch inspiratie gezocht

<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 02 Mei 2014 07:34

Verjaardagslunch inspiratie gezocht

Zondag vier ik mijn verjaardag waarbij iedereen hier luncht. Ik heb nog geen flauw benul wat ik zal maken. Heeft iemand van jullie een leuk idee? Het liefst iets wat makkelijk de dag van tevoren voor te bereiden is zodat ik niet op het feest zelf nog van alles moet doen. Mijn vriend stelde soep met stokbrood voor maar dat vind ik een beetje oubollig. Dan denk ik meteen aan de verjaardagen bij mijn opa en oma vroeger waar je een kopje groentensoep kreeg met een wit bolletje met kaas. Lekker hoor, maar niet wat ik nu zelf wil :wink: Voorgaande keren heb ik een uitgebreid broodjesbuffet gedaan met veel verschillende soorten beleg zodat iedereen zelf iets lekkers kon samen stellen. Op zich beviel dat wel goed maar het lijkt me nu wel leuk weer wat anders te doen.

Er komen veertien mensen, waaronder twee mensen die vegetarisch eten en drie kinderen onder de vijf. Verder doen er vier, waaronder ik, aan de lijn dus het liefst wel redelijk gezond.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Mei 2014 07:43

Re: Verjaardagslunch inspiratie gezocht

Ik maak voor vanavond een couscous salade met gegrilde kip met kipkruiden uit Jordanie, granaatappel en verse koriander.
Verder maak ik twee taart pannenkoeken met brie, lenteui, honing en uitgebakken ontbijtspek. Een paar pannenkoeken hoe ik los voor de kinderen.
Verder heb ik nog smeersel gehaald bij de turk, feta met avocado en feta gemengd met pepertjes. Hierbij leg ik nog een Foccia brood wat leerlingen op school hebben gemaakt. Daar zitten niet zo heel veel olijven op.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Mei 2014 07:48

Re: Verjaardagslunch inspiratie gezocht

Ik hou van soep, dus zo gek vind ik dat niet en het is gewoon makkelijk voor zoveel personen. Misschien een keer net even een andere soep dan groentensoep, bijvoorbeeld geroosterde paprikasoep, courgette soep of spinaziesoep met feta.

Ik zou alleen dat bolletje met kaas vervangen voor een stukje hartige taart ( bijv met monchou, olijven en tomaat van ah.nl (tip van Azi) en zonder vlees) een lekkere salade, een (vegetarische) pasta salade, wraps met een koude vulling ( bijvoorbeeld ijsbergsla, komkommer, kipblokjes gebakken met wat kaneel en citroensap en 0%vet Griekse yoghurt met komijn (verantwoord als je op de lijn let)), hartige muffins, voor de kindjes knakworsten in bladerdeeg, schuitjes van komkommer of witlof vullen met bijvoorbeeld tonijnsalade of garnaaltjes en dan nog wat brood met lekkere kaasjes en ook wat meer verantwoorde smeersels.

Bijna alles kan je van te voren maken en voor ieder wat wils.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 02 Mei 2014 08:44

Re: Verjaardagslunch inspiratie gezocht

Ik zou pastasalade, soep en hartige taart maken. Allemaal goed voor te bereiden en erg lekker!
Voor de kinderen zou je ook knakworstjes kunnen opwarmen of poffertjes, simpel en het valt altijd goed in de smaak.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers